Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja puoluekantasi?
Tuon toisen MBTI- keskustelun innoittamana tällainenkin.
Kommentit (469)
Estj, liberaali oikeisto, kokoomusta yleensä äänestän
Vierailija kirjoitti:
INFJ-T, turhautunut politiikkaan. Kaikki puolueet tuntuvat epärehellisiltä. Turhauttaa suunnattomasti, että oppositioissa ollessaan suureen ääneen huudetaan hallituksen tekemiä vääryyksiä, mutta tosiasiassa näillä puolueilla ei ole sen parempia ratkaisuja. Hallitukseen päästyään ent. oppositiopuolueet tekevät juuri samoja ratkaisuja, joista edellistä hallitusta kritisoivat. Yhtenä esimerkkinä viimeisen Kok+Kesk+Ps hallituksen koulutusleikkaukset, nyt samat puolueet ovat oppositiossa vaatimassa lisää rahaa koulutukseen. Ja sama kaava toistuu neljän vuoden sykleissä. Toisaalta koen kuitenkin olevani velvoitettu äänestämään, ja tähän asti olen äänestänyt Vihreitä ympäristöarvojen vuoksi. Seuraavista vaaleista en kuitenkaan tiedä.
Liike nyt?
Olen FCK, koska en löydä mitään testiä mistään.
Vihreitä olen äänestänyt lähes aina.
INFP ja Vasemmistoliittoa äänestän useimmiten, joskus myös Vihreitä.
INTJ ja Vihreät, aina. Ympäristö.
Intj. Kokoomus nykyään, nuorempana vihreät.
INTJ-A, persut. Tunnen kyllä osin sympatiaa myös vasemmistoliittoa kohtaan.
mul on 4 puoluetta
1. kokoomus
2. keskusta
3. kristilliset
4. vihreät
jostain kumman syystä ei persut eikä demarit
INFJ, olen äänestänyt Kokoomusta, Vihreitä, Liike Nytiä. En usko myöskään edustukselliseen demokratiaan mutta äänestän aina silti. En tiedä, ketä äänestän seuraavaksi.
INTJ tulee yleensä kun testaan.
Puolue on muiden surkeudesta johtuen kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
INTP, äänestän yksilöä joka osaa parhaiten perustella näkemyksensä, omaa korkeakoulutuksen ja jokseenkin vakuuttavan uran politiikassa, joka tekee työtänsä, eikä keimaile jonninjoutavasti julkisuudessa.
Aika pitkälti sama. INTP:nä aivan mahdoton ajatus sitoutua jonkin tietyn kannan taakse. Äänestän ehkä kuitenkin enemmän puoluetta kuin yksilöä, sillä puolueellehan se ääni joka tapauksessa menee. Päätän vaan puolueen aina vaalikohtaisesti sen hetkisen tilanteen mukaan.
ESTJ-A, kokoomus. Jos löytyisi vielä vähän oikeistolaisempi puolue, kelpaisi. Tosin tulos meni metsään väittäessään ekstrovertiksi, tosiasiassa olen ns. sosiaalinen introvertti.
N42
INFJ ja perussuomalaiset.