Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat

Vierailija
27.10.2020 |

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444

Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?

Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.

Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tällaisen kauniin naisen. Työpisteessään on peili, josta näkee itsensä koko ajan. Ei meillä muilla ole.

Vierailija
42/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee mieleen, että nämä valittajat ovat narsistisia diivoja, mikä heijastuu omaan käytökseen -->ihmissuhteet murenevat. Tiedän yhden todella kauniin naisen, ja hänellä on laaja ystäväpiiri ja ihana mies, koska hän on aidosti mukava. Nämä valittajat eivät sitä varmasti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin nää kaikki olisivat täysin vaatimattomia harmaa varpusia jollei heillä olisi kauneus filtterit ja paakkelit vedetty yhteentoista asti. Ja ne kateudet on omaa mielikuvitusta vaan. Jengi vihaa heitä pelkästään koska he vetää jotain supernarttu narsisti mä-oon-niin-paljon-kauniimpi-kuin-sä-ja-kaikki-muut rooleja en-katso-päinkään-jollet-ole-superkomea-185cm-miljonääri.

Tunnen monta tuollaista keissiä.

Vierailija
44/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain psyykkisesti sairas ihminen luulee valtaosan vihaavan muita pelkästään kauneuden takia. Vain psyykkisesti sairas ihminen vihaa muita pelkästään kauneuden takia.

Joko tuon artikkelin väittämät pitävät paikkansa, valtaosa ihmisistä on psyykkisesti sairaita.

Vierailija
45/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksenne, minä ajattelen paljonkin muutakin kuin ulkonäköäni. En mahda sille yhtään mitään, että olen silti pelkkä ulkokuori muille. Tuttua juttua noissa artikkelin kommenteissa.

Miksi ihmeessä sinä annat tiedotuksen niinkuin ylhäältä meille muille? Ellet koe olevasi kauniimpi :O?

Tyyppi ei ole edes nähnyt muita keskustelijoita, mutta silti pitää itseään automaattisesti kauniimpana. Nyt on harhat vahvana.

Vierailija
46/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nätti ja hoikka ja ystävällinen nainen. Koko elämän olen saanut "nauttia" muiden naisten hyökkäilyistä ja pahan puhumisesta, erityisesti töissä. Voisitte edes myöntää, että toimitte näin.

Kuvaavaa on se, että kun kerroin terapiassa vuosia jatkuneesta koulukiusaamisesta erityisesti erään tytön taholta, kysyi (mies) terapeutti, miltä tämä tyttö näytti. Helpotti kyllä kuulla se kysymys. Vastauksen varmaan arvaatte.

Vierailija
47/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle.

Mikähän supermega kaunotar tässä oikein on kyseessä?? Itse en koskaan ole niin kaunista naista tuntenut että sille tuollaista tapahtuisi.

Ja miten vaikeaa olisi elämä niille naisille jotka ovat tolleen käyttäytyvät kun kaunis nainen on lähistöllä.

Vierailija
48/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nätti ja hoikka ja ystävällinen nainen. Koko elämän olen saanut "nauttia" muiden naisten hyökkäilyistä ja pahan puhumisesta, erityisesti töissä. Voisitte edes myöntää, että toimitte näin.

Kuvaavaa on se, että kun kerroin terapiassa vuosia jatkuneesta koulukiusaamisesta erityisesti erään tytön taholta, kysyi (mies) terapeutti, miltä tämä tyttö näytti. Helpotti kyllä kuulla se kysymys. Vastauksen varmaan arvaatte.

Jaa, eli pidät itseäsi kauniimpana kuin muita naisia ja se sun kauneus on kaikkien ongelmiesi syy.

Ootpas uniikki lumihiutale. Varsinkin tällä palstalla.

Vierailija
49/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kateudesta, mutta aika monella naisella heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniin naisen seurassa. Kaikki yritetään pistää paremmaksi, vaikka rahkeet eivät riittäisi lähellekään. Onhan sitä hauska seurata.

Vierailija
50/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat naiset takertuu miehiinsä kiinni kun tarpeeksi kaunis ihminen on lãhellä. Pitäã paikkansa monissa paikoissa.

Vierailija
51/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hän oli sinulle kateellinen. Se että asiasta pitää tehdä oikein artikkeli, jossa naiset kehuskelevat ensin kauneudellaan ja tämän jälkeen "surevat" miten muut ovat niin kateellisia, ei ole mitään muuta kuin humblebraggia. Itsestäänselvien asioiden esilletuominen ja yleistäminen "kaikkien kadehtivan" on se, mikä kalskahtaa korvaani ikävästi.

Ihan samalla tavalla minua ärsyttää muidenkin ihmisten uhriutuminen. Toiset ihmiset on kivoja, toiset kusipäitä. Huomionkipeys ja itsensä jalustalle nostaminen ovat aina rasittavia piirteitä ihmisessä, olivatpa he minkä näköisiä tahansa.

Se että olettaa kaikkien kadehtivan kertoo nimenomaan siitä, että kuvittelee itsensä ylivertaiseksi muihin nähden.

Vierailija
52/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kateudesta, mutta aika monella naisella heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniin naisen seurassa. Kaikki yritetään pistää paremmaksi, vaikka rahkeet eivät riittäisi lähellekään. Onhan sitä hauska seurata.

Oletko itse tällainen, jolla heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniiden seurassa?

Vierailija
53/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse tällainen, jolla heilahtaa kilpailuvietti päälle kauniiden seurassa?

En. Tämän ilmiön voi todeta helposti yökerhoissa ja baareissa, kauniin naisen seurassa olevaa miestä yritetään iskeä aktiivisesti, vaikka muuten miehellä ei juuri kysyntää olisikaan.

Vierailija
54/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämä ketju on täynnä niiden kauniiden naisten haukkumista. Aikamoisia vihantunteita herättää joissain, kun joku mainitsee olevansa kaunis.

Vierailija
55/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa työpaikoissa miehet tulevat ystävällisesti juttelemaan, auttamaan ja jopa tutustumaan. Naiset vetäytyvät takia-alalle, eivät ole ollenkaan kiinnostuneita eivätkä pyydä mukaan esim. lounaalle. Miksi käy aina näin? Ajattelen mielessäni, että eikä, taas tämä menee näin. Selittäkää mitä voisin tehdä toisin.

Vierailija
56/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista tekstin ilmiötä. Yksi ystäväni (tai ehkä voisin sanoa ex-ystävä, koska emme ole kovin usein nykyisin tekemisissä) on hyvin meikatun ja laitetun näköinen. Hänellä on hiustenpidennykset, laminoidut kulmat, tekoripset ja nykyään myös silikonirinnat. Hänen kohdallaan tunnistan ilmiön jossain määrin, itsekin jotenkin vierastin häntä alkuun ja pidin vaikeasti lähestyttävänä. Mutta hän on tavallisen nätin näköinen, ulkonäkö vaan on jotenkin korostetusti esillä. Itse hän ei ymmärrä tätä. Esimerkiksi ihmetteli kovasti kun häntä oli kuvailtu meikatuksi ja kuuli tästä muuta kautta. Pohti että onko asiakas edes puhunut hänestä kun eihän hän ole meikatun näköinen...

Voisiko siis olla että nämä superkauniit naiset ovatkin super laitettuja ja tämä aiheuttaa hämmennystä Suomessa, jossa ei ole totuttu nostamaan ulkonäköä mitenkään erityisesti? Meikattu ja todella laitettu look tekee helposti vaikeasti lähestyttävän vaikutelman.

Ja ennen kun kauniit naiset hyökkäävät kimppuuni: en ole kateellinen. Pidän itseäni keskimääräistä kauniimpana, saan ulkonäöstäni huomiota, mutta en ole kokenut syrjintää tms. Vai enkö sitten ole tarpeeksi kaunis kun olen tästä syrjinnästä jäänyt paitsi? En tiedä, mutta en ole nähnyt että ketään toistakaan kaunista naista kavahdettaisiin. Sen sijaan hyvin laitetut naiset aiheuttavat ennakkoluuloja.

Vierailija
57/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä kohta artikkelissa ja niin totta:

"Tekopyhintä on just se, että ei-niin-kauniit aina toitottavat sitä sisäistä kauneutta, mutta samaan aikaan unohtavat omat toitotuksensa, kun heidän pitäisi nähdä se sisäinen kauneus heitä ulkoisesti kauniimmassa ihmisessä."

Vierailija
58/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Tämän ilmiön voi todeta helposti yökerhoissa ja baareissa, kauniin naisen seurassa olevaa miestä yritetään iskeä aktiivisesti, vaikka muuten miehellä ei juuri kysyntää olisikaan.

Etpä tietenkään. Se on aina "ne muut" jotka ovat kateellisia, mutta "minä itse" ei koskaan ole se paha kateellinen. Silti tunnutaan olevan aiheen asiantuntijoita. Mielenkiintoinen ilmiö.

Vierailija
59/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tämä ketju on täynnä niiden kauniiden naisten haukkumista. Aikamoisia vihantunteita herättää joissain, kun joku mainitsee olevansa kaunis.

Aijaa, ehkä näet mitä haluat nähdä? Minä kerroin olevani kaunis, ja sain paljonkin tykkäyksiä kommenttiini. Luultavasti tykkäykset johtuivat siitä, että vaikutin kauneudesta huolimatta maanläheiseltä, en ylimieliseltä.

Vierailija
60/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä tietenkään. Se on aina "ne muut" jotka ovat kateellisia, mutta "minä itse" ei koskaan ole se paha kateellinen. Silti tunnutaan olevan aiheen asiantuntijoita. Mielenkiintoinen ilmiö.

Tuntui osuvan sinuun kuitenkin kovempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi