Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä on järjetöntä, että sunnuntailta maksetaan tuplapalkkaa!

Vierailija
25.08.2025 |

Ja yötyöstä vaan jotain pikkuhiluja vaikka yötyö on tutkitusti elimistölle todella haitallista. Mikä logiikka tuossa on?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on ikävä tauti.

Vierailija
2/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on ikävä tauti.

Mikä ihmeen kateus?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh eikö ylityökorvauskin ole 100%? tai no päivän/viikon/jakson ekat (riippuen tessistä) tunnit menee 50%

Vierailija
4/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut työelämässä kohta 20 vuotta. Sunnuntaita tulee tehtyä vuositasolla ehkä 30-40%. Se on paljon pois perheellisellä. Monet juhlat yms on jäänyt välistä, monet menot varaamatta. Olisitko itse valmis tekemään sunnuntaita normi palkalla? 

Vierailija
5/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioihin voi parhaiten vaikuttaa eroamalla ammattiliitosta ja äänestämällä persuja, kokoomusta ja miksei myös kristillisdemokraatteja. Näin saadaan aikaa myöden palkkatulot virtaviivaistettua, ja päästään eroon tällaisista kustannushäiriöistä, kuten mainitsemasi palkan lisät. Myös loma-ajan palkka ja varsinkin lomaraha olisi hyvä höylätä kilpailijamaiden tasolle.

Vierailija
6/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Menneen maailman jäänne. Sunnuntaina suurimmalla osalla elämä pyörii normaalisti. Kaupat on auki jne. Eri asia silloin kun kuunneltiin pyhävaatteissa radiosta jumalanpalvelusta.

Vierailija
7/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy.. Kukaan ei olis hoitoalalla ilman vuorolisiä 

Vierailija
8/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sitten vaikka niin, että lauantailta 25% korotettuna ja sunnuntailta 75% korotettuna.

Vierailija
9/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tosi hyvä. Hillitsee myös vähän sitä, ettei joka päivä ole perus työpäivä.

Vierailija
10/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinusta samalla tavalla järjetöntä, etteivät kaikki ihmiset joudu sunnuntaisin töihin? Kyllä meillä pitäisi olla yhteiskunta, jossa kaikki päivät olisivat työpäiviä. Virastot etenkin auki viikonloppuisin. 

Vierailija
11/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut työelämässä kohta 20 vuotta. Sunnuntaita tulee tehtyä vuositasolla ehkä 30-40%. Se on paljon pois perheellisellä. Monet juhlat yms on jäänyt välistä, monet menot varaamatta. Olisitko itse valmis tekemään sunnuntaita normi palkalla? 

Luepa aloitus uudelleen ihan ajatuksella.

Ap

Vierailija
12/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Menneen maailman jäänne. Sunnuntaina suurimmalla osalla elämä pyörii normaalisti. Kaupat on auki jne. Eri asia silloin kun kuunneltiin pyhävaatteissa radiosta jumalanpalvelusta.

Sunnuntailisät voisi poistaa kaikilta kirkkoon kuulumattomilta. Eivät he niillä tee mitään.

Vierailija
13/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla sais poistaa lauantain lomapäivälaskennasta - sekin kuulemma vanha jäänne mutta siitä ei työnantaja vingu laisinkaan.

Vierailija
14/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööh eikö ylityökorvauskin ole 100%? tai no päivän/viikon/jakson ekat (riippuen tessistä) tunnit menee 50%

Riippuu alasta ja sopimuksesta pölvästi.

Vierailija
15/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kaikki työ pitää saada pyörimään seitsemänä päivänä viikossa. Virastot, rakennustyömaat, koulut.. Jos kerran sunnuntai on ihan normi työpäivä. 

Vierailija
16/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tosi hyvä. Hillitsee myös vähän sitä, ettei joka päivä ole perus työpäivä.

Hyvä, ettei yötyöstä makseta kunnon korvausta? Mikä ihmeen sadisti oikein olet??

Vierailija
17/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. 

Jouluaatto, joulupyhät normaalipalkalla, ei edes näitä vapaiksi, kukaan ei vietä tätä juhlaa. Kaikki töissä ja / tai koulussa.

Vierailija
18/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan. Kyse yötyöstä ei ylityöstä.

Vierailija
19/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on ihan tyhmää, että lomapäiviksi lasketaan myös lauantait alalla, jossa ne eivät koskaan ole työpäiviä. Esim rakennusalalla.

Vierailija
20/73 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 

Jouluaatto, joulupyhät normaalipalkalla, ei edes näitä vapaiksi, kukaan ei vietä tätä juhlaa. Kaikki töissä ja / tai koulussa.

Voisi viikonlopussa ja juhlapyhissä olla joku lisä, mutta ei selkeästi yölisää korkeampi. Elimistölle on ihan sama minä viikonpäivänä työ suoritetaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan