Onko vaatekoko 44 vielä mielestänne normaalin rajoissa?
Onko vielä normaali, vai meneekö isojen kokojen puolelle?
Kommentit (147)
44 numero on L koko. Mistä lähtien L koko on ollut reilusti ylipainoisten koko? Olen 176 senttinen nainen ja M koon vaatteissa vyötärökohta on aina oikeastaan liian ylhäällä ja ei näytä hyvältä. Pitäisikö tässä nyt alkaa ostamaan kokoa M, sillä L koko on reilusti ylipainoisille. M koon housut taas on yleisin kokoni. Meitä on niin monen mittaisia ja mallisia. Itselläni se pituus näkyy vyötärön kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso on kyllä jo
Eikä ole minulla 52.
Vierailija kirjoitti:
44 numero on L koko. Mistä lähtien L koko on ollut reilusti ylipainoisten koko? Olen 176 senttinen nainen ja M koon vaatteissa vyötärökohta on aina oikeastaan liian ylhäällä ja ei näytä hyvältä. Pitäisikö tässä nyt alkaa ostamaan kokoa M, sillä L koko on reilusti ylipainoisille. M koon housut taas on yleisin kokoni. Meitä on niin monen mittaisia ja mallisia. Itselläni se pituus näkyy vyötärön kohdassa.
44 on nykyään XL, 40-42 L 38-40 M 34-36 S. 40 on välikoko joka voi olla joko M tai L valmistajasta riippuen. Joillakin koko 44 on XXL
Olen 163 cm pitkä ja alaosat on kokoa 36 tai S, yläosat 36-38 tai S-M. Olen normaalipainon ylärajalla ja mitat 92 - 72 - 92.
Minun pituiselleni 44 olisi jäätävän iso koko.
N44
Riippuu siitä, kuinka makkarankuori vaate on päällä.
Moni läski tunkee itsensä liian pieniin vaatteisiin. Moni hoikempi taas tykkää väljistä/ "liian isoista" vaatteista.
Ei.
42 on ensimmäinen pluskoko.
Itse olen 8kg ylipainoinen ja käytän 40-42
XXL vastaa naisilla kokoa 50/52 ja miehillä kokoa 56/58.