Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Näin kauneus sabotoi ihmissuhteita" - iltalehden lukijat kertovat

Vierailija
27.10.2020 |

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/201804192200888444

Mitä ajatuksia tämä artikkeli teissä herättää?

Itse olen sitä mieltä, että nämä naiset tuovat kauneuttaan vähän liikaa esille. Jos oikeasti miettii jatkuvasti kuinka kaikki kadehtivat "ruskeita suuria silmiänsä ja tummaa kiharapilveänsä", niin kyllä se alkaa näkyä käytöksessä. En siis pysty tuntemaan näitä ihmisiä kohtaan sympatiaa.

Tiedän tosielämästä sellaisia oikeasti miellyttäväkäytöksisiä, maanläheisiä kauniita naisia, joita on kohdeltu ihan yhtä hyvin kuin muitakin. Heistä ei ikinä uskoisi, että he osallistuisivat tällaiseen "kauneus on taakka"-keskusteluun.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin asia tapahtuu kerran, on vika toisessa. Jos tapahtuu kahdesti, niin se on sattumaa. Jos kolmesti tai enemmän on se peiliin katsomisen paikka. Eli veikkaan, että artikkelin naiset ovat omahyväisiä kusipäitä, mutta koska sattuvat olemaan kauniita pistävät muiden käytöksen sen piikkiin. Vähän kuin monet ratsastavat alkuperällään, heti heitetään korttia pöytään jos joku sanoo pahasti takaisin.

Vierailija
22/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on missityyppi ja häntä vihataan työpaikallaan. Siis normaalit naiset eivät vihaa, mutta ylipainoiset vihaavat.

Missityypillä tarkoitan sitä että hän voisi ulkoisesti ihan hyvin osallistua missikisoihin eli on pitkä ja nätti.

Hän ei itse käyttäydy ylimielisesti, on hyvin vaatimaton persoona.

Aina näitä vaimosatuja😴😴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että koko paikka menee hetkessä sekaisin ilmiö tunnetaan pahan silmän heräämisenä kun kaunis nainen astuu ovesta sisään. Se otetaan jossain erittäin vakavasti ja tunnistetaan ja tunnustetaan ilmiönä. Meillä se peitellään mutta se on.

Et voi olla tosissasi. Maanläheistä ihmistä ei kavahdeta, paitsi ehkä joku mieleltään sairas voi kavahtaa, mutta mitä väliä sillä on, kun ei hän edusta keskivertoa ihmistä. Jos jollain on iso ego, niin se voi herättää "pahaa silmää" olipa ulkonäkö mitä tahansa. Jos ihmisen koko ajattelu on keskittynyt omaan oletettuun kadehdittavaan kauneuteensa/komeuteensa, niin se näkyy. Se mitä ajattelet itsestäsi näkyy sinusta ulospäin, oli se sitten epävarmuus tai liiallisen suuri ego. Ihmiset eivät yleisesti ottaen pidä ihmisistä, joilla on iso ego.

Vierailija
24/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevatko jutun naiset, että ystävystyminen on muillekaan helppoa?

Vierailija
25/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää itsekehua.

Siis kelatkaa, joku kehtaa kehua itseään. Mikä se luulee olevansa? Menisi vaan mokoma kotiinsa mököttämään ja av:lle ulisemaan jonninjoutavuuksia. 

On ainoastaan hyvä asia, jos joku kehuu itseään. Sinäkin saat kehua itseäsi. Se tekee hyvää itsetunnolle.

Vierailija
26/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikean tieteellisen tiedon mukaan kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin kuin vähemmän kauniita, he saavat keskimäärin parempaa palkkaa ja elävät pidempään.

Humble bragaajia kohdellaan kuten he ansaitsevat.

Tuon jutun perusteella en huomannut mitään humble bragaamiseen viittaavaa, vaan hän vain sanoi niin kuin asiat ovat. Hän on kaunis, naimisissa varakkaan miehen kanssa jne ja on mitä ilmeisimmin luonteeltaankin mitä miellyttävin. 

Miksi tätä ei saisi sanoa? Koska eihän se nyt ainakaan kateutta aiheuta, eihän.

Vierailija
27/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuossa olla perääkin, mutta mitä nuo naiset toivoisi, että toiset pystyy tekemään tilanteessa?

Olen joskus käynyt ulkona itseä kauniimman naisen kanssa ja totta se on, että siinä itse jää ihan huomaamatta. Saman näköisen kanssa tulee hauskempi ilta. Nämäkin ovat tosiasioita, joita tavallisemman näköinen ei voi muuttaa.

Vierailija
28/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaunis voi käydä rumuusleikkauksessa, jos ulkonäkö pilaa elämän liikaa. Tai jättää huolehtimatta itsestään ja odottaa ennenaikaista vanhenemista. Ai ei vai? Rumat kuitenkin laihduttaa, treenaa ja säästää rahaa rumuutensa aiheuttamia ilmiöitä minimoidakseen eivätkä valita, että toisten pitäisi vaan suhtautua heihin niin kuin he olisivat kauniita, vaikka eivät ole.

Vierailija
29/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneudesta valittaminen ON vähän sama asia kuin liiasta rahasta valittaminen. Se voi olla ongelma, mutta se on enimmäkseen hyvä ongelma.

Joutuuhan kaikki muutkin täällä tulemaan toimeen sen ulkonäön ja niiden korttien kanssa, mitkä on satuttu saamaan.

Vierailija
30/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelia lukematta plääh.

Olen täällä lukenut ketjuja "kauneuden kiroista" ja voin sanoa, että hevonpa*kaa.

Samoja "ongelmia" on tavikskillakin, väittäisin jopa, että tavikset voivat kärsiä s.häirinnästäkin kauniita enemmän, koska näitä ei välttämättä nähdä potentiaalisina kumppaneina, niin ei tarvitse esittää herrasmiestä tai muutakaan.

Mitä olen havainnoinut on, että kauniita naisia kuunnellaan lähes poikkeuksetta kun taas miesvaltaisessa ryhmässä rumat/tavalliset naiset ovat ilmaa (poikkeuksena jos olet työpaikan ainoa nainen tms.).

Ja kyllähän sen ulkonäön merkitysen huomaa sokeakin näin someaikana. Sattumoisin ne miljoonia seuraajia saavat tubettajat ja ig-beibet sattuvat nyt olemaan kauniita, eivätkä rumia vaikka samanlaista sisältöä olisi saatavilla taviksen näköisiltäkin.

Ja esim. Kauniin sometähden ulkonäköepävarmuustilityksiin suhtaudutaan yleisesti mielestäni hyväksyvämmin kuin rumien, jotka rutisevat turhaan. Kauniiden tilitys taas tekee heistä inhimillisempiä ja lähetyttävämpiä, hyviä roolimalleja jne.

Kauneuteen liitetään väistämättä monia muitakin hyviä ominaisuuksia, kun taas ruman voidaan ajatella kokeneen pakostakin kamalia vastoinkäymisiä, olevan katkera ja positiivisista puheistaan huolimatta onneton, sairas jne. vaikka olisikin menestynyt.

Julkisissa ammateissa ei silti varmaan kukaan nainen ole turvassa ulkonäköarvostelulta oli minkä näköinen tahansa.

Vierailija
31/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan kaunis ja tiedostan sen koska olen hyvin visuaalinen. Nautin myös siitä, että saan meikillä korostettua piirteitäni.

En kuitenkaan koskaan haluaisi osallistua tuollaisiin juttuihin, mitä iltalehti oli aiheesta tehnyt.

Kyllä minäkin olen joskus kokenut, että joku on ignoorannut minut tietyssä tilanteessa, josta on selvästi paistanut tämän ihmisen kateus. En kuitenkaan ole tehnyt yksittäistapauksien vuoksi yleistystä siitä, että kaikki niin kovasti kadehtisivat minua. Ihmiset voivat kadehtia vaikka mitä, se kuuluu ihmisyyteen. Itsekin olen kadehtinut muita, mutta so what? Ei siitä tarvitse tehdä numeroa! Kun jostain tekee numeron ja alkaa uskoa kaikkien olevan kateellisia, niin sitä kateutta alkaa nähdä ihan koko ajan kaikessa. Ihminen on sellainen.

Niin, ja ihminen on muuten sellainen, että uskoo muiden olevan samanlaisia kuin hän itse on. Se, mitä uskot muiden olevan kertoo siis enemmän sinusta itsestäsi kuin muista. Tämä kannattaa pitää mielessä, ennen kuin avaa suunsa 😉

Vierailija
32/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että jättäisin olematta ystävä jonkun naisen kanssa kateuden takia, kun hänellä on ruskeat silmät ja kiharapilvi. Ei nimittäin vastaa omaa kauneuskäsitystäni ollenkaan. On myös miehiä, joita viehättää esim pelkästään blondit, joten en pelkäisi jääväni ilman pelkän vääränlaisen kaverin takia.

Vierailija
33/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat olisivat olleet kivat. Varmaan suurin osa ihan perusnättejä muikkeleita.

Vähän sama asia kuin nämä "persoonallinen ja uniikki sisustus" - jutut, ja sitten on ihan samaa pintatrendiä sisustus kuin kaikilla muilla...

Vierailija
34/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli pähkinänkuoressa: "Voi minun ystäväni pysyvät minusta kaukana koska olen liian kaunis, fiksu ja varakas!". Veikkaan että taisi kaverit lähteä hänen ylimielisyytensä takia.

Vierailija
35/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa katkeria ja ilkeitä kommentteja tässä ketjussa.

Artikkelin ilmiö on hyvin selvä ja tässäkin se konkretisoituu, miten kauniille ollaan kateellisia ja epäystävällisiä.

Tuossa artikkelissa ko naisilta oli kysytth, miten he kokevat ilmiön. Varmaan ymmärrätte sen, jos vähän ajattelette. Silti artikkelin haastattelut on täällä väkisin väännetty sellaiseen muotoon, että ko. naiset olisivat itse alkaneet tyrkyttää muille kokemuksiaan kauneudesta ja eivät koskaan muuta ajattelisikaan.

Paljon voimia kauniille naisille! Sitä näköjään tarvitaan.

Vierailija
36/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei lapsuudenkaverin komeus useimmiten haittaa. Kaikkien vuosien aikana muistan tasan kaksi kertaa milloin v*tutti.  Ekalla kerralla kun baaripokaukseni katosikin hänen syliin loppuillasta. Tokalla kerralla kun baarissa nainen yritti päästä häntä lähemmäksi meikäläisen kautta.

Vierailija
37/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ihminen joka itse on ihmistyyppiä X kuvittelee muidenkin olevan. Tämä pätee niin kateuskorttia jatkuvasti heilutteleviin että esimerkiksi tilanteeseen jossa 4-vuotias seisoo yksin kauppakeskuksen tyhjällä käytävällä, ja yhtäkkiä ohikulkija menee lapsen luokse kysymään missä hänen vanhempansa ovat, niin la psiinsekaantuja nähdessään tilanteen luulee että auttaja on myös la psiinsekaantuja, kun taas terve ihminen nåhdessään tilanteen ajattelee, että hyvä kun on olemassa ihmisiä, jotka välittävät muista.

Vierailija
38/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä ihmisiä, jotka suhtautuvat missityyppisesti kauniiseen naiseen käsittämättömän vihamielisesti. Normaali kauneus ei taas herätä samaa vihaa.

Tarkoittaako missityyppi sellaista joka meikkaa liikaa ja on tissit tyrkyllä? Vs normaali mutta kaunis? En ymmärrä.

"Missityypistä" tulee mieleen nainen, joka patsastelee uimapuvussa ja hymyilee jäykästi suupielet rasituksesta nykien. Varmaan aika rasittavaa seuraa pidemmän päälle. :D

Vierailija
39/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin ilmiö on hyvin selvä ja tässäkin se konkretisoituu, miten kauniille ollaan kateellisia ja epäystävällisiä.

Tuossa artikkelissa ko naisilta oli kysytth, miten he kokevat ilmiön. Varmaan ymmärrätte sen, jos vähän ajattelette. Silti artikkelin haastattelut on täällä väkisin väännetty sellaiseen muotoon, että ko. naiset olisivat itse alkaneet tyrkyttää muille kokemuksiaan kauneudesta ja eivät koskaan muuta ajattelisikaan.

Noh, mielestäni en itse ainakaan ollut, kunhan pitkähkösti totesin, että samat ongelmat on kaikilla, mutta ilman niitä kauneuden etuja.

Vai etkö samaistu mihinkää artikkelissa esitettyihin väitteisiin?

*vaikea saada kavereita

*vähättely

*kohdellaan kuin ilmaa

*"mulkoillaan"

*vaikea löytää parisuhdetta

*häirintä

Jne.

Lukemattomat ihmiset kokevat näitä olivat minkä näköisiä tahansa. Mikä näiden ei-kauniiden kohdalla selittää ilmiön? Kateus?

Vierailija
40/145 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, mielestäni en itse ainakaan ollut, kunhan pitkähkösti totesin, että samat ongelmat on kaikilla, mutta ilman niitä kauneuden etuja.

Vai etkö samaistu mihinkää artikkelissa esitettyihin väitteisiin?

*vaikea saada kavereita

*vähättely

*kohdellaan kuin ilmaa

*"mulkoillaan"

*vaikea löytää parisuhdetta

*häirintä

Jne.

Lukemattomat ihmiset kokevat näitä olivat minkä näköisiä tahansa. Mikä näiden ei-kauniiden kohdalla selittää ilmiön? Kateus?

Lisätään listaan vielä selkään puukotus ja seläntakana pahan puhuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi