Onko mun mies teistä ihan kohtuuton?
Omaa syytäkin on tässä kyllä. Mies ei voi sietää mun miespuoleisia työkavereita, tai no, siihen asti kyllä, kunnes tutustuin niihin paremmin ja oltiin ISOMMALLA porukalla viikonloppuna baarissa. Sen jälkeen mentiin jatkoille, josta mies sitten haki minut kotiin. Oli todella vihaisena autossa eikä suostunut puhumaan mulle ollenkaan. Syynä tämä seura, jossa olin viihteellä.
Juttelin sen työkaverin kanssa facebookissa, jonka luona jatkot olivat. Minulla oli jäänyt tavaroita hänen luokseen, ja sovittiin että menen niitä hakemaan. Pyysi kahville ja sanoin että sopiihan se. Miehelle sanoin meneväni vain hakemaan tavaroita, tosin vasta maanantaina vaikka tästä oli sovittu jo sunnuntaina. Eilen sitten kävin siellä, ja piti käydä samalla vanhemmillani hakemassa pari tavaraa, mutta äitini ei ollutkaan kotona, joten jäin hieman pidemmäksi aikaa tälle työkaverille. Olin siellä varmaan jonkun 1,5h. Mies sitten soitti että missä menen ja vastasin rehellisesti olevani tällä työkaverilla kahvilla ja että lähden tästä tulemaan kotiin.
Kotona mies mökötti TAAS koska olinkin jäänyt kahville, joten en viitsinyt oikaista etten käynytkään porukoilla ja olinkin pidempään siellä kahvittelemassa. Ja ihan oikeasti pelkkää kahvittelua, mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta muita kohtaan.
Mies sitten epäili jotain ja totesin että en kai minä nyt sinulle valehtelisi. Enpä niin... Nyt jälkikäteen ajateltuna tietenkin olisi pitänyt kertoa totuus, mutta ajattelin pääseväni vähemmällä kun hieman muuttelen totuutta.
Käsi sydämellä voin sanoa, että ikinä en ole valehdellut aikaisemmin, en pettänyt, en mitään. Aina olen ollut rehellinen.
Mies oli sitten ystävällisesti lukenut kaikki facebook-viestini kun facebookini on auki hänen tabletillaan. (koska minulla ei ole mitään salattavaa, paitsi tämä nyt...) ja sai tietää että olinkin suunnitellut kahvittelun etukäteen ja en ollutkaan käynyt porukoilla. Oli myös nähnyt viestit yhdelle kaverille missä sanon että kyllästyttää olla miehen kanssa kun se suuttuu kun vietän aikaa MIESpuoleisten ystävien kanssa. Silloin kännissä aamulla olin tämänkin lähettänyt.
Mies sai tietää siis että valehtelin tuosta kahvittelusta ja heitti minut pihalle. Siis pois kotoani, talo on miehen omistuksessa, joten vastaankaan en voinut laittaa. Keräsi kaikki avaimet pois, vara-avaimen piilotti uudestaan jne. Etten pääse takaisin kotiin. Sain hetken aikaa kerätä kamoja ja kuulemma perjantaina saan mennä keräämään loput. Sitten heitti minut porukoilleni, koska tänne pääsen kun minulla on vara-avain. Sitten vain lähti menemään. Olen ihan sekaisin ja en voi vieläkään käsittää mitä on tapahtunut.
Toki ymmärrän että tein väärin, koskaan ei saa valehdella, mutta tein sen siksi että miehen ei tarvitsisi pahoittaa mieltään ja minä itse taas pääsisin helpommalla kun ei tarvitse selitellä kaikkea. Onko teistä ihan kohtuullista heittää tällaisesta pihalle ja lopettaa koko parisuhde? Mies on itsekin mokaillut ja olen antanut anteeksi, mutta näköjään omaa mokailuani ei voi antaa.
Anteeksi sekava teksti.
Kommentit (96)
Onhan tuo ihan kohtuutonta, harmi sinun kannaltasi.
Vaikka mies omistaakin talon on se kotina varmaan teidän yhteinen, eli törkeää heittää sinut ulos, liekö laillistakaan. Itse kääntäisin tämän niin päin etten tuollaista ukkoa edes katselisi.
Niin mieskin mulle selitti, että on kovin epävarma olo itsestään ja varmaan siitä johtuen on niin mustasukkainen. Saatiin hyvässä hengessä eilen sovittua tämä asia ja nyt aamulla tuli töistä kotiin huutamaan kun vielä nukuin ja ennen kuin huomasinkaan, olinkin jo täällä porukoilla. Huhhuh..
AP
Oli todellakin kohtuuton.
Minulle tuli heti mieleen se, että ehkä miehesi ei ole itse ollut kovin rehellinen sinua kohtaan. Yleensä ne, joilla on salattavaa, reagoivat voimakkaimmin.
Itse olin alunperin sitä mieltä, että olen ansainnut kaiken, mutta nyt kun on tullut soiteltua muutaman kaverin kanssa, että minne menen yöksi, ovat hekin tolkuttaneet, että jos mies tuollaisesta "pikkujutusta" oikeasti heittää pihalle, niin ei kuulemma ole mitään järkeä jatkaa. Olen vain ihan sekaisin, vaikka itse olen mokannutkin, ja haluaisin jotain mielipiteitä asiaan, että saisi vähän selvitettyä ajatuksia tonne perjantaille, kun menen käymään "kotona".
Ap
No sillä on oikeus valita kumppaninsa, jos ei se tykkää miespuolisista kavereista eukolla niin se ei tykkää ja sillä sipuli. Et sinä voi vaatia sitä edes sietämään.
Ja mistä sä tiedät että sillä mieskaverilla on puhtaat jauhot pussissa, eikä elättele mitään toiveita? Ja vähän kuulostaa kyllä siltä että olet salaillut menojasi, joten liekö itselläsikään, taitaa hivellä itsetuntoa kiinnostus, vaikka kaveruudella itsellesi selitätkin.
Sieltä facesta selvisi sekin ettet ollut käynyt kotonasi, joten siis tiesit senkin ennakkoon, silti annoit ymmärtää meneväsi sinne?
Niin siis jotenkin ymmärsin että sinulla olisi jotain vispilänkauppaa sen työkaverin kanssa? Mutta koska olet nainen niin jätät itsellesi "takaoven" auki jos työkaverisi ei haluakaan viedä juttua pidemmälle? Mielestäni miehesi on todellinen aisankannattaja.
No niin. Tuossa on se ongelma, että ne asiat mitä olet kertonut toisin saavat ajattelemaan sinun tehneen mahdollisesti muutakin kuin mitä tässä kerroit tehneesi.
Riippuisi muusta parisuhteen laadusta miten toimisin itse vastaavassa tilanteessa. Joka tapauksessa olisi tiukan keskustelun paikka. Teillä taisi jäädä se keskustelu väliin ja exäsi teki itse johtopäätökset asioista.
No teidän olisi pitänyt/pitäisi jutella parisuhteenne säännöistä..nyt mies ymmärrettävästi ajattelee että salaat muutakin kun kerran valehtelit päin naamaa jne.
Ja jos miestäsi häiritsee miespuoliset kaverisi ja et halua niistä luopua niin ei sopua synny.
Toki on kohtuuton jos heti heitti pihalle.
Mutta vaihda teidän roolit toisinpäin...jos olisikin miehellä naispuolinen ystävä ja jäisi valheesta kiinni ym ym. Mitkä olisin silloin sun fiilikset...epäilisitkös pettämistä/ihastumista?
Sovittiin siis miehen kanssa että jutellaan perjantaina, joten juttelu ei kyllä jää välistä. Ehkä vaan parempi, että molemmat rauhoittuu.
Ja minulla ei ole mitään muuta tämän työkaverin kanssa kuin työkaveruus. Ei yhtään mitään muuta. Mua ei vois vähempää muut kuin oma mies. Sama se jos jotain muuta kiinnostaa, ei hivele mitenkään mun itsetuntoa. Muita menoja en ole salannut kuin tämän kahvittelun, kaiken olen rehellisesti kertonut.
Facebookissa muistaakseni laitoin että "tuunkin aikaisemmin, kun äiti ei olekaan kotona, joten en mene sinne".
Facebook-viestit ovat sen sävyisiä, että saa olla kyllä aika kiero mieleltään, että niistä jotain ylimääräistä päättelee..
AP
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:30"]
Toki on kohtuuton jos heti heitti pihalle.
Mutta vaihda teidän roolit toisinpäin...jos olisikin miehellä naispuolinen ystävä ja jäisi valheesta kiinni ym ym. Mitkä olisin silloin sun fiilikset...epäilisitkös pettämistä/ihastumista?
[/quote]
No sinänsä eri tilanne, koska mies käy esim. työlounailla jne naisten kanssa ja se on minulle ihan ok. Minulle mies voisi rehellisesti kertoa, jos haluaa nähdä naispuoleista ystäväänsä. On myös exänsä kanssa tekemisissä (aika harvoin tosin) enkä minä siitä vedä mitään kohtausta. Mutta salailusta suuttuisin. Tosin toivoisin että mies ymmärtäisi MIKSI salasin tämän asian.
AP
Ai niin, ja olen sanonut miehelle mm. eilen, että jos kerran noin pahasti pahoitat mielesi näistä mieskavereista niin en ajatellut ottaa tavaksi, vaan pistän sinut tunteet ensimmäiseksi. Eli mies kyllä menee työkavereiden edelle, tosin vaikeahan se on olla kokonaan näitä näkemättä.
AP
Ei sitten auta kuin yrittää vakuuttaa perjantaina miehesi aikomuksesi jaloudesta ja toimiesi yleisestä nuhteettomuudesta, tämä yksi typerä lipsahdus pois lukien.
9
Eiköhän toi suhde ollut tossa. Mitä sä tollasella hullulla äijällä teet? Omistushaluinen ja mustasukkainen, tosi "saalis".
Jätä se.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 15:41"]
Sinä vaikutat taas täydeltä vässykältä, joka antaa kenen vaan kävellä ylitseen. Laihana pikku nykyaikaisena miehenä olet jostain syystä ylpeä naisista, jotka eivät edes halua olla mukavia kumppanilleen, ja valehteleva, ikävä nainen on vaan moderni nainen josta kuuluu olla tyytyväinen.
[/quote]
En ihan vässykäksi itseäni tituleeraisi. Ennemmin hissukka. Myös laiha ja pikku menee hieman ohi, kun keskivartalo ei ole enää entisessä tikissä ja pituuttakin on yli 175cm?
En enää erityisemmin pidä baareissa juoksemisesta ja jatkoista, been there done that, mutta jos puoliso haluaa käydä rimpsalla niin siitä vaan. Kerran pari vuoteen hänellä on tyhy-reissuja ja kuukausittain työmatkoja, joihin kuuluu iltaohjelmaa. Myös jatkoja on kuulemma ollut hotellilla. Hän työskentelee siis IT-alalla, joten väittäisin miehiä olevan noilla reissuilla enemmistö.
Haittaako sinua jos otetaan tuo -mies28- mukaan miehekkääseen öljypainiin. Sellaiseen jossa naiset ja vaatteet olisivat vain tiellä?
Oletko llut kirjoilla virallisesti miehen luona? Jos olet, niin hän on tehnyt rikoksen. Ketään ei saa poistaa ilman oikeuden määräystä omasta kodistaan. Otapa lakimieheen yhteyttä!
Jos suhde olisi nuori ja minua kohdeltaisiin noin, toimisin samalla tavalla.
Aikoinani en toiminut ja olin naisen kanssa joka sitten pettikin minua kolme vuotta.
Kymmenen vuoden jälkeenkään en luota tuollaiseen toimintaan jota olet harrastanut pätkääkään.
m39
Olen ollut kirjoilla miehen luona, tietenkin kun yhdessä asuttiin! Ollaan siis avopari ja asuttiin miehen omistamassa asunnossa. Eikö muka oikeasti olisi voinut heittää tosta noin vaan pihalle?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:44"]
Olen ollut kirjoilla miehen luona, tietenkin kun yhdessä asuttiin! Ollaan siis avopari ja asuttiin miehen omistamassa asunnossa. Eikö muka oikeasti olisi voinut heittää tosta noin vaan pihalle?
[/quote]
Ei.
Mielestäni on kohtuuton. Mutta mitäpä sillä on väliä, joillakin ei itsetunto kestä ja exäsi on siitä hyvä esimerkki.
Varmistappa ettei Myfacesi yms. palvelut ole auki jollain exäsi koneella ja vaihda salasanat.