Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mun mies teistä ihan kohtuuton?

Vierailija
05.02.2014 |

Omaa syytäkin on tässä kyllä. Mies ei voi sietää mun miespuoleisia työkavereita, tai no, siihen asti kyllä, kunnes tutustuin niihin paremmin ja oltiin ISOMMALLA porukalla viikonloppuna baarissa. Sen jälkeen mentiin jatkoille, josta mies sitten haki minut kotiin. Oli todella vihaisena autossa eikä suostunut puhumaan mulle ollenkaan. Syynä tämä seura, jossa olin viihteellä.

Juttelin sen työkaverin kanssa facebookissa, jonka luona jatkot olivat. Minulla oli jäänyt tavaroita hänen luokseen, ja sovittiin että menen niitä hakemaan. Pyysi kahville ja sanoin että sopiihan se. Miehelle sanoin meneväni vain hakemaan tavaroita, tosin vasta maanantaina vaikka tästä oli sovittu jo sunnuntaina. Eilen sitten kävin siellä, ja piti käydä samalla vanhemmillani hakemassa pari tavaraa, mutta äitini ei ollutkaan kotona, joten jäin hieman pidemmäksi aikaa tälle työkaverille. Olin siellä varmaan jonkun 1,5h. Mies sitten soitti että missä menen ja vastasin rehellisesti olevani tällä työkaverilla kahvilla ja että lähden tästä tulemaan kotiin.

Kotona mies mökötti TAAS koska olinkin jäänyt kahville, joten en viitsinyt oikaista etten käynytkään porukoilla ja olinkin pidempään siellä kahvittelemassa. Ja ihan oikeasti pelkkää kahvittelua, mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta muita kohtaan.

Mies sitten epäili jotain ja totesin että en kai minä nyt sinulle valehtelisi. Enpä niin... Nyt jälkikäteen ajateltuna tietenkin olisi pitänyt kertoa totuus, mutta ajattelin pääseväni vähemmällä kun hieman muuttelen totuutta.

Käsi sydämellä voin sanoa, että ikinä en ole valehdellut aikaisemmin, en pettänyt, en mitään. Aina olen ollut rehellinen.

Mies oli sitten ystävällisesti lukenut kaikki facebook-viestini kun facebookini on auki hänen tabletillaan. (koska minulla ei ole mitään salattavaa, paitsi tämä nyt...) ja sai tietää että olinkin suunnitellut kahvittelun etukäteen ja en ollutkaan käynyt porukoilla. Oli myös nähnyt viestit yhdelle kaverille missä sanon että kyllästyttää olla miehen kanssa kun se suuttuu kun vietän aikaa MIESpuoleisten ystävien kanssa. Silloin kännissä aamulla olin tämänkin lähettänyt.

Mies sai tietää siis että valehtelin tuosta kahvittelusta ja heitti minut pihalle. Siis pois kotoani, talo on miehen omistuksessa, joten vastaankaan en voinut laittaa. Keräsi kaikki avaimet pois, vara-avaimen piilotti uudestaan jne. Etten pääse takaisin kotiin. Sain hetken aikaa kerätä kamoja ja kuulemma perjantaina saan mennä keräämään loput. Sitten heitti minut porukoilleni, koska tänne pääsen kun minulla on vara-avain. Sitten vain lähti menemään. Olen ihan sekaisin ja en voi vieläkään käsittää mitä on tapahtunut.

Toki ymmärrän että tein väärin, koskaan ei saa valehdella, mutta tein sen siksi että miehen ei tarvitsisi pahoittaa mieltään ja minä itse taas pääsisin helpommalla kun ei tarvitse selitellä kaikkea. Onko teistä ihan kohtuullista heittää tällaisesta pihalle ja lopettaa koko parisuhde? Mies on itsekin mokaillut ja olen antanut anteeksi, mutta näköjään omaa mokailuani ei voi antaa.

Anteeksi sekava teksti.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 17:06"]Jos ap:n toiminta on ihan ok, niin lähtekää miehetkin vain baareihin ilman omaa puolisoa. Siitä saa mennä yötä myöten jatkoille jonkun naisen asunnolle. Voitte ihan hyvin myös palata hänen luokseen, koska pitää hakea sinne unohtuneet bokserit. Hakureissulla on ihan ok jäädä nauttimaan kyseisen naisen päiväkahviseurasta muutamaksi tunniksi, vaikka piti vain käväistä. Tästä saa sitten valehdella puolisolle siten, että oli muka jossain muualla. Vaikka jäisitte kiinni valheesta, voitte ihmetellä ääneen miten kohtuuton hän on, koska AV-palstalla naiset ovat tämän toiminnan hyväksyneet.

[/quote]

Jep. Senverran kaksinaamaista ajattelua tuntuu nämä ämmät harrastavan että oksat pois. Miehenhän saisi jättää jo siinä vaiheessa, että se kävelee silloin illalla baarin suuntaan (jossa ei ole edes yhtään naista). Naista ei saa tuomita koskaan, ja vaikka nainen pettäisi sadan miehen kanssa ja tekisi lapsia niille, niin vika on aina aviomiehessä jolla ei ole itsetuntoa.

Vierailija
2/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän toimintasi vähän salailulle vaikuttaa vaikka miehen toiminta aika kohtuutonta taisi ollakin. Mutta toiset ei vaan katso valehtelua tai sitä että kumppani viettää jatkoja/kahvitteluja yms. toisen miehen luona ja salailee asioita...?

Se vaan, että jos miettisit tuon asetelman toisinpäin, niin kuinka moni nainen epäilisi samassa tilanteessa uskottomuutta kuin miehesi teki? Voisiko miehesikin viettää aikaa jatkoilla naisystävän luona, sopia kahvitteluista kertomatta sinulle ja jättää osan kertomatta siitä minne on menossa...? Minun mielestäni yksikin vale on liikaa ja jos ihminen valehtelee kerran, voi helposti valehdella useamminkin ja jos sitä valehtelua alkaa tapahtumaan enemmän, voi jo miettiä mistä johtuu...

Suhteen pitäisi olla sellainen, että koskaan ei tee sellaista mikä antaisi syyn toiselle epäillä että joku muu on häntä tärkeämpi. Tottakai siis silti normaalin rajoissa, ei voi vaatia kumppaniaan olemaan myöskään 24h kiinni toisessa, mutta vaikeapa se on ulkopuolisena tuollaisia kommentoida kun ei tarkemmin tiedä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:30"]

Toki on kohtuuton jos heti heitti pihalle.

Mutta vaihda teidän roolit toisinpäin...jos olisikin miehellä naispuolinen ystävä ja jäisi valheesta kiinni ym ym. Mitkä olisin silloin sun fiilikset...epäilisitkös pettämistä/ihastumista?

[/quote]

No sinänsä eri tilanne, koska mies käy esim. työlounailla jne naisten kanssa ja se on minulle ihan ok. Minulle mies voisi rehellisesti kertoa, jos haluaa nähdä naispuoleista ystäväänsä. On myös exänsä kanssa tekemisissä (aika harvoin tosin) enkä minä siitä vedä mitään kohtausta.  Mutta salailusta suuttuisin. Tosin toivoisin että mies ymmärtäisi MIKSI salasin tämän asian.

AP

[/quote]

Niin MIKSI sinä salasitkaan asian?

Vierailija
4/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 03:58"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:30"]

Toki on kohtuuton jos heti heitti pihalle.

Mutta vaihda teidän roolit toisinpäin...jos olisikin miehellä naispuolinen ystävä ja jäisi valheesta kiinni ym ym. Mitkä olisin silloin sun fiilikset...epäilisitkös pettämistä/ihastumista?

[/quote]

No sinänsä eri tilanne, koska mies käy esim. työlounailla jne naisten kanssa ja se on minulle ihan ok. Minulle mies voisi rehellisesti kertoa, jos haluaa nähdä naispuoleista ystäväänsä. On myös exänsä kanssa tekemisissä (aika harvoin tosin) enkä minä siitä vedä mitään kohtausta.  Mutta salailusta suuttuisin. Tosin toivoisin että mies ymmärtäisi MIKSI salasin tämän asian.

AP

[/quote]

Niin MIKSI sinä salasitkaan asian?

[/quote]

Että AP:llä on vale valmiina, jos se vieras kyrpä alkaakin sitten lopulta maistumaan.

Vierailija
5/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käyt miesten kanssa baarissa

2. Menet kännissä miehen asunnolle jatkoille

3. Menet saman miehen luo kahville puoleksitoista tunniksi, mies luuli, että olet vanhemmillasi hakemassa tavaroita, et mennyt koska äiti ei ollut kotona, mutta sinulla on kuitenkin avain

4. Mies saa tietää, että a) valehtelit hänelle ja b) olet valittanut hänestä kaverillesikin

Millaista reaktiota ODOTIT sellaiselta mieheltä? Hän oli varmasti hyvin loukkaantunut, eikä pystynyt katsomaan sinua tekosesi (tai mitä hän kuvitteli) jälkeen.

Tähän vielä mainittakoon, että olen itse naimisissa (minä 20, mies 23) ja mies teki selväksi suhteen alussa, että haluaa minun poistavan kaikki miespuoliset ystäväni Facebookista. En halunnut loukata miestäni, mulla ei ole muutenkaan mitään asiaa miespuolisille kavereilleni (jutella tms.), enkä kuitenkaan halunnut pahoittaa heidän mieltään, joten päädyin poistamaan koko Facebookin, enkä ystäviä yksittäisesti. (Tämä episodi johti siihen, että minun luultiin kuolleen :D) hyvät ystävät soittavat, muille ei ole asiaa. Ja olen onnellinen, ja niin on tuo rakas vieressä nukkuva miehenikin :)

Vierailija
6/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää että valehtelit mutta mies on tässä silti se kohtuuton. Mulla ei kyllä olisi mitään haluja enää palata kotiin jos mies minut heittäisi noin mielivaltaisesti pihalle pikkujutun takia.

Vierailija
7/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 05:23"]

Tyhmää että valehtelit mutta mies on tässä silti se kohtuuton. Mulla ei kyllä olisi mitään haluja enää palata kotiin jos mies minut heittäisi noin mielivaltaisesti pihalle pikkujutun takia.

[/quote]

Sori alapeukutin vahingossa. Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa,

Vierailija
8/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mies on kohtuuton. Taidatte olla kovin nuoria vielä. Kyllä parisuhteessa olevillakin saa ja pitää olla omaa elämää, omia kavereita jne. Jos suhde on kunnossa niin luotetaan puolin ja toisin ilman että täytyy jokaisesta menemisestä tietää ja toisen facebookia kytätä.

Jos mies reagoi tuollaiseen pikkuasiaan noin, niin mitä sitten kun tulee isompia riidanaiheita? Ja niitä kyllä elämän varrella tulee, kuten myös tilanteita että on pakko päästää valkoisia valheita. Jos asioista ei pystytä puhumaan vaan toinen lempataan heti pihalle, miten sitten reagoisi kun olisi jotain isompaa?

Jos tuossa olisi vielä lapsia niin huh huh. Miehen epäkypsyys ja itsetunto-ongelmat tuli esille, ap:n kannattaa jatkaa elämässä eteenpäin.

Vierailija
9/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tollanen mies. Miksi elää hellan ja nyrkin välissä. Löydät vielä uuden ja paremman.

Vierailija
10/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kohtuuton reaktio, mutta sinun kannaltasi hyvä että pääsit hullusta jo nyt eroon. Itse olen elänyt vuositolkulla suhteessa, jossa mies on ottanut minut henkisesti valtaansa pala palalta, alkaen juurikin kavereideni kritisoinnista. Tämän seurausena ne kaverisuhteet sitten jäivät ja lopulta elin täysin miehen oikkujen mukaan. 

Pahin mitä voit tehdä on palata takaisin, sitten jos ja kun mies niin toivoo. 

Vierailija
11/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niinpäin, että mies valehtelee menoistansa. Jatkuvasti ja aina.

Mielestäni siis ihan kohtuullista. Mielestäni hyvä parisuhde perustuu luottamukseen ja keskinäiseen kunnioitukseen. Sinä tiesit, että mies ei tykkää kun menet kahvittelemaan tämän ystäväsi kanssa ja menit silti.

Sinun olisi pitänyt puhua mielestäni asia halki miehesi kanssa ennen mitään kahvitteluja. Vaikka miehelläsi ei periaatteessa ole oikeutta kieltää sinua tapaamasta ystäviäsi, niin silti olisi ollut vähintäänkin edes kohteliasta kysyä miehesi mielipidettä.

En siis voi puolustaa sinua asiassa :/ Olen myös kuullut sanottavan, että kaikki nykyisessä elämässäsi, mitä et uskalla kertoa miehellesi (älkääkä nyt kukaan ihan sanatarkasti tätä alkako tulkitsemaan, kaikki varmaan n. Suurinpiirtein ymmärtävät kumminkin mistä puhe ) niin on tietyllä tasolla ja "pettämistä"

Vierailija
12/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne kaikki kirjesalaisuuden ystävät tällä palstalla ovat? Yleensä näissä tarinoissa nainen käy miehen facebook sivuilla/puhelimella vakoilemassa, ja voi sitä huudon ja vingunnan määrää kuinka väärin tuollainen toiminta on miehen yksityisyyttä kohtaan. Kummallista, että nyt kun tilanne on näin päin, ei näitä huutelijoita näy missään?

Musta suurin moka tuossa nimenomaan on se, että mies on salaa käynyt lukemassa APn viestejä. Kertoo luottamuksesta ja mustasukkaisuudesta. Ymmärrän kyllä epäilyt tuossa tilanteessa, olisin itsekkin epäillyt, mutta vaatinut kumppanilta selitystä sen sijaan, että mustasukkaisuuksissani olisin käynyt salaa hänen viestejään lukemassa. Kun salaa lukee, on aina suuri mahdollisuus virhetulkintaan, kuten tässäkin tapauksessa ilmeisesti käynyt. Muistakaapas tämä naiset, kun seuraavan kerran vedätte herneet nenään miehen chättäilyistä työkaverin kanssa ;)

Vierailija
13/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se chattaily on aiheellista salata niin silloin siiinäon jo jotain! Ei välttämättä mitään vakavaa, mutta miksipäs se olisi silloin salata tarvinnut?

Vierailija
14/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain puutteessa oleva munahaukka menee puolitutun /vieraan miehen luo jatkoille. Sanoit että baareilusta oli sovittu, mutta olikos jatkoista puhuttu???? 

Ja sitten vielä kehtaat ulvoa miehen kohtuuttomuutta

Vierailija
15/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pettämistä ei tapahtunutkaan, nainen toimi typerästi heittämällä ilmaan noin selviä pettämisen merkkejä. Mies teki väärin vakoillessaan facebook viestejä.

Vaikka mitään fyysistä ei tapahtunutkaan, epäilyttää onko kyseisellä kaverimiehellä mielessä platoninen suhde, jos kutsuu baarireissun jälkeen jatkoille ja pian sen jälkeen kahville. Luultavasti ei. Taitaa olla aika kiero tyyppi. Varmaan jatkossa ehdottelee muutakin kuin kahvittelua.

Vierailija
16/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde tuohon mieheen, vaikka kipeää tekisikin. Et voi koskaan enää tuntea oloasi turvalliseksi _omassa kodissasi_ jos hän katsoo oikeudekseen yhtäkkiä evätä sinulta pääsyn kotiisi, jossa olet useamman vuoden jo asunut. On toissarvoista, kuka on oikeassa ja kuka väärässä tässä tapauksessa, kuka on mustasukkainen ja kuka täysin viaton. Keskeistä on se, että sinä voit yhtäkkiä menettää kotisi keskellä talvea. Älä aseta itseäsi enää uudelleen samanlaiseen tilanteeseen. Jos sovit miehen kanssa, ja jatkatte yhä suhdetta, asu silti omassa asunnossasi!

Vierailija
17/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 04:37"]

Tähän vielä mainittakoon, että olen itse naimisissa (minä 20, mies 23) ja mies teki selväksi suhteen alussa, että haluaa minun poistavan kaikki miespuoliset ystäväni Facebookista. En halunnut loukata miestäni, mulla ei ole muutenkaan mitään asiaa miespuolisille kavereilleni (jutella tms.), enkä kuitenkaan halunnut pahoittaa heidän mieltään, joten päädyin poistamaan koko Facebookin, enkä ystäviä yksittäisesti. (Tämä episodi johti siihen, että minun luultiin kuolleen :D) hyvät ystävät soittavat, muille ei ole asiaa. Ja olen onnellinen, ja niin on tuo rakas vieressä nukkuva miehenikin :)

[/quote]

Olitpa todella hyvä ystävä, kun et kavereillesi edes kertonut miksi fb:n poistit. Saati ystäville. Etkai vain tapaa työssäsi miehiä?

Vierailija
18/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 08:24"]

Missäs ne kaikki kirjesalaisuuden ystävät tällä palstalla ovat? Yleensä näissä tarinoissa nainen käy miehen facebook sivuilla/puhelimella vakoilemassa, ja voi sitä huudon ja vingunnan määrää kuinka väärin tuollainen toiminta on miehen yksityisyyttä kohtaan. Kummallista, että nyt kun tilanne on näin päin, ei näitä huutelijoita näy missään?

Musta suurin moka tuossa nimenomaan on se, että mies on salaa käynyt lukemassa APn viestejä. Kertoo luottamuksesta ja mustasukkaisuudesta. Ymmärrän kyllä epäilyt tuossa tilanteessa, olisin itsekkin epäillyt, mutta vaatinut kumppanilta selitystä sen sijaan, että mustasukkaisuuksissani olisin käynyt salaa hänen viestejään lukemassa. Kun salaa lukee, on aina suuri mahdollisuus virhetulkintaan, kuten tässäkin tapauksessa ilmeisesti käynyt. Muistakaapas tämä naiset, kun seuraavan kerran vedätte herneet nenään miehen chättäilyistä työkaverin kanssa ;)

[/quote]

44. ilmoittautuu! Pidin pahimpana juuri tuota toisen facebookkien yms. pläräämistä.

Vierailija
19/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:08"]Taitaa olla aika kiero tyyppi. Varmaan jatkossa ehdottelee muutakin kuin kahvittelua.

[/quote]

Ja sitten valitetaan kun suomalaiset miehet ei tee aloitteita tai flirttaile. Pitäkää tunkkinne, minä rupean homoksi.

Vierailija
20/96 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 07:04"]Olen myös kuullut sanottavan, että kaikki nykyisessä elämässäsi, mitä et uskalla kertoa miehellesi (älkääkä nyt kukaan ihan sanatarkasti tätä alkako tulkitsemaan, kaikki varmaan n. Suurinpiirtein ymmärtävät kumminkin mistä puhe ) niin on tietyllä tasolla ja "pettämistä"

[/quote]

Minä joudun salaamaan vaimolta vaikka kuinka paljon asioita, koska hän kertoo _kaiken_ eteenpäin. Työasiat, kavereiden suhdekoukerot, jopa oma terveydentila päätyy anopin ja vaimon kavereiden korviin. Ja kyllä olen huomauttanut asiasta, mutta en huomauta enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi