Veli meni kihloihin
Oon nyt yrittänyt viikon sulatella tätä asiaa vaan ei ole vielä helpommaksi muuttunut, siksi avaudun tänne.
Veljeni meni viikko sitten kihloihin. Olemme hyvin läheisiä ja pidän hänen tyttöystävästään, oikein mukava nainen ja ovat söpö pari. Minua vain ihmetyttää, miksi pitää mennä kiireellä kihloihin - ovat tunteneet alle 2 vuotta, seurustelleet siitä vielä vähemmän ja yhdessä asuneet puoli vuotta. Tyttö on myös veljeni ensimmäinen tyttökaveri. Ei ole edes seksiä harrastanut kenenkään muun kuin tämän kanssa. Minusta ei pitäisi hätäillä vaan katsoa ihan rauhassa - miksi pitää mennä näin pian kihloihin? En tiedä miten huoleni ilmaisisin veljelle, pelkään että hän ottaa sen loukkauksena. Eivät onneksi sopineet vielä hääpäivää tai edes arviota ajankohdasta (olen kyllä sitäkin mieltä, että on turhaa mennä kihloihin jos ei sovi häiden ajankohdasta edes vuoden tarkkuudella, eihän ne silloin mitkään oikeat kihlat ole.)
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:43"]
en kyllä ikinä menis naimisiin ensimmäisen panoni kanssa. kaikkea jäisi kokematta.
[/quote]
Tiedän koska olemme läheisiä ja puhumme toistemme kanssa tällaisista asioista. Ei ole ollut sängyssä kenenkään kanssa ennen nykyistä tyttöystäväänsä. Pitkään muu suku jopa luuli häntä homoksi koska hänellä ei ikinä ollut sutinaa kenenkään naisen kanssa. Ei vain kiinnostanut. Nykyisenkin kanssa ulospäin tuntemattomille vaikuttavat enemmän sisaruksilta tai hyviltä kavereilta.
[/quote]No jos on kaksvitoseks asti ollut ilman sutinaa ja seksiä, niin pakkohan se on yrittää 'sitoa' se ainoa jolta sitä saa. Taitaa olla aika 'peräkammarin' poika.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 21:02"]
Ap tuntuu olevan mustasukkainen
[/quote]
Samaa minäkin mietin. Äidit saattavat kyllä olla useinkin mustasukkaisia pojistaan, mutta harvemmin siskot kuitenkaan...
Veliparka kun joutuu taistelemaan oikeudestaan elää vapaasti niin kuin itse haluaa... sinun asenteesi tuntuu hänestä varmasti todella raskaalta.
Veljesi on sitten ilmeisesti alaikäinen tai muuten vajaakuntoinen, eikä osaa huolehtia omista asioistaan?
Minkä ikäinen ap veljesi on? Entä nainen?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:34"]
Veljesi on sitten ilmeisesti alaikäinen tai muuten vajaakuntoinen, eikä osaa huolehtia omista asioistaan?
[/quote]
Laskin kellosta sekuntteja siihen milloin joku tulee ap:n haukkumaan... ei mennyt kauaa, taattua AV-kamaa! ap älä ota itseesi, minä olisin myös huolissani. tottakai sitä toivoo sisarustensa parasta
Oma siskoni meni kihloihin 17 v. Ei minusta hyvä ajatus mutta iloitsin hänen puolestaan, koska muuta ei voi tehdä.
AP minkä ikäisistä ihmisistä on kyse
Tässä on ap. Veljeni on 25 ja nainen vuotta nuorempi, eli ei siis alaikäisistä/liian nuorista kyse. Pelkään vain että veljeni tekee saman virheen kuin minä: menee liian hätiköidysti kihloihin ja sitten naimisiin ensimmäisen ehdokkaan kanssa. Minua alkoi hyvinkin pian häiden jälkeen mietityttää, josko olisi pitänyt edes sitä seksiä kokeilla jonkun muun kanssa. Ja tiedän, eikai tässä voi muuta tehdä kuin yrittää iloita, eihän aikuisia ihmisiä voi mennä neuvomaan. Haluaisin vain veljeni parasta.
AP olen samaa mieltä kanssasi tuosta ei kihloihin jos ei aiota mennä naimisiin -jutusta. Kihlat on kihlat sittenku häistä on sovittu!!
en kyllä ikinä menis naimisiin ensimmäisen panoni kanssa. kaikkea jäisi kokematta.
Mistä sä ap tiedät, että ei ole ollut sängyssä kenekään muun kanssa?? Herran jumala sentään.
[/quote]
Tiedän koska olemme läheisiä ja puhumme toistemme kanssa tällaisista asioista. Ei ole ollut sängyssä kenenkään kanssa ennen nykyistä tyttöystäväänsä. Pitkään muu suku jopa luuli häntä homoksi koska hänellä ei ikinä ollut sutinaa kenenkään naisen kanssa. Ei vain kiinnostanut. Nykyisenkin kanssa ulospäin tuntemattomille vaikuttavat enemmän sisaruksilta tai hyviltä kavereilta.
[/quote]
[/quote]
Tämä oli siis ap ja tarkoitus oli kommentoida tuota mistä voin tietää onko ollut muiden kanssa. Tiedän, koska keskustelemme mies- ja naiselämästämme avoimesti.
[/quote]
[/quote]
Ehkä sillä on vain todella alhainen libido ja nyt on löytänyt rinnalleen samanlaisen naisen. Olisit onnellinen. Ei ole niin helppoa löytää seksuaalisesti yhteensopivaa kumppania, joten sellaisesta on paras pitää kiinni. Eikä varmaan ala muut naiset houkuttaa, jos ei ole mikään seksinnälkäinen tapaus.
Menin kihloihin 2 kk tutustumisen jälkeen, asuimme yhdessä pari vuotta ennenkuin häitä edes suunniteltiin. Onneks isoveli ei puuttunut minun, aikuisen naisen asioihin. :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:52"]
Menin kihloihin 2 kk tutustumisen jälkeen, asuimme yhdessä pari vuotta ennenkuin häitä edes suunniteltiin. Onneks isoveli ei puuttunut minun, aikuisen naisen asioihin. :)
[/quote]
Olitko ollut kenenkään toisen miehen kanssa aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]
Tämä oli siis ap ja tarkoitus oli kommentoida tuota mistä voin tietää onko ollut muiden kanssa. Tiedän, koska keskustelemme mies- ja naiselämästämme avoimesti.
[/quote]
Olisko ap nyt jo korkea aika katkaista se napanuora (vaikka yleensä se ei ole sisarusten välillä mutta teillä tuntuu olevan).
Ei sinulla ole mitään oikeutta puuttua veljesi parisuhteeseen, ymmärrätkö? Jos itse olet mokannut, ei se tarkoita että veljesikin niin tekee.
Onpa kiva jos veljesi kihlattu lukee täältä sinun selkään puukotuksesi, tokihan heidän edessään esität iiiiihanaa ihmistä.
Kerro heille reilusti, että SINUN mielestäsi heidän pitää seurustella seuraavat kymmenen vuotta, sitten annat siunauksesi heidän suhteelleen.
En enää yhtään ihmettele, miksi naiset haukkuvat avoimesti miestensä siskoja. Ap:n kirjoituksen perusteella minäkin alan kallistua siihen suuntaan.
Ole kerrankin fiksu ja pidä suusi kiinni. Katkaiset möläytyksilläsi veljesi ja omat välisi.
Mieheni on ensimmäinen kumppanini, mutta minä en hänen. Henkiset traumat muista suhteista koettelivat meitä ensimmäiset vuodet. Nyt 4 vuotta naimisissa ja lapsi. Arvaa onko kivaa kun miehen eksä lähettää sekoja viestejä keskellä yötä.
Mies itse sanoo, että olisi saanut jäädä kokemukset kokematta. Olen samaa mieltä, ei ole tuonut mitään hyvää tähän suhteeseen.