Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat todelliset haasteet 20 v ikäerossa?

Vierailija
10.01.2014 |

Kertokaa omasta kokemuksesta, katkeria huutelijoita en tähän kaipaa, he voivat lukea jotain muuta ketjua.

Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Elämäntilanteet. Jompi kumpi ei voi elää "ikäistään" elämää. Joko nuorempi jättää nuoruuden väliin kokonaan ja elää kaksi keski-ikää, tai sitten vanhempi jatkaa jonkinlaista ikinuoruutta siihen saakka, kunnes onkin yhtäkkiä vanhus.

- Vanhuus. Nuorempi saattaa joutua parhaassa iässään ja mahdollisesti uransa huipulla omaishoitajaksi puolisolleen, tai ainakin himmailemaan vanhus-puolisonsa kanssa. 30-50 ikäero ei ole mikään ongelma, mutta harva 50v. tahtoo elää samanlaista elämää kuin 70v.

- Lasten hankinta. Kumman ikäryhmän mukaan se tehdään? Mitä tapahtuu, kun perheen vanhus ei jaksa muun perheen mukana samaan tahtiin? Onko tarkoitus elää ja kokea yhdessä, vai elää erillisiä elämiä ja omata vain yhteinen sukunimi?

- Ystävät. Vaikka itse ajattelisikin, että se 5-kymppinen ukko on ihana ja nuorekas ja ostelee ihania lahjoja, hyvin suurella todennäköisyydellä ystävät eivät tahdo viettää aikaansa keski-ikäisten kanssa hengaillen. Samoin on aika kypsää olla ainut nuori juhlissa, jossa kaikki muut ovat omien vanhempien ikäisiä.

Siinä nyt muutamia haasteita...

Vierailija
2/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos ei käynyt ilmi niin minä olin se nuorempi.

Vanhemmalle on toki kivaa kun on nuori puoliso, saa itse paljon enemmän kuin antaa...

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne tulee itselläni mieleen. Jos esimerkiksi 20 . ja 40v. seurustelee niin onhan sillä 20v.llä väkisinkin edes VÄHÄN erilaiset tuttavapiirit ja ajanvietteet. En yhtään epäile etteikö voi olla samalla aaltopituudella ja onnellinen yhdessä, mutta kuvittelen että tää ois yks niistä parisuhteen HAASTEISTA kuten kysyttiin. 20v. saattaa vielä tahtoa "juosta baareissa", valvoa myöhään ja bilettää kun taas se 40v. ihan mieluusti joisi pari viinilasillista kotona ja menisi nukkumaan ajoissa, että jaksaa aamullakin touhuta. Toinen mikä tulee mieleen, on lastenteko. 20v. ei välttämättä tahdo tehdä lapsia heti, mutta se on melkeinpä pakko jos tahtoo, että toinen osapuoli hyvillä mielin osallistuu vauvanhoitoon ja jaksaa. Puhumattakaan siitä, jos ikäero menee niin, että miespuolinen on se 20v. ja nainen 40v. Ei sillä naisella ole ikuisuutta odottaa milloin mies on valmis isyyteen. Isoja kysymyksiä nämä... Mitähän muuta mulla tuli mieleen. Terveyskysymykset! Jos toinen osapuoli on "jo" 60v. ja sattuukin niin, että on vähän ylipainoa, on polttanut ja juonut alkoholia elämänsä ajan ja toinen onkin virkeä 40v. niin voi olla hankala sovittaa elämää yhteen. Ei mun mielestä ylitsepääsemättömiä juttuja kunhan molemmat osapuolet osoittaa tahtoa, mutta tämmösiä mä ajattelin.

Vierailija
4/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan mitään kummempia haasteita ole ollut. 17vuotta ikäeroa. Molemmilla entuudestaan kaksi lasta, miehen lapset toki jo teinejä, omat alle kouluikäisiä. Yhteinenkin lapsi jo tulossa.

Toki ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo, just se että sairastuuko mies tai muuta, mutta ihan samalla tavalla itseni ikäinenkin mies voisi sairastua..

Vierailija
5/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa 12v. Yhdessä oltu nyt 9v (minun ikävuodet 30-38, miehen ikävuodet 42-50). Tässä iässä ei ongelmia ikäerosta ole ilmennyt. Itse en halua lapsia, miehellä oli jo isot lapset tavatessamme ja nyt ovat jo aikuisia.

Tulevaisuudessa näen mahdollisena ongelmana sen, että mies pääsee eläkkeelle niin paljon aikaisemmin kuin minä, varsinkin kun eläkeikää ehditään nostaa vielä niin moneen kertaan, että huonolla tuurilla minä pääsen eläkkeelle 20v myöhemmin eli yhteistä eläkkeelläoloaikaa tuskin tulee olemaan. Ainoa ratkaisu tähän olisi varmaan rikastuminen niin, että voisin jäädä aikaisemmin. Tottakai sekin on mahdollista, että mies kuolee paljon ennen minua, mutta minulla on kyllä huonompi terveys (vaikka terveellistä ja urheilullista elämää yhdessä vietämmