Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakavasti sairaiden lasten vanhemmille kysymys

Vierailija
04.02.2014 |

Miten voin ulkopuolisena olla avuksi perheelle, jonka lapsi on sairas?

Asumme eri paikkakunnilla, ja on vaikea keksiä tapoja auttaa ja tukea. Yhteydessä olen tiiviisti ja kyselen kuulumisia. Sairauden alussa ajoin hoitopaikkakunnalle ja yritin auttaa konkreettisemminkin, esim. siivoamalla, mutta viime aikoina vähemmän. Sairauden jatkuttua pidempään tapaamiset ovat harventuneet.

Mitä itse olette vastaavan kokeneina pitäneet arvokkaana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Vierailija
2/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäminen ja kuuntelu riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että vaikka olen 'ulkopuolinen', olen sukulainen, jos sillä vaikutusta asiaan.

-ap

Vierailija
4/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin todella kiitollinen, jos joku tuttu tulisi ja veisi toista lastani ulos leikkimään, uimahalliin, kirjastoon tms. Tarkoitan ihmistä, joka olisi lapselle läheinen, tuttu ja turvallinen.

Vierailija
6/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että haluat auttaa. Soita, pidä yhteyttä ja ihan kysy miten voisit konkreettiesti auttaa. Voitko ottaa luoksesi perheen muita lapsia? Laittaa ruokaa pakkaseen? Leipoa? 

Vaikutat tosi ihanalta sukulaiselta :)

Vierailija
7/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttaa, että ystäväni tukevat ja kuuntelevat. Jos joku laittaisi rahaa tililleni, en panisi yhtään pahaksi, mutta eihän sentään sellaista oikeasti keneltäkään odota :)

Mä oon niin väsynyt vaan jo... Onneksi puhelin on olemassa.

Vierailija
8/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lapsia ei ole. Lemmikkejä kyllä.

-ap

Vierailija
9/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota rahaa joku alapeukutti. Kyllä se vaan on ihan parhaimpia auttamiskeinoja, toisen vanhemman pitkä sairasloma + lapsen sairastaminen tekee ison loven toimeentuloon?

Vierailija
10/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä myös yhteyttä hoitojen edetessä. Kun lapseni sairastui syöpään, oli tukijoukkojen määrä valtava. Muutaman kuukauden jälkeen vain harva jaksoi yhteyttä pitää. Esim. lapsen kummi lopetti yhteydenpidon jossain vaiheessa kokonaan. Suurta iloa meille on tuonut postilähetykset, niin kotiin kuin sairaalaankin. Yksi postikortti riittää pelastamaan huonommankin päivän. Kaikkea hyvää sinulle ja sukulaisillesi!

Vierailija
11/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyttä kaipaan. Vuosien kuluessa on jäänyt aika yksinäiseksi. Kaipaan ihan oikeata "tyttöjen iltaa", saunomista, kynsien lakkaamista, lörpöttelyä ja kikatusta, yön tunteina tunteelliseksi käymistä. Olisi kiva joskus olla irti kaikesta järkevästä ja jaksamisesta.

Vierailija
12/12 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelemisen sijasta mene kylään. Siinä kaikessa rauhassa kahvitellessa pääsee purkamaan sydäntään paljon paremmin kuin puhelinsoitolla. Myös sairas lapsi ilahtuu vieraista. On vähän elämää ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan