Hyvin tienaava ihminen oli katkera koronatuestani!
Uskomatonta. Tienaa vähintään 3000 euroa netto, luultavasti vielä enemmänkin.
Oli katkera kun sain 75 euroa!
Kommentit (126)
Mitä te varakkaat sitten ehdotatte meille tukiloisille? Jos töihin ei pysty tai pääse, niin mitä sitten? Mikä on se vaihtoehto? Varmaan olette tietoisia siitä, että toimeentulotuen varassa on tosiaan sairaita ja eläkeläisiä myös.
Mitä te oikeasti haluaisitte meidän tekevän? Lakkaamaan olemastako, jotta teidän veroprosenttinne pienenisi yhden yksikön? Harmittaako teitä yhtä paljon kaikki muut valtion varoilla tehtävät asiat, kuten maantieverkot? Tai Postin jakamat osingot? Yritysten koronatuet? Jos olette sitä mieltä, että tuilla eläminen on väärin, niin koskeeko tämä myös teidän saamianne, tulojen perusteella laskettavia sairaspäivärahoja ja äitiyspäivärahoja - ja niitä lapsilisiä? Vai onko vain jotkut tietyt tuet teidän mielestänne huonoja? Ihan vilpittömästi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu suomalaisuuteen. Vaikka tienaisi kymppitonnin, ollaan kateellisia, jos joku saa jotain "ilmaiseksi"
Tuohan kuului jo aikoinaan Paavo Lipposen politiikkaan, kun Esko Aho ehdotti yhdessä keskustelussa, että lapsilisät menisi tulojen mukaan. Lipposen kommentti oli : "Sittenhän meidän lapset ovat eriarvoisessa asemassa tuensaajien kanssa". Ihan pokalla heitti. Ei tullut mieleen, että kun epäilemättä esim.heidän perheessä varmasti lapsilisät meni korkeakorkoiselle ja lapsen tilille, jolloin täysi-ikäisenä heitä odottaa reippaan 20000e potti. Samaan aikaan köyhät lapsiperheet ostaa lapsilisillä ruokaa pöytään.
Tälläkin palstalla alkaa välitön itku ja parku, jos joku toimeentuloasiakas ilmoittaa saanneensa rahat vaikka lapsen pyörään.
Kaupoissakin välillä huvittaa, kun hyvätuloiset rohmuaa paniikissa loppuillan 30-60% tarjoukset ja tuijotetaan kateellisena muiden kärryjä, näkyykö laputettuja tuotteita😂
Jep. Muistan ikuisesti kuinka suomalaiset kadehtivat romanikerjäläisille maksettua muutaman satasen muuttorahaa. Siis käytännössä maasta karkotus kesken talven, pari hunttia kouraan, edessä asunnoton tulevaisuus kaduilla. Suomalainen omistusasuja ja palkansaaja kadehtii.
Luulenpa ettei hyvätuloinen ollut sinulle katkera, vaan siitä että että ilmaista rahaa jaellaan ja veroja nostetaan. 3000 euron nettopalkkainen maksaa vuodessa noin 24000 euroa veroja nyt jo. Ap varmaan osaa laskea sen verran, että siitä tulee 2000 euroa kuukaudessa. Noihin tuloihin pääsee, jos opiskelee vuosia ja ponnistelee elämässään eteenpäin. Siitä menee muiden elättämiseen aika iso osa.
Tässä lantalandiassa ei saa edes armokuolemaa jotta pääsisi pois teidän rikkaiden työssäkäyvien riesasta. Voisitteko joo kertoa mitä meidän työttömien sitten pitäisi tehdä ja toimia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä hän tiesi, että sait koronatukea? Miten hän ilmaisi katkeruutensa?
Kerroin. Sen näki ilmeistä ja kuuli sanoista.
En muista tarkkaan mitä sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla katkera ymmärtääkseen epäoikeudenmukaisuuden. Ne koronatuet ei ole kohdistettu niitä eniten tarvitseville. Tietysti ne on sitä saaville hyvä lisä, mutta yksinäisen toimeentulotuella eläjälle korona ei ole aiheuttanut lisäkustannuksia elämään.
Minä en saa mittään.Vaikka elämme PALJON alle kaikkien köyhyysrajojen. T:Kolmen lapsen köyhä työtön äiti
Mutta olet rikas kun sinulla on 3 lasta :)
Ja lapsilisät tekevät kuussa satoja euroja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lantalandiassa ei saa edes armokuolemaa jotta pääsisi pois teidän rikkaiden työssäkäyvien riesasta. Voisitteko joo kertoa mitä meidän työttömien sitten pitäisi tehdä ja toimia?
Voit aloittaa vaikkapa sillä että lopetat tuon valittamisen ja uhriutumisen. Lakkaa etsimästä katkeruutta ja kateutta kaikista muista ja tee jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te varakkaat sitten ehdotatte meille tukiloisille? Jos töihin ei pysty tai pääse, niin mitä sitten? Mikä on se vaihtoehto? Varmaan olette tietoisia siitä, että toimeentulotuen varassa on tosiaan sairaita ja eläkeläisiä myös.
Mitä te oikeasti haluaisitte meidän tekevän? Lakkaamaan olemastako, jotta teidän veroprosenttinne pienenisi yhden yksikön? Harmittaako teitä yhtä paljon kaikki muut valtion varoilla tehtävät asiat, kuten maantieverkot? Tai Postin jakamat osingot? Yritysten koronatuet? Jos olette sitä mieltä, että tuilla eläminen on väärin, niin koskeeko tämä myös teidän saamianne, tulojen perusteella laskettavia sairaspäivärahoja ja äitiyspäivärahoja - ja niitä lapsilisiä? Vai onko vain jotkut tietyt tuet teidän mielestänne huonoja? Ihan vilpittömästi kysyn.
Hmm, pyysit vastauksia ”varakkailta”. Itse en ole varakas, vaikka olen työssäkäyvä ja kouluttautunut. Vastaanpa silti.
Ärsyynnyn siitä, että tuilla elävä kokee asiakseen moittia työssäkäyvää katkeraksi, jos tämä kritisoi epäoikeudenmukaisia korona-avustuksia. Toinen taas harhoissaan kyylää viattomia sivullisia kaupassa, ja kokee heidän olevan kateellisia alennustuotteista (!).
Minua harmittaa, että joudun elättämään ns. loisia, jotka vielä kaupan päälle ovat kiittämättömiä paskiaisia. Minua ei harmita maksaa veroja, joilla turvataan eläkkeelle siirtyneen, koko elämänsä ahkeroineen ihmisen pikku eläke. Minua harmittaa maksaa ammattivalittajien pissahätätutkimuksia, minua ei harmita maksaa oikeasti sairaiden lääkärikäyntejä.
Mutta koska on niin vaikea elävässä elämässä vetää rajaa sille, kuka saa tukia ja kuka ei - kuka on laiska loinen ja kuka olosuhteiden pakosta pahaan välikäteen joutunut rehellinen, ahkera ihminen, joudun elättämään myös niitä paskiaisia siinä sivussa, ja se harmittaa. Olisivat sitten edes hiljaa, mokomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et muista tarkkaan mutta kuitenkin traumatisoiduit siinä määrin, että piti tämäkin ketju piti aloittaa. Lopeta se raha-asioidesi levittely ympäri kyliä, niin ei tarvitse vaivata pikku päätä kuvitteellisella katkeruudella.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärtäisin katkeruuden, jos tuki olisi 750 €.
Ensinnäkin ei tarvitse olla katkera vaan normaalijörkinen veronmaksaja, joka ei hyväksy tätä vihervasemmiston vaalikampanjaa meidän yhteisistä varoistamme.
Toisekseen, se tukihan on tuon heittämäsi "750" ja se on paljon enemmänkin. 75e per perheenjäsen per kk. Mieti hetki mitä se tekee yleensä suurperheellisten sosiaalitapausten kohdalla.
(Ei ole elämänhallintaa niin se näkyy myös lisääntymisessä. Eikä näistä veronmaksajia tule. Se on tutkittu.)
Toimettomat ihmiset ovat kaikki päivät kotona toisten piikkiin. Elämänsä on ollut nyt korona-aikanakin ihan sitä samaa. Ei muutosta. Ilmaiset maskitkin on jaettu.
Kotona olleiden lasten kouluruokailu järjestettiin tai kompensoitiin kunnasta, ei kannata mennä siihen. Tarhaikäisten lounasruokailuun ei saa menemään juurikaan rahaa.
Joten tuo tuki on turha ja ei tarvitse olla katkera todetakseen miten typerää ja vallanpitäjiltä härskiä toimintaa sitä on tässä taloustilanteessa maksaa kaiken muun päälle.
Kyllä huonoina aikoina pitäisi myös poliitikkojen ja sosiaalitapausten osata laittaa suu säkkiä myöten. Niin tehdään myös heidän elämänsä maksajien perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli keulit "ilmaisella" korona-rahalla, ihmekös tuo jos harmistui...
Sehän maksettiin kaikista pienituloisimmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista tarkkaan mitä sanoi.Eli keulit "ilmaisella" korona-rahalla, ihmekös tuo jos harmistui...
Eduskunta sen päätti.
Toiset saivat 150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu suomalaisuuteen. Vaikka tienaisi kymppitonnin, ollaan kateellisia, jos joku saa jotain "ilmaiseksi"
Tuohan kuului jo aikoinaan Paavo Lipposen politiikkaan, kun Esko Aho ehdotti yhdessä keskustelussa, että lapsilisät menisi tulojen mukaan. Lipposen kommentti oli : "Sittenhän meidän lapset ovat eriarvoisessa asemassa tuensaajien kanssa". Ihan pokalla heitti. Ei tullut mieleen, että kun epäilemättä esim.heidän perheessä varmasti lapsilisät meni korkeakorkoiselle ja lapsen tilille, jolloin täysi-ikäisenä heitä odottaa reippaan 20000e potti. Samaan aikaan köyhät lapsiperheet ostaa lapsilisillä ruokaa pöytään.
Tälläkin palstalla alkaa välitön itku ja parku, jos joku toimeentuloasiakas ilmoittaa saanneensa rahat vaikka lapsen pyörään.
Kaupoissakin välillä huvittaa, kun hyvätuloiset rohmuaa paniikissa loppuillan 30-60% tarjoukset ja tuijotetaan kateellisena muiden kärryjä, näkyykö laputettuja tuotteita😂Viimeinen kommenttisi oli mielenkiintoinen. Miksi ihmisiä kiinnostaisi, mitä toisten ihmisten kärryissä on?
Niinpä. Tämä lainaamasi kommentti kertoo kaiken olennaisen tämänkin vähätuloisen harhaisuustasosta. Näitä me ruokimme työllämme.
Näitä me ruokimme työksemme. Ootpa sairas. En halua huonoa kenellekään mutta sinulle voisi olla opettavaista menettää työsi.
Kiitos, olen ollut työtön. Jopa työtön ilman oikeutta työttömyyskorvaukseen, joten ilkeä toiveesi ja argumenttisi oli turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, pyysit vastauksia ”varakkailta”. Itse en ole varakas, vaikka olen työssäkäyvä ja kouluttautunut. Vastaanpa silti.
Ärsyynnyn siitä, että tuilla elävä kokee asiakseen moittia työssäkäyvää katkeraksi, jos tämä kritisoi epäoikeudenmukaisia korona-avustuksia. Toinen taas harhoissaan kyylää viattomia sivullisia kaupassa, ja kokee heidän olevan kateellisia alennustuotteista (!).
Minua harmittaa, että joudun elättämään ns. loisia, jotka vielä kaupan päälle ovat kiittämättömiä paskiaisia. Minua ei harmita maksaa veroja, joilla turvataan eläkkeelle siirtyneen, koko elämänsä ahkeroineen ihmisen pikku eläke. Minua harmittaa maksaa ammattivalittajien pissahätätutkimuksia, minua ei harmita maksaa oikeasti sairaiden lääkärikäyntejä.
Mutta koska on niin vaikea elävässä elämässä vetää rajaa sille, kuka saa tukia ja kuka ei - kuka on laiska loinen ja kuka olosuhteiden pakosta pahaan välikäteen joutunut rehellinen, ahkera ihminen, joudun elättämään myös niitä paskiaisia siinä sivussa, ja se harmittaa. Olisivat sitten edes hiljaa, mokomat.
Kiva kun vastasit ja ikävä kuulla, että sinua noin paljon harmittaa, mutta et vastannut yhteenkään kysymykseeni.
No pienestä on katkera. Älä vaan mene nyt voittamaan missään lotossa ettei kyseisellä henkilöllä mene yöunet :D
Siis haluaisi nyt tietää, että haluaisivatko nämä keskiluokkaiset myös _oikeasti_ se koronatuen? Sittenkö olisi hyvä? Ja eivät haluaisi ”elättää” veroilla heikompiaan? Haluaisivat nähdä näiden kuolevan? Vai onko kyse siitä, että haluavat nähdä, kuinka luokkajako on _suurempi_ sairailla ja heikko-osaisilla, koska he kerta elättävät?
Nämäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta koska on niin vaikea elävässä elämässä vetää rajaa sille, kuka saa tukia ja kuka ei - kuka on laiska loinen ja kuka olosuhteiden pakosta pahaan välikäteen joutunut rehellinen, ahkera ihminen, joudun elättämään myös niitä paskiaisia siinä sivussa, ja se harmittaa. Olisivat sitten edes hiljaa, mokomat.Kiva kun vastasit ja ikävä kuulla, että sinua noin paljon harmittaa, mutta et vastannut yhteenkään kysymykseeni.
Vastasinhan. Jos olet rehellinen ja ahkera ihminen, joka pyrkii itse tekemään asioille jotain, teet oikein ja juuri niin haluaisinkin sinun tekevän. Jos olet valittaja-laiskuri, voisit olla vähän aikaa hiljaa.
Yh-äiti kaverini ihmetteli joskus miten meillä keskituloisella perheellä ei muka ole varaa maksaa lapsille useampaa harrastusta! Hänelle kun sossu maksaa niin monta kun ehtii lapset käydä :)
Näitä me ruokimme työksemme. Ootpa sairas. En halua huonoa kenellekään mutta sinulle voisi olla opettavaista menettää työsi.