Miestani havettaa minun tekemat tyo-lounaat :(
Olen talla hetkella kotona mammalomalla ja kiltin ja nukkuvan vauvan kanssa minulla on aika paljon aikaa kasilla...joskus ehka liikaakin :D
Rakastan ruoanlaittoa ja leivon useamman kertaa viikossa. Mieheni tyopaikalla lahes kaikilla on usein omat evaat lounaalla, ei ole kovin hyvaa tyopaikkaruokalaa ja no se taitaa kuulua vallitsevaan kulttuurin talla tyopaikalla.
Ennen kuin jain mammalomalle niin en todellakaan ehtinyt itse tekemaan lounaita, yleensa otettiin jotain eilisen illan tahteita tai sitten tehtiin koyhat voikkarit mutta useimmiten mieheni pisti pitkan pennosen tyopaikkaruokalaan, jonka ruoasta kuitenkin valitti jatkuvasti.
Nyt olen tehnyt miehelleni evaaksi usein hanen lempiruokiaan. Tulisia curryja, vuohenjuustosalaattia, lammaspataa, erilaisia piirakoita ja paljon kaikkia mun mielesta tavallisia ruokia mita meilla nyt on yleensakin syoty. Tykkaan tehda annoksista kauniita ja asettelen kaikki natisti ja saatan laittaa yrtteja koristukseksi. En nyt mitenkaan overiksi laita, mutta siis miten nyt yleensa ravintolassakin...
Mieheni ei nayttanyt olevan kovin innoissaan mun tekemista ruoista, hyvin usein unohti lounaan jaakaappiin, ajattelin sen vain olevan inhimillista unohtamista mutta nyt sanoikin eilen illalla etta enko voisi tehda vaan voileivat tai sit vaan jotain perunaa ja lihakastiketta tai olla tekematta yhtaan mitaan. Mieheni tyokaverit kuulemma naureskelevat hanen ruokiaan ja han ei jaksa sellaista.
En sanonut mitaan vastaan vaan sanoin etta juu totta kai tee miten naet parhaaksi. Nyt mies on toissa ja musta alkoi vaan tuntuun hirveen pahalle etta miten toi mies kehtaa :(
Oonko ihan naurettava kun pahoitin mielen tallaisesta? Ehka mun hormonit ovat edelleen ihan sekaisin vai onko mulla oikeus loukkaantua?
Kommentit (55)
Ehkä teet pahaa ruokaa miehen mielestä?
Ihme porukkaa. Minun mieheni on av:llä syvästi halveksittu metallialan duunari, mutta hyvin on salaatit ja sosekeitotkin kelvanneet ja on kuulema työkavereillakin joskus salaatteja eväänä. (kesäisin aika lämmin työympäristö..)
Heitäppä joku hyvä curry resepti?!
Siis tänne pastalle...
Miehenä voisin heittää myös yhden näkökulman asiaan, ehkä hän joutuu naurunalaiseksi ihan siitä syystä, että vaimo laittaa ruuat aikuiselle miehelle?
Itse ainakin katson hieman kieroon miestä joka ei osaa/saa laitettua omia eväitään. Kuoritko perunat hänelle hänen puolestaan vai osaako tehdä sen itse?
Sellaiset uusavuttomat miehet vaan on niin säälittäviä tapauksia, niille nauretaan väkisinkin.
Sun miehen pitäisi vähän osata ärähtää niille muille työntekijöille että ovat kateellisia kun toisen vaimo osaa tehdä kunnon ruoat. Täällä meillä ukot vetää vaan saarioisten valmisruokia.
Hyi sun miestä! Mun mies on vaihtoi neljä vuotta sitten sodexon sapuskat mun tekemiin lounaisiin ja hänen työkaverinsa asemasta riippumatta ovat kateellisia ja sanoneet sen suoraan ja aina kuulemma nokka pitkällään heti tsekkaamassa että mitä mun miehellä tällä kertaa on boksissa. Lounaat on aina laitettu kauniisti. Puoet loodasta on salaattia eri muodoissa ja joskus on pelkkää ruokaisaa salaattia. Työkaverien lemppari on kuulemma uunilohi-perunamuussi tomaatti-raejuustosalaatin kera jonka teen muutaman kerran kuussa. Toinen on lihapullat ja fetasalaatti. Ei ole haukuttu naismaisiksi annoksiksi. Miehet on kuulemma aika hifistelijöitä ruokajuttujen kanssa ja moni suruissaan myöntänyt että omasta vaimosta ei ole kokiksi saati lounaan tekijäksi.
No voi luoja millainen nyhverö sun miehes onkaan?? Eikö mitään itseluottamusta? Jos olis mun miehestä kyse ja sille "äijät" naureskelis eväistään, mieheni sanoisi niille jotain nasevaa takaisin ja pyytäisi minua tekemään vielä hienompia annoksia. Mitä piipertäjiä teillä on miehinä, jotka ei uskalla ja osaa puoliansa pitää?! YÄK
Siis miksi teet eväät miehellesi? Eikö hän osaaitse? Ps. Tiedän että tuossa olisi kuulunut olla välilyönti, kännykkä ei sitä vain jostain syystä suostu tekemään.
Minua hävettäisi sellainen mies, jonka itsetunto ei kestä tuollaista. Jos mun mieheni pelkäisi joutua äijäporukassa silmätikuksi, en sellaista pelkuria muutenkaan tarvitsisi. Mun miehellä on itsetuntoa tehdä mitä huvittaa, oli ympärillä vaikka jääkiekkojoukkue.
Heh kylla mun mies on juuro toissa hyvin miesvaltaisella alalla ja juurikin sellainen aijajengi siella, ihan leppoisia miehia mita oon joskus firman juhlissa ja tapahtumissa tavannut.
Itsekin mietin, etta eikos miehet nyt yleensakin naureskele ja pilkkaa hyvantahtoisesti vahan kaikkea ja varsinkin toisiaan? Mutta mieheni on aika herkkaa sorttia.. kun mentiin naimisiin niin miehen tyokaverit taisivat sanoa voi ei, otan osaa ja itse suhtauduin tahan ihan huumorilla mutta miestani tama todella loukkasi. Ehka sitten ne naursekelut liian "hienoista" lounaista satuttavat hanta...
Ehka ma vaan sitten teen kaalilaatikkoa ja makaroonilaatikkoa tulevaisuudessa ja jatan turhat hienostelut kotioloihin :D Ei toisaalta tekis mieli tehda enaa mitaan ruokaa mutta toisaalta ei sekaan tunnu kauheen kivalta etta menee niin paljon rahaa tyopaikkaruokailuun ja kun mulla kuitenkin olis aikaa ja energiaa tehda ruokaa, jota sitten ottaa mukaan. Kuitenkin nyt kun aityslomalla tulot on sen verran pinemmat niin ei tee mieli laittaa rahoja kankkulankaivoon.
Hassua etta kotona kylla kelpaa nama paremmat ruoat ja kiitosta satelee maasta taivaaseen. En kyl tieda ollenkaan etta kenen tekemaa ruokaa ne tyokaverit sitten syo.
Mua nyt pikkasen helpotti kirjoittaa taa asia tanne ja vahan raivota mielessani, enaa ei tunnu yhtaan niin pahalle :D ja eihan taa mammalomakaan ikuisesti kesta :P
-ap-
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:24"]
voikkarit
[/quote]
ja kyytipojaksi mehkaa ja tuoreita mansseja. Ihanaa lässytystä.
Ap, etkö tajua sitä, että miehet eivät halua mitään piperryksiä eväisiinsä. Tee siis jotain ihan tavallista kuten jauheliha/nakkikastiketta ja pottumuusia jne. Eikä mitään koristeita siihen päälle. Jos haluat jotain salaattipuolta laittaa mukaan, niin sitten porkkanaraastetta tai tomaattilohkoja. Siis äijäruokaa, pikku piperrykset aiheuttavat äijäsakissa taatusti naurua. Näin se vain on. Ei millään pahalla.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:24"]
Nyt olen tehnyt miehelleni evaaksi usein hanen lempiruokiaan. Tulisia curryja, vuohenjuustosalaattia, lammaspataa, erilaisia piirakoita ja paljon kaikkia mun mielesta tavallisia ruokia mita meilla nyt on yleensakin syoty. Tykkaan tehda annoksista kauniita ja asettelen kaikki natisti ja saatan laittaa yrtteja koristukseksi. En nyt mitenkaan overiksi laita, mutta siis miten nyt yleensa ravintolassakin...
Mieheni ei nayttanyt olevan kovin innoissaan mun tekemista ruoista, hyvin usein unohti lounaan jaakaappiin, ajattelin sen vain olevan inhimillista unohtamista mutta nyt sanoikin eilen illalla etta enko voisi tehda vaan voileivat tai sit vaan jotain perunaa ja lihakastiketta tai olla tekematta yhtaan mitaan. Mieheni tyokaverit kuulemma naureskelevat hanen ruokiaan ja han ei jaksa sellaista.
[/quote]
Sinä et ole ollut töissä miesvaltaisissa työpaikoissa etkä tule ajatelleeksi, että kyllä sielläkin kateus ja toisille naureskelu, suorastaan pilkkaaminen kukkii.
Aikuisten oikeasti, jossakin äijäporukan eväsruokailussa tasan tarkkaan herättää niin suurta riemua (ja kateuttakin), jos jollakin on nätisti koristeltuja ravintola-annoksia.
Tekisi mieli kokeilla, miten siinä kävisi jos varustaisin miehelleni aloittajan mallilla lounaan. Ei siinä muuta mutta haluaisin nähdä sen porukan ilmeen, kun ennen kämäisen leivänkyrsän sisältäneestä lounaslaatikosta paljastuisikin yrteillä koristeltua salaattia ja ennen toissapäiväisen lihanpadan tähteitä sisältäneestä joku fiinimpi ravintola-annoksen tapaan aseteltu erikoisannos.
Vaikka eihän tuo paljon hänen normaaleista ruuista poikkeaisin ... ;}
Yksi seikka voi tosiaan olla se, että mitähän se vaimo meinaa kuin noin hemmottelee, epäilyttävä tapaus tavallisessa äijäporukassa. Saattaa hyvinkin olla, että muut saavat itse keräillä tähteitä ja leipiä, ja kateus kukkii kun joku ei selvästi tee niitä itse.
Joo, ap voisit tehdä mun lounaat ni voin laittaa sun ukolle ne mun lounaat. Ovat peruspöperöitä :D
Ala mun vaimoksi!
Oon tosin nainen mut ei kai se haittaa:D Ainakin antaisin sulle pelkkää kiitosta noista eväistä.