Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko abortti traumaattinen kokemus?

Vierailija
04.02.2014 |

Kertokaa te abortin tehneet, tekisittekö sen vieläkin, kun jälkikäteen olette asiaa punninneet?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta ja tekisin sen uudestaan. Lääkkeellinen keskeytys oli kyseessä.

Katumuksen tunnetta esiintyy niillä jotka eivät alunperinkään olleet varmoja päätöksestään. 

Vierailija
2/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaihtoehtoja, joten samassa tilanteessa tekisin edelleen. Mutta elämääni olen muuttanut niin, etten toiste ole siinä tilanteessa. Ei se traumaattista ollut, mutta kamalaa ja surullista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tekisinkö vielä. Se oli aivan kamalaa ja monta vuotta sen jälkeen halusin vain lasta. Ollaan aviossa nykyään, lapsiakin on. Mutta kyllä se henkisesti on todella törkeän kova paikka!

Toimenpiteenä kaavinta oli ihan simppeli.

Vierailija
4/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty useamman kerran, ei ole kaduttanut tai traumatisoinut.

Vierailija
5/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli puolet meistä olemme yllätysraskauksia, mitä mieltä olet siitä että jos sinun äitisi abortoisi sinut, et kirjoittelisi palstalle, vaan makaisit abortoituneena vessan pöntössä tai lääkärin roskamaljassa, jos et pysty kantamaan velvollisuuttasi niin tee niin kuin useat teinit anna lapsen adoptioon.

Vierailija
6/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 14:18"]Jos muut lapset on haluttu, niin mistä voitte tietää, että neljäs ei olisi ollut yhtä rakas / vielä rakkaampi? Järkyttävää, että edes Suomessa on mahdollisuus abortin tekoon. Kuka voi päättää, ettei joku lapsi olis yhtä rakas kuin jo muut perheessä olevat? Varmasti olisi. Ja ei sellaista kotia tai perhettä olekaan, mihin ei yhtä lasta enempää sopisi. Sopu sijaa antaa. Se on vain valitettavaa, että kaikki, auton koko, asunnon koko, raha - kaikki vaikuttaa, vaikka pärjättäisi varmasti. 

[/quote]

Luovuta jo! Kaikilla ei tarvitse olla 4,5,6,jne lasta! Kyllä jokainen tietää mikä on sopiva määrä lapsia perheeseen ja se on tosiaan aivan perhe kohtaista. Ärsyttävää jankuttamista!

Vierailija
7/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:48"]yli puolet meistä olemme yllätysraskauksia, mitä mieltä olet siitä että jos sinun äitisi abortoisi sinut, et kirjoittelisi palstalle, vaan makaisit abortoituneena vessan pöntössä tai lääkärin roskamaljassa, jos et pysty kantamaan velvollisuuttasi niin tee niin kuin useat teinit anna lapsen adoptioon.

[/quote]

Voi että, miten vielä voi olla olemassa kaltaisiasi viisauksineen?

Vierailija
8/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ollenkaan traumaattinen kokemus. Päällimmäinen tunne oli (ja on) valtava helpotus. Mistä tämä oletus, että abortti jotenkin vaurioittaisi naista?

Vierailija
9/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ainoastaan helpottava kokemus, pelasti elämäni. Tekisin koska tahansa uudestaan jos raskaaksi tulisin.

Vierailija
10/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 16:48"]

yli puolet meistä olemme yllätysraskauksia, mitä mieltä olet siitä että jos sinun äitisi abortoisi sinut, et kirjoittelisi palstalle, vaan makaisit abortoituneena vessan pöntössä tai lääkärin roskamaljassa, 

[/quote]

Olen sitä mieltä, että sä olet tyhmä. Kuolleella solukolla ei ole mielipiteitä eikä ne tiedä olevansa viemärissä tai maassa. Sama kun kyselisit lakanoille valuneelta spermalta sen poliittista kantaa.

Vierailija
11/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut traumaattinen kokemus, ja kyllä, tekisin sen uudelleen. 

