Solmitko hedelmäpussin vasta punnituksen jälkeen säästömielessä?
Kommentit (158)
Voi ei. Kohta ollaan taas iltasanomissa pohtimassa solmujen painoa. ;)
Vähän kyllä tämän ketjun hervottomuutta pilaa nuo huumorintajuttomat fyysikot..
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 10:18"]
Vähän kyllä tämän ketjun hervottomuutta pilaa nuo huumorintajuttomat fyysikot..
[/quote]
Pari "huumorintajutonta hölmöä" jotka eivät MUKA tajua asian olevan vitsi on ihan ok per ketju, mutta liika on liikaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:42"]
Ihan niinku se nyt ois mitenkää kevyempi ilman sitä solmua. HALOO!
[/quote]
Ilmaa menee pussiin ja solmun väliin, en halua maksaa kaupan ilmasta!!!
[/quote]
Kyllä se kotona harmittaa jos kaupasta ostaa kallista ilmaa jota saa kotona ilmaiseksi tuuletusräppänästä.
[/quote]Ei ole tuuletusräppänää joten joudun ikkunaan avaamaan välillä ja se taas kallista lystiä koska menee energiaa hukkaan, Joten joudun ostamaan ilmaa etten solmi vaaálla hetelmäpussia vaan vasta kun oon punninnut. Aika kätevää?
[/quote]
On se turhaa kantaa kaupasta kallista ilmaa kotiin. Paitsi jos kotoasi puuttuu ilmanvaihtojärjestelmä. Silloin se kannattaa. Koneellisen ilmanvaihdon hankkiminen on paljon kalliimpaa kuin se että ilmanvaihto toimii kaupasta hedelmäpussien mukana tulevasta raittiista ilmasta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:11"]
Jos täytän pussin heliumilla ja solmin pussi niin kumoaako helium solmun painon?
[/quote]
Kyllä, mutta sen heliumin hankkiminen tulee kalliimmaksi kun solmun ostaminen ja punnitseminen. Paitsi jos saat heliumin ilmaiseksi vaikka kaupan mainospallosta.
[/quote]
Vihdoin alan ymmärtää, miksi ilmapalloisälle oli niin tärkeää saada se pallo omaksi!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:41"]
Mitä siinä säästää?
[/quote]
No en minä ainakaan halua punnita sitä solmua.
[/quote]
Okei. Eli kappaleen muoto vaikuttaa sen massaan? Samalla logiikalla ajatellen suora paperiarkki on kevyempi kuin kahtia taitettu paperinpala? Just. Onnea, voitit juuri epätieteen Nobelin.
Täällä on näitä tosikkoja joka lähtöön. Tämä fyysikkokin itse suuttuu ja jos sanoo takaisin,niin sitten haukutaan huumorintajuttomuudesta. Täällä näyttäis enemmän olevan niitä tosikkoja, todellisuudessa kukaan ei kestä mitään takaisin sanomisia tai neg. kommentteja. Ja pikkuista jaksetaan kitistä... Jos kirjoittaa kännykällä,niin eipä sillä ole merkitystä tuleeko se välilyönti pilkun ja pisteen jälkeen vai ei,katsos se ei suoraan tarkoita että sitä ei tietäisi/osaisi. Ja varmaan tämäkin kommentti pitää ottaa ihan tosissaan, vähintäänkin kommenttini kertoo huumorintajun puutteesta ja herneitäkin on tainnu nenään mennä. Eikös se näin mee tosikot?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä. [/quote] Paljonko painaa yksi pussirulla? Ihan helkkarin paljon. Vaikka ei yksi pussi ole painava. [/quote] Ahaa,no miten luulet tietäväsi elävästä elämästä enemmän kuin minä. Jos on siis huumorintajua,niin ei ymmärrä elävästä elämästä yhtä paljon kuin "tosikko". Mitähän lie tarkoitat elävällä elämällä,sekin luultavasti poikkeaa valtaväestön näkemyksestä. Aika usein on vaan niin,että nämä fyysikot yms. jotka niin hanakasti tuo sitä "viisauttaan" esiin,on monesti niitä joilta puuttuu täysin se maalaisjärki. Ja todellisuudessa se elävästä elämästä ymmärtäminen on paljon muuta kuin se fysiikka tai muut viisaudet!
[/quote]
Pilkun jälkeen tulee välilyönti. Sen tuo "fyysikko" ainakin tietää sinua paremmin :))
[/quote]
Tämä lainaus on väärä, tarkoitettu kyllä kommentiksi tälle joka niin vahvasti epäilee,että av-mammat on tosissaan ja uskoo säästävänsä solu-jutuilla yms. Sorry!
Siis solmu-jutuilla. Eli tuo eka lainaus on väärään kommenttiin!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:03"]
Minä nypin viinirypäleet irti karasta ja punnitsen kaikki yksitellen.Pyydän kassalla pienen ilmaiaen muovipussin.
[/quote]
Kannattaa tiristää vettä irti niistä ennen punnitusta. Ihan säästöä sekin ettei maksa vedestä jota saa ilmaiseksi hanasta.
[/quote]
osta rusinoita! valmiiksi vedet poistettu
Mä tykkään munakoisosta, mutta se on melko kallista, mut oon keksinyt ratkaisun! Viipaloin sen ennen punnitusta ja laitan viipaleet muovipussiin missä on suolaa. Sit kerään muut ostokset, lopuksi pyyhin suolat pois ja punnitsen ne viipaleet. Ei tarvi maksaa munakoisonesteestä :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:14"]
Mä tykkään munakoisosta, mutta se on melko kallista, mut oon keksinyt ratkaisun! Viipaloin sen ennen punnitusta ja laitan viipaleet muovipussiin missä on suolaa. Sit kerään muut ostokset, lopuksi pyyhin suolat pois ja punnitsen ne viipaleet. Ei tarvi maksaa munakoisonesteestä :)
[/quote]
Hyötykäytäthän suolan vielä tämän jälkeen? Ettei mene rahat hukkaan!
Vierailija kirjoitti:
No kokeile vaikka tiputtaa solmutettu pussi lattialle ja solmuton pussi. Painavampi tippuu nopeammin, eli solmutettu.
Ethän ole tosissasi, ethän? Ei materian paino muutu sen muodon mukaan. Painatko itse enemmän kyykyssä kuin seisoessasi raajat levällään? Tai punnitse pariarkki sileänä ja rypistettynä. Saman painaa. Mitä ilmaan tulee, mietipä miksi ilmapallo ilmalla (vaikka kostealla ja raskaalla hengitysilmalla) täytettynä pysyy ilmassa paljon kauemmin kuin tyhjä. Taitaa olla Speden naisten logiikkaa tämä solmu- ja ilmateoria, että pussi painaa solmussa enemmän ja että ilma pussin sisällä painaa enemmän kuin sen ulkopuolella. Tosiaan, jos painaisi, puhalletuista ilmapalloista saisi kätevät kahvakuulat :))
Härski Hartikainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinku se nyt ois mitenkää kevyempi ilman sitä solmua. HALOO!Ilmaa menee pussiin ja solmun väliin, en halua maksaa kaupan ilmasta!!!
No kokeile vaikka tiputtaa solmutettu pussi lattialle ja solmuton pussi. Painavampi tippuu nopeammin, eli solmutettu.
Ethän ole tosissasi, ethän? Ei materian paino muutu sen muodon mukaan. Painatko itse enemmän kyykyssä kuin seisoessasi raajat levällään? Tai punnitse pariarkki sileänä ja rypistettynä. Saman painaa. Mitä ilmaan tulee, mietipä miksi ilmapallo ilmalla (vaikka kostealla ja raskaalla hengitysilmalla) täytettynä pysyy ilmassa paljon kauemmin kuin tyhjä. Taitaa olla Speden naisten logiikkaa tämä solmu- ja ilmateoria, että pussi painaa solmussa enemmän ja että ilma pussin sisällä painaa enemmän kuin sen ulkopuolella. Tosiaan, jos painaisi, puhalletuista ilmapalloista saisi kätevät kahvakuulat :))
Hohhoijaamitä
En tietenkään solmi. Miksi maksaisin turhasta?
Naapurin muija punnitsi pottupussin ja laittoi punnituksen jälkeen automaattisesti pari pottua pussiin lisää. Ei edes huomannut kun naurettiin sille.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:56"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se kotona harmittaa jos kaupasta ostaa kallista ilmaa jota saa kotona ilmaiseksi tuuletusräppänästä.
[/quote]Ei ole tuuletusräppänää joten joudun ikkunaan avaamaan välillä ja se taas kallista lystiä koska menee energiaa hukkaan, Joten joudun ostamaan ilmaa etten solmi vaaálla hetelmäpussia vaan vasta kun oon punninnut. Aika kätevää?