Miksi ette kehu kaunista tuttavaa?
Mietin tätä taasen, kun viikonloppuna oli illanistujaiset ja olin mielestäni onnistunut kampauksessa ja asussa, meikit oli luonnolliset ja nätisti... ja yhtään kehua en saanut keneltäkään. Huomasin kyllä, miten minua katsottiin mutta kukaan ei sanonut mitään.
Miksi?
Ja kyllä, nyt puhutaan tästä. Minäkin haluaisin joskus kuulla ihmisiltä jotain hyvää, mutta koska olen kaunis niin ihmiset kai ajattelevat että minulle on turha mitään sanoa. Kurjaa. Itse yritän sanoa jotakin aina, vilpittömästi.
Kommentit (103)
Olen kokenut samaa. Illanistujaisissa ne ylipainoiset mättäät saavat aina kaikki kehut. En minä, vaikka tiedän olevani porukasta eniten missiä muistuttava tyylikkäine vaatteineni.
Samoin facessa: nämä mättäät kehuvat toisiaan kilpaa: oiii kun olet kauuuunis, iiiihana mekko, uuuuuuupea meikki, kauuuuunotar!!!
Mättäät eivät miehiltä saa mitään positiivista palautetta, joten joutuvat raukat kehumaan toisiaan. Ollaan mieheni kanssa naurettu monta kertaa asialle :D
Kateuskortti painaa tosin tapauksessani melko runsaasti. Mulla on asiat yksinkertaisesti liian hyvin, että saisin näiltä mättäiltä positiivista palautetta. Ymmärrän kyllä, että hekin haluaisivat keekailla vartalollaan, vaatteillaan ja laukuillaan, urallaan ja ukkonsa uralla. Koska minulla on kaikkea, heidän asenteensa on, etten minä tarvitse mitään, edes ystävällisyyttä.
-Jääkuningatar-
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 13:10"]
Mättäät eivät miehiltä saa mitään positiivista palautetta, joten joutuvat raukat kehumaan toisiaan. Ollaan mieheni kanssa naurettu monta kertaa asialle :D
[/quote]
Usein sisäinen rumuus heijastuu ulospäin, tuo, että kuvailet toisia mättäiksi kertoo kyllä sinusta kaiken, en ihmettele, jos ei sinulle haluta sanoa mitään, tai edes kommunikoida kanssasi ylipäätään :D
Ilmeisesti odotit jotain ylistysten tulvaa?
Mä sanon kyllä jos joku näyttää nätille, mutta anteeksi vain, jos se joku suorastaan näyttää kuolaavan kehujen perään, jätän sanomatta. Ilmeisesti tietää itsekin sitten jo.
Onkohan sun itsetunnossasi kaikki ihan ok jos aikuisten ihmisten pitäisi erikseen tulla kehumaan sinua ja ulkonäköäsi, muuten vain? Eri juttu jos olit esim. synttärisankari tai morsian.
(Morsian kannattaa olla, silloin saa susirumatkin naiset kehuja kauneudestaan... kivittäkää pois, mutta niinhän se on ;) )
No joka tapauksessa; kun itse laittaudun juhliin tms. laittaudun siksi että kunnioitan juhlaa ja sen järjestäjää. Totta kai myös siksi, että haluan näytää mahdollisimman kauniilta, mutta en todellakaan siksi että toisten tarvitsisi tulla erikseen kehumaan.