ei yhtään ystävää :(((
Harmittaa kun ei ole ystäviä. (tiedän, asialle pitää tehdä jotain mutta olo on voimaton..) mulla ei ollut ystäviä edes peruskoulussa. (ei sen jälkeen kun yks tyttö varasti mun ainoon frendin) mua kiusattiin 1lk:sta aina 9lk:lle. Vanhempia ei kiinnostanut puuttua, he kohtelivat muutenkin huonosti. Opettajaakaan ei kiinnostanut. Päivät oli pelkkää haukkumista/uhkailua/syrjimistä/tönimistä/varastelua. Kiusaaminen jatkui amiksessa. (samat kusipäät tuli samaan amikseen, samaan rakennukseen, ei sentään samalle linjalle) kiusaaminen oli vain erilaista. Mutta selän takana paskan puhuminen, juoruaminen satuttivat. Kukaan ei uskonut minua, vaan heitä. Olen aina ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä (en ujo) ulkonäköni haukkuminen on ollut myös osa kiusaamista (olen hoikka, normaalin näköinen, en meikkaa kuin juhliin) haluaisin ystäviä mutta menen ihan lukkoon kun olen tottunut siihen että ihmiset alentavat minua.. Lisäksi uudessa kotikaupungissani en tunne ketään ja ahdistaa mitä minusta ajatellaan. Olen siis 18v nainen...
Kommentit (25)
olen 25-vuotias eikä minullakaan Ole yhtään ystävää.
minun on tosi vaikea avautua ihmisille. Olen aika jäykkä sosiaalisissa tilanteissa. Mahdollisuuksia on ollut mutta olen mokannut ne. Tavallaan kaipaan ystävyyttä koska muistan millaista se on parhaimmillaan ollut. Minulla oli bestis yläasteella mutta välit pikkuhiljaa viilenivät ja sitten nähtiin enää vain kerran tai kaksi vuodessa eikä enää olla väleissä.
jonkun aikaa kuuluin sellaiseen kaveriporukkaan missä meitä oli n. 10-15 henkilöä mutta jotenkin vaan jäin siitä porukasta ulkopuolelle kun mielenkinnonkohteet olivatkin aika erilaisia. Nyt siitä porukasta ei ole kuulunut muutamaan vuoteen.
sitten oli vielä yksi hyvä ystävä mutta hän on muuttunut niin erilaiseksi ettei meillä oikein ole enää mitään yhteistä. hänellä on yksi eläimiin liittyvä harrastus joka minua ei kiinnosta. Ja se eläinten hehkutus jop vähän ärsyttää minua. Tätä henkilöä tapaan vielä mutta hyvin harvoin. koen jopa raskaiksi ne tapaamiset, en saa siitä samanlaista iloa kuin ennen. :S
olen myös tosi ujo ja vaativa ihmisten suhteen. toivon että saisin tavallisia ystäviä.
Välillä tulee kaupungilla nähtyä kaveruksia joilla on hauskaa ja sitä katsellessa muistan ne ajat kun minulla oli bestis. Kunpa vielä joskus saisin sellaisen ustävyyssuhteen.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 13:19"]
olen 25-vuotias eikä minullakaan Ole yhtään ystävää.
minun on tosi vaikea avautua ihmisille. Olen aika jäykkä sosiaalisissa tilanteissa. Mahdollisuuksia on ollut mutta olen mokannut ne. Tavallaan kaipaan ystävyyttä koska muistan millaista se on parhaimmillaan ollut. Minulla oli bestis yläasteella mutta välit pikkuhiljaa viilenivät ja sitten nähtiin enää vain kerran tai kaksi vuodessa eikä enää olla väleissä.
jonkun aikaa kuuluin sellaiseen kaveriporukkaan missä meitä oli n. 10-15 henkilöä mutta jotenkin vaan jäin siitä porukasta ulkopuolelle kun mielenkinnonkohteet olivatkin aika erilaisia. Nyt siitä porukasta ei ole kuulunut muutamaan vuoteen.
sitten oli vielä yksi hyvä ystävä mutta hän on muuttunut niin erilaiseksi ettei meillä oikein ole enää mitään yhteistä. hänellä on yksi eläimiin liittyvä harrastus joka minua ei kiinnosta. Ja se eläinten hehkutus jop vähän ärsyttää minua. Tätä henkilöä tapaan vielä mutta hyvin harvoin. koen jopa raskaiksi ne tapaamiset, en saa siitä samanlaista iloa kuin ennen. :S
olen myös tosi ujo ja vaativa ihmisten suhteen. toivon että saisin tavallisia ystäviä.
Välillä tulee kaupungilla nähtyä kaveruksia joilla on hauskaa ja sitä katsellessa muistan ne ajat kun minulla oli bestis. Kunpa vielä joskus saisin sellaisen ustävyyssuhteen.
[/quote]
Siinäpä se just onkin. Maailma ei ole täydellinen ja ystävätkin vain erehtyväisiä ihmisiä. Olet oppinut huomaamaan ystävien huonot puolet, mutta oletko tarpeeksi rehellinen myöntääksesi, että heissä on myös niitä hyviä puolia?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 12:01"]Hei ap! Missä vaiheessa opintosi ovat?
Missä päin asut! Nyt muutat heti isompaan kaupunkiin. Katselet vähän sen mukaan mitä seuraavaksi opiskelisit tai menisitkö töihin? Suosittelen jatkamaan vielä opintoja kun olet noinkin nuori. Yleensä opinnoista tulee joku ystävä saatua. ( Minä sain yhden hyvän).
Muuta! Toki ihmisiä on erilaisia, jotkut viihtyvät ihan hyvin vähän pienemmissäkin piireissä. Älä vertaa itseäsi siihen suunapäähän olevaan. Taidat olla vaan sitä rauhallisempaa tyyppiä ;)
[/quote]muuttaisin jos voisin, täällä Nokialla vaan on halvempi asua. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 12:40"]
Aina te etsitte joka juttuun jotain auttajaa. Ei elämän elämiseen mitään auttajaa voi tarvita - kaikella ihmiselämään liittyvällä yritetään aina tehdä jotain bisnestä, saada voittoa ja luoda joillekin muille työpaikkoja. Aivan kreisiä.
Mikähän sun pointti oikein mahtoi olla?
Yhteiskuntamme on niin silpottu, että se tuottaa koko ajan enemmän ja enemmän ihmisiä, jotka ensin ovat yksinäisiä ja seuraava askel on että he huomaavat olevansa myös syrjäytyneitä ja syrjäytettyjä. Kuinka monella on jo joku fiilis, että yhteiskuntamme on hajoamassa ja menossa tuhoa kohti tämän asian tiimoilta? Moni hakee apua lääkkeistä ja toinen taas alkoholista, mutta ne tuovat vain lisäongelmia eivätkä poista mitään ongelmaa. Ketä siis pitäisi syyttää ihmisten yksinäisyydestä?
[/quote]