Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?

Vierailija
28.10.2020 |

Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.

Kommentit (469)

Vierailija
161/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESFJ ja perussuomalaiset.

Vierailija
162/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt ns. virallisessa testissä, olen tehnyt netistä löytyviä ilmaisia testejä jonkun verran ja tulos vaihtelee: olen joko INTJ tai ISTJ, riippuen testistä. Kummankaan tyypin kuvaus ei täysin vastaa luonnettani ja olen (ainakin omasta mielestäni) sosiaalisilta taidoiltani kyvykkäämpi kuin mitä tyyppien kuvaukset antavat ymmärtää. Tunnistan kyllä todella paljon itseäni molempien tyyppien kuvauksista. Ongelmana näissä testeissä on mielestäni se, että ainakin itse käyttäydyn eri tilanteissa eri tavalla, joten testikysymyksen vastaus riippuu siitä millaisesta tilanteesta on tarkkaan ottaen kysymys. Mielestäni parempi testi olisi sellainen, jossa kysymyksissä annettaisiin tarkka kuvaus jostakin tilanteesta ja annettaisiin sitten vaihtoehdot siihen miten testin tekijä reagoisi kyseiseen tilanteeseen.

Testien ongelmana lienee myös se, että monet antavat vastauksen sen  perusteella mitä he haluaisivat olla sen sijaan, että antavat rehellisen vastauksen siitä millaisia he tosiasiassa ovat. Yllättävän moni tähän ketjuun vastaaja ilmoittaa olevansa INTJ-tyyppiä vaikka se on yksi harvinaisimmista tyypeistä, ja käsittääkseni kaikista harvinaisin tyyppi naisten keskuudessa.  Olen vähän epäileväinen, että niin moni tähän keskusteluun vastaaja on oikeasti INTJ-tyyppiä.

Mutta vastauksena kysymykseen: nainen, INTJ tai ISTJ, äänestän perussuomalaisia ja kuulun myös puolueeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista tuubaa tuo mbti, jokainen tulkitsee väittämät omalla tavallaan. Tulokset eivät kerro siitä, millainen henkilö oikeasti on ja tulokset voivat vaihdella eri testauskerroilla paljonkin. 

Vierailija
164/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ-A (Arkkitehti)

Puolue valitaan tilanteen mukaan, ei kuitenkaan PS tai KD.

Vierailija
165/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista tuubaa tuo mbti, jokainen tulkitsee väittämät omalla tavallaan. Tulokset eivät kerro siitä, millainen henkilö oikeasti on ja tulokset voivat vaihdella eri testauskerroilla paljonkin. 

No kas kummaa ihan itsekö tajusit ettei ihmisiä voi aukottomasti luokitella kuuteentoista kategoriaan. Tottakai siinä on kyse todella karkeista yleistyksistä, mutta kyllä se saattaa myös osua jossain määrin oikeaan. Lukijan vastuulla aina kuinka lukemansa uskoo ja tulkitsee.

Vierailija
166/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulia123 kirjoitti:

En ole koskaan käynyt ns. virallisessa testissä, olen tehnyt netistä löytyviä ilmaisia testejä jonkun verran ja tulos vaihtelee: olen joko INTJ tai ISTJ, riippuen testistä. Kummankaan tyypin kuvaus ei täysin vastaa luonnettani ja olen (ainakin omasta mielestäni) sosiaalisilta taidoiltani kyvykkäämpi kuin mitä tyyppien kuvaukset antavat ymmärtää. Tunnistan kyllä todella paljon itseäni molempien tyyppien kuvauksista. Ongelmana näissä testeissä on mielestäni se, että ainakin itse käyttäydyn eri tilanteissa eri tavalla, joten testikysymyksen vastaus riippuu siitä millaisesta tilanteesta on tarkkaan ottaen kysymys. Mielestäni parempi testi olisi sellainen, jossa kysymyksissä annettaisiin tarkka kuvaus jostakin tilanteesta ja annettaisiin sitten vaihtoehdot siihen miten testin tekijä reagoisi kyseiseen tilanteeseen.

Testien ongelmana lienee myös se, että monet antavat vastauksen sen  perusteella mitä he haluaisivat olla sen sijaan, että antavat rehellisen vastauksen siitä millaisia he tosiasiassa ovat. Yllättävän moni tähän ketjuun vastaaja ilmoittaa olevansa INTJ-tyyppiä vaikka se on yksi harvinaisimmista tyypeistä, ja käsittääkseni kaikista harvinaisin tyyppi naisten keskuudessa.  Olen vähän epäileväinen, että niin moni tähän keskusteluun vastaaja on oikeasti INTJ-tyyppiä.

Mutta vastauksena kysymykseen: nainen, INTJ tai ISTJ, äänestän perussuomalaisia ja kuulun myös puolueeseen.

Voi olla ihan vaan sekin ettei tällaisiin lankoihin vastaa edustava otos väestöä. INTJ on näemmä n. 1% väestöstä eli on suomessakin n. 50000 tuollaista. Kyllä sieltä se muutama kymmen riittää tänne kertomaan omasta erikoisuudestaan. Sama kun jos kysytään ihmisten ÄO-nettitestin tulosta niin lähes kaikilla vastanneilla on yli 120. Tämä johtuu pääasiassa siitä että idiootit harvoin jaksavat tehdä koko testiä vapaaehtoisesti loppuun tai jos jaksavat harvoin ovat kovin innokkaita asiasta keskustelemaan.

Toki olet oikeassa siinä ettei kyseinen testi mikään sataprosenttisen varma ole.

Vierailija
167/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INTP ja NSDAP

Mulla on sama! Kiva et en ole yksin! :)

Mun persoonllisuustyyppi on ENFP.

Vierailija
168/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmasti myös haluaa ajaa poliittista propagandaasa. Ainakin erään tietyn puolueen kannattajat. Enpä ihmettele vaikka tällaiset usein sanoisivatkin olevansa INTJ ihan vaan kun kuvittelevat sen olevan kovinkin uskottava tarina. Ihan perus juttu myös mitä näiltä kuulee on että "Meidän puolue ÄÖ 130 tuo paha puolue ÄÖ 70" aivan kuin tällainen vakuuttelu olisi kovin älykkyyspohjaista :D

Vierailija
169/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on näin paljon IN-porukkaa, niin miksei se näy av-palstan tasossa mitenkään? Kukaan ei kirjoita analyyttisia ja diippejä kommentteja, vaan suurin osa keskustelusta on ESxx-henkistä huutelua poteroista ja syyttelyä ja älyllistä riman alitusta jatkuvasti.

t. INTP

Kuvittelisi INTP-henkilölle käsitteen valikoitumisharha olevan tuttu ;) Tuskinpa tähän lankaan vastaa kovin edustava otos vauva-palstan käyttäjistä.

Vierailija
170/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTP, ps tai keskusta

Vierailija
171/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä onMBTI?

Terv. Ex-joogalentäjä

Vierailija
172/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-A, äänestän perussuomalaisia koska muita järjellisiä vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
173/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi E vasemmisto

Vierailija
174/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP, SKP.

Vierailija
175/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP-T. Äänestän PS

Vierailija
176/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ. Vihreät, vasemmisto, feministit.

Vierailija
177/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jokaisesta MBTI-tyypistä löytyy kattavat kuvaukset; ilman testiäkin jokainen löytää oman tyyppinsä. Perustuu siis kognitiivisiin funktioihin, jokaisella tyypillä on kaksi heikointa ja kaksi vahvinta funktiota.

Nämä ovat:

Ni, Ne, Ti, Te, Si, Se, Fi, ja Fe. Esim. INTJ:llä on yleensä Ni, Te kaksi vahvinta ja Fi, Se kaksi heikointa. Automaattinen luokitus ei ole ihan aukoton, sillä joillakin voi kysymysten perusteella heitellä vähän mitkä ovat vahvimmat funktiot. Kaikilla älyköillä on Ni, Ne, Ti, ja Te vahvoja, ja yleensä Se, Fe erittäin heikkoja, koska ne ovat hyödyttömiä älyköille. Ni ja Te ovat INTJ:lle usein vahvimpia, kun taas Ne ja Ti INTP:lle.

INTJ ja INTP ovat älykköjen aatelia, ja parhailla tyypeillä on MOLEMPIEN tyyppien vahvimmat kogniitiviset funktiot lähes yhtä vahvoja, kuten minulla. MBTI-testissä pitäisi saada kognitiivisten funktioiden suhteelliset vahvuudet ulos, pelkkä tyyppi ei ole testin ainoa tulos, vaan se johdetaan kognitiivisista funktioista, mikä automaattisesti tehtynä voi johtaa virheisiin, mikäli löytyy monta lähes yhtä vahvaa/heikkoa kognitiivista funktiota, ja niiden järjestys ei mene ihan teorian mukaan.

Vierailija
178/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jokaisesta MBTI-tyypistä löytyy kattavat kuvaukset; ilman testiäkin jokainen löytää oman tyyppinsä. Perustuu siis kognitiivisiin funktioihin, jokaisella tyypillä on kaksi heikointa ja kaksi vahvinta funktiota.

Nämä ovat:

Ni, Ne, Ti, Te, Si, Se, Fi, ja Fe. Esim. INTJ:llä on yleensä Ni, Te kaksi vahvinta ja Fi, Se kaksi heikointa. Automaattinen luokitus ei ole ihan aukoton, sillä joillakin voi kysymysten perusteella heitellä vähän mitkä ovat vahvimmat funktiot. Kaikilla älyköillä on Ni, Ne, Ti, ja Te vahvoja, ja yleensä Se, Fe erittäin heikkoja, koska ne ovat hyödyttömiä älyköille. Ni ja Te ovat INTJ:lle usein vahvimpia, kun taas Ne ja Ti INTP:lle.

INTJ ja INTP ovat älykköjen aatelia, ja parhailla tyypeillä on MOLEMPIEN tyyppien vahvimmat kogniitiviset funktiot lähes yhtä vahvoja, kuten minulla. MBTI-testissä pitäisi saada kognitiivisten funktioiden suhteelliset vahvuudet ulos, pelkkä tyyppi ei ole testin ainoa tulos, vaan se johdetaan kognitiivisista funktioista, mikä automaattisesti tehtynä voi johtaa virheisiin, mikäli löytyy monta lähes yhtä vahvaa/heikkoa kognitiivista funktiota, ja niiden järjestys ei mene ihan teorian mukaan.

Mitä ihmettä selität? Yksikään tyyppi ei mene toisen yli paremmuusjärjestyksessä ja jos sinulla on vahvana sekä Ti että Te olet laitoskamaa. Et voi valita tässä teoriassa kognitioita kuin susheja ravintolassa. Sinulla on syntymälahjana jokin tyyppi ja se kehittyy iän myötä, oman tyyppisi kognitiot heräävät ja viisastut.

Vierailija
179/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat:

Taas niin pskaa ettei mitään rajaa. Se ja Fe ovat aivan käypiä funktioita tiedonhakuun. Esim. Se oppii maailmasta havainnoimalla ja Fe reflektoimalla vuorovaikutuksessa. Ihmisen elämästä iso osa on seuraamista ja kommunikaatiota. Oppimistyylit vain vaihtelevat tyypistä toiseen kuten kommunikointityylit.

Vierailija
180/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFJ. Liikkuva äänestäjä. Yleensä ottaen olen melko pettynyt puoluepolitiikkaan ja edustukselliseen demokratiaan, mutta äänestän, koska parempaakaan hallintomuotoa ei ole keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan