Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä ei ymmärrä vauvan parhasta

Vierailija
04.02.2014 |

Ex-avokilla ja mulla on liki 2 kk ikäinen poika. Ex on halunnut viime aikona viedä pojan kahden kesken vanhemmilleen, jossa olen itsekin ollut pojan. Nyt pojan sitten haluavat nähdä myös exän isovanhemmat. En ole kovin innokas päästämään tuon ikäistä mhinkään ilman mua. Voisin harkita vasta lähemmäs vuoden ikää tai kun poika on jo täyttänyt vuoden. Tätä eivät ymmärrä exän sisko eikä hänen äitinsä.

Onko mun oikeus kieltäytyä ja selittää edellä mainitut syyt vai pitääkö antaa periksi? Miten itse olette toimineet?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin siten, että ekan puolen vuoden aikana exän sukulaiset kävi mun luona tai sitten mä kävin heillä.

Isoisovanhempia lapsi näki isovanhempiensa luona, sovitusti, kun minä menin sinne lapsen kanssa.

Vierailija
2/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin pieni tarvii äidin turvaksi!! Kyllä heidän täytyy se ymmärtää ! Minä en minun vauvaa olisi antanut,olisin kuollut ikäväänkin itse <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus kieltäytyä. Vastaavassa tilanteessa olleena kaikki kyllä ymmärsi tilanteen eikä edes ehdottaneet muuta. Kuljet vaan lapsen kanssa sukuloimassa tai pyydät kylään.

Vierailija
4/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös exälläsi, lapsen isällä on oikeus luoda hyvä suhde lapseensa. Ihan yhtä hyvin voisi ajatella, että hän olisi lapsen lähivanhempi ja sinä saisit tavata lasta vain hyvin rajoitetusti lapsen isän valvonnassa.

Jos vauva syö pullosta, niin näe mitään syytä miksi lapsen isä ei voisi hoitaa lasta muutamaa tuntia pari kertaa viikossa ja tänä aikana tavata vaikkapa lapsen isovanhempia lapsen kanssa. Toki tämä edellyttää, että tapaamiset on säännöllisiä, jotta isä ja lapsi ei ala vierastaa toisiaan. Jos imetät, niin imetysten väli rajoittaa ilman sinua tapahtuvat tapaamiset väkisinkin 2-3 tuntiin, kunnes lapsi alkaa syödä kiinteitä eli noin 6kk ikään.

Jos raastupaan mennään, niin yleensä etävanhempi saa vähintään 6h yhtäjaksoisen (ilman lähivanhempaa tapahtuvan) tapaamisen eli täysimetyksestä on luovuttava ja lapsi syö sen aikana pullosta tai tiukan paikan tullen vaikka ruiskusta. Eli suosittelisin sovittelemaan ihan lapsen edun vuoksi.

Vierailija
5/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:30"]Myös exälläsi, lapsen isällä on oikeus luoda hyvä suhde lapseensa. Ihan yhtä hyvin voisi ajatella, että hän olisi lapsen lähivanhempi ja sinä saisit tavata lasta vain hyvin rajoitetusti lapsen isän valvonnassa.

Jos vauva syö pullosta, niin näe mitään syytä miksi lapsen isä ei voisi hoitaa lasta muutamaa tuntia pari kertaa viikossa ja tänä aikana tavata vaikkapa lapsen isovanhempia lapsen kanssa. Toki tämä edellyttää, että tapaamiset on säännöllisiä, jotta isä ja lapsi ei ala vierastaa toisiaan. Jos imetät, niin imetysten väli rajoittaa ilman sinua tapahtuvat tapaamiset väkisinkin 2-3 tuntiin, kunnes lapsi alkaa syödä kiinteitä eli noin 6kk ikään.

Jos raastupaan mennään, niin yleensä etävanhempi saa vähintään 6h yhtäjaksoisen (ilman lähivanhempaa tapahtuvan) tapaamisen eli täysimetyksestä on luovuttava ja lapsi syö sen aikana pullosta tai tiukan paikan tullen vaikka ruiskusta. Eli suosittelisin sovittelemaan ihan lapsen edun vuoksi.

[/quote]

Ei ole totta kun kyse on noin pienestä lapsesta. Tällöin pätevät vielä eri säännöt.

Vierailija
6/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:30"]Myös exälläsi, lapsen isällä on oikeus luoda hyvä suhde lapseensa. Ihan yhtä hyvin voisi ajatella, että hän olisi lapsen lähivanhempi ja sinä saisit tavata lasta vain hyvin rajoitetusti lapsen isän valvonnassa.

Joo....täysimetyksestä ei todella tarvi luopua. Meillä nuorin oli 9kk kun erosimme ja todella en häntä edes täysimettänyt enää, osittain kylläkin. Mutta tuomari katsoi että riittävä tapaaminen erään tapahtuu isän hakiessa isompia lapsia luokseen yhdeksi yöksi 2xkk (isommat lapset 3 ja 5) siis siinä haku tilanteessa. Menimme koko porukalla puoleksi tunniksi puistoon ja isä sai tavata vaivaa sen ajan. Sama pois tuodessaan. Tätä puolsi sostt ja tuomari. Kun vauva oli 1v6kk niin isä sai häntä tavata sen 6h kerralla 2xkk. Meillä ei siis ollut mitään ongelmia miehen kanssa, hyvä isänä ja hoiti lapset vuorollaan mutta tuomari ja sostt katsoi ettei vauvan ollut sopivaa olla erossa äidistä pitkää aikaa liian nuorena!

Vierailija
7/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ei ole kyse lapsen tapaamisoikeuksista isää kohtaan. Poika saa tavata isäänsä ja kannustan siihen jatkuvasti. Toisinaan jopa joutuu muistuttamaan exälle, että poika on olemassa, kun kaverit ja naispuoliset sellaiset tulevat edellä.

Hän ei vain ymmärrä, että en halua päästä vauvaa niin pienenä yökylään tai moneksi vuorokaudeksi sukuloimaan. Olen ennemmin valmis menemään itse sinne, yhdessä hänen kanssa tai sukulaiset tulevat tänne katsomaan vauvaa.  

Vierailija
8/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli vuoroviikoin mun luona ja isällään. Nyt reipas 10v, edelleen sama systeemi käytössä.

Vierailija
9/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:40"]

Joo....täysimetyksestä ei todella tarvi luopua. Meillä nuorin oli 9kk kun erosimme ja todella en häntä edes täysimettänyt enää, osittain kylläkin. Mutta tuomari katsoi että riittävä tapaaminen erään tapahtuu isän hakiessa isompia lapsia luokseen yhdeksi yöksi 2xkk (isommat lapset 3 ja 5) siis siinä haku tilanteessa. Menimme koko porukalla puoleksi tunniksi puistoon ja isä sai tavata vaivaa sen ajan. Sama pois tuodessaan. Tätä puolsi sostt ja tuomari. Kun vauva oli 1v6kk niin isä sai häntä tavata sen 6h kerralla 2xkk. Meillä ei siis ollut mitään ongelmia miehen kanssa, hyvä isänä ja hoiti lapset vuorollaan mutta tuomari ja sostt katsoi ettei vauvan ollut sopivaa olla erossa äidistä pitkää aikaa liian nuorena!

[/quote]

Isäparka!

Vierailija
10/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin isäparka? Tämä oli sostt.n ehdotus jonka käö tuomari allekirjoitti!!

Vierailija
11/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lähtis meillä vauva tuon ikäisenä yöksi mihinkään ilman minua.

Tuon ikäistä olen vielä kunnolla imettänytkin jne.

Vierailija
12/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:52"]

Miten niin isäparka? Tämä oli sostt.n ehdotus jonka käö tuomari allekirjoitti!!

[/quote]

Mikä oli isän ehdotus? Ei varmaankaan ollut sellainen, että "haluan nähdä lapseni muutaman minuutin verran puistossa pari kertaa kuussa".

Vierailija
13/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ehdotti muutamaa tuntia vauvaa itselleen, ilman minua. Lastenvalvoja torppasi sen ajatuksen heti, kun kuuli että imetän vielä. Isä oli eri mieltä, menimme oikeuteen jossa tuomari asettui lastenvalvojan ja sostt.n näkemyksen kannalle. Mikä tässä nyt on ongelma?!

Vierailija
14/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ehdotti muutamaa tuntia vauvaa itselleen, ilman minua. Lastenvalvoja torppasi sen ajatuksen heti, kun kuuli että imetän vielä. Isä oli eri mieltä, menimme oikeuteen jossa tuomari asettui lastenvalvojan ja sostt.n näkemyksen kannalle. Mikä tässä nyt on ongelma?!

Vierailija
15/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:04"]

[/quote]

Ongelma on siinä, että sossutantat asettuvat aina äidin puolelle ja tuomarit noudattavat samaa linjaa. Lapsi-isä-suhde aivan yhtä tärkeä kuin lapsi-äiti-suhde. Mukulahan oli jo herranjestas 9 kuukauden vanha!

Vierailija
16/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen "sossutantta" oli mies!!!!

Vierailija
17/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk on kyllä ihan liian pieni ollakseen erossa äidistä yön yli saatika koko viikonlopun! Hui kauhea, itse olisin kuollut ikävästä jo tunneissa. Auttaisiko jos antaisit isälle ja ehkä jopa isän vanhemmille jotain luettavaa aiheesta? Jos he saisivat faktatietoa siitä, kuinka stressaavaa pitkä ero äidistä on noin pienelle ehkä saattaisivat ymmärtää ponttisi?

Vierailija
18/23 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ootko sama, jonka vauva oli ollut isän luona yökylässä?

Vierailija
19/23 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:14"]

Tämä kyseinen "sossutantta" oli mies!!!!

[/quote]

No sitä suuremmalla syyllä. Eikö se tiennyt, että maitoa voi pumpata pulloon? Ei sitä tarvitse tissistä aina imeä.

Vierailija
20/23 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi isäparkoja, kun tätäkin ketjua lukee. Ämmät omivat mukulat itselleen ja suovat muutaman minuutin armosta isälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme