Jutta ja superdieetit 5.2. Ayse
Ei voinut kuin ihaillen katsoa eilisen painonpudottaja Aysen projektia. Siinä oli nainen, joka oikeasti tekee eikä valita tai selittele. Huippusuoritus!
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:22"]
Oi kamala, tämä ketju vain todistaa entisestään sen että läskien on parempi olla läskiä. Se on ihan peestä jos sitten satutkin laihtumaan ja yli tavoitteiden. Ei teille vain kelpaa mikään. Ei kai tuota tarvitse kehua ja ylistää, miksei vain voi olla iloinen paremmasta elämänsuunnasta. Mutta kun ei, taas lähti yksi läski vähemmäksi jota saisi haukkua siksi, keksitään sitten joku toinen tapa pilkata ja solvata.
Toivottavasti ette ole kavereillenne samalaisia paskiaisia.
[/quote]
Vai että läskejä paskiaisia? Kyllä on sana hallussa hoikilla ja kauniilla.
Oli hyvä suoritus mutta en usko että pysyy pienissä kiloissa. Laihdutus jossa rääkätään itseä treenillä ja samalla syödään lisäavinnetta sun muuta vaatii jatkuvasti työtä. Normaalin elämän kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:21"]
taas pisti silmään se miten dieettiohjelma tuntuu ajavan neuroottiseen syömisen tarkkailuun ja itsensä tarkkailuun. "Olen puolessa vuodessa syönyt 2 kertaa 10kpl ylimääräisiä cashew-pähkinöitä".
Laihduttajasta ei pahaa sanottavaa, hän kaunistui kylläm(paits tatuointi), mutta jotenkin sylettää se millaiseen ajatusmaailmaan tuo formaatti tuntuu ajavan. Ihmisarvoa on vain, jos on piukeat pakarat, lihakset kunnossa ja viettää aikansa salilla eikä ystävien kanssa illanvietossa. Sellainen "parempien ihmisten kerho", vähän kuin ahdasmielinen uskonlahko, jonka arvot liittyvät ulkonäköön ja itsensä kurittamiseen. Palkinnoksi kovast ruoskinnasta saat lisää kauniita urheiluvaatteita, mutta sitten taas salille.
Kun tullaan kipeäksi, ihan itkettää kun ei päästä juoksemaan. Siitä on tullut niin huumetta ja kova riippuvuus, että elämä pysähtyy.
[/quote]
Tästä olen kyllä osittain samaa mieltä, loppuelämää ajatellen ei kovin fiksua. Toivottavasti on kuitenkin löytänyt tasapainon syömisiinsä ja treeneihinsä, tuskin kukaan tavallinen tallaaja jaksaa vuosikausia punnita ruokiaan grammalleen.
ap
Ohjelmassa ei kerrottu ollenkaan naisen taustasta, miksi paino oli noussut. Tai multa meni ainakin ihan ohi. Kuitenkin treenasi ennestään paljon, koska veti tosta vaan punnerruksia, mihin normaali traanamaton pulliainen ei pysty.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:23"]
Kuka senkin pituuden tietää muut kuin Jutta itse.
[/quote]
Jokainen joka osaa googleen kirjoittaa ja lukea vastauksen.
Oli valovoimainen persoona, ihana asenne ja nappisuoritus!
Hänhän oli laihduttanut aiemminkin, joten arvattavissakin oli, että osaa sen homman. Nyt vaan todella toivon, että löytäisi tasapainon elämäänsä ettei tule heiluriliikettä aina ääripäästä toiseen.
Ja muuten, ns. urheiluhulluus jota täällä paheksutaan, voi olla joillekin ihan normaalia elämää. Lisäravinteet, terveellinen ruokavalio ja säännöllinen treeni kuuluu useamman tuttuni elämäntapaan. Kuten myös minun itseni.
T: terve, hyvinvoiva, vahva ja onnellinen äiti jonka vapaa-aika täyttyy liikunnasta ja muusta terveyttä edistävästä toiminnasta ;)
No eikö ne tarinat pari viikkoa sitten jossain lehdessä Jutan edelliseltä tuotantokaudelta jossa lähes jokainen oli palannut lähelle lähtöläskejään kerro koko metodin täydelllisestä epäonnistumisesta.
Ei tarvita kuin lusikallinen maalaisjärkeä tajuamaan (miten sekin määrä voi niin valtaisalta kansanosalta puuttua?!) että jos skitsoaa tyyliin 10 cashewpähkinään lankeamisesta niin se on kirkuvan selkeä katastrofiresepti eikä loppuelämän tapa olla ja elää.
Kuinka moneen miljoonaan kertaan ylipainoisille pitää tolkuttaa yksinkertaista ainoaa totuutta että aloittakaa eka laihdutuspäivä sellaisella ruokavaliolla jolla aiotte elää loppuelämänne!! Tulokset tulevat varmasti hitaasti mutta myös pysyvästi. Kukaan nykyinen läski ei pysty elämään kokonaan ilman niitä ruoka-aineita joilla ylipainonsa on hankkinut ja täyskieltäymys vain johtaa 150-prosenttisella varmuudella jälleen yhteen tuhansista repsahduksista.
Onneksi on tyhmiä ihmisiä joita Jutan kaltaiset voi aina vain vedättää... :(
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:25"]
taas pisti silmään se miten dieettiohjelma tuntuu ajavan neuroottiseen syömisen tarkkailuun ja itsensä tarkkailuun. "Olen puolessa vuodessa syönyt 2 kertaa 10kpl ylimääräisiä cashew-pähkinöitä".
Laihduttajasta ei pahaa sanottavaa, hän kaunistui kylläm(paits tatuointi), mutta jotenkin sylettää se millaiseen ajatusmaailmaan tuo formaatti tuntuu ajavan. Ihmisarvoa on vain, jos on piukeat pakarat, lihakset kunnossa ja viettää aikansa salilla eikä ystävien kanssa illanvietossa. Sellainen "parempien ihmisten kerho", vähän kuin ahdasmielinen uskonlahko, jonka arvot liittyvät ulkonäköön ja itsensä kurittamiseen. Palkinnoksi kovast ruoskinnasta saat lisää kauniita urheiluvaatteita, mutta sitten taas salille.
Kun tullaan kipeäksi, ihan itkettää kun ei päästä juoksemaan. Siitä on tullut niin huumetta ja kova riippuvuus, että elämä pysähtyy.
[/quote]
Tästä olen kyllä osittain samaa mieltä, loppuelämää ajatellen ei kovin fiksua. Toivottavasti on kuitenkin löytänyt tasapainon syömisiinsä ja treeneihinsä, tuskin kukaan tavallinen tallaaja jaksaa vuosikausia punnita ruokiaan grammalleen.
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:33"]
Ja muuten, ns. urheiluhulluus jota täällä paheksutaan, voi olla joillekin ihan normaalia elämää. Lisäravinteet, terveellinen ruokavalio ja säännöllinen treeni kuuluu useamman tuttuni elämäntapaan. Kuten myös minun itseni.
T: terve, hyvinvoiva, vahva ja onnellinen äiti jonka vapaa-aika täyttyy liikunnasta ja muusta terveyttä edistävästä toiminnasta ;)
[/quote]
Lohdullista kuulla, että vauva-av:lla kirjoittelu on terveyttä edistävää toimintaa =)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:42"]
Lohdullista kuulla, että vauva-av:lla kirjoittelu on terveyttä edistävää toimintaa =)
[/quote]
Jos sua yhtään helpottaa, niin voin paljastaa salaisuuden..istun tässä ja lämmitän takkaa, treenivaatteet päällä. Kunhan voin lisätä puita ja saan tän banaanin syötyä, mä lähden salille ;) Olisko parempi tuijottaa seinää tää "väliaika"?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:22"]
Oi kamala, tämä ketju vain todistaa entisestään sen että läskien on parempi olla läskiä. Se on ihan peestä jos sitten satutkin laihtumaan ja yli tavoitteiden. Ei teille vain kelpaa mikään. Ei kai tuota tarvitse kehua ja ylistää, miksei vain voi olla iloinen paremmasta elämänsuunnasta. Mutta kun ei, taas lähti yksi läski vähemmäksi jota saisi haukkua siksi, keksitään sitten joku toinen tapa pilkata ja solvata.
Toivottavasti ette ole kavereillenne samalaisia paskiaisia.
[/quote]
Vai että läskejä paskiaisia? Kyllä on sana hallussa hoikilla ja kauniilla.
[/quote]
Öööh, siis tämä oli niille kauniille ja hoikille tarkoitettu kannanotto, kun heille ei kelpaa mikään. Aina löytyy haukuttavaa jos onkin sitten onnistunut laihtumaan niin keksitään joku muu syy. Sekään ei niille hoikille ja kauniille kelpaa. Ajattelen että he eivät varmaan arvosta omassakaan kaveripiirissään heitä jotka sitten onnistuvat laihtumaan. Vaan märehditään vain sitä miksi on lihonut aikoinaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:33"]
[/quote]
[/quote]
Tämä ja se lässyn lässyn-kommentti.. Ja lukemattomat muut. Tällaisiako te ootte tosielämässäkin? Miksi?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:33"]Ja muuten, ns. urheiluhulluus jota täällä paheksutaan, voi olla joillekin ihan normaalia elämää. Lisäravinteet, terveellinen ruokavalio ja säännöllinen treeni kuuluu useamman tuttuni elämäntapaan. Kuten myös minun itseni.
[/quote]
mä olen ihan samaa mieltä. Tää palsta vaan tuntuu olevan täynnä sohvaperunoita, jotka ei ymmärrä, että se ei ole ainoa oikea tapa elää ;)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:33"]Ja muuten, ns. urheiluhulluus jota täällä paheksutaan, voi olla joillekin ihan normaalia elämää. Lisäravinteet, terveellinen ruokavalio ja säännöllinen treeni kuuluu useamman tuttuni elämäntapaan. Kuten myös minun itseni.
[/quote]
mä olen ihan samaa mieltä. Tää palsta vaan tuntuu olevan täynnä sohvaperunoita, jotka ei ymmärrä, että se ei ole ainoa oikea tapa elää ;)
[/quote]
Jos te ette ole olleet lihavia, ette tiedä tai ole sisäistäneet sitä, että keho pyrkii saamaan painon takaisin ylös. Eli laihduttaneella ja tässä tapauksessa jo kahdesti laihduttaneella on paljon huonommat lähtökohdat saada paino pidettyä kurissa. Se vaatii kurinalaisuutta paljon pidempään kuin puoli vuotta. Jo syystä tai toisesta tapahtuva tauko liikunnassa tai lipsuminen ravinnossa voi suistaa kaiken radaltaan. Esim. tuo yksinyrittäjyys ja yksinhuoltajuus ei ole mikään helppo yhtälö.
[/quote]
Ymmärrän pointin, mutta ei treenaaminen sulje pois ystävien kanssa vietettyä aikaa. Eihän siellä illanvietossa ole pakko syödä ranskanperunoita tai juoda alkoholia. Seurustelu ja ajatusten jakaminen onnistuu edelleen, vaikka käy urheilemassa.
Ne jotka Jutan dieetiin jälkeen on keränneet läskinsä takaisin, olisivatko he pystyneet lopun elämää pitävään elämäntapamuutoseen millään muullakaan metodilla, mua ainakin epäilyttää suuresti. Se elämäntapamuutos pitää tapahtua myös korvien välissä. Puoli vuotta on kuitenkin aika pitkä aika jo. Siinä oppii kyllä annoskoot ilman punnitsemistakin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:58"]
Jos te ette ole olleet lihavia, ette tiedä tai ole sisäistäneet sitä, että keho pyrkii saamaan painon takaisin ylös. Eli laihduttaneella ja tässä tapauksessa jo kahdesti laihduttaneella on paljon huonommat lähtökohdat saada paino pidettyä kurissa. Se vaatii kurinalaisuutta paljon pidempään kuin puoli vuotta. Jo syystä tai toisesta tapahtuva tauko liikunnassa tai lipsuminen ravinnossa voi suistaa kaiken radaltaan. Esim. tuo yksinyrittäjyys ja yksinhuoltajuus ei ole mikään helppo yhtälö.
[/quote]
Sä oot nyt ymmärtänyt väärin. Mä ainakin kritisoin asennetta, jonka mukaan säännöllinen liikunta, kehonmuokkaus tavoitteellisesti yms. on auttamatta tuhoontuomittua koska se ei ole "normaalia elämää". Ei se varmasti kaikille olekaan mutta täytyy ymmärtää että on myös niitä, jotka eivät voi muuta elämäntapaa ajatellakaan.
Taustoista välittämättä, innostus terveelliseen elämään ja liikuntaan saattaa syttyä missä vaiheessa elämää vain, olit sitten ollut aina lihava tai laiha.
[/quote]
Minusta tuossa ei ollut kyse neuroottisuudesta, vaan herätti miettimään mitä kaikkea sitä tulee syötyä ihan vahingossa, ajattelematta. Ja niistäkin niitä kaloreita kertyy. Tuommoisesta on hyvä oppia eroon. Itse esim kun tein voileipää lapselle, ihan tottumuksesta vedin ensin 2 siivua juustoa omaan suuhun, kunnes vasta tajusin, että haloo =)
Meillä kaikilla on heikkoutemme ja on hienoa, jos pystyy tsemppaamaan pois "pahoista tavoista". Yhtälailla joku draama queen voisi muuttua ja minusta olisi hienoa, että entinen "ilkiö ja tunnelman pilaaja" muuttuisi joviaaliksi ja toisia huomioivammaksi. Minusta se olisi hienoa, että hänen seurassaan elämä olisi taas mukavaa. Yhtälailla hänestä voitaisiin sanoa, että on hienosti kehittänyt itseään ihmisenä. Vai pitäisikö huutaa, ettei siinä mitään hienoa ole vaan aluperin olisi pitänyt osata olla toisenlainen? Me olemme kaikki erilaisia. Luonne, suhde ruokaan ja kaikki muu rakentuu perimän/genetiikan ja opittujen tapojen päälle. Rimpuilu noiden asioiden kanssa aikuisena on hankalaa ja tottakai siinä pitää ihmistä kannustaa.
Tosin tällä palstalla olen huomannut, että kusipäät on ainoa ryhmä, jotka eivät koe itsessään ongelmaa. Sitä paitsi kusipäisyys on pahempaa kuin läskiys. Läskiys ei sentään pilaa muiden ihmisten elämää kuten näillä k-päillä on tapana.