Onko mun mies teistä ihan kohtuuton?
Omaa syytäkin on tässä kyllä. Mies ei voi sietää mun miespuoleisia työkavereita, tai no, siihen asti kyllä, kunnes tutustuin niihin paremmin ja oltiin ISOMMALLA porukalla viikonloppuna baarissa. Sen jälkeen mentiin jatkoille, josta mies sitten haki minut kotiin. Oli todella vihaisena autossa eikä suostunut puhumaan mulle ollenkaan. Syynä tämä seura, jossa olin viihteellä.
Juttelin sen työkaverin kanssa facebookissa, jonka luona jatkot olivat. Minulla oli jäänyt tavaroita hänen luokseen, ja sovittiin että menen niitä hakemaan. Pyysi kahville ja sanoin että sopiihan se. Miehelle sanoin meneväni vain hakemaan tavaroita, tosin vasta maanantaina vaikka tästä oli sovittu jo sunnuntaina. Eilen sitten kävin siellä, ja piti käydä samalla vanhemmillani hakemassa pari tavaraa, mutta äitini ei ollutkaan kotona, joten jäin hieman pidemmäksi aikaa tälle työkaverille. Olin siellä varmaan jonkun 1,5h. Mies sitten soitti että missä menen ja vastasin rehellisesti olevani tällä työkaverilla kahvilla ja että lähden tästä tulemaan kotiin.
Kotona mies mökötti TAAS koska olinkin jäänyt kahville, joten en viitsinyt oikaista etten käynytkään porukoilla ja olinkin pidempään siellä kahvittelemassa. Ja ihan oikeasti pelkkää kahvittelua, mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta muita kohtaan.
Mies sitten epäili jotain ja totesin että en kai minä nyt sinulle valehtelisi. Enpä niin... Nyt jälkikäteen ajateltuna tietenkin olisi pitänyt kertoa totuus, mutta ajattelin pääseväni vähemmällä kun hieman muuttelen totuutta.
Käsi sydämellä voin sanoa, että ikinä en ole valehdellut aikaisemmin, en pettänyt, en mitään. Aina olen ollut rehellinen.
Mies oli sitten ystävällisesti lukenut kaikki facebook-viestini kun facebookini on auki hänen tabletillaan. (koska minulla ei ole mitään salattavaa, paitsi tämä nyt...) ja sai tietää että olinkin suunnitellut kahvittelun etukäteen ja en ollutkaan käynyt porukoilla. Oli myös nähnyt viestit yhdelle kaverille missä sanon että kyllästyttää olla miehen kanssa kun se suuttuu kun vietän aikaa MIESpuoleisten ystävien kanssa. Silloin kännissä aamulla olin tämänkin lähettänyt.
Mies sai tietää siis että valehtelin tuosta kahvittelusta ja heitti minut pihalle. Siis pois kotoani, talo on miehen omistuksessa, joten vastaankaan en voinut laittaa. Keräsi kaikki avaimet pois, vara-avaimen piilotti uudestaan jne. Etten pääse takaisin kotiin. Sain hetken aikaa kerätä kamoja ja kuulemma perjantaina saan mennä keräämään loput. Sitten heitti minut porukoilleni, koska tänne pääsen kun minulla on vara-avain. Sitten vain lähti menemään. Olen ihan sekaisin ja en voi vieläkään käsittää mitä on tapahtunut.
Toki ymmärrän että tein väärin, koskaan ei saa valehdella, mutta tein sen siksi että miehen ei tarvitsisi pahoittaa mieltään ja minä itse taas pääsisin helpommalla kun ei tarvitse selitellä kaikkea. Onko teistä ihan kohtuullista heittää tällaisesta pihalle ja lopettaa koko parisuhde? Mies on itsekin mokaillut ja olen antanut anteeksi, mutta näköjään omaa mokailuani ei voi antaa.
Anteeksi sekava teksti.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:44"]
Olen ollut kirjoilla miehen luona, tietenkin kun yhdessä asuttiin! Ollaan siis avopari ja asuttiin miehen omistamassa asunnossa. Eikö muka oikeasti olisi voinut heittää tosta noin vaan pihalle?
[/quote]
Ei.
[/quote]
Saisinko tähän jonkun lakipykälän jostain? itse yritin googlettaa, mutten löytänyt?
AP
Olen ollut kirjoilla miehen luona, tietenkin kun yhdessä asuttiin! Ollaan siis avopari ja asuttiin miehen omistamassa asunnossa. Eikö muka oikeasti olisi voinut heittää tosta noin vaan pihalle?
[/quote]
No, ei todallakaan voi omasta kodista tuollalailla heittää. Väkivaltaisenkin positamiseen tarvitaan poliisi/oikeuden päätös.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:38"]
Ei sitten auta kuin yrittää vakuuttaa perjantaina miehesi aikomuksesi jaloudesta ja toimiesi yleisestä nuhteettomuudesta, tämä yksi typerä lipsahdus pois lukien.
9
[/quote]
Olipas neuvo :/ Ihan ymmärrettävää jos ei halua valehtelua.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:46"]
[/quote]
Ei.
[/quote]
Saisinko tähän jonkun lakipykälän jostain? itse yritin googlettaa, mutten löytänyt?
AP
[/quote]
On melko yksi ja sama mitä laki sanoo.
Et mahdu tällä hetkellä saman katon alle miehesi kanssa.
Ei sinua uloskaan heitetty vaan vietiin toiseen paikkaan, lakiin vetoomalla ei tilnnetta saa ainakaan ehyemmäksi. Eli kaikki häviää vain enemmän.
Todella kohtuutonta, ainakin kun kuvittelen miten itse toimisin vastaavassa tilanteessa - tuskin juuri suuttuisinkaan. Epävarma mies ja luottamus retuperällä, suhteen tulevaisuus riippuu varmaan nyt sun kiinnostuksestas "pyytää anteeksi" mieheltä...
Menit siis työkavereiden kanssa jatkoille, ja siellä oli muitakin ihmisiä kuin sinä ja miespuolinen työkaveri? Unohdit jotain tavaroitasi, menit niitä hakemaan ja myös tyypin kanssa kahville. Mikä tässä on muka niin epäilyttävää? Tietenkin sun olisi pitänyt sanoa miehellesi, että et menekkään käymään vanhemmillasi kuten oli suunnitelma, joten jäät tuon miehen luokse kahville. Et kertonut asian oikeaa laitaa, koska et tiennyt että sun olisi pitänyt kertoa se miehellesi. Eri asia olisi ollut, jos mies olisi kysynyt olitko porukoillasi ja millaista oli, ja olisitkin valehdellut kirkkain silmin miehelle. En mäkään laittaisi omalleni viestiä vaikka tällaisessa tilanteessa, jos olisin menossa käymään vanhempieni luona, mutta menisinkin sen sijaan kahville miespuolisen työkaverini kanssa, koska vanhemmat eivät olekkaan kotona. Kysyttäessä vastaisin tietysti olleeni tuon työkaverin kanssa kahvilla, mutta luulisi miehelle olevan ihan se ja sama käynkö vanhempieni luona vai kenties jonkun kaverini kanssa kahvilla. En ainakaan olettaisi, että kukaan mua heittäisi ulos tollasen takia :DD. Jos mies suuttuisi, sanoisin että en tiennyt mun jokaisen liikkeen olevan miehelle niin tärkeä, joten jatkossa ilmoitan aina suunnitelmien muutoksista miehelle. Tätä mahdollisuutta mies ei AP:lle antanut.
Ongelmaksi siis muodostui se, että mies meni lukemaan yksityisiä faceviestejäsi ja veti tästä omat olemattomat päätelmänsä. Juuri näin siinä käy, jos parisuhteessa ei voi keskustella toisen kanssa. Jos mies olisi ollut järkevä, hän olisi antanut sinulle mahdollisuuden selittää asian oikean laidan. Tällöin olisit voinut myös itse pahoitella, että jätit asian kertomatta siitä syystä, että mies ei pahoittasi turhaan mieltäsi ja olet pahoillasi tämän asian pimittämisestä, jatkossa kerrot miehelle heti jos olet menossa tuon työkaverin kanssa jonnekkin.
Muutenkin ehkä vähän erikoista, että AP:n olisi pitänyt ilmoittaa tuosta kahville menosta eli suunnitelman vaihdoksesta. Ei minusta tarvitse raportoida jokaista liikettä kumppanilleen, toki AP:n mies nyt on mustasukkaista sorttia joten suunnitelman muutos olisi ollut ihan järkevä kertoa miehelle.
Ehkä parempi, että suhde on ohi. Jos mies oikeasti vetää tuollaiset kilarit ilman, että saat selittää asioiden oikean laidan.. Ymmärrän kyllä loukkaantumisen ja jonkinlaiset epäilykset, mutta todella ylireagointia heittää kumppani ulos asunnosta tuollaisen takia! Eiköhän suhde olisi päättynyt joka tapauksessa jossain välissä: ehkä mies olis heittänyt sut ulos kuukauden päästä kun puhuitkin työkaverillesi vapaa-ajallasi, etkä heti mennyt kertomaan miehelle kenen kanssa juttelit.
Kyllä parisuhteessa pitää toiseen pystyä luottamaan, tietysti liika on aina liikaa. En minäkään katsoisi hyvällä, jos mies olisi joka viikonloppu kahden keskeisillä jatkoilla jonkun naisen kanssa. Tässä nyt ei ollut kuitenkaan sellaisesta kyse.
Joo en aatellutkaan mennä oven taakse lakipykälien kanssa vaatimaan takaisinpääsyä, vaan ihan mielenkiinnosta kyselin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:47"]
AP
[/quote]
Kyseessä on siis häätö. Vaatii pikkasen pidemmän ajan kuin päivän tai pari...
Et varmaan ihan ekaa kertaa kuitenkaan valehdellut menoistasi jos miehen reaktio on tuota luokkaa. Niin ja mies saa päättää kuka hänen omistamassaan asunnossa majailee ja voi halutessaan ilmoittaa myös maistraattiin, että et asu enää kyseisessä osoitteessa.
Tuskin itsekään tykkäisit jos miehesi kävisi naispuolisten työkaverien luona juhlimassa, jatkoilla ja vielä seuraavana päivänä kahvilla.. Ja vielä valehtelit. Kyllä tuosta vähemmänkin omistushaluisena tulee epäilyttäviä fiiliksiä.....kaikkea ei tarvii parisuhteessa hyväksyä. Eli ihan oikein teki että nosti sut pihalle.. :) ja toiv ei ota sua takas.. Nyt saat rauhassa kahvitella ja jatkoilla miespuolisten kaveriesi kanssa :D
Siis minkä ikäiset ihmiset tekee tuollaista?
Ei taida olla miehelläsi itsellään puhtaat jauhot pussissa jos pitää kaikesta epäillä.
Jos olisit minun vaimoni, niin laittaisin pihalle samantien, enkä olis valmis enää takaisin ottamaan.
Jos menee ja tekee miehestään aisankannattajan niin pitää olla valmis kärsimään seuraukset. Miehelle ainut tapa säilyttää kasvonsa on laittaa sinut pihalle, eikä sekään niitä pelasta mutta säilyttää edes hivenen itsekunnioitustaan.
Itse en olis hakenut sinua yöllä työkavereilta kotiin, olisin vain laittanut tavarat nippuun pihalle ja viestin perään että voit jäädä reissulles.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:56"]
Et varmaan ihan ekaa kertaa kuitenkaan valehdellut menoistasi jos miehen reaktio on tuota luokkaa. Niin ja mies saa päättää kuka hänen omistamassaan asunnossa majailee ja voi halutessaan ilmoittaa myös maistraattiin, että et asu enää kyseisessä osoitteessa.
[/quote]
No vaikkette sitä usko niin kyllä valehtelin..
No kyllä mä ihmettelen sun motiivejas, kovasti väität ettet ole kiinnostunut työkaveristasi mutta onko siinä sitten jokin itsetuntoa hivelevä juttu, eli tiedät työkaverisi olevan kiinnostunut sinusta ja sinusta on kivaa olla hänen seurassaan kun tiedät että katsoo sinua sillä silmällä ja ei voi sinua saada...
Jostain syystä kuitenkin katsoit parhaammaksi mennä työkaverisi luokse kahvittelemaan ja valehdella siitä miehellesi kuin se että olisit hakenut tavarasi nopeasti sieltä.
En minäkään miestä uskoisi jos noin tekisi kuin sinä, hermopstuisin toden teolla ja eniten juuri siitä valehtelusta. En ihmettele miehesi reaktiota yhtään. Toivottavasti saat asiasi selvitettyä miehen kanssa mutta koita nyt ymmärtää että sinä itse olet syypää tähän valehtelullasi.
Miua kyllä häiritsisi jos mies kyläilisi naispuolisen työkaverin luona ja siitä jotain valehtelisi. Minulla on varmaan jotain itsetunto-ongelmia, mutta jos on parisuhteeseen ryhtynyt niin pelisäännöt pitää olla selvät: jos kumppania haittaa muiden naisten, etenkin uusien tuttavuuksien, kanssa lähempi kaveeraaminen, täytyy toisen miettiä pystyykö olla niihin sekaantumatta.
Ei ole mitään pakottavaa tarvetta kahvitella ja yöpyä muiden luona. Noissa touhuissa on aina omat riskinsä ja väärinymmärrykset ja sekaannukset ja kännimöhläilyt jne.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:00"]
Jos olisit minun vaimoni, niin laittaisin pihalle samantien, enkä olis valmis enää takaisin ottamaan.
Jos menee ja tekee miehestään aisankannattajan niin pitää olla valmis kärsimään seuraukset. Miehelle ainut tapa säilyttää kasvonsa on laittaa sinut pihalle, eikä sekään niitä pelasta mutta säilyttää edes hivenen itsekunnioitustaan.
Itse en olis hakenut sinua yöllä työkavereilta kotiin, olisin vain laittanut tavarat nippuun pihalle ja viestin perään että voit jäädä reissulles.
[/quote]
Mutta siis kysehän ei ole siitä että olisin baarireissulle miehen tietämättä mennyt, vaankysyin illallakin että SOPIIKO jos menen. Ja kuulemma sopi. Tätä aikaisemmin en ole paljon aikaa edes näiden työkaverien kanssa viettänyt joten en ole edes tiennyt että mies on näik mustasukkainen. Olen kuvitellut ettei ole. Ja kun niin paljon pahoitti mielensä, ajattelinnettä on parempi olla kertomatta tästä kahvittelusta. Mikä ei tietenkään ollut järkevää.
Ap
Ai niin ja lähes kaikilla työkavereilla on omat parisuhteensa, joten puhtaasti kavereita ollaan. En ymmärrä miksi sitä on niin vaikea käsittää? Minun motiivini valehtelulle olivat se etten halunnut pahoittaa miehen mieltä ja että pääsisin itse helpommalla kun ei tarvitse selitellä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:05"]
Mutta siis kysehän ei ole siitä että olisin baarireissulle miehen tietämättä mennyt, vaankysyin illallakin että SOPIIKO jos menen. Ja kuulemma sopi. Tätä aikaisemmin en ole paljon aikaa edes näiden työkaverien kanssa viettänyt joten en ole edes tiennyt että mies on näik mustasukkainen. Olen kuvitellut ettei ole. Ja kun niin paljon pahoitti mielensä, ajattelinnettä on parempi olla kertomatta tästä kahvittelusta. Mikä ei tietenkään ollut järkevää.
Ap
[/quote]
Kyse on kultapieni siitä, että nöyryytit miestäsi tavalla jota pahempaa ei ole olemassa. Veit hänen viimeisetkin ylpeyden rippeensä ja teit hänestä aisankannattajan muiden miesten silmissä.
Sitä ei saa korjattua millään.
On valehtelemista olla kertomatta asioita jotka kerrottuina loukkais toista. Se ei ole toisen suojelemista vaan valehtelemista.
Onnea uuteen itsenäiseen elääsi!
Käytä tästä lähtien oikeaa aikamuotoa: entinen miehesi oli kohtuuton.
Kyllä sinä teit väärin kun valehtelit, mutta ilo on täysin sinun puolellasi, kun pääsit eroon mokomasta mököttäjästä ja mustasukkaisesta äijästä. Ja olipahan miehelläkin nyt hyvä (teko)syy päästä sinusta eroon.
Älä vaan tule kertomaan, että nyt anelet päästä takaisin sen luo. Onhan sinulla periaatteessa ihan samanlainen irtisanomisaika asunnosta kuin missä muussa asunnossa tahansa, mutta kyllä sinun tällaisessa tilanteessa kannattaa ehdottomasti hankkia oma asunto. Tuossa suhteessa jatkamisesta ei tule muuta kuin lisää riitaa ja pahaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:43"]
Jos suhde olisi nuori ja minua kohdeltaisiin noin, toimisin samalla tavalla.
Aikoinani en toiminut ja olin naisen kanssa joka sitten pettikin minua kolme vuotta.
Kymmenen vuoden jälkeenkään en luota tuollaiseen toimintaan jota olet harrastanut pätkääkään.
m39
[/quote]
No suhde ei ole kyllä ihan tuore, mutta ei nyt vuosikausia olla oltu yhdessäkään. Muistaakseni kolmas vuosi menossa. Mutta tässä onkin se pointti, että voisiko SINULLE kertoa nuo em. asiat mitkä mieheltä pimitin? Jos nimittäin minun miehelleni olisi voinut, ei me nyt oltaisi tässä tilanteessa. Muusta en ole koskaan ikinä valehdellut.
AP