Onko mun mies teistä ihan kohtuuton?
Omaa syytäkin on tässä kyllä. Mies ei voi sietää mun miespuoleisia työkavereita, tai no, siihen asti kyllä, kunnes tutustuin niihin paremmin ja oltiin ISOMMALLA porukalla viikonloppuna baarissa. Sen jälkeen mentiin jatkoille, josta mies sitten haki minut kotiin. Oli todella vihaisena autossa eikä suostunut puhumaan mulle ollenkaan. Syynä tämä seura, jossa olin viihteellä.
Juttelin sen työkaverin kanssa facebookissa, jonka luona jatkot olivat. Minulla oli jäänyt tavaroita hänen luokseen, ja sovittiin että menen niitä hakemaan. Pyysi kahville ja sanoin että sopiihan se. Miehelle sanoin meneväni vain hakemaan tavaroita, tosin vasta maanantaina vaikka tästä oli sovittu jo sunnuntaina. Eilen sitten kävin siellä, ja piti käydä samalla vanhemmillani hakemassa pari tavaraa, mutta äitini ei ollutkaan kotona, joten jäin hieman pidemmäksi aikaa tälle työkaverille. Olin siellä varmaan jonkun 1,5h. Mies sitten soitti että missä menen ja vastasin rehellisesti olevani tällä työkaverilla kahvilla ja että lähden tästä tulemaan kotiin.
Kotona mies mökötti TAAS koska olinkin jäänyt kahville, joten en viitsinyt oikaista etten käynytkään porukoilla ja olinkin pidempään siellä kahvittelemassa. Ja ihan oikeasti pelkkää kahvittelua, mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta muita kohtaan.
Mies sitten epäili jotain ja totesin että en kai minä nyt sinulle valehtelisi. Enpä niin... Nyt jälkikäteen ajateltuna tietenkin olisi pitänyt kertoa totuus, mutta ajattelin pääseväni vähemmällä kun hieman muuttelen totuutta.
Käsi sydämellä voin sanoa, että ikinä en ole valehdellut aikaisemmin, en pettänyt, en mitään. Aina olen ollut rehellinen.
Mies oli sitten ystävällisesti lukenut kaikki facebook-viestini kun facebookini on auki hänen tabletillaan. (koska minulla ei ole mitään salattavaa, paitsi tämä nyt...) ja sai tietää että olinkin suunnitellut kahvittelun etukäteen ja en ollutkaan käynyt porukoilla. Oli myös nähnyt viestit yhdelle kaverille missä sanon että kyllästyttää olla miehen kanssa kun se suuttuu kun vietän aikaa MIESpuoleisten ystävien kanssa. Silloin kännissä aamulla olin tämänkin lähettänyt.
Mies sai tietää siis että valehtelin tuosta kahvittelusta ja heitti minut pihalle. Siis pois kotoani, talo on miehen omistuksessa, joten vastaankaan en voinut laittaa. Keräsi kaikki avaimet pois, vara-avaimen piilotti uudestaan jne. Etten pääse takaisin kotiin. Sain hetken aikaa kerätä kamoja ja kuulemma perjantaina saan mennä keräämään loput. Sitten heitti minut porukoilleni, koska tänne pääsen kun minulla on vara-avain. Sitten vain lähti menemään. Olen ihan sekaisin ja en voi vieläkään käsittää mitä on tapahtunut.
Toki ymmärrän että tein väärin, koskaan ei saa valehdella, mutta tein sen siksi että miehen ei tarvitsisi pahoittaa mieltään ja minä itse taas pääsisin helpommalla kun ei tarvitse selitellä kaikkea. Onko teistä ihan kohtuullista heittää tällaisesta pihalle ja lopettaa koko parisuhde? Mies on itsekin mokaillut ja olen antanut anteeksi, mutta näköjään omaa mokailuani ei voi antaa.
Anteeksi sekava teksti.
Kommentit (96)
Joo en ajatellut madella takaisin, haluaisin vain selvittää asian ja puhua.
Ap
Joo, haluaisit että olette ystäviä vaikka parisuhde onkin päättynyt.
Tuttu juttu, haluat että hän hyväksyy tekosi ja voit sanoa kaikille että olette hyviä ystäviä edelleen kaikesta huolimatta.
Tätä piirrettä naisissa en ole ikinä ymmärtänyt. Se on jotain niin pohjattoman itsekästä ettei pahempaa vois enää keksiä.
Ensin loukkaa toista pahasti ja sen jälkeen kehtaa vielä vaatia toiselta ystävyyttä omista itsekkäistä syistään.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:32"]
Sovittiin siis miehen kanssa että jutellaan perjantaina, joten juttelu ei kyllä jää välistä. Ehkä vaan parempi, että molemmat rauhoittuu.
Ja minulla ei ole mitään muuta tämän työkaverin kanssa kuin työkaveruus. Ei yhtään mitään muuta. Mua ei vois vähempää muut kuin oma mies. Sama se jos jotain muuta kiinnostaa, ei hivele mitenkään mun itsetuntoa. Muita menoja en ole salannut kuin tämän kahvittelun, kaiken olen rehellisesti kertonut.
Facebookissa muistaakseni laitoin että "tuunkin aikaisemmin, kun äiti ei olekaan kotona, joten en mene sinne".
Facebook-viestit ovat sen sävyisiä, että saa olla kyllä aika kiero mieleltään, että niistä jotain ylimääräistä päättelee..
AP
[/quote]
Sinun asemaasi heikentää se, että noinhan kaikki pettäjät perustelevat valheitaan. Suutut niin pienestä, helpompaa kaikilla jne.
Enkä ymmärrä miksi vietät iltaa tai kahvittelet vai työkavereiden kanssa. Eri asia, jos mies on ystäväsi ja myös työkaverisi. Mutta silloinhan miehesi tietäisi ystävyydestänne jo muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:10"]
Kyse on kultapieni siitä, että nöyryytit miestäsi tavalla jota pahempaa ei ole olemassa. Veit hänen viimeisetkin ylpeyden rippeensä ja teit hänestä aisankannattajan muiden miesten silmissä.
[/quote]
Itseasiassa mies nöyryytti itse itsensä minun silmissäni. Ylpeyttä hänessä ei ole missään vaiheessa liikaa ollutkaan, saati itsekunnioitusta.
-mies36-
No jos koko juttu oli ihan viaton niin miksi kehittelit etukäteen peitetarinan: käyn vanhemmillani (tiesit ilmeisesti ettet käy)? Joo, et ole pettänyt, mutta oliko ajatuksena että asiat ehkä kehittyvät siihen suuntaan? Että jos käy flaksi, niin ei tarvitse siinä hetkessä sitten mitään miettiä vaan valheet on jo valehdeltu valmiiksi?
Sähän et jaksanut olla muutenkaan miehesi kanssa, niin harmittaako tuo ero nyt sinua vai asunnon menetys vai mikä?
Miehesi varmaan ylireagoi, mutta jäit kiinni valehtelusta, johon liittyi ajan viettämistä toisen miehen kanssa. Ei ihme että epäilee sinun pettäneen.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:21"]
Enkä ymmärrä miksi vietät iltaa tai kahvittelet vai työkavereiden kanssa. Eri asia, jos mies on ystäväsi ja myös työkaverisi. Mutta silloinhan miehesi tietäisi ystävyydestänne jo muutenkin.
[/quote]
Jossain ihmisiin pitää tutustua. Työpaikka on yksi paikka, etenkin kun työpaikoilla on välillä illanviettoja, joita jopa työnantaja järjestää.
Valehtelu ei ole ok, mutta mielestäni toisen sähköpostien (tai facebookin tai g+:n) tonkiminen on vielä vähemmän ok. Kyllä minusta aikuisella ihmisellä pitää olla muitakin ihmiskontakteja kuin se puoliso.
Niinpä niin, jos tilanne toisin olisi mies kivitetty useasti ja käsketty jättään se sika. Sinä valehtelit siis valehtelit ! Nytkö miehem pitäisi pystyä erotteleen mikä puheistasi totta, mikä ei. Luottamus meni ja nyt saat nauttia seuraukset.
Mitä jatkoihin suurella porukalla tulee, mikä puolustus se on? Olen ite ollut jatkoilla joissa lopulta naitiin joka huoneessa. Seuraavalla vkolla töissä oli hiljaista porukkaa ja jatkona tuli kaksi avio eroa. Että niin makaa kuin petaa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:32"]
Sovittiin siis miehen kanssa että jutellaan perjantaina, joten juttelu ei kyllä jää välistä. Ehkä vaan parempi, että molemmat rauhoittuu.
Ja minulla ei ole mitään muuta tämän työkaverin kanssa kuin työkaveruus. Ei yhtään mitään muuta. Mua ei vois vähempää muut kuin oma mies. Sama se jos jotain muuta kiinnostaa, ei hivele mitenkään mun itsetuntoa. Muita menoja en ole salannut kuin tämän kahvittelun, kaiken olen rehellisesti kertonut.
Facebookissa muistaakseni laitoin että "tuunkin aikaisemmin, kun äiti ei olekaan kotona, joten en mene sinne".
Facebook-viestit ovat sen sävyisiä, että saa olla kyllä aika kiero mieleltään, että niistä jotain ylimääräistä päättelee..
AP
[/quote]
Sinun asemaasi heikentää se, että noinhan kaikki pettäjät perustelevat valheitaan. Suutut niin pienestä, helpompaa kaikilla jne.
[/quote]
Eikö mielestäsi saa viettää aikaa työkavereiden kanssa? On mulla muitakin kavereita, ja eniten vietän aikaa kotona miehen kanssa. Tai siis vietin. Entä jos työkaverit eivät olisikaan miehiä vaan naisia? Olisiko sitten tällaista ongelmaa? Ei.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:28"]
No jos koko juttu oli ihan viaton niin miksi kehittelit etukäteen peitetarinan: käyn vanhemmillani (tiesit ilmeisesti ettet käy)? Joo, et ole pettänyt, mutta oliko ajatuksena että asiat ehkä kehittyvät siihen suuntaan? Että jos käy flaksi, niin ei tarvitse siinä hetkessä sitten mitään miettiä vaan valheet on jo valehdeltu valmiiksi?
Sähän et jaksanut olla muutenkaan miehesi kanssa, niin harmittaako tuo ero nyt sinua vai asunnon menetys vai mikä?
Miehesi varmaan ylireagoi, mutta jäit kiinni valehtelusta, johon liittyi ajan viettämistä toisen miehen kanssa. Ei ihme että epäilee sinun pettäneen.
[/quote]
Mun piti mennä käymään mun vanhemmilla, mut äiti ei ollutkaan kotona. Se ei ollut mikään peitetarina! Sain hetkeä ennen lähtöä tietää tilanteen!
Ja miten niin en jaksanut? Humalassa olin laittanut viestin etten jaksa miehen kiukuttelua. Mua harmittaa tää tilanne kokonaisuudessaan, ei materialla väliä mut loukkasin rakastamaani ihmistä.
Ap
eikös sitä sanotaan niin, että mustasukkainen on vain se, joka itse tietää petoksen mahdollisuuden sydämessään. Eli miehesi on pettänyt sua jo jonkin aikaa ja sai nyt hyvän syyn erota "kunniakkaasti". Idiootti mikä idiootti, takaisin en menisi, enkä alkaisi elämään siinä pelossa, että milloin se hullu taas alkaa viiraamaan ja heittää mut seuraavan kerran mäkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:44"]
Olen ollut kirjoilla miehen luona, tietenkin kun yhdessä asuttiin! Ollaan siis avopari ja asuttiin miehen omistamassa asunnossa. Eikö muka oikeasti olisi voinut heittää tosta noin vaan pihalle?
[/quote]
Ei.
[/quote]
Niin että oli miehesi syy kun valehtelit? itse olet puolisosi valinnut. Olisit jättänyt hänet jos et kestä sitä ettet voi kahvitella puoltatoistatuntia miesten luona. Sinun vikasi että valehtelit vaikka mies kohtuuttomasti suuttuikin.
Sama ku sanois et naisen vika ku mies petti ku nainen ei synnytyksen jälkeen heti antanut jälkivuodon ja muun vuoksi.
AP täällä hei!
Kovasti minua on täällä haukuttu, mutta tulen silti kertomaan miten kävi :)
Mies soitti tänään ja pyysi kotiin. Pyysi anteeksi tekosiaan ja selvitimme asian. Viestit olivat menneet jotenkin oudosti hänen tabletillaan ja siellä oli mm. näkynyt työkaverilta viesti "olisit jäänyt tänne nukkumaan", ilman minun kommenttiani että harmittaa kun mies mököttää ja pilasi mukavan baari-illan lopun, nämä siis lähetetty sunnuntaina kun pääsin kotiin. Myös minä pyysin anteeksi valehteluani, totta kai. Sovittiin, että jos mies haluaa lukea viestejäni, pyytää luvan, eikä omin päin lue, ettei käsitä asioita väärin. Nyt siis oli luullut että olen pettänyt. Itsellä ei käynyt sellainen mielessäkään. Minä taas lupasin enää olla pimittämättä MITÄÄN asioita, parempi selvittää kaikki heti, eikä valheiden kautta.
Minua ei kiinnosta tämä työkaveri millään tapaa, hänellä on tuore suhde itselläänkin, joten tuskinpa heti lähtisi pettämään. Olemme pieni ja tiivis työporukka, joten en näe tuota kahvittelua seksin hakemisena. Tämä siveellisille av-mammoille tiedoksi.
Kiitos niille jotka postasivat ihan asiallisia kommentteja haukkumatta minua munahaukaksi ;)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:40"]eikös sitä sanotaan niin, että mustasukkainen on vain se, joka itse tietää petoksen mahdollisuuden sydämessään. Eli miehesi on pettänyt sua jo jonkin aikaa ja sai nyt hyvän syyn erota "kunniakkaasti". Idiootti mikä idiootti, takaisin en menisi, enkä alkaisi elämään siinä pelossa, että milloin se hullu taas alkaa viiraamaan ja heittää mut seuraavan kerran mäkeen.
[/quote]
Aikamoista ylianalysointia. Eiköhän asia ole niinkin yksinkertainen, että mies ei pysty enää luottamaan valehtelijaan.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:16"]
No toki ymmärrän että valehtelin ja että minä tein väärin mutta ei miehen reaktio ollut minusta oikein kohtuullinen.. on hänkin mokaillut ja olen antanut anteeksi kaikenlaisia sekoiluja. Mutta ei sillä nyt niinkään väliä ole.
Ap
[/quote]
onko siis niin että vaimolla tilillä 3 mokaa miehellä 4 niin nainen saa mokata kerran et ollaan tasoissa? vai ettei ois kuitenkin niin että asiat unohdetaan ja mennään eteenpäin eikä kaivella akkamaisesti vanhoja. Mies ei hyväksy valehtelua en minäkään ymmärrän täysin, vaikka reaktio kuulostaakin äkkinäiseltä.
En ota kantaa tapaukseen. Muistan kuitenkin ketjun jossa yleisesti paheksuttiin jos mies käy naispuolisen ystävän kanssa elokuvissa, tai kahvilla. Nyt on sentäs käyty jatkoilla yötä myöten ja pitkät kahvit päälle ja kun mies ei tollaista kattele on hän kohtuuton!
No toki ymmärrän että valehtelin ja että minä tein väärin mutta ei miehen reaktio ollut minusta oikein kohtuullinen.. on hänkin mokaillut ja olen antanut anteeksi kaikenlaisia sekoiluja. Mutta ei sillä nyt niinkään väliä ole.
Ap