Onko vaatekoko 44 vielä mielestänne normaalin rajoissa?
Onko vielä normaali, vai meneekö isojen kokojen puolelle?
Kommentit (147)
No itselläni (165cm) jos päästän itseni lihomaan kokoon 40 näytän jo selkeän tanakalta. Luustoni on kevytrakenteinen ja luonnollisin koko itselleni on n 36
no tuo on suuri koko, ja lihavuus ei ole normaalia.
Itse olen rinnanympäryksen puolesta kokoa 44, vyötärön puolesta kokoa 40 ja lantion puolesta kokoa 38. Mitat on 165/70.
Ei ole. 40 on ehdottomasti jo normaalin yläraja.
Itse olen 5kg ylipainoinen ja käytän vielä kokoa 40.
Riippuu täysin kenen päällä tuo koko on. Itse olen 179 pitkä nainen ja väliltä normaali-lievästi ylipainoinen, itselleni oikein hyvä. Petitehän hukkuu tuohon.
Olen itse aika nyt kokoa 44 ja minulle tämä on juuri sellainen raja, käännekohta. Jos tästä lihon muutaman kilon, olen jo selvästi lihava. Tässä koossa näytän vielä suht normaalilta, toki tuhdilta. Olen 176 cm ja painan 83 kiloa. Vyötärön ympärys 82cm, rinta 103 cm.
Kyllä koko 44 on aika iso jopa tosi rintavalle.
Minusta se ei ole normaalipainoinen koko. Olen aika pitkä, 175cm. Koossa 42 painoindeksi näytti minulla normaalipainoa, mutta nyt koossa 44 olen lievästi ylipainoinen, bmi rapiat 25.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ensinnäkin siitä, mitä haet tällä kysymyksellä.
Riippu ihmisen pituudesta. On eri asia olla kokoa 40,jos pituutta on 150 ja kokoa 40 jos pituutta on 180.
Riippuu myös muutenkin ruumiin rakenteesta. Itse olen 170 ja aika harteikas nainen. Ei mahdu 38 paidat usein päälle ilman että paidan olkapää on väärässä paikassa. Koon 40 hartiat taas on oikeessa paikassa. Samaten lantion koko ei riipu täysin rasvan määrästä. Joku voi myös olla bodattu jolloin koon 38 hihat kiristää.
Eli suomeksi älkää tuijottako kokonumeroita tai vaa'an numeroa sokeasti. Kokonaisuus ratkasee onko joku numero iso vai ei. Absoluuttisesti koko 40 on isompi kuin koko 38,mutta se ei kerro koko totuutta.
En itsekään katso enää kokomerkintöjä kovin tarkkaan. Itselle on sopinut vaatteita S-koosta L-kokoon kun olen ollut 166 cm ja 57 kg. Mielestäni olen aika hoikka kuitenkin.
Mutta nyt olen raskaana ja ostin esim. rintaliivejä kokoa L ja XL. Eivätkä rintani ole edes mitenkään isot. Mietin että mistä edes vähän minua isokokoisemmat ostavat vaatteensa.
Työkaverini on todella hoikka ja hän käyttää kokoja 42/44. On 180cm pitkä.
Mulle pitää olla samat koot,olen 159cm ja olen todella pulska.
Olen normaalipainoinen ja käytän kokoa 42, joka on mielestäni L. 36 on S, 38-40 M ja 44 sitten XL eli ensimmäinen ”iso” koko.
44 on aika iso koko jo, ei löydy tuota kokoa edes monesta vaatekaupasta (niin pieni kysyntä tälle koolle). XS on pieni 34, S on mielestäni aika normaalin kokoisen vaatekoko 36, M eli 38 on myös aika normaali. L eli 40 on siinä rajoilla miksi sen valitsee. Osa joutuu ottamaan esim isojen rintojen tai pitkien käsien takia tämän. 42 ylöspäin on iso koko.
Mulla on kokoa 42 olevia vaatteita ja sitten tuossa yksi päivä katselin kaupassa Espritin kokoa xs olevaa trikoopaitaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aika nyt kokoa 44 ja minulle tämä on juuri sellainen raja, käännekohta. Jos tästä lihon muutaman kilon, olen jo selvästi lihava. Tässä koossa näytän vielä suht normaalilta, toki tuhdilta. Olen 176 cm ja painan 83 kiloa. Vyötärön ympärys 82cm, rinta 103 cm.
Samat mitat täällä, mutta en näytä "tuhdilta", vaan liikunnalliselta.
Vaatekaupan myyjä kirjoitti:
44 on aika iso koko jo, ei löydy tuota kokoa edes monesta vaatekaupasta (niin pieni kysyntä tälle koolle). XS on pieni 34, S on mielestäni aika normaalin kokoisen vaatekoko 36, M eli 38 on myös aika normaali. L eli 40 on siinä rajoilla miksi sen valitsee. Osa joutuu ottamaan esim isojen rintojen tai pitkien käsien takia tämän. 42 ylöspäin on iso koko.
42-44 on suomalaisten naisten yleisin vaatekoko. Tästä on tehty monia lehtijuttujakin.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen vielä normaalipainon puolella (joskin aika lähellä ylärajaa), ja joistain vaatteista joudun ottamaan koon 44, vaikkei ole mitään jättitissejäkään. Yleensä kyllä 40 tai 42 on sopiva, mutta on minulla kuitenkin useampi koon 44 vaate kaapissa.
Laitapa pituus ja paino. En usko
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupan myyjä kirjoitti:
42-44 on suomalaisten naisten yleisin vaatekoko. Tästä on tehty monia lehtijuttujakin.
Silti vaatekaupan rekit täynnä s ja xs, kun l, xl on loppu. Joo, tiedän, ne menee ekana, mut voisko kysynnän ja tarjonnan lain mukaan miettiä seuraavia tilauksia?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ihan älyttömän iso!
42 on vielä ok.
XS on järkyttävän pieni - lasten koko.
Itekin sanoisin, että 42 koko on vielä normaali.
T. nainen kokoa 46
Naisellinen koko ❤