Millaisia häiriöitä olet joutunut kestämään naapuriltasi?
Tuon vauvan itku -postauksen myötä heräsi yleisluontoinen kysymys naapureiden häiritsevästä toiminnasta.
Meillä edellisessä asunnossa yläkerran juoppo tuli ovia luskaten aina vuodattamaan kännitarinoitaan. Monesti en edes avannut ja siellä se huuteli oven läpi. Isännöitsijä ei puuttunut asiaan millään lailla ja lopulta muutettiin pois.
Nykyisessä asunnossa yläkerran naapuri kävellä paukuttaa jatkuvasti niin kovalla töminällä, että ei ole enää normaalia.
Vastapäisen talon pihalla koira räkyttää aamusta iltaan. Asiasta on valitettu usean tahon toimesta, mutta koiraa ei saada kuriin.
Kommentit (45)
Oli siis vastaus viestin 27/32 kirjoittajalle.
Mulla on ilmeisen hyvät naapurit, kun ainoa häiritsevä asia on yläkerran kuseskeleva mies. Tunnen itseni aika pikkumaiseksi kun kirjoitan tästä, mutta toisinaan se on oikeasti häiritsevää. Tyyppi käy kusella varmasti yli 10 kertaa päivässä, vetää kunnon lorinat keskelle pönttöä, kestää kerrallaan monta minuuttia. Ja ääni kaikuu meille niin, että herään kun yöllä käy lorottelemassa. Joskus on hieman kiusallisia tilanteita, kun on vaikka ruokavieraita ja istutaan pöydän ääressä aloittamassa ateriaa kun alkaa lorotus ja kaikki jähmettyvät paikalleen kuuntelemaan nolostuneina. Useimpina päivinä lorina on ensimmäinen asia mihin herään ja viimeinen minkä illalla kuulen. En kehtaa mainita asiasta miehelle kun en tiedä miten sen voisi ottaa esille.
Tuo tupakansavu lastenhuoneessa ainoa mikä pistää vihaksi :/
Naapurit ovat alkaneet aukoa päätään, kun olemme lenkittämässä koiraa miehen ja vauvan kanssa. Eivät ilmeisesti ole ikinä ennen nähneet kantoreppua käytettävän vauvalla, ja jo kolme kertaa ovat huudelleet perään kaikenlaisia asiattomuuksia. Viimeksi eilen illalla jäi eräs ukko huutelun jälkeen odottamaan pihaan meidän palaamistamme kaljatölkki kourassa. Ei viitsinyt sitten mitään huudella kun mies soitti porukoilleen ohi mennessä. Ei ole kuin ajan kysymys, koska käyvät päissään fyysisesti käsiksi (huutelijoista ovat siis alkoholisteja lähes kaikki). Lisäksi iso osa naapureista tupakoi sisällä asunnoissaan, jolloin koko rappukäytävä haisee savulle, ja haju tulee myös sisälle asuntoon. Eräässä naapuriasunnossa asuu myös iso ja aggressiivinen koira, jonka omistaja on sen verran vanha, ettei jaksa sit kunnolla kiinni pidellä. Sitä saa sitten jatkuvasti rappukäytävässä varoa. Täytyy mm. kuunella rappukäytävään sisälle tullessa, että kuuluuko voimakasta läähätystä, ja tarpeen tullen kipittää raput takaisin alakertaan ja mennä ulos odottamaan että tämä pääsee koiransa kannsa ulos, ennekuin itse voi kivuta raput omaan asuntoonsa. Tässä nyt muutama eniten häiritsevin asia.
Aika monella näemmä ongelmia tuon tupakoinnin kanssa. Mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä. Meillekin tulee tupakanhajua jos ikkuna on auki ja naapuri polttaa parvekkeellaan, mutta se on siis HAJUA, ei sieltä mitään savukiehkuroita tule ikkunasta sisään. Ja vaikka tulisikin, ei monen metrin päästä tulevalla ulkoilmaan hajonneella tupakansavulla ole mitään terveyshaittaa tms. Täällä tulee ikkunasta paljon muitakin hajuja, ja mun mielestä tupakanhaju on vähiten ärsyttävä koska kestää vaan 5 min, ei se tänne jää pyörimään sen pitemmäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:48"]
Nykyisessä asunnossa häiritsee naapurin remppa. Kestänyt jo vuoden ja yhä vaan jatkuu kolistelu. Ollaan jo harkittu muuttamista metelin takia. Valitettu isännöitsijälle mutta ei auta.
[/quote]Ei toi oo enää kohtuullista! Täällä naapurin remontti kesti vaan kolmisen kuukautta, mutta sinäkin aikana se poraaminen, hionta ja yleinen kolistelu ärsytti suunnattomasti. Ihan sama oliko kello 7 aamulla vai puol 10 sunnuntai-iltana, sama kolistelu ja huonekalujen jyrääminen vaan jatkui.
Kaikkein vittumaisinta on sellanen poran toistuva käynnistely, ihan kun kaasuteltais jotain mopoa käyntiin. Miks ei voi porata kerralla kunnolla, vaan testailla joka kerta sen kymmenen kertaa ennen kun itse poraaminen voi alkaa.
[/quote]
Vuoden kestävä remppa ei ole normaalia. Epäilen siellä olevan pienimuotoinen puutyöverstas. Näin meidän yläkerrassa. Kerran joku sattui näkemään kun sieltä kannettiin tuoleja pakettiautoon.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:11"]Aika monella näemmä ongelmia tuon tupakoinnin kanssa. Mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä. Meillekin tulee tupakanhajua jos ikkuna on auki ja naapuri polttaa parvekkeellaan, mutta se on siis HAJUA, ei sieltä mitään savukiehkuroita tule ikkunasta sisään. Ja vaikka tulisikin, ei monen metrin päästä tulevalla ulkoilmaan hajonneella tupakansavulla ole mitään terveyshaittaa tms. Täällä tulee ikkunasta paljon muitakin hajuja, ja mun mielestä tupakanhaju on vähiten ärsyttävä koska kestää vaan 5 min, ei se tänne jää pyörimään sen pitemmäksi aikaa.
[/quote]
Tupakoiva vastasi
Ruoan haju, tai tuoksu, kun asunnossa tehdään ruoat heidän omistamaansa etniseen ravintolaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 18:09"]
Asun tällä hetkellä todella rauhallisessa kerrostalossa, jossa luultavasi suurin osa asukkaista on jo vanhempaa ikäluokkaa. Yläpuolellani tosin asuu eräs nainen kahden teinityttönsä kanssa, mutta heilläkään ei koskaan ole ollut mitään viikonloppubileitä.
Ainoa mikä sieltä valitettavasti makuuhuoneeseeni kuuluu iltaisin on järkyttävä kikatus ja käkätys ja kolina. Se on raivostuttavaa, kun pitäisi ajoissa saada unta aikaisen herätyksen takia, mutta kuuluu vaan HEHEHKÄKÄKÄKIKAKAKHIHIIIIIII!!! Oon kuitenkin tyytyväinen etteivät sentään pidä rymybileitä.
[/quote]
Asutaankohan me samassa talossa? Ensin ihmettelin tuota jatkuvaa räkätystä, miten jollakulla voi olla noin hauskaa yötäpäivää. Sitten ajattelin, että mahtaisiko olla kehitysvammainen. Miehen ääni on.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 17:54"]
20v:t luulevat myös että pelkällä 'heippalapulla' saa luvat möykätä koko yön bilettäen, ovathan he 'ystävällisesti' ilmoittaneet aikovansa järjestää pippalot!
[/quote]
Ei helvetti noita teinien "heippalappuja". :D Asun itsekin talossa, jossa suurin osa on nuoria opiskelijoita, ja vaikka kaikki ovat melko hiljaisia ja kunnollisia, joskus törmää juurikin noihin "Hihi, pidetään bileet tänään"-lappusiin rapun ulko-ovessa. Kiva tietää, ei se silti minun yöuniani paranna vaikka metelistä tietäisikin etukäteen.
Edellisessä talossa (omakotitalo) naapurit istuivat möykkäämässä kaikki kauniit kesäillat ulkona terassillaan, ikivihreät iskelmät soivat täysillä volyymeilla yömyöhään asti känniörinän ja tappelun säestäminä. Heittivät vielä tupakannatsoja surutta pihallemme aidan yli ja muksut ajelivat trimmatulla mopolla pitkin katua. Onneksi ei tarvitse noita enää katsoa saati kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:11"]Aika monella näemmä ongelmia tuon tupakoinnin kanssa. Mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä. Meillekin tulee tupakanhajua jos ikkuna on auki ja naapuri polttaa parvekkeellaan, mutta se on siis HAJUA, ei sieltä mitään savukiehkuroita tule ikkunasta sisään. Ja vaikka tulisikin, ei monen metrin päästä tulevalla ulkoilmaan hajonneella tupakansavulla ole mitään terveyshaittaa tms. Täällä tulee ikkunasta paljon muitakin hajuja, ja mun mielestä tupakanhaju on vähiten ärsyttävä koska kestää vaan 5 min, ei se tänne jää pyörimään sen pitemmäksi aikaa. [/quote] Tupakoiva vastasi
[/quote]
Poltan noin kerran kuukaudessa tai kahdessa viihteellä ollessa. En laske itseäni tupakoivaksi sen perusteella, mutta saattaa kyllä olla että mulla ei ole sellaista vastenmielisyyttä tupakkaa kohtaan kuin joillain muilla, koska saatan joskus tosiaan polttaa itsekin. En siis pidä siitä hajusta, mutta kestän kyllä muutaman minuutin pahempaakin hajua.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 01:57"]
Naapurit ovat alkaneet aukoa päätään, kun olemme lenkittämässä koiraa miehen ja vauvan kanssa. Eivät ilmeisesti ole ikinä ennen nähneet kantoreppua käytettävän vauvalla, ja jo kolme kertaa ovat huudelleet perään kaikenlaisia asiattomuuksia. Viimeksi eilen illalla jäi eräs ukko huutelun jälkeen odottamaan pihaan meidän palaamistamme kaljatölkki kourassa. Ei viitsinyt sitten mitään huudella kun mies soitti porukoilleen ohi mennessä. Ei ole kuin ajan kysymys, koska käyvät päissään fyysisesti käsiksi (huutelijoista ovat siis alkoholisteja lähes kaikki). Lisäksi iso osa naapureista tupakoi sisällä asunnoissaan, jolloin koko rappukäytävä haisee savulle, ja haju tulee myös sisälle asuntoon. Eräässä naapuriasunnossa asuu myös iso ja aggressiivinen koira, jonka omistaja on sen verran vanha, ettei jaksa sit kunnolla kiinni pidellä. Sitä saa sitten jatkuvasti rappukäytävässä varoa. Täytyy mm. kuunella rappukäytävään sisälle tullessa, että kuuluuko voimakasta läähätystä, ja tarpeen tullen kipittää raput takaisin alakertaan ja mennä ulos odottamaan että tämä pääsee koiransa kannsa ulos, ennekuin itse voi kivuta raput omaan asuntoonsa. Tässä nyt muutama eniten häiritsevin asia.
[/quote]
Tuo on jo kohtuutonta. Asuntoa vaihtamaan! Jossakin vaiheessa löytyy kiva kämppä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:11"]
Aika monella näemmä ongelmia tuon tupakoinnin kanssa. Mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä. Meillekin tulee tupakanhajua jos ikkuna on auki ja naapuri polttaa parvekkeellaan, mutta se on siis HAJUA, ei sieltä mitään savukiehkuroita tule ikkunasta sisään. Ja vaikka tulisikin, ei monen metrin päästä tulevalla ulkoilmaan hajonneella tupakansavulla ole mitään terveyshaittaa tms. Täällä tulee ikkunasta paljon muitakin hajuja, ja mun mielestä tupakanhaju on vähiten ärsyttävä koska kestää vaan 5 min, ei se tänne jää pyörimään sen pitemmäksi aikaa.
[/quote]
Komppi tälle. Se haju kuitenkin kestää vain muutaman minuutin ja harvemmin pinttyy toisen asunnon rakenteisiin. Eri asia tosin on se, jos polttaa sisällä ja tulee ilmanvaihdon kautta, mutta parveketupakointi nyt on mielestäni pienin paha mitä naapuri voi tehdä. Enemmän itseänikin häiritsee alakerran etninen pariskunta, jonka asunnosta tulee aivan julmettu pistävä ruoankäry. En ymmärrä, miten pelkästä ruoanlaitosta voi tulla sellainen löyhkä toiseen asuntoon asti.
Meidän edellisen kodin naapurina asui nuorimies, jolla jotakin lääke-/alkoholi-/huumeongelmaa - ja itsetuhoisuutta. Lukuisia kertoja tuli ovemme taakse huutamaan, koputtelemaan ja pimputtamaan ovikelloa, että on vetänyt lääkeöverit, soittakaa ambulanssi. Teki jatkuvasti itselleen vahinkoa mutta säikähti aina samantien. Eihän sitä voinut noteeraamattakaan olla kun aina vain meidän oven taakse tuli apua pyytämään. Pahin oli, kun tuli kerran keskellä yötä hirveän metelin kera potkimaan oveamme ranteet viilleltyinä auki ja yritti paniikissa tunkea väkisin sisälle asuntoon. Se veren määrä teki pahaa. Sai sittemmin häädön (ja toivottavasti pääsi hoitoon). Me muutettiin kyllä kiireellä pois.
naapurini lähtevät kaksin lomille tai viikonloppumatkoille ja jättävät teinit keskenään. helvetillistä biletystä, ryyppäämistä ja raivoisaa musaa vuorokaudet ympäri.
vanhemmat menestyvää mainostoimistoväkeä. eivät tiedä mitä lapsensa tekevät, tai sitten eivät välitä. kuulunee mainostoimistokulttuuriin.
... vihaan mainontaa ...
Naapurin tupakan savu tulee tuuletusaukoista (ilmanvaihtoaukko, semmoinen pyöreä) meidän makkariin ja yhteen lastenhuoneeseen. Ja tämä naapuri tupakoi usein!
Edellisessä asunnossa (kerrostalo) häiritsi alakerran venäläisten haju. Siis aivan kammottava haju, sekoitus ruoankäryä ja likaa. Jos heillä partsin ovi auki, piti meillä vetää ovi kiinni samoin ikkunat. Kesällä kuivattivat jotain sillejä partsilla. Jeesus sitä mädän kalan hajua.
Nykyisessä asunnossa häiritsee naapurin remppa. Kestänyt jo vuoden ja yhä vaan jatkuu kolistelu. Ollaan jo harkittu muuttamista metelin takia. Valitettu isännöitsijälle mutta ei auta.
Aiemmassa taloyhtiössä oli yhdet naapurit, joiden yöelämä ärsytti. Aina, kun kutsuivat vieraita musiikkia soitettiin niin lujaa (erityisesti puolen yön jälkeen), että basson jyminä olisi herättänyt kuolleetkin. Korvatulpista ei ollut mitään hyötyä. Eivät oppineet millään elämään normaalisti ja muuttivat onneksi pois muutaman vuoden häiriköinnin jälkeen.
Seuraavaksi asunnossa tehtiin remonttia 6kk, mutta sekin oli siedettävämpää, olihan yöllä kuitenkin hiljaista.
Pianoa ja kitaraa rämpytetään yläkerrassa. Ja sitten vielä lauletaan ja kälätetään kovalla äänellä. Ja juostaan edes takas, kiljutaan. Ja sanotaan nyt että sielä asuu pariskunta jolla ei ole lapsia!!! Päivällä just jaksaa kuunnella mutta ei enää kymmenen jälkeen yöllä... Valitettu on mutta ei vaan mene jakeluun, ovat ihan idiootteja.
Kannattaa olla. Täälläpäin joutuisit kuuntelemaan biletystä myös yöaikaan, sekä ovien paukuttelua, tavaroiden ylimääräistä siirtelyä ja kolistelua ja muille huutelua päivästä toiseen. Tollaset teinikänniääliöt sais mun puolesta passittaa sinne Venäjälle mölyämään kun eivät nähtävästi osaa käyttäytyä edes hiljaisuuden vallitessa. Suoraan sanoen potuttaa tollanen käytös. En usko että olen ainoa joka on joutunut vastaavanlaisen häiriköinnin kohteeksi. :/