Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan miehen heitettyä ulos?

Vierailija
04.02.2014 |

Tilanne siis se että mies juonut viimeisen vuodrn ajan aika ahkerasti. Juo aina kun rahaa tulee tilille ja on välillä väkivaltainen. Rikkoo tavaroita yms, lapset säikähtävät näitä tilanteita. Meillä siis kaksi pientä lasta ja odotan kolmatta. :(

Lasten takia haluan pois tästä tilanteesta! Vuokra-asuntomme on minun nimissä, hänen nimensä lukee vain puolison kohdalla eikä ole siis allekirjoittanut paperia. Olen monta kertaa käskenyt häntä pakkaamaan ja lähtemään, mutta ei suostu lähtemään. Miten saan hänet siis pois? Vai pitääkö minun häipyä itse pois ja odotella, että milloin ymmärtää lähteä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:10"]Ja tuon kanssa päätit sitten tehda lapsia peräti 3 kappaletta?

[/quote]

Viimeisen vuoden aikana alkanut tilanne menemään tähän. Tätä ennen oli ainakin 2v lähes kokonaan juomatta.

Ap

Vierailija
22/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se siis juo? Ettei vaan syy ole siinä kotona nalkuttavasta kulahtaneessa ämmässä, jonka takia elämä on pelkkää helvettiä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työttömyyttä yms. Kai on pettynyt elämäänsä?? Minusta tuntuu että nauttii vaan siitä olosta kun saa olla taas humalassa.

Ap

Vierailija
24/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yrittäisit auttaa miestäsi lopettamaan juomisen? Sinä olet kumminkin tehnyt sen kanssa kolme lasta, joten on sulla joku velvollisuus edes yrittää, eikä heittää ketään kodistaan. Tai jos et enää jaksa, otat ja lähdet itse. Mitä väliä sillä on, mitä sä haluat tuossa, ei se pään hakkaaminen betoniseinään asiaa auta ("minähän en luovuta ja lähde kodistani") - jos toinen ei hievahda.

Joko lakkaat elättämästä miestä, vaadit osallistumaan yhteisiin perheen menoihin ja pakotat hoitoon - tai lähdet lasten kanssa. Joko tai. Muu ei tule onnistumaan ainakaan sovinnolla.

Vierailija
25/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tänä iltana anoppilaan lasten kanssa.

Ap

Vierailija
26/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske miehesi mennä hoitoon.... jos ei suostu, sitten voit laittaa pihalle... mutta koita nyt auttaa ensin sitä alkoholiongelmassa etkä heti heitä pihalle.

Vierailija
27/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole naimisissa haet sille oikeudesta häädön perusteena yhteiselämän lopettaminen. Jos olette, vaadit erohakemuksessa asumisoikeutta itsellesi perusteina alkoholismi ja väkivaltaisuus. Soita poliisit jos sinua hakataan tarttet todisteita miestä vastaan jos tulee oikeusjuttuja lapsista.

Vierailija
28/52 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa antamasta rahaa ja pillua, eiköhän se sitten ymmärrä muuttaa pois.

Vierailija
29/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse tehdä lastensuojeluilmoituksen ja saada apua sieltä. Et joudu silmätikuksi, koska yrität itse suojella lapsiasi alkoholistilta. Voit pyytää myös lastenhoitoapua, sillä sinähän jäät täysin yksin pienten lasten kanssa. Kun se toimii, kyse on oikeasti lasten ja perheiden auttamisesta.

Miestäsi et voi pelastaa, mutta voit ehdottaa katkaisuhoitoa. Silloin hänellä olisi ainakin paikka pariksi viikoksi.

Lastensuojelu ja katkaisuhoito voi olla erilaista eri paikkakunnilla, mutta meidän perhe sai niistä apua.

Vierailija
31/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan siskot, mutta väkivaltaisen alkoholistin kanssa voi pahimmillaan olla keinot vähissä. Poliisi ei tee mitään, ellei ole tilanne päällä, ja silloinkin niiden tulo voi kestää ja kestää.

Jos on ainoastaan vuokralla, niin suosittelen ehdottomasti muuttamaan itse pois ja salaiseen osoitteeseen (turvakielto!). Silloin mies jää parhaimmassa tapauksessa kännäämään entiseen asuntoon ja perhe saa olla rauhassa. Sosiaalit on valitettavasti pakko ottaa mukaan selvittelyyn, sillä tapaamiset kannattaa järjestää sossun kautta niin kauan kunnes isäukko on raitistunut.

Vierailija
32/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suht vastaava tilanne mutta mies ei juo mutta on väkivaltanen ja narsistinen. Odotan ensimmäistä lasta hänelle ja hän on mukiloinut mua raskaana olessani ja pelko on suuri että menisi kesken. Nytten olen ollu evakossa muutaman päivän ja olen tehnyt rikosilmoituksen ja haen lähestymiskieltoa. Mutta vaikeinta on saada hän ulos minun omistamastani asunnosta jossa hänellä on vaan osoite että postit tulee. Jo pelkästään poliisi asemalla herran nimi tuntuu olla niin suosiossa että poliisitki haluisivat heti hänet asunnosta poistaa mutta lakeja,lakeja,LAKEJA. Joudun omasta kodistani olemaan poissa mikä tuntuu väärältä. Ja tämä kyseinen mies vielläpä uhkaillu tekevänsä jotain tosi pahaa jos poliisit ilmaantuisivat paikalle. Suosittelen sulle,että pakkaat sinun ja lapsesi tavarat ja menet vaikka vanhemmillesi joksikin aikaa! voimia ja halit sinne! 

Vierailija
33/52 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tarina päättyi, pääsitkö eroon miehestäsi? Toivon sinulle ja lapsillesi kaikkea hyvää, vaikutat hyvältä ja huolehtivalt äitiltä.

Vierailija
34/52 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:52"]

En halua joutua lastensuojelun syyniin. :(

Ap

[/quote]

Snä JOUDUT lastensuojelun syyniin nykyisen elämäntilanteesi takia koska mahdollistat miehen juopottelun ja väkivaltaisuuden lasten läsnäollessa. Ota yhteys lastensuojeluun ja kerro että haluat miehen ulos: pakkaat sen kamat, vaihdat lukot tai otat avaimet pois, ja pyydä että lastensuojelu ottaa yhteyttä poliisiin ja he hakevat miehesi. Olet suuremmassa kusessa jos et itse tee tilanteelle mitään. Lisäksi voit joutua tappelemaan huoltajuudesta jos annat tuon jatkua. Eli yhteys lastensuojeluun ja poliisiin ja pyydät että hakevat miehen pois, valvotut tapaamiset lasten kanssa jne. Sossun kautta saat myös neuvoja sihen miten hoitaa elatusasiat jatkossa. Jos vaan odottelet ja välttelet viranomaisia, saatat menettää myös lapset. 

Vierailija
36/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 07:59"]

Mulla on suht vastaava tilanne mutta mies ei juo mutta on väkivaltanen ja narsistinen. Odotan ensimmäistä lasta hänelle ja hän on mukiloinut mua raskaana olessani ja pelko on suuri että menisi kesken. Nytten olen ollu evakossa muutaman päivän ja olen tehnyt rikosilmoituksen ja haen lähestymiskieltoa. Mutta vaikeinta on saada hän ulos minun omistamastani asunnosta jossa hänellä on vaan osoite että postit tulee. Jo pelkästään poliisi asemalla herran nimi tuntuu olla niin suosiossa että poliisitki haluisivat heti hänet asunnosta poistaa mutta lakeja,lakeja,LAKEJA. Joudun omasta kodistani olemaan poissa mikä tuntuu väärältä. Ja tämä kyseinen mies vielläpä uhkaillu tekevänsä jotain tosi pahaa jos poliisit ilmaantuisivat paikalle. Suosittelen sulle,että pakkaat sinun ja lapsesi tavarat ja menet vaikka vanhemmillesi joksikin aikaa! voimia ja halit sinne! 

[/quote]

Ota yhteys lastensuojeluun niin alkaa tapahtua. Kun poliisille tulee viranomaispyyntö niin asiat etenevät nopeammin. Sinun on ajateltava lastasi ja turvattava hänelle kunnon elämä - ja tee se ennen lapsen syntymää. Et enää lapsen synnyttyä voi tehdä paljoakaan kun pieni ihminen vaatii aikasi ja voimasi ja jos tilanne on edelleen tuo ettet voi asua asunnossasi ja mies on läsnä elämässäsi, lapsi saatetaan huostaanottaa. Parempi kun olet itse aktiivinen ja käännyt lastensuojelun puoleen jo tässä vaiheessa. Mies tekee jotain tosi pahaa jo nyt, älä anna uhkailun pelotella vaan hae apua itsellesi ja lapselle. 

Vierailija
37/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
38/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:45"]

Saan kyllä siltä avaimet pois. Jos ei pääse kotiin sisälle niin menee seuraavaksi vanhemmilleni. Sitä en halua!

Ap

[/quote]

No siinähöän se tuli: ET HALUA!

Jos haluat, toimi!

Palstalaiset voivat tulla auttamaan, ilmoita osoite niin tullaaan, muutenhan emme voi auttaa KUN ET HALUA!

Vierailija
39/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon neuvoista!

Olen nyt lasten kanssa anoppilassa. Mieheen en ole saanut yhteyttä, puhelin on kiinni. Menen varmaan tänään hakemaan omia tavaroita kotonta. Annan aikaa viikon lähteä pois, sitten saa viranomaiset asiaan puuttua!

Olen yrittänyt saada hänelle apua, katkaisua yms. Ei kelpaa kun pystyy itsekin lopettamaan?! En jaksa enää odotella.. Miehelläni on myös narsistin? piirteitä. Eristää ja kiristää, kaikki on yleensä aina minun vika.

Ap

Vierailija
40/52 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kovasti että lastensuojelu vie lapset pois kun olen antanut tilanteen mennä tähän!

Mies ei hakkaa minua tai lapsia, hiuksiin on tarttunut ja töninyt sekä läpsinyt. Itsekin olen töninyt miestä pois ja muksinut.. päästäkseni pois tilanteesta. Nämä tapahtumat ovat tapahtuneet onneksi poissa lasten silmistä.

Ap