Vierailija
12/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut ja paljon. Mies painosti ja sai uskoteltua, että ei ole muuta vaihtoehtoa. Olin pahoinvoiva ja väsynyt ja pelkäsin. Lapsia oli kolme ja muutaman kerran aikaisemmin mies on jättänyt hankalassa tilanteessa selviämään yksin. Taustalla myös terveydelliset ongelmat. Kolme vuotta abortin jälkeen meni sumussa. Nyt on vähän helpottanut, enkä ajattele asiaa enää päivittäin.

Vierailija
13/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:42"]

Ei ollut ollenkaan traumaattinen kokemus. Päällimmäinen tunne oli (ja on) valtava helpotus. Mistä tämä oletus, että abortti jotenkin vaurioittaisi naista?

[/quote]

Varmaan ihan on kokemusperäistä ja tutkittuakin tietoa. Sinulle varmaan suuri yllätys, et vaikuta kovin sivityneeltä ihmiseltä.

Vierailija
14/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:42"]

[/quote]

Varmaan ihan on kokemusperäistä ja tutkittuakin tietoa. Sinulle varmaan suuri yllätys, et vaikuta kovin sivityneeltä ihmiseltä.

[/quote]

Olen hyvin sivistynyt ihminen, kiitos vain. Olettamukset eivät synny tiedosta vaan asenteista. Mihin tutkittuun tietoon viittaat?

Vierailija
15/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut traumaattinen kokemus. Raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti viikolla 9 ollessani 9-vuotias, enkä ole juurikaan keskeytyspäätöstä jälkeenpäin kyseenalaistanut tai keskeytystä ajatellut koska päätös oli harkittu ja oikea. En ollut valmis saamaan lasta enkä tarjoamaan lapselle riittävän hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Enkä ole valmis vieläkään, kuusi vuotta myöhemmin.

Vierailija
16/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:22"]

Ei ollut traumaattinen kokemus. Raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti viikolla 9 ollessani 9-vuotias, enkä ole juurikaan keskeytyspäätöstä jälkeenpäin kyseenalaistanut tai keskeytystä ajatellut koska päätös oli harkittu ja oikea. En ollut valmis saamaan lasta enkä tarjoamaan lapselle riittävän hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Enkä ole valmis vieläkään, kuusi vuotta myöhemmin.

[/quote]

En tietenkään ollut 9-vuotias, vaan 19! Anteeksi :D

Vierailija
17/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdesti abortissa, en ole katunut tippaakaan. Minulla on kolme, elävää tervettä lasta, en halua enempää. 

Vierailija
18/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni naisista tuntuu ajattelevan että lapsi on katastrofi ja sen takia tuntee olevansa pakotettuja aborttiin.

Vierailija
19/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin 17-vuotta ollessani lääkkeellinen keskeytys raskausviikolla 6? (En ihan tarkkaan muista enää). Ei jäänyt traumoja tästä kokemuksesta, enkä ole myöhemmin katunut. Helppo päätös abortin tekeminen ei silti ollut, mutta en ollut mielestäni valmis ja kypsä äidiksi vielä. Opiskeluni olivat kesken ja poikaystävä (20-vuotias) oli armeijassa.

Nyt minulla on yksi lapsi ja toinen tulossa. Joskus olen miettinyt, minkä ikäinen tuo lapsi olisi yms, mutta aika nopeasti nuo ajatukset menevät pois. Syntymätön lapsi pääsi takaisin taivaanidän luo, joka pitää hänestä n. 1000000000000 kertaa paremmin huolta kuin me ikinä olisimme voineet pitää.

Vierailija
20/97 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E kaduta että tuli tehtyä, olen onnellinen päätöksestäsi. Lapsen isä olisi ollut idiootti mikkihiiri ilman älyä. Enkä todellakaan olisi halunnut äidiksi silloin. Se olisi pilannut elämäni. Olen tyytyväinen että olin niin järkevä ja tajusin tehdä abortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä