Millaisia häiriöitä olet joutunut kestämään naapuriltasi?
Tuon vauvan itku -postauksen myötä heräsi yleisluontoinen kysymys naapureiden häiritsevästä toiminnasta.
Meillä edellisessä asunnossa yläkerran juoppo tuli ovia luskaten aina vuodattamaan kännitarinoitaan. Monesti en edes avannut ja siellä se huuteli oven läpi. Isännöitsijä ei puuttunut asiaan millään lailla ja lopulta muutettiin pois.
Nykyisessä asunnossa yläkerran naapuri kävellä paukuttaa jatkuvasti niin kovalla töminällä, että ei ole enää normaalia.
Vastapäisen talon pihalla koira räkyttää aamusta iltaan. Asiasta on valitettu usean tahon toimesta, mutta koiraa ei saada kuriin.
Kommentit (45)
Aina olen asunut rauhallisessa talossa, jossa kuuluvat vain normaalit elämisen äänet, lapsen itkut ja tappelut, kantapäällä kävely jne.
Eipä pahemmin ole äänet häirinneet, mutta käsittelyyn on tulossa taas "ainaisen valittajan" valitukset eräästä uudesta naapurista, jotka mielestäni ovat
kuitenkin ihan ok. (onneksi jätti toisen naapurin rauhaa, kun valitsi uuden kohteen). Ja se harmittaa. Miksi jotkut eivät hanki omaa elämää, vaan valittavat muista.
3-lapsinen perhe seinänaapurina, lapset alle kouluikäiset. Öisin itkevät ja päivisin karjuvat, välillä vanhemmat huutaa lapsille tai toisilleen. Jonkun mielestä ehkä 'elämän ääniä', mutta minulle jo riittäisi. Olen omat yövalvomiseni jo hoitanut.
Kovaäänistä keskustelua autokatoksessa (asutaan rivarissa ja autokatokset on tuossa huoneistojen edessä, vauva herää siihen mölinään ja vauva nukkuu meidän katoksessa), auton tyhjäkäyttämistä (edelleen sama syy, vauva nukkuu vaunuissa ja auto tyhjäkäy lähistöllä), ulko-oven kovaäänistä paukauttelua (eikö sitä voi sulkea normaalisti????). Sitten eivät voi sanoa vierailleen (joita käy paljon!!!) että eivät aja autoaan tohon pihaan vaan jättäisivät pihatien varteen koska tämä yhteinen piha-alue on leikkimistä ja ulkoilua varten, eikä autojen säilytystä varten. Oon yrittänyt saada taloyhtiöltä kylttiä että autojen pito pihassa kielletty, mutta vielä ei ole menny läpi. Argh, raivostuttaa kun ajattelenkin noita naapureita!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
3-lapsinen perhe seinänaapurina, lapset alle kouluikäiset. Öisin itkevät ja päivisin karjuvat, välillä vanhemmat huutaa lapsille tai toisilleen. Jonkun mielestä ehkä 'elämän ääniä', mutta minulle jo riittäisi. Olen omat yövalvomiseni jo hoitanut.
Kaverin naapuri teki lasun tällaisesta. Ei mennyt läpi, mutta ihan kivat naapurilta. Neljävuotias ei ollut saanut pitkään aikaan kunnolla unta. Lääkäri tutkimukset olivat tähän aikaan kesken. Lapsi itki öisin, koska oli kipuja. Perheessä oli myös heräilevä pieni vauva, minkä vuoksi ei pystytty heti hyössyttämään isointa lasta. Aivan, perheessä oli myös kolmas pieni lapsi. Kaveri oli miehineen ihan poikki valvomisesta ja sitten tuli vielä lasu. Näin näkökulmana siihen, miksi sitä itkua ja huutamista saattaa joskus lapsiperheessä kuulua. Näkökulma myös siihen, miten ymmärtämätön naapuri voi pahentaa tilannetta entisestään.
Teille jota häiritsee naapurista tuleva tupakanhaju. Ilmoitusta vaan isännöitsijälle, teillä on imut tuuletuskanavissa sekaisin. Hajut ei saa tulla toisiin asuntoihin.