En ymmärrä minkälainen ruokavalio pitää olla että syö joka päivä lihaa
Ettekö syö sieniä, kasviskeittoja, kalaa? Itse söin ma sienipastaa ja lounaalla pinaattikeittoa. Ti tonnikalapizza ja sienipastan jäänteet. Tänään mennee ekan kerran viikkoon kanaa lounaaksi ja sitten kalaa taas päivälliseksi.
Tiedän että joku päivä syön fetasalaatin. Kyllä sitä lihaakin on tulossa ainakin viikonloppuna, mutta en itse edes keksisi joka päivälle liharuokaa.
Kommentit (95)
Ah muistin juuri oivan ruuan; uunijuurekset ja feta. Halpaa kuin makkara ja hyvää, syö myös monta päivää kun ostaa eurolla kilon pussit lanttua, punajuurta, porkkanaa ja sipulia
Monipuolisesti kasviksia ja sopivasti lihaa sisältää minun ruokavalio. Myös sieniä, papuja jne. Jotkut höttöruuat kuten pinaattikeitto tai sienipasta ei sisälly juurikaan syömisiini.
Ei tää ole vaikeaa kun tän osaa.
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää ravintoa ihmiselle. Sitä voi syödä vaikka joka päivä tai sitten ei.
Nykyajan hömpötystä. Ei minun lapsuudessa lihaa syöty päivittäin mutta eipä oltu syöpäsiä tai kipeitäkään
Vierailija kirjoitti:
Ah muistin juuri oivan ruuan; uunijuurekset ja feta. Halpaa kuin makkara ja hyvää, syö myös monta päivää kun ostaa eurolla kilon pussit lanttua, punajuurta, porkkanaa ja sipulia
Kasvikset ovat oiva lisä lihalle.
Sieniä en syö, en pidä mausta enkä etenkään suutuntumasta. Kalalle olen allerginen. Pelkkää kasvisruokaa en syö, vaatisi liikaa energiaa perehtyä minkälaista tekisi ettei ole nälässä koko päivää. Kanaa/possua, joskus nautaa ja kasviksia. Siinä mun päivittäinen ruoka. Mitä ihmeellistä siinä on..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kasviksia vaan on määrällisesti enemmän siinä ruoassa kuin lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää ravintoa ihmiselle. Sitä voi syödä vaikka joka päivä tai sitten ei.
Nykyajan hömpötystä. Ei minun lapsuudessa lihaa syöty päivittäin mutta eipä oltu syöpäsiä tai kipeitäkään
Miten sä syöpäset ja kivut tähän sait?
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisesti kasviksia ja sopivasti lihaa sisältää minun ruokavalio. Myös sieniä, papuja jne. Jotkut höttöruuat kuten pinaattikeitto tai sienipasta ei sisälly juurikaan syömisiini.
No eipä pinaattikeitto kananmunalla mikään erityisen höttö ole toimistotyöntekijälle lounaaksi. Moni ihminen olisi virkeämpi jos ei mättäisi lounaalla itseään ähkyyn.
Ihan helposti tulee syötyä joka päivä lihaa. Vaikka söisi vaikka kasvislounaan, aampalalla on yleensä leivän päällä leikkele ja päivällisellä voi olla liharuoka. Tai pinaattikeittoa päivälliseksi ja kasvisruokaa lounaaksi, mutta silti se leikkele aamupalaleivän päällä.
Voi syödä helposti kasvispainotteisesti, mutta syödä silti (vähän) lihaa. Tai olla syömättä lihaa kokonaan. Tai syödä lihaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kasviksia vaan on määrällisesti enemmän siinä ruoassa kuin lihaa.
Voihan noin olla sellaisilla, jotka haluavat vain vatsaansa täyttää.
En voi sietää kalan makua, oksettaa suorastaan. Mahani ei myöskään kestä juurikaan palkokasveja, joten proteiini on otettava lihasta, munista ja maitotuotteista.
Sinänsä jännä tuo kun monet syö kasvisruokana juustoa sisältäviä juttuja kuten täällä mainittu uunijuurekset ja feta. Eihän se maitopohjainen juusto ole ei eläinoikeuksien, ympäristön, eikä terveydenkään kannalta yhtään sen parempi kuin liha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä pinaattikeitto kananmunalla mikään erityisen höttö ole toimistotyöntekijälle lounaaksi. Moni ihminen olisi virkeämpi jos ei mättäisi lounaalla itseään ähkyyn.
Miten ähky tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Sieniä en syö, en pidä mausta enkä etenkään suutuntumasta. Kalalle olen allerginen. Pelkkää kasvisruokaa en syö, vaatisi liikaa energiaa perehtyä minkälaista tekisi ettei ole nälässä koko päivää. Kanaa/possua, joskus nautaa ja kasviksia. Siinä mun päivittäinen ruoka. Mitä ihmeellistä siinä on..?
Sienten suutuntuma ja maku? Sienten? Siis syötäviä lajeja on varmaan tuhansia ja väität että niillä kaikilla on samanlainen suutuntuma ja maku :D saat rauhassa olla syömättä sieniä, mielestäni ei ole asiallista kenellekään tuputtaa mitään enkä ikinä tekisi niin, kunnioitan ruokavaliotasi. Mutta noin ei oikein voi sanoa.
Emme ole syöneet punaista lihaa varmaan kymmeneen vuoteen kuin satunnaisesti vieraisilla. Kana kyllä kuuluu ruokavalioomme, mutta kala on kasvisten ohella lähes jokapäiväinen ruokamme. Käyn melkein joka päivä ostoksilla Tuomaan Kalassa tai ostan kauppapäivänä Hertan mainiolta kalatiskiltä.
Maanantaina söimme päivälliseksi haukimureketta, eilen oli silakkapihvejä, tänään ostan varmaan muikkuja, torstaina voisi syödä kanttarellipastaa ja graavilohileipiä, perjantaina kuha-tai ahvenfileitä, lauantaina sitruunakanaa ja bulguria ja sunnuntaina mennäänkin sitten valmiiseen pöytään.
Itse lasken kalan ja kanan myös lihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan että ruoalla lähtee myös nälkä, en syödä vain syömisen ilosta.
Turhaa ylellisyyttä ja pröystäilyä edes syödä joka päivä. minä ja mun 50 sisarusta kerätään vuorotellen(kun ei ole kuin yhdet vaatteet)pelloilta pudonneita jyviä ja maahan unohtuneita pottuja ja syödään niitä.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää kalan makua, oksettaa suorastaan. Mahani ei myöskään kestä juurikaan palkokasveja, joten proteiini on otettava lihasta, munista ja maitotuotteista.
Sinänsä jännä tuo kun monet syö kasvisruokana juustoa sisältäviä juttuja kuten täällä mainittu uunijuurekset ja feta. Eihän se maitopohjainen juusto ole ei eläinoikeuksien, ympäristön, eikä terveydenkään kannalta yhtään sen parempi kuin liha.
No minä syön kuten syön kun en jaksa syödä koko ajan lihaa. Ja sama juttu palkokasvien kanssa, mitään pseudolihavalmisteita en voi syödä kun maha menee melkein verille, niissä on aina jotain hernettä papua tms
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse lasken kalan ja kanan myös lihaksi.
Se on ihan järkevää, koska kana, tai mikälie tehotuotettu broileri mitä se nykyään on, on lihaa. Piste.