Solmitko hedelmäpussin vasta punnituksen jälkeen säästömielessä?
Kommentit (158)
Kuinka tyhmä ihminen saa olla, että tulee väittelemään tiedoillaan tälläiseen lankaan?
Jos täytän pussin heliumilla ja solmin pussi niin kumoaako helium solmun painon?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:03"]
Minä nypin viinirypäleet irti karasta ja punnitsen kaikki yksitellen.Pyydän kassalla pienen ilmaiaen muovipussin.
[/quote]
Kannattaa tiristää vettä irti niistä ennen punnitusta. Ihan säästöä sekin ettei maksa vedestä jota saa ilmaiseksi hanasta.
En tiedä onko surullista vai ihan helvetin hauskaa. :D täällä suurin osa tottakai tietää totuuden, ja sitten on pieni osa jotka vakavalla naamalla kirjottavat kuinka se solmu painaa, ja se käy sääliksi. Miten ihmeessä se putoaminen asiaan liittyy. Ilmanvastus, people, ilmanvastus. Klassinen Kumpi painaa enemmän, kilo kiviä vai kilo höyheniä. Puuh..
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:11"]
Jos täytän pussin heliumilla ja solmin pussi niin kumoaako helium solmun painon?
[/quote]
Kyllä, mutta sen heliumin hankkiminen tulee kalliimmaksi kun solmun ostaminen ja punnitseminen. Paitsi jos saat heliumin ilmaiseksi vaikka kaupan mainospallosta.
Muistakaa irroittaa ne hedelmätarrat! Minä en mistään jaffa-tarroista ala maksamaan.
Jos näkyy köyhiä Lidlissä niin minulla on tapana tehdä vähän eroa ottamalla pelkkä pussi ja tekemällä niin monta solmua kuin saan mahtumaan. Pari sellaista myttyä ja kassa katsoo ihaillen mykistyneenä, johon sanon että "pistä suomalaisena tomaattina vaan".
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"]
Jos näkyy köyhiä Lidlissä niin minulla on tapana tehdä vähän eroa ottamalla pelkkä pussi ja tekemällä niin monta solmua kuin saan mahtumaan. Pari sellaista myttyä ja kassa katsoo ihaillen mykistyneenä, johon sanon että "pistä suomalaisena tomaattina vaan".
[/quote]
Huutonaurua :D
Ja vähän kateutta kun ei itsellä ole varaa moiseen pröystäilyyn :(
Voi ei. Minulle on jo lapsuudesta (pihit vanhemmat) jäänyt tapa solmia pussi vasta punnituksen jälkeen. Nyt varmaan muut luulevat että olemme köyhiä.
Pitääpä jatkossa laittaa oikein umppari ennen punnitusta, niin että meitä ei luulla köyhälistöksi.
Voi ei. Minulle on jo lapsuudesta (pihit vanhemmat) jäänyt tapa solmia pussi vasta punnituksen jälkeen. Nyt varmaan muut luulevat että olemme köyhiä.
Pitääpä jatkossa laittaa oikein umppari ennen punnitusta, niin että meitä ei luulla köyhälistöksi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:48"]
Kaupassa monta vuotta töissä olleena voin sanoa, että tuota tekee aika monet! Ps. siinä säästää myös, kuten vetää anaksesta ylimääräiset lehdet pois ennen punnitusta, ja banaaneista ne kovat kannat :)
[/quote]
Voisi kuoria ne banaanit ennen kuin laittaa pussiin. Miksi maksaa syöväksi kelpaamattomasta osasta.
Mä ainakin laitan pari askia rusinoita pussiin, punnitsen sen viinirypäleiden hinnalla ja vaadin kassalla 80% alennusta koska ovat menneet pilalle. Säästän vuositasolla huikean hinnan!
Joskus palkkapäivänä haen kiivejä. Kalliin hinnan takia säästän pussin hinnassa punnitsemalla ensin ja solmimalla pussin vasta jälkeenpäin. Ennen punnitusta krakaan kiiveistä sen nukan/karvan pois. Povitaskussa kulkee aina kraka mukana näillä kauppareissuilla.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 17:06"]
Minä punnitsen ensin ja laitan hedelmät vasta sitten pussiin. Saahan sen pussin ilmaiseksi ottaa siitä kassan vierestäkin. Miettikääpäs tästä syntyvää vuosisäästöä.
[/quote]
Mina punnitsen pelkan pussin ja laitan sinne sitten vasta hedelmat. Jos aikoo punnita ne hedelmatkin, kannattaa kuoria ne ensin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:18"]
[/quote] Myykö ne siellä suomalaisia tomatteja????? wow
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:42"]
Ihan niinku se nyt ois mitenkää kevyempi ilman sitä solmua. HALOO!
[/quote]
Ilmaa menee pussiin ja solmun väliin, en halua maksaa kaupan ilmasta!!!
[/quote]
Sitä samaa ilmaa on siinä pussin päälläkin painamassa, oli se pussi kiinni tai auki. Eli maksat kaupan ilmasta joka tapauksessa, sillä ei ole väliä onko ilma muovipussin sisällä vai pussin ulkona.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:44"]
[/quote]
[/quote]
Sitä samaa ilmaa on siinä pussin päälläkin painamassa, oli se pussi kiinni tai auki. Eli maksat kaupan ilmasta joka tapauksessa, sillä ei ole väliä onko ilma muovipussin sisällä vai pussin ulkona.
[/quote]
Sen takia nykyajan kauppakeskuksiin rakennetaan niin korkeat katot. Että sitä ilmaa mahtuisi716 mahdollisimman paljon punnittavan tuotteen päällä. Tarkkailkaapa kattojen korkeutta niin huomaatte.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:44"]
[/quote]
[/quote]
No kokeile vaikka tiputtaa solmutettu pussi lattialle ja solmuton pussi. Painavampi tippuu nopeammin, eli solmutettu.
[/quote]
En jaksanut lukea ketjua läpi selvittääkseni, tuliko tällainen mullistava fakta jo ilmi, mutta kappaleen massalla ei ole mitään vaikutusta siihen, miten nopeasti se putoaa. :)
Minä punnitsen hetelmät ilman bussia ja sitten bussiin ja bussi kiinni.
Ei helvetti köyhät hankkikaa töitä.