Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solmitko hedelmäpussin vasta punnituksen jälkeen säästömielessä?

Vierailija
07.02.2014 |

Vai mitenkä?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herttasia nää tosikot!=)
Hyviä säästövinkkejä oon saanu taas täältä av:lta,kiitos!Saadaan mekin säästettyä pitkä penni. Tota solmujuttua pitää ainakin kokeilla!Tohon kurkkujuttuun menee vähän liikaa aikaa. Mut taas tossa ananaksen lehtien poistossa säästää hurjasti. Mikshän ne ei voi myydä erikseen sellasia ananaksia mistä ois ne lehet pois. Ei meillä ainakaan syödä niitä,joten en halua maksaakaan mistään turhasta. Vai onko mulla menny jotai ohi,voiko niitä lehtiä oikeesti jotenki hyödyntää?! Salaattiin tms.?!

Vierailija
82/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huvittunut, mutta myös järkyttynyt siitä mahdollisuudesta, että olette ainakin osa ehkä sittenkin tosissanne. 

Ps. Itse nostan pussit aina avoimina puntarille ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yleensä minulla on toisessa kädessä jotakin. - kori, muita punnittavia hedelmi tai vihanneksia tms. - ja yhdellä kädellä on mahdoton solmia pussia. Kun pussi lepää puntarilla, siihen on helpompi kietaista solmu.

Pihiyden ja painon kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, koska tietenkin pussi painaa saman verran solmulla ja ilman solmua.

t. Fyysikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:19"]Mä olen huvittunut, mutta myös järkyttynyt siitä mahdollisuudesta, että olette ainakin osa ehkä sittenkin tosissanne. 

Ps. Itse nostan pussit aina avoimina puntarille ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yleensä minulla on toisessa kädessä jotakin. - kori, muita punnittavia hedelmi tai vihanneksia tms. - ja yhdellä kädellä on mahdoton solmia pussia. Kun pussi lepää puntarilla, siihen on helpompi kietaista solmu.

Pihiyden ja painon kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, koska tietenkin pussi painaa saman verran solmulla ja ilman solmua.

t. Fyysikko
[/quote]

Tai oisko kuitenki niin,että luulet olevasi huumorintajuinen,mutta oletkin tosikko?:)

Vierailija
84/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:19"]Mä olen huvittunut, mutta myös järkyttynyt siitä mahdollisuudesta, että olette ainakin osa ehkä sittenkin tosissanne.  Ps. Itse nostan pussit aina avoimina puntarille ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yleensä minulla on toisessa kädessä jotakin. - kori, muita punnittavia hedelmi tai vihanneksia tms. - ja yhdellä kädellä on mahdoton solmia pussia. Kun pussi lepää puntarilla, siihen on helpompi kietaista solmu. Pihiyden ja painon kanssa asialla ei ole mitään tekemistä, koska tietenkin pussi painaa saman verran solmulla ja ilman solmua. t. Fyysikko [/quote] Tai oisko kuitenki niin,että luulet olevasi huumorintajuinen,mutta oletkin tosikko?:)

[/quote]

Omaa huumorintajua on aina vaikea arvioida itse. Ymmärtänet tämän myös omalta kohdaltasi.

Mutta olen oikeassa elämässä törmännyt moneen, joka kuvittelee kaikesta kouluopetuksesta huolimatta, että raskaat esineet putoavat nopeammin kuin kevyet, joten paha sanoa, kuinka tosissaan tai leikillään tuo ekan sivun vänkäri on. Jos sinä luulet tietäväsi, niin ehkä huumorintajusi on parempi kuin minulla, mutta et tiedä elävästä elämästä yhtä paljon...

131

Vierailija
85/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,oisko FYYSIKKO vähän liian tosikko meidän muiden mielestä...

Vierailija
86/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä.
[/quote]

Paljonko painaa yksi pussirulla? Ihan helkkarin paljon. Vaikka ei yksi pussi ole painava.

Vierailija
87/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistan appelsiineista ja omenista siemenet, koska en halua maksaa niistä. Samalla kuoret jäävät pois punnituksesta.

Vierailija
88/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä.
[/quote]

Paljonko painaa yksi pussirulla? Ihan helkkarin paljon. Vaikka ei yksi pussi ole painava.
[/quote]

Ahaa,no miten luulet tietäväsi elävästä elämästä enemmän kuin minä. Jos on siis huumorintajua,niin ei ymmärrä elävästä elämästä yhtä paljon kuin "tosikko". Mitähän lie tarkoitat elävällä elämällä,sekin luultavasti poikkeaa valtaväestön näkemyksestä. Aika usein on vaan niin,että nämä fyysikot yms. jotka niin hanakasti tuo sitä "viisauttaan" esiin,on monesti niitä joilta puuttuu täysin se maalaisjärki. Ja todellisuudessa se elävästä elämästä ymmärtäminen on paljon muuta kuin se fysiikka tai muut viisaudet!

Vierailija
89/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:45"]Solmu tuo pussin yläosaan tiheydeltään suuremman kappaleen. Parempi pitää pussi täysin ilmavana.
[/quote]

Ja säästää se 0,0000001 senttiä :D

Vierailija
90/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:22"]

Niin,oisko FYYSIKKO vähän liian tosikko meidän muiden mielestä...

[/quote]

Suosittelen sinulle silmälasien ostoa. Sanoin kyllä, että monet kommentit ovat huvittaneet... 

Ot: millaiseksi sanotaan ihmistä, joka saa hupia riidan haastamisesta...?

131

Vierailija
91/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä. [/quote] Paljonko painaa yksi pussirulla? Ihan helkkarin paljon. Vaikka ei yksi pussi ole painava. [/quote] Ahaa,no miten luulet tietäväsi elävästä elämästä enemmän kuin minä. Jos on siis huumorintajua,niin ei ymmärrä elävästä elämästä yhtä paljon kuin "tosikko". Mitähän lie tarkoitat elävällä elämällä,sekin luultavasti poikkeaa valtaväestön näkemyksestä. Aika usein on vaan niin,että nämä fyysikot yms. jotka niin hanakasti tuo sitä "viisauttaan" esiin,on monesti niitä joilta puuttuu täysin se maalaisjärki. Ja todellisuudessa se elävästä elämästä ymmärtäminen on paljon muuta kuin se fysiikka tai muut viisaudet!

[/quote]

;-DDD, ota nyt se sun paljon kehumasi huumori käyttöön, hei!

Vierailija
92/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä. [/quote] Paljonko painaa yksi pussirulla? Ihan helkkarin paljon. Vaikka ei yksi pussi ole painava. [/quote] Ahaa,no miten luulet tietäväsi elävästä elämästä enemmän kuin minä. Jos on siis huumorintajua,niin ei ymmärrä elävästä elämästä yhtä paljon kuin "tosikko". Mitähän lie tarkoitat elävällä elämällä,sekin luultavasti poikkeaa valtaväestön näkemyksestä. Aika usein on vaan niin,että nämä fyysikot yms. jotka niin hanakasti tuo sitä "viisauttaan" esiin,on monesti niitä joilta puuttuu täysin se maalaisjärki. Ja todellisuudessa se elävästä elämästä ymmärtäminen on paljon muuta kuin se fysiikka tai muut viisaudet!

[/quote]

Humoristilla meni siteeraus vituralleen, kun veti herneen nenuliiniin.

Vierailija
93/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yritit varmaan vastata minulle.

Rauhoitu. Aloit haastaa riitaa ja nyt olet kauhean kiukkuinen, kun vastasin sinulle samassa tyylilajissa. Ihan turhaan hermostuit, tarkoitin vaan sitä, että tiedän monen todella olevan pihalla fysiikan perusasioista (mitä sinä et vaikuta tietävän), ja siksi minä en ole aivan jokaista ketjun kommentista yhtä vakuuttunut kuin sinä olet, että ne ovat huumoria eivätkä oikeasti merkki aika syvästä fysiikan perustietämyksen ongelmista.

131

Vierailija
94/158 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pilkun jälkeen tulee välilyönti. Sen tuo "fyysikko" ainakin tietää sinua paremmin :))

Vierailija
95/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:41"]

Mitä siinä säästää?

[/quote]

No en minä ainakaan halua punnita sitä solmua.

[/quote]

Okei. Eli kappaleen muoto vaikuttaa sen massaan? Samalla logiikalla ajatellen suora paperiarkki on kevyempi kuin kahtia taitettu paperinpala? Just. Onnea, voitit juuri epätieteen Nobelin.

[/quote]

Hulvattominta tässä ketjussa ovat juuri tämän kaltaiset tosikot :D

Vierailija
96/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:11"]

Jos täytän pussin heliumilla ja solmin pussi niin kumoaako helium solmun painon?

[/quote]

Kyllä, mutta sen heliumin hankkiminen tulee kalliimmaksi kun solmun ostaminen ja punnitseminen. Paitsi jos saat heliumin ilmaiseksi vaikka kaupan mainospallosta.

[/quote]

Vihdoin alan ymmärtää, miksi ilmapalloisälle oli niin tärkeää saada se pallo omaksi!

[/quote]

Se oli menossa siwaan ostamaan mandariineja. 

Vierailija
97/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 01:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:40"]

Vai mitenkä?

[/quote] :D Kumpi painaa enempi, tuhat kiloa hoyhenia, vai tuhat kiloa rautaa???

[/quote]

No tietenkin tuhat kiloa höyheniä. Se tuhat kiloa rautaa ei voi painaa kovinkaan monta hedelmää, koska se jää hyvin pienelle pinta-alalle höyheniin verrattuna.

En ole kyllä koskaan kokeillut hevi osastolla.

[/quote]

Mutta! Jos tonnista raudasta tehdäänkin oikein ohutta lankaa ja siitä oikein ohuesta langasta punotaan oikein suurisilmäinen verkko, niin tuhat kiloa rautaa on edelleen yksittäinen objekti, jonka pinta-ala on suurempi kuin mitä voidaan kattaa tuhannella kilolla höyheniä. Kääntyykö tämä nyt toisinpäin kuitenkin?

Vierailija
98/158 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/158 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku vertaillut tyhjällä pussilla, onko painossa eroa, jos pussi on avoin tai solmussa? Materiaa kuitenkin on saman verran.

Miksi muuten monet ottavat pussin myös banaaneille, vaikka luonto on ne jo pakannut paksuun kuoreen. Samoin jos ostat yhden sitruunan tai appelsiinin. Kesällä ostan avomaakurkunkin yleensä ilman pussia, sillä sehän tavallisesti huuhtaistaan ja sitten kuoritaan. Mitenköhän monta senttiä olenkaan säästänyt tällä menetelmällä?!?

Vierailija
100/158 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen huomenna lauantai-ruuhkaan testaamaan tätä,painaako solmittu pussi enemmän kuin solmimaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi