En ymmärrä minkälainen ruokavalio pitää olla että syö joka päivä lihaa
Ettekö syö sieniä, kasviskeittoja, kalaa? Itse söin ma sienipastaa ja lounaalla pinaattikeittoa. Ti tonnikalapizza ja sienipastan jäänteet. Tänään mennee ekan kerran viikkoon kanaa lounaaksi ja sitten kalaa taas päivälliseksi.
Tiedän että joku päivä syön fetasalaatin. Kyllä sitä lihaakin on tulossa ainakin viikonloppuna, mutta en itse edes keksisi joka päivälle liharuokaa.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää ravintoa ihmiselle. Sitä voi syödä vaikka joka päivä tai sitten ei.
Nykyajan hömpötystä. Ei minun lapsuudessa lihaa syöty päivittäin mutta eipä oltu syöpäsiä tai kipeitäkään
Niin, ei oltu syöpäsiä, kun ei elettykään pitkään. Syöpä on lisääntynyt juuri siksi, kun ihmisen elinaikaodote on pidentynyt. Ennen myös heikot kuolivat jo lapsena, katsos se luonnon valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme höttöruokia ihmiset syövät ja sitten ihmetellään, miksi kärsitään väsymyksestä, kilpirauhasongelmista, ylipainosta ym. Ymmärrättekö naiset, että vuodatte verta joka kuukausi, jolloin se rauta on saatava jostain takaisin. Kasviksista se on äärimmäisen vaikeaa saada, ja kanassa ja kaloissa sitä ei ole nimeksikään. Tarkistakaa rauta-arvonne, hyvät ihmiset. Lisäksi voisitte myös miettiä, mitä ihmiset ovat syöneet koko olemassaolonsa ajan. Se ei pidä sisällään soijaa, leipää, maitotuotteita ja härkiksiä ym. sotkuja. Herätkää.
Juu ei ole ikänä ihmiset syöneet sieniä ja kalaa 😀
Sellainen,että siinä on joka päivä lihaa.Nam.Liha on terveellistä.Ituhipit hiljaa.Teidän ihon värikin on vihreä/oranssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää ravintoa ihmiselle. Sitä voi syödä vaikka joka päivä tai sitten ei.
Nykyajan hömpötystä. Ei minun lapsuudessa lihaa syöty päivittäin mutta eipä oltu syöpäsiä tai kipeitäkään
Niin, ei oltu syöpäsiä, kun ei elettykään pitkään. Syöpä on lisääntynyt juuri siksi, kun ihmisen elinaikaodote on pidentynyt. Ennen myös heikot kuolivat jo lapsena, katsos se luonnon valinta.
Meinaatko että mä olen joku 300-vuotias vai miksi viittaat aikakauteen johon minä en (vinkki: 50-60v sitten maaseutu-Suomessa)
Miettikää sitä eläinten kärsimystä.. Niiden kuolinhetken kärsimys siirtyy suupalan myötä teihin.. raakalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä sinun lapsuutesi oli?
Suomen historiassa ei koskaan aikaisemmin ole lihaa syöty näin paljon kuin nykyisin. Ja se on tehotuotannolla kasvatettua, hormoonien voimalla.
Minun lapsuudessa vielä tuonne 60-70-luvulla lihaa syötiin 1-2 kertaa viikossa ja se oli luomusti kasvatettua ja leikkeleitä syötiin vain pyhäpäivinä.
Jotenkin huvittavaa tämä kasvisruoka-keskustelut, kun se oli ennen ihan normaalia esim. jo 70-luvulla oli kasvisruojaravintiloita ja omat vanhempani eivät syöneet lihaa 40-luvulta alkaen. Ja 60-80-luvulla oli paljon kasvissyöjiä, eikä siitä tehty mitään numeroita.
Nykyään lihaa syödään kolminkertainen määrä, mihin sitä nykyihminen tarvitsee?
Sulla on numerot hukassa. Suomessa on 40 vuodessa lihansyönti on kasvanut vain 25% (lähes kaikki kasvu tehotuotettua broileria), mikä on poikkeuksellisen vähän, kun otetaan huomioon elintason nousu. Keski-Euroopassa lihaa syödään noin 50% enemmän kuin Suomessa. Naudanlihan kulutus on meillä Suomessa vähentynyt 25% 70-luvun huippuvuosista.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen,että siinä on joka päivä lihaa.Nam.Liha on terveellistä.Ituhipit hiljaa.Teidän ihon värikin on vihreä/oranssi.
Punainen liha on syöpäriski. Näköjään myös mt-ongelmia aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa niin väitetykään?
Siis mitä et ymmärrä? Jos syö joka aamu pari kinkkuleipää, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä eläinten kärsimystä.. Niiden kuolinhetken kärsimys siirtyy suupalan myötä teihin.. raakalaiset.
Sanotko samaa petoeläimistä? Ravintoketju?
Mitenkäs eläin joka viedään teuraaksi koska se on jo vanha ja kärsii?
Eiköhän viimeistään nyt olla pikkuhiljaa havahtumassa, halvan ja tehotuotetun lihan vaaroihin ja ilmaston ja ympäristön saastumiseen. Korona on näyttänyt kyntensä, sitä ennen SARS ja sikainfluenssa.
Ihminen ei tarvitse älytöntä määrää lihaa, voidakseen hyvin. Tästä hyvä esimerkki on edelliset sukupolvet, jotka ovat jopa eläkeikäisenä hyvinvoipia ja terveitä.
Kun taas jollakin 30-40v ovat suonet tukossa, kolesteroliarvot korkeat ja sydänpolit täyttyvät yhä nuoremmista, kun vielä muutama vuosikymmen sitten ne täyttyivät vanhuksista. Sydäriin kuolee yhä useampi jopa 30-35v "parhaassa iässä". Jopa teineillä on korkeat kolestroliarvot. Ja syynä on yletön lihan ja kovien rasvojen syönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä sinun lapsuutesi oli?
Suomen historiassa ei koskaan aikaisemmin ole lihaa syöty näin paljon kuin nykyisin. Ja se on tehotuotannolla kasvatettua, hormoonien voimalla.
Minun lapsuudessa vielä tuonne 60-70-luvulla lihaa syötiin 1-2 kertaa viikossa ja se oli luomusti kasvatettua ja leikkeleitä syötiin vain pyhäpäivinä.
Jotenkin huvittavaa tämä kasvisruoka-keskustelut, kun se oli ennen ihan normaalia esim. jo 70-luvulla oli kasvisruojaravintiloita ja omat vanhempani eivät syöneet lihaa 40-luvulta alkaen. Ja 60-80-luvulla oli paljon kasvissyöjiä, eikä siitä tehty mitään numeroita.
Nykyään lihaa syödään kolminkertainen määrä, mihin sitä nykyihminen tarvitsee?
Tämän päivän ruokakeskusteluun ovat tulleet nämä erilaiset -ismit ja se tarkoittaa sitä, että on ehdottomia kieltolistoja mitä ei saa syödä. Ei saa syödä mitään maitotuotteita, ei saa syödä mitään eläinperäistä jne. Silloin tällainen tavallinen ruuanlaittaja, (joka suosii kasviksia, mutta ei ole nipottaja joka asian suhteen) on todella ongelmissa, kun vieraslistalla on joku täysin vegaani henkilö. Kaikki tuoteselosteet pitää tiirata millintarkasti. Alan olla kyllästynyt tämän sortin vieraisiin, sillä ruuanlaitosta häviää ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sentään ovat saaneet elää vapaana, toisinkuin tuotantoeläimet, joiden ainut elämäntehtävä on kuolla turhaan ja päätyä päiväystuotteena länsimaisen kermaperseen biojäteastiaan.
Kyllä pyrin syömän joka päivä lihaa. Joskus määrä on vain 20 grammaa, harvoin yli 150g. Keskimäärin siis hyvinkin suosituksissa, joka on 100g raakapainossa per vuorokausi.
Kalaa syödään pari kertaa viikossa. Ihan puhdasta kasvisruokaa pari kertaa viikossa, lähinnä joku fetasalaatti ehkä.
Lihassa on tärkeitä ravintoaineita hyvin imeytyvässä muodossa. Määrällisesti suurin osa ruoasta on tietysti kasviksia. Esimerkiksi pastakastikkeessa voi olla paketti tomaattimurskaa ja 50-75 g kinkkua sekä jonkun verran oliiviöljyä ja sipulia. Siitä saa 4-6 ateriaa, jolloin lihan määrä per annos on varsin pieni. Silti se liha tuo olennaisen lisän ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä täälläkään Pohjolan perukoilla olisi ihminen pärjännyt ilman eläinperäistä ravintoa.
Lihaa se kalankin liha on.
Vastaus otsikkoon: normaali sekasyöjän - jollainen ihminen biologisesti on - ruokavalio.
Ihan normaali sekasyöjän ruokavalio. Itse en syö punaista lihaa joka päivä mutta enpä jaksa ihmetellä jos joku niin tekee.
Mitähän AP meinaa kalan olevan jos ei lihaa? Kalan lihaa se on mitä te syötte. Kanassa/broilerissa sama juttu.
Jos puhutaan punaisesta lihasta niin sitä tulee syötyä lähes päivittäin ihan sillä että usein leivän päälle laitan kinkkua tai meetvurstia tms.
Eilen söin aika huonosti, kaksi kauraleipää meetvurstilla ja illalla kebabia. Noin yleisesti ottaen syön lihaa joka päivä, en välttämättä joka aterialla mutta kuitenkin. En pidä juustosta (en ole koskaan pitänyt), sienistä en välitä myöskään. Te syötte noin, minä syön näin. Eläkäämme sulassa sovussa ruokinemme.
Ja mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ihmettelevät keskustelupalstoilla tapoja, joita on yli puolella ihmisistä. Mä pidän niitä vähän tyhminä tai vaihtoegtoisesti riitaa haastavina provosoijina.
Ei suinkaan millään hikiliikunnalla, vaan sopivalla ravinnolla.