Isoruokainen vauva 3 kk - auttaisiko kiinteät?
Mulla on isokokoinen 3 kk:n ikäinen poikavauva joka syö tunnin-kahden tunnin välein vuorokauden ympäri. Minua "hiukan" väsyttää tällainen tahti ja omakin nälkä on ihan hirveä koko ajan kun poikaa imetän.
Auttaisikohan jos rupeaisi jo antamaan jotain kiinteää ruokaa (tietysti hiljalleen aloitellen)? Olisiko teillä kokemuksia, että saisikohan ruokailuväliä tällä tavalla venytettyä? Millä kannattaisi aloittaa?
Ja jos joku sitä tiheän imun kautta epäilee, niin se oli tuossa pari viikkoa sitten, poika söi 45 min välein vuorokauden ympäri pari-kolme päivää ja siitä sitten taas piteni tähän normaaliin rytmiin.
Neuvolassa ei oikein sanottu juuta eikä jaata.
Kaikki mielipiteet ja vinkit kiinnostaa!
Kommentit (65)
Hyvä, että uskalsit lähteä kiinteitä kokeilemaan, vaikka täälläkin taas nämä imetysintoilijat olivat kovasti vastaan. Tyytyväinen vauva ja tyytyväinen äiti, joten ihan hyvä aika oli aloittaa.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta mulla oli aikanaan sama tilanne. Iso poika vauva, joka kasvoi hirveätä vauhtia ja tuntui, että joi sitä maitoa ihan koko ajan ja maito ei enää pitänyt nälkää poissa. Aloitin 3 kk ikäisenä vellit ja soseet ja heti alkoi esim. nukkumaan yönsä paremmin. En ymmärrä ollenkaan, miksi ison lapsen pitäisi pärjätä pelkällä maidolla, jos se ei enää nälkää pidä poissa. Miksi kukaan haluaisi pitää lasta nälkäisenä? Ei imetyksen edut katoa, jos sen rinnalla lapsi saa muutakin ruokaa.
Etsikääpä käsiinne ne tutkimukset, jotka vakuuttavat että riittävä uni on ehdottaman tarpeellinen pienille lapsille. Päivähoitohenkilökunta voinee auttaa ...
Se on selvää, että jatkuva syöminen häiritsee nukkumista. Uskomatonta, että vielä joku on niin riippuvainen toisten ohjeista ettei ymmärrä käyttää omaa järkeä vaan pitää vauvaansa nälässä täysimetysfanaatikkojen pelossa.
Ap, tiedäthän että sinullekin annettiin todennäköisesti jo 2 kk:n ikäisenä vähintään velliä, 3 kk:n iässä jo kiinteitä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 10:40"]
Se on selvää, että jatkuva syöminen häiritsee nukkumista. Uskomatonta, että vielä joku on niin riippuvainen toisten ohjeista ettei ymmärrä käyttää omaa järkeä vaan pitää vauvaansa nälässä täysimetysfanaatikkojen pelossa.
[/quote]
Minusta outoa on se, ettei neuvolastakaan niitä neuvoja saa, vaan on turvauduttava nettipalstojen vertaistukeen ja -neuvontaan. Enhän minä nyt mitään imetysfanaatikkoja tai av-palstan yleistä mielipidettä ole pelännyt vaan sitä, että "liian aikaisista" kiinteistä olisi vauvalle jotain haittaa.
-ap
Ap palaa asiaan: aloitin perunan maistattamisen ja nyt kun vauva on päässyt makuun, niin illalla uppoaa n. puolikas peruna muussattuna äidinmaitoon ja mikä parasta: olen saanut nukuttua öisin jopa 5 tuntia putkeen!
Kiitos kaikille kommentoijille. Oli selvästikin oikea aika meille aloittaa kiinteät.