Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
06.02.2014 |

Kyllä vai ei?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
22/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, mutta en ikuiseen kidutukseen helvetissä. Se olisi yliampuva tuomio maailman pahimmalle murhamiehellekin enkä osaisi kunnioittaa Jumalaa, joka olisi mielestäni julma ja epäoikeudenmukainen. Jumalani on armollinen ja rakastava eikä käännä hyviä ihmisiä pois luotaan uskoivat he häneet tai eivät.

En usko, että ihminen pystyisi kuvittelemaan täällä ollessaan millainen paikka taivas on ja ajattelen enemmänkin, että se on jokaiselle omanlaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 00:20"]

Aika moni näyttää uskovan. Te jotka uskotte, niin uskotteko myös syntiin, kadotukseen/helvettiin ja ikuiseen elämään? Vai millaiseen Jumalaan uskotte?

[/quote] Tottakai synti elaa jokaisessa, mutta ihmiselle annettiin vapaa tahto. Jokainen ihminen tekee syntia...myos se "paras" kristitty. Sen takia Jeesus kuoli, jotta voisimme pyytaa syntejamme anteeksi. helvetti on todella todellinen, mutta sinne ei kenenkaan tarvitse menna. Jumala on hyva, mutta hanella on myos saantoja joita taytyy noudattaa. Han on kuitenkin anteeksi antava ja rakastava.

Vierailija
24/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 00:44"]

Uskon Jumalaan, mutta en ikuiseen kidutukseen helvetissä. Se olisi yliampuva tuomio maailman pahimmalle murhamiehellekin enkä osaisi kunnioittaa Jumalaa, joka olisi mielestäni julma ja epäoikeudenmukainen. Jumalani on armollinen ja rakastava eikä käännä hyviä ihmisiä pois luotaan uskoivat he häneet tai eivät.

En usko, että ihminen pystyisi kuvittelemaan täällä ollessaan millainen paikka taivas on ja ajattelen enemmänkin, että se on jokaiselle omanlaisensa.

[/quote]

Helvetti on totaalinen ero Jumalasta.

Vierailija
25/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Olet siis Jehovan todistaja?Raamattu Puhuu helvetista.....Uskotko raamattuun?

Vierailija
26/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 00:48"]

[/quote] Olet siis Jehovan todistaja?Raamattu Puhuu helvetista.....Uskotko raamattuun?

[/quote]

En ole Jehovan todistaja. Raamattua pidän ihmisen kirjoittamana johon paikoin suhtaudun vertauskuvallisesti sekä huomioin tiedon siitä, että siitä on poistettu paljon tekstiä ja sitä on muokattu halutunlaiseksi jälkikäteen.

Vierailija
27/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uskon Jumalaan.

Vierailija
28/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. En tietenkään usko, ei kenenkään pitäisi uskoa. Lapsena tietty saa uskoa joulupukkiin, jumalaan, peikkoihin, vampyyreihin ym. mutta aikuisena kyllä pitäisi ymmärtää, että ne on pelkkiä mielikuvitusolentoja :) Uskovat aikuiset ovat ehkä hieman "heikkolahjaisempia", kuin me muut. :) Enkä sano pahalla!

Vierailija
29/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja pidän Raamattua totena. Uskon siis myös kadotukseen. Olen eronnut luterilaisesta kirkosta, koska pidän sitä maallistuneena. Ehkä liityn ortodoksiseen tai katoliseen. En tiedä, olenko "heikkolahjaisempi" kuin vastaaja nro 29. Osaan teknillistä matematiikkaa ja fysiikkaa, olen DI. En usko vampyyreihin tms. Jos lahjakkuuden merkki on ÄO, niin sitten olen lahjakas. Jos lahjakkuuden merkki on ateistinen, hieman kyyninen ja nietzscheläinen asennoituminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin, niin sitten en ole lahjakas.

Vierailija
30/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:15"]

Hassu kysymys. En tietenkään usko, ei kenenkään pitäisi uskoa. Lapsena tietty saa uskoa joulupukkiin, jumalaan, peikkoihin, vampyyreihin ym. mutta aikuisena kyllä pitäisi ymmärtää, että ne on pelkkiä mielikuvitusolentoja :) Uskovat aikuiset ovat ehkä hieman "heikkolahjaisempia", kuin me muut. :) Enkä sano pahalla!

[/quote]

Minä en usko sinuun. Enkä sano pahalla.

Vierailija
31/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:22"]Uskon Jumalaan ja pidän Raamattua totena. Uskon siis myös kadotukseen. Olen eronnut luterilaisesta kirkosta, koska pidän sitä maallistuneena. Ehkä liityn ortodoksiseen tai katoliseen. En tiedä, olenko "heikkolahjaisempi" kuin vastaaja nro 29. Osaan teknillistä matematiikkaa ja fysiikkaa, olen DI. En usko vampyyreihin tms. Jos lahjakkuuden merkki on ÄO, niin sitten olen lahjakas. Jos lahjakkuuden merkki on ateistinen, hieman kyyninen ja nietzscheläinen asennoituminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin, niin sitten en ole lahjakas.

[/quote]

Jos uskot raamattuun ja Jumalaan, niin sitten varmaankin uskot myös, ettei evoluutio ole totta, joka taas tuntuu hassulta, kun olet kuitenkin oikein DI. :D

Vierailija
32/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se pistää miettimään, miksi aikuiset, fiksut, koulutetut ihmiset uskovat satuihin, ja vieläpä naurettavan epäuskottaviin satuihin. Tällä hetkellä en ole keksinyt parempaa selitystä kuin ns. suspension of disbelief, eli sama mekanismi, mikä meillä on käytössä, kun vaikkapa suremme elokuvan päähenkilön kuolemaa vaikka tiedämme elokuvan olevan fiktiota.

Vierailija
33/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:22"]Uskon Jumalaan ja pidän Raamattua totena. Uskon siis myös kadotukseen. Olen eronnut luterilaisesta kirkosta, koska pidän sitä maallistuneena. Ehkä liityn ortodoksiseen tai katoliseen. En tiedä, olenko "heikkolahjaisempi" kuin vastaaja nro 29. Osaan teknillistä matematiikkaa ja fysiikkaa, olen DI. En usko vampyyreihin tms. Jos lahjakkuuden merkki on ÄO, niin sitten olen lahjakas. Jos lahjakkuuden merkki on ateistinen, hieman kyyninen ja nietzscheläinen asennoituminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin, niin sitten en ole lahjakas.

[/quote]

Jos uskot raamattuun ja Jumalaan, niin sitten varmaankin uskot myös, ettei evoluutio ole totta, joka taas tuntuu hassulta, kun olet kuitenkin oikein DI. :D

[/quote]

Niin ja täytyy vielä lisätä, että tuttavapiirini kuuluu kaikenmaailman maistereita, älykköjä ja niitäkin älykääpiöitä... ja sitten eräs DI. Ja täytyypä sanoa, että kyllä tämä tuntemani DI on mielestäni hiukan yksinkertainen ressukka. Aina putoaa ekana kärryiltä kaikissa keskusteluissa ja muutenkin tuntuu että hän on aina jotenkin "hukassa".

En tosin itsekään ole mikään järjen jättiläinen, ihan normaalin älykkyysosamäärän omaan, luulisin? :)

Vierailija
34/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:22"]Uskon Jumalaan ja pidän Raamattua totena. Uskon siis myös kadotukseen. Olen eronnut luterilaisesta kirkosta, koska pidän sitä maallistuneena. Ehkä liityn ortodoksiseen tai katoliseen. En tiedä, olenko "heikkolahjaisempi" kuin vastaaja nro 29. Osaan teknillistä matematiikkaa ja fysiikkaa, olen DI. En usko vampyyreihin tms. Jos lahjakkuuden merkki on ÄO, niin sitten olen lahjakas. Jos lahjakkuuden merkki on ateistinen, hieman kyyninen ja nietzscheläinen asennoituminen ja ylimielinen suhtautuminen toisiin, niin sitten en ole lahjakas.

[/quote]

[/quote]

Uskon, että evoluutio on osittain totta eli lajien sisäisten muuntelun osalta. En kuitenkaan usko siihen, että ihminen tai mikään mukaan laji polveutuu toisesta lajista. Lajit kyllä muuttuvat ja kuolevat sukupuuttoonkin, mutta se että lajit muuttuisivat toisiksi lajeiksi, on erittäin kiistanalaista. Kyse ei ole pelkästään fyysisten todisteiden puuttumisesta vaan myös asian järjettömyydestä. Ikään kuin osa kaloista muuttuisi vähitellen apinoiksi ja apinoista osa ihmisiksi, mutta osa kaloista ja apinoista jäisi edelleen kaloiksi ja apinoiksi.

Vierailija
35/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:15"]

[/quote]

Minäkään en usko sinuun :) enkä usko, että sinusta jää mitään jäljelle tai saisit mitään merkittävää "elämässäsi" aikaiseksi :) Oletko nettiriippuvainen, "elämä" menee ohi, et ole saavuttanut mitään :) ja kiukuttelet täällä yökaudet ja kärsit saamattomuudestasi, kun takana on loistava tulevaisuus?

Vierailija
36/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin biologin näkökulmasta nuo sinun perustelusi ovat ihan täyttä höpönlöpöä, hyvä DI. Lajiutuminen on todistettu paitsi luonnossa, myös laboratoriossa. Ja tuo loppuosan selitys saa minut uskomaan, ettet ole ymmärtänyt evoluution toimintaperiaatetta lainkaan. Kuulostaa siis minulle samalta kuin jos joku sanoisi sinulle, ettei usko sähköön, oletan.

Vierailija
38/38 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 01:47"]

Näin biologin näkökulmasta nuo sinun perustelusi ovat ihan täyttä höpönlöpöä, hyvä DI. Lajiutuminen on todistettu paitsi luonnossa, myös laboratoriossa. Ja tuo loppuosan selitys saa minut uskomaan, ettet ole ymmärtänyt evoluution toimintaperiaatetta lainkaan. Kuulostaa siis minulle samalta kuin jos joku sanoisi sinulle, ettei usko sähköön, oletan.

[/quote]

Siinä ei liene mitään ihmeellistä, että eristyksissä toisistaan olevat linnut kehittyvät eri LINTUlajeiksi. Hieman ihmeellisempää on se, miten kalasta kehittyy oikein pitkän ajan kuluessa ihminen. Teetkö laboratoriossasi useinkin tällaisia muutoksia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän