Miksi ette kehu kaunista tuttavaa?
Mietin tätä taasen, kun viikonloppuna oli illanistujaiset ja olin mielestäni onnistunut kampauksessa ja asussa, meikit oli luonnolliset ja nätisti... ja yhtään kehua en saanut keneltäkään. Huomasin kyllä, miten minua katsottiin mutta kukaan ei sanonut mitään.
Miksi?
Ja kyllä, nyt puhutaan tästä. Minäkin haluaisin joskus kuulla ihmisiltä jotain hyvää, mutta koska olen kaunis niin ihmiset kai ajattelevat että minulle on turha mitään sanoa. Kurjaa. Itse yritän sanoa jotakin aina, vilpittömästi.
Kommentit (103)
Miksi aikuisia ihmisiä pitäisi aina kehua kaikesta? Kehutko sinä älykästä tuttavaa? Entä huumorintajuista, ystävällistä tai rikasta tuttavaa?
Minä en erityisesti ajattele ihmisten ulkonäköä, joten hyvin harvoin tulee kommentoitua siitä mitään. Saatan huomata, jos joku on erityisen kaunis, mutta se on nopea ohikiitävä ajatus, joka vaihtuu toiseen saman tien. En siis kehu toisten ulkonäköä kuin erittäin harvoin, koska en ajattele sitä. Minusta ulkonäkö, vaikka kaunista voi ollakin, on kovin epämielenkiintoinen aihe, joten ei tule mieleen useinkaan avata asiasta suutaan, jota ei ajattele ja joka ei ole sellainen, joka viipyisi ajatuksena montaa sekuntia korvien välissä, jos sattuu mieleen tulemaankin.
Mä kuulen kehut jälkeenpäin. En ymmärrä miksi naiset eivät kehu toisiaan siinä hetkessä. Olin juuri käynyt kampaajalla, tehnyt aamulla hyvän treenin ja mulla oli uus mekko päällä kun menin kaverin illanviettoon. Mä varmaan puhkuin energiaa ja iloa ja mulla oli hauskaa. Kaikki mulkoilivat ja tuli välillä olo että no onkohan ripsarit levinnyt tms. Sitten kun menin seuraavan kerran kaverin luo ilman meikkiä ja oloasussa, niin kaveri sanoi että no ethän sä olekaan niin hehkeä aina, mitä viimeksi olit. Tuli tosi kurja olo.
En ole käynyt sen kaverin luona sen jälkeen. Sama ihminen on myös sanonut joskus että "sä olit niin hoikassa kunnossa silloin kaikki lihakset näkyi", ja itse en ole koskaan hänen kuullut sanovan mulle noin. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä, jotka eivät yksinkertaisesti kykene kateellisuudeltaan kehumaan ketään toista ja sitten se käännetään jotenkin noin.
Ei mulle tarvitse olla kateellinen, en ole kaunotar mutta varmaan kait se näkyy jos ihminen on onnellinen, ja se on se mikä kismittää jos itse ei ole.
Mä en koskaan kommentoi kenenkään ulkonäköä, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että (tosi hajamielisenä ihmisenä) en kiinnitä siihen mitään huomiota. No, jos joku tallustelisi vastaan ilkialasti, sen varmaan huomaisin ja hämmästelisin. Varmaan meitä on muitakin samanlaisia. Ja varmaan olen jättänyt kehumatta jonkun uutta kampausta tai puseroa, vaikka tämä on ehkä kehuja odottanut. Mutta johtuu vaan tästä, että en ole huomannut. (Hmmm... olenko ehkä sittenkin mies?)
En vaan huomaa ihmisten ulkonäköä. Mulle ihmiset ovat itsensä näköisiä, harvemmin sitä tulee erikseen merkillepantua.
En itse pidä siitä että omaa ulkonäköäni kommentoidaan suuntaan tai toiseen. Jos joku kehaisee minua, ajattelen hänen arvostavan sitä jos häntäkin kehutaan ja muistaessani saatan sitten sanoa hänestäkin joskus jotain.
Muita ominaisuuksia ystävissäni ja tuttavissani kyllä huomioin ja kehunkin. Viimeksi taisin kiittää ja kehaista ystävääni joka käytännöllisenä ihmisenä auttoi minua kannettavan asetusten kanssa.
Kakkosella on pointti. Miksi ulkonäöstä pitäisi kehua, muttei muusta?
Kehun kyllä, jos jollain on kivaa asustetta tai vaatetta yllä. Mutta en minä nyt muuten noteeraile kenenkään ulkonäköä, koska se on ns. syntymälahja, eikä varsinaisesta mikään ansio siinä mielessä, että sitä saa, jos vain viitsii nähdä vaivaa. Tietysti jos joku on normaalihabitukseensa verrattuna selvästi nähnyt vaivaa ja laittautunut, voin siitä kehaista.
Minäkin ihmettelen miksi pitää erikseen arvioida miltä joku näyttää, onko lihonut tai laihtunut tai pessyt hiuksensa. Joskus voi kuulla tai mainita kohteliaisuuksia, mutta esimerkiksi sellainen jenkkityylinen You look wonderful! jo tervehdyssanoina ei Suomessa oikein istu kulttuuriin. Onneksi, en tykkääkään tyhjästä sanahelinästä. Jospa sinua tuijotetiin siksi, että räpsyttelit alati viehkosti ripsiä, keimailit peilin edessä tai olit juonut itsesi kauniiksi?
Ehkä sä et ollut erityisen kaunis vaikka itsestäsi tuntui siltä.
Kehun useinkin! Nättiä vaatetta/naurua/korua/kroppaa jne
Mutta asunkin espanjassa jossa se ei ole outoa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:55"]
Miksi aikuisia ihmisiä pitäisi aina kehua kaikesta? Kehutko sinä älykästä tuttavaa? Entä huumorintajuista, ystävällistä tai rikasta tuttavaa?
[/quote]
Miten niin kaikesta kehua? Kerro sinä, miksi ei voitaisi joskus kehua, mikä siinä on niin pahaa?
Kyllä kehun ystäviäni kun kehumisen aihetta on.
ap
Kuka on sanonut että en kehuisi?
Mua rasittaa aivan äärettömästi, kun joku kehuu mun laihtuneen! Vieläpä sillä tyylillä, että tulee hyvin selväksi se, että aiemmin olin "kehujan" mielestä kamalan näköinen.
Mä itse olen ruma ja tykkään katsella kauniita ihmisiä. Jos joku kaveri on laittautunut oikein kauniiksi, niin taatusti kehun. Todennäköisesti heti, kun näen kyseisen ihmisen.
Tämä on aivan sama asia kuin jos jollain menee tosi hyvin: on rakastunut, upea mies, kiltit lapset, hieno talo ja kun tälläinen ihminen ostaa esim. auton, niin kukaan ei kehu, ei vahingossakaan. Selän takana kyllä puhutaan, että mitä tuokin kuvittelee olevansa tai mistäköhän on nuo rahat repinyt. Ihmiset eivät osaa olla onnellisiä toisten onnesta tai siitä, että jollain menee hyvin. Ollaan niin katkeria omista valinnoistaan tai siitä, että joku kehtaakin näyttää kauniimmalta kuin itse, etteivät he pysty kehumaan muita.
Miksi pitäisi kehua kauneutta? Pitääkö sekin sanoa ääneen, jos joku on ruma?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:55"]
[/quote]
Miten niin kaikesta kehua? Kerro sinä, miksi ei voitaisi joskus kehua, mikä siinä on niin pahaa?
Kyllä kehun ystäviäni kun kehumisen aihetta on.
ap
[/quote]
No, ehkä kukaan ei vaan tällä kertaa huomannut erityisempää kehumisen aihetta? Muutakuin sinä itse.
Olisitkos ollut onnellinen jos joku olisi todennut että nätti mutta pinallinen.
Sisäsitä kauneuttta ei yhtään. P*'tä sisus.
Varmaan paikalla on ollut muitakin kauniita ihmisiä? Kaikkia pitäis kehua eikä vaan yhtä ja se vois mennä jo imelyydeksi.
Aika ilkeitä kommenttejä tässäkin ketjussa, eikä tarvitse ihmetellä miksi ei kukaan sanonut mitään positiivista.
Minä kehun. Välillä ihan tuntemattomiakin (olen heteronainen avioliitossa). :) minusta on kiva ilahduttaa! Saan itsekin usein kehuja.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 12:41"]
Kun voisi nyt edes itseään kehua silloin tällöin. :/
Itseltäni tulee aika luonnostaan kehuja esim. kivasta paidasta tai jostakin muusta, mutta ei tule odotettua että minua niin kehuttaisiin. Tuo on ihan totta että joskus haluaisi kuulla jotakin positiivista itsestään, oli sitten aikuinen eli ei.
Minusta on tehty lähinnä negatiivisia huomioita viime aikoina, tosi rumiakin läheisiltä ihmisiltä.
Että kyllä se "ootpa sä kivannäköinen tänään" voisi vähän tasapainottaa. Että te jotka jaksatte kehua niin jatkakaa vain, ei pieni positiivisuus ketään haittaa jos se luonnostaan tulee. :)
[/quote]
Niin joo. Tämä keskustelu olikin että miksi ette kehu kaunista tuttavaa.
My bad. :)