Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?

Vierailija
28.10.2020 |

Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.

Kommentit (469)

Vierailija
141/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä on näin paljon IN-porukkaa, niin miksei se näy av-palstan tasossa mitenkään? Kukaan ei kirjoita analyyttisia ja diippejä kommentteja, vaan suurin osa keskustelusta on ESxx-henkistä huutelua poteroista ja syyttelyä ja älyllistä riman alitusta jatkuvasti.

t. INTP

Turha noita pidempiä analyysejä on tarjota joka paikkaan kun ensinnä ne tuppaa hukkumaan jonkun muun "visko solvauksua joka suuntaan" viestispämmiin ja toiseksi ketjut katoilee vauhdilla joistain aiheista. Vähän ärsyttävää saada "ketjuun ei voi kirjoittaa" viesti kun olet naputellut useamman minuutin vastausta.

Vierailija
142/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTJ ja viime vuosina olen joutunut äänestämään persuja, koska kokoomus on ajautunut liian arvoliberaaliksi ja vasemmistolaiseksi omaan makuuni. Ja koska persut tuntuvat olevan ainoa puolue, joka näkee Suomessa jotain säilyttämisen arvoista. Presidentinvaaleissa äänestin Niinistöä, häntä arvostan suuresti.

Palaan varmaan kokoomuksen äänestäjäksi kun siellä alkaa vahvemmin näkyä Lepomäen ja Rydmanin linja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ-T eli advokaatti, asioiden puolesta puhuja ja edistäjä.

Puolueeni on Vihreät. Arvoistani suurin on luonto.

Vierailija
144/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP. En ole puolueuskollinen, mutta viimeisimmissä vaaleissa olen äänestänyt mm. vihreitä ja piraatteja. Etsin aikaisemmin ehdokkaita pienpuolueista, mutta tulin siihen tulokseen että suuremman puolueen äänestäminen on parempi nykyisessä poliittisessa tilanteessa.

Ehdokkaan äänestämisessä minulle on tärkeää tieteellinen maailmankuva, vapaus ja järki. En voisi missään nimessä äänestää rokotevastaista jeesushihhulia, holokaustin kyseenalaistajaa, tai henkilöä, joka ei osaa käyttää tutkittua dataa ideologiansa tukena.

Lisäksi ilmastoasia ja luonnon hyvinvointi on tärkeää minulle sillä luonnon tila globaalisti vaikuttaa myös meihin kaikin mahdollisin tavoin, jopa turvallisuuteemme ja puolustukseemme.

Vierailija
145/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ ja nykypuoluoeista ei voi hyvällä omallatunnolla äänestää muita kuin perussuomalaisia. Hurjassa nuoruudessa myös keskustaa ja kokoomusta.

Itseäni kummastuttaa miten kukaan IN** -ihminen voi äänestää vihreitä. Koko puolue perustuu asioiden väärinymmärtämiseen ja satuihin uskomiseen.

Vierailija
146/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENTP - Vihaan populismia ja öyhötystä ja koska kaikki puolueet sortuvat siihen enemmän tai vähemmän, minun on melko mahdotonta varsinaisesti kannattaa mitään puoluetta.

On kuitenkin helppo valita puolue jota vihaan, ja jota vastaan äänestäminen ohjaa poliittista käytöstäni. Se on Persut.

Olen aikaisemmin usein äänestänyt Kokoomusta mutta nyt kun Kokoomus flirttailee persujen kanssa en voi enää.

Ajattelin jo näitä muita lukiessa, etten samaistu niihin ja sitten tämä kirjoittamasi on kun itse olisin kirjoittanut. Olen myös ENTP.

Päädyin kaksissa viime vaaleissa äänestämään RKP:tä, koska se muistuttaa Kokoomuksen aiempaa linjaa.

Toivoisin, että Lepola voisi johtaa Kokoomusta. Hän on selkeästi terävin talouden osaaja politiikasta, markkinaliberalisti joka ymmärtää talouden voiman, mutta myös sen että ilman valtion sääntelyä ei pärjätä vaan ajaudutaan kapitalismiin, jossa aito kilpailu ei enää toimi kun suuret kahmivat hyödyn ja syövät pienemmät. Orpon johtamaa kokoomusta en tule äänestämään.

Vierailija
147/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen, ISTJ ja puolue on toistaiseksi ps

Vierailija
148/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP. Perussuomalaiset.

Vierailija
149/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INTP. Perussuomalaiset.

INTPhän määritellään ideariiheksi tai loogikoksi. En kyllä usko yhtään Myers-Briggs-määritelmiin, ne on helppoja tuottaa, siksi HR pitää niistä, mutta psykologit tyrmäävät koko heppoisen järjestelmän. Olen myös vesimies. :-) Yhtä hyvä määritelmä.

Vierailija
150/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ, perussuomalaiset.

Vierailija
151/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ehdokkaan, eikä puolueen äänestäjät. Mikä järki? Ryhmäkuri sitoo kuitenkin sitä ehdokastanne. Käytännössä annatte äänenne puolueen linjalle, ette hyvälle tyypille. Jos hyvä tyyppi ei pääse eduskuntaan, äänenne sataa puolueen laariin. Kyllä ainoa rationaalinen vaihtoehto on valita ensin puolue, ja sen sisältä itselle mahdollisimman sopiva ehdokas.

Ymmärrän tietysti ehdokkaan äänestämisen presidentinvaaleissa, ja ehkä vähän pienten kuntie. kunnallisvaltuustossakin.

Vierailija
152/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen INTJ ja viime vuosina olen joutunut äänestämään persuja, koska kokoomus on ajautunut liian arvoliberaaliksi ja vasemmistolaiseksi omaan makuuni. Ja koska persut tuntuvat olevan ainoa puolue, joka näkee Suomessa jotain säilyttämisen arvoista. Presidentinvaaleissa äänestin Niinistöä, häntä arvostan suuresti.

Palaan varmaan kokoomuksen äänestäjäksi kun siellä alkaa vahvemmin näkyä Lepomäen ja Rydmanin linja.

Lepomäki on arvoliberaali. Ihmisillä on kummallisesti käsitys että Lepomäki edustaisi jotain kokoomuksen konservatiivista siipeä, mutta näin ei ole. Lepomäki on ihan samaa gay pride moku eu -kokoomusta.

Ja Rydman on kokoomuksen hunajapurkkiehdokkaita jonka tehtävä on houkutella konservatiiviäänestäjiä. Sellainen joka silloin tällöin kirjoittelee järkeviä twiittejä, mutta joka äänestyksissä äänestää juuri kuten muukin puolue.

Vierailija
153/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju osoittaa, että Vauvan kirjoittelijoista valtaosa on INTP-tyyppejä ja loputkin isoksi osaksi IN alkuisia.

INTP on aika harvinaiseksi luokiteltu joten yllättävää sinänsä.

Toisaalta täällä tuli heti jotenkin kotoinen olo vaikka mielipiteet ei yhteneviä olekaan.

Terveisin INTP. Yksi monista.

Vierailija
154/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju osoittaa, että Vauvan kirjoittelijoista valtaosa on INTP-tyyppejä ja loputkin isoksi osaksi IN alkuisia.

INTP on aika harvinaiseksi luokiteltu joten yllättävää sinänsä.

Toisaalta täällä tuli heti jotenkin kotoinen olo vaikka mielipiteet ei yhteneviä olekaan.

Terveisin INTP. Yksi monista.

ISTJn pitäisi olla yleisin tyyppi mutta en pikaselauksella huomannut monta. Täällä palstailu varmaan vaatii enemmän heittäytymiskykyä kuin mitä meillä ISTJ-tyypeillä on.

Ja juu, en ottanut tosissani mutta luin persoonallisuustyypit läpi ja omasta mielestäni mua kuvaa ISTJ parhaiten, tosin siihen vaikuttaa elämäntilanne. Toisenlaisessa elämäntilanteessa voisin olla vähemmän tunnollinen ja harkitseva.

Vierailija
155/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu onkin kiinnostsvin pitkään aikaan! Selkeästi N-tyypit tuntuu olevan kallellaan vasemmalle/vihreisiin, S-tyypit oikealle. Näin kyllä jossain määrin oletinkin, tuntuu luontevalle kun toisten tähtäin on tulevassa ja arvoissa, toisten materiaalisessa ja nykyhetkessä.

Vierailija
156/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFJ ja SDP. Tai vihreät. Kolmantena tulee vasemmisto.

Vierailija
157/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ. Äänestän vihreitä.

Vierailija
158/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ ja KD tai PS.

Vierailija
159/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehän tein testin ja olen sen perusteella ISTP-A. Äänestäjänä olen vankka kokoomuslainen. En ole puolueen jäsen.

Vierailija
160/469 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTJ vihervasemmisto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi