Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?
Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.
Kommentit (469)
Itse olen täysin INFP ja en ole koskaan äänestänyt. Mikään puolue ei ole ollut ihan sellainen omantyylinen ja en ole tämän takia vaivautunut äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä on näin paljon IN-porukkaa, niin miksei se näy av-palstan tasossa mitenkään? Kukaan ei kirjoita analyyttisia ja diippejä kommentteja, vaan suurin osa keskustelusta on ESxx-henkistä huutelua poteroista ja syyttelyä ja älyllistä riman alitusta jatkuvasti.
t. INTP
Persoonallisuustyyppi ei kerro henkilön älykkyydestä. IN-- porukka viihtyy enemmän keskustelupalstoilla virtuaalisesti sosiaalisessa ympäristössä, kun taas ES-- porukka on pääasiassa kasvotusten sosiaalista.
INFJ, vasemmisto. En kylläkään identifioidu SJW-porukkaan, mutta uskon vasemmiston ajavan parhaiten heikompiosaisten asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä on näin paljon IN-porukkaa, niin miksei se näy av-palstan tasossa mitenkään? Kukaan ei kirjoita analyyttisia ja diippejä kommentteja, vaan suurin osa keskustelusta on ESxx-henkistä huutelua poteroista ja syyttelyä ja älyllistä riman alitusta jatkuvasti.
t. INTP
Tjaa, itse IN-tyyppinä en oikein oo virtuaalisessakaan ympäristössä se keskustelunaloittaja, lähinnä satunnaisesti johonkin keskusteluun lähden mukaan.
Eikä jaksa netissäkään enää väitellä asioista kun se ei johda oikein mihinkään.
Näkyy varmaan se pieni osa jotka väittelevät mielellään keskenään.
Vierailija kirjoitti:
t. INTP
Itse joskus kirjoitan, mutta ei kukaan tunnu jaksavan niihin vastata. Keskustelu lähinnä kuolee, kun joku julkaisee tekstiseinän.
Olen ajatellut, että se on vaan tällaisten palstojen henki. Täällä kuuluu "huudella". Ei se tarkoita, ettei olisi kykenevä muunlaiseen keskusteluun, mutta täällä nyt vaan kuuluu asiaan. Sitäkin voi harrastaa tietynlaisena "taiteenlajina" ja tietoisena siitä, mitä tekee.
t. INFJ
Mistä näiden kirjainyhdistelmien selitykset löytyvät, ja millainen on persoonallisuustyyppi joka ei vietä kaikkea aikaa netissä niin että tietäisi mistä puhutte?
Vierailija kirjoitti:
Mistä näiden kirjainyhdistelmien selitykset löytyvät, ja millainen on persoonallisuustyyppi joka ei vietä kaikkea aikaa netissä niin että tietäisi mistä puhutte?[/https://fi.wikipedia.org/wiki/Myers–Briggsin_tyyppi-indikaattori
Testejä löydät netistä hakusanalla MBTI testi
INTJ ja demarit.
Kirjoitan vasemmalla kädellä. Oikea käsi on porvarin taskussa.
ENTP
Puolueen valinta on erittäin vaikeaa, sillä tarkastelen kaikkia puolueita ja ehdokkaita yhtä kriittisesti. En siis pääse siihen fiilikseen, missä ollaan henkeen ja vereen sen puolueen kannattajia, mitä omat vanhemmat ovat esimerkiksi äänestäneet. Äänestämäni puolue riippuu usein hyvin paljon siitä, millainen on sen hetkinen yhteiskunnallinen tilanne, mitä ajattelen muiden äänestävän ja äänestän siten taktisesti ottaen huomioon ääntenlaskentaperiaatteen. En esimerkiksi olisi voinut koskaan kuvitella äänestäväni Rinteen johtamaa SDP:tä, sillä silloin ääneni olisi mennyt kokonaisena vain Rinteelle ja pienenä pirstaleena varsinaisen ehdokkaani vaalikirstuun. Marinin johdolla voisinkin äänestää demareita. Tähän asti olen äänestänyt pääasiassa Vihreitä.
ENTP - Vihaan populismia ja öyhötystä ja koska kaikki puolueet sortuvat siihen enemmän tai vähemmän, minun on melko mahdotonta varsinaisesti kannattaa mitään puoluetta.
On kuitenkin helppo valita puolue jota vihaan, ja jota vastaan äänestäminen ohjaa poliittista käytöstäni. Se on Persut.
Olen aikaisemmin usein äänestänyt Kokoomusta mutta nyt kun Kokoomus flirttailee persujen kanssa en voi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. INTP
Itse joskus kirjoitan, mutta ei kukaan tunnu jaksavan niihin vastata. Keskustelu lähinnä kuolee, kun joku julkaisee tekstiseinän.
Olen ajatellut, että se on vaan tällaisten palstojen henki. Täällä kuuluu "huudella". Ei se tarkoita, ettei olisi kykenevä muunlaiseen keskusteluun, mutta täällä nyt vaan kuuluu asiaan. Sitäkin voi harrastaa tietynlaisena "taiteenlajina" ja tietoisena siitä, mitä tekee.
t. INFJ
Minulla on taas tapana kirjoittaa liikaakin ja liian pitkiä viestejä välillä. Se ei varmaan ole tämän palstan tarkoitus. Muuten kyllä kirjoitan tänne paljon ja korvaan sitä, kun ei ole "oikeassa" elämässä läheisiä ihmisiä. t. INFP
Vierailija kirjoitti:
ENTP - Vihaan populismia ja öyhötystä ja koska kaikki puolueet sortuvat siihen enemmän tai vähemmän, minun on melko mahdotonta varsinaisesti kannattaa mitään puoluetta.
On kuitenkin helppo valita puolue jota vihaan, ja jota vastaan äänestäminen ohjaa poliittista käytöstäni. Se on Persut.
Olen aikaisemmin usein äänestänyt Kokoomusta mutta nyt kun Kokoomus flirttailee persujen kanssa en voi enää.
Saman kaltaista taktikointia kuin minulla, edellisen viestin kirjoittajalla. Myös ENTP :)
Pelkän persujen vastustamisen lisäksi, luen paljon keskutelupalstoja "haistelen ilmaa" mitä muut äänestävät. Se vaikuttaa vahvasti myös omaan äänestyspäätökseni. Tosin ei virtaa seuratakseni vaan analysoidakseni sitä.
ISFJ. Tunnetaan myös nimellä "konservaattori". Nimestä voi jo päätellä jotain ajatusmaailmasta. Olen kyllä suvaitsevainen omasta mielestäni, mutta lämpenen tosi hitaasti uusille asioille ja ilmiöille. Esim. jos yhteiskuntaan tulee joku uusi trendi tai villitys, saatan innostua siitä 10 vuoden kuluttua siitä, kun se on mennyt muilla jo ohitse. Turhat muutokset ovat milestäni ihan höpöhöpöjuttuja, eikä toimivia asioita kannata muuttaa muuttamisen ilosta.
Vasemmistolaiset ovat omaan makuun liian moderneja, ja oikeistolaiset taas nykyisin liian liberaajeja. Arvoiltani sijoitun johonkin keskusta-oikeistolaiselle akselille, jossa on vivahteita myös kristillisdemokraattien arvoista. En ole uskonnollinen tai kiihkomielinen juuri missään. Tulen toimeen tosi monentyyppisten ihmisten kanssa, ja pyrin suojelemaan vallitsevia hyviksi kokemiani rakenteita. Jos tylpaikalle tulee jokin muutos, yleensä lähden litomaan ja äkkiä.
t. INTP