Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solmitko hedelmäpussin vasta punnituksen jälkeen säästömielessä?

Vierailija
07.02.2014 |

Vai mitenkä?

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 01:37"]

Sitä varten kannattaa kumartua sen vaa'an ylle, että sun selkä kannattelee sitä ylimääräistä ilmaa katon alla. Jossain paikoissa tosin vaaka saattaa olla aika korkealla, niin siihen voi tarvita kaverin apua. Jos taas olet yksin tällaisessa kaupassa, niin myyjää voi pyytää kannattelemaan sua siinä vaa'an yläpuolella samalla kun punnitset ne tuotteet. 

[/quote]

Nykyään taitaa joka kaupassa olla niitä matalammallakin olevia vaakoja. Mutta et ajattele yhtään yhdenvertaisuutta, jos sinä laitat selän siihen ilman eteen. Pyörätuolilla liikkuvat joutuvat sitten maksamaan puolestasi, kun eivät voi samalla tavalla alentaa painoa.

Vierailija
122/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:41"]

Mitä siinä säästää?

[/quote]

No en minä ainakaan halua punnita sitä solmua.

[/quote]

Voi vittu eihän siinä ole yhtään enempää sitä pussitavaraa solmulla tai ilman.

Vai meinaatteko, että 1kg tiiliskivi painaa enemmän/vähemmän kuin sama 1kg solmussa oleva tiiliskivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin

kumpi painaa enemmän 1kg kiviä vai 1kg höyheniä?

Vastus: molemmat yhtä paljon.

Tosin teidän logiikalla vastaus olisi 1kg kiviä :D

Vierailija
124/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti useimmat näistä provottaa. Vaikka kyllä on joskus noinkin tyhmiä ihmisiä tuntenut...

Vierailija
125/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:48"]

Kaupassa monta vuotta töissä olleena voin sanoa, että tuota tekee aika monet! Ps. siinä säästää myös, kuten vetää anaksesta ylimääräiset lehdet pois ennen punnitusta, ja banaaneista ne kovat kannat :)

[/quote]

Miten ne ananaksen lehdet saa pois kaupassa? On oltava puukko mukana ja leikattava kanta kokonaan.

[/quote]

Joo, ota sellainen viidakkoveitsi mukaan kauppaan.

Vierailija
126/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on huumorintajussa puutteita. Tämä on vanha vitsi.

Vierailija
127/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hahahahah!! Päivän naurut!! Ootte kunnon urpoja!! Siis hyvällä tavalla. Blondeja, bimboja, hauskoja. Vaikka en ole äärettömän varakas, en silti ole pihikään. Vaikka olisin niin tyhmä että luulisin solmun painavan jotakin, olisi se minulle aivan sama punnitsisinko solmun kanssa vai ilman!

Vierailija
128/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä mainittiin jo tuo ananaksen kypsyystesti, ja muuten, ette tarvii viidakkoveistä mukaan kauppaan jos haluatte eroon lehdistä :D otat vaan kiinni siitä lehtiosasta ja käännät vaikka itteen päin, pitäis irrota helposti :)

Vierailija
129/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 02:16"]Niin tässä mainittiin jo tuo ananaksen kypsyystesti, ja muuten, ette tarvii viidakkoveistä mukaan kauppaan jos haluatte eroon lehdistä :D otat vaan kiinni siitä lehtiosasta ja käännät vaikka itteen päin, pitäis irrota helposti :)

[/quote]

Niin ja jos kääntää kaveriin päin, ei irtoa

Vierailija
130/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 02:16"]Niin tässä mainittiin jo tuo ananaksen kypsyystesti, ja muuten, ette tarvii viidakkoveistä mukaan kauppaan jos haluatte eroon lehdistä :D otat vaan kiinni siitä lehtiosasta ja käännät vaikka itteen päin, pitäis irrota helposti :)

[/quote]

Niin ja jos kääntää kaveriin päin, ei irtoa

[/quote]

No voi olla et irtoaa, mutta se ranneliike ei tunnu luonnolliselta :(

Vierailija
131/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 23:08"]

itsekin solmin pussin aina punnituksen jälkeen, mutten koskaan tajunnut, että joku voisi ajatella, että olen idiootti, joka kuvittelee säästävänsä solmun painon verran. :D mä laitan sen solmun punnitsemisen jälkeen vasta siksi, että se säästää aikaa. puntaria on aina tulossa joku käyttämään ja haluan tehdä solmun vasta sitten kun olen jo suorittanut punnituksen, ettei toisen ihmisen tarvi odottaa vuoroaan yhtään pidempää. :)

[/quote]

Aika = rahaa

>solmu maksaa

MOT

Vierailija
132/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten hyväksyttävää, jos laitan yhteen pussiin useamman eri härpäkkeen? Vituttaa ottaa omia pikku pusseja kahdelle limelle ja yhdelle chilille. 

Itse galluppiin: hedelmäpussin solmiminen tuntuu helpommalta, kun alla on joku taso. En kuvittele säästäväni mitään solmimattomuudessa, vaan numeromuistini on senverta huono, että minun pitää heti etsiä se nappi ja kaiken maailman solmimiset tulee vasta sen jälkeen.

Vierailija
133/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmuuden vuoksi laita edes hintalappua , annan vasta kassalla.     Hahhaaaaaaa

Vierailija
134/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmuja siellä solmuja täällä, solmuja jokapuolella... Oletteko ottaneet huomioon, että vaa´at on kalibroitu niin että niihin on jo valmiiksi lisätty se solmun paino. Todellisuudessa ette voita mitään vaan kauppa ottaa teiltä solmun verran ylimääräistä. Hähää...

Vierailija
135/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen aina pussi auki, jotta voin helposti lisätä punnitsemisen jälkeen vielä muutamia hedelmiä pussiin. Näin tekee ymmärtääkseni hyvin moni.

Vierailija
136/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 01:37"] 

Sitä varten kannattaa kumartua sen vaa'an ylle, että sun selkä kannattelee sitä ylimääräistä ilmaa katon alla. 

[/quote]

Tämä onkin hyvä neuvo. Kiitos!

Minä olen tähän asti käynyt ostamassa punnittavat tuotteet lähisiwasta, jossa katto on paljon matalammalla kuin Prismassa. Siwan kilohinnat on tietenkin vähän kalliimmat, mutta kun ottaa huomioon sen monta metriä ilmaa, niin kannattaa!

Vierailija
137/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:48"]

Kaupassa monta vuotta töissä olleena voin sanoa, että tuota tekee aika monet! Ps. siinä säästää myös, kuten vetää anaksesta ylimääräiset lehdet pois ennen punnitusta, ja banaaneista ne kovat kannat :)

[/quote]Teen kyllä noin mutten säästön takia, pussi on helpompi heittää vaa'alle kahvoistaan ja sitten pussin ollessa kärryissä solmin sen. Tää on vaan ajankäytön maksimointia, ei säästeliäisyyttä.

Vierailija
138/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ne kassalla punnitsevat ja solmuttavat pussit ensiksi kassavirran lisäämiseksi, eivät anna asiakkaalle edes mahdollisuutta säästää :(

Vierailija
139/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyttö en ilmasta maksa joten en solmi pusseja ollenkaan. Menkööt repun pohjalle potut sun muut mutta turhasta en maksa,.

Vierailija
140/158 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 09:28"]

Solmuja siellä solmuja täällä, solmuja jokapuolella... Oletteko ottaneet huomioon, että vaa´at on kalibroitu niin että niihin on jo valmiiksi lisätty se solmun paino. Todellisuudessa ette voita mitään vaan kauppa ottaa teiltä solmun verran ylimääräistä. Hähää...

[/quote]vitsihän toi on, huhheijaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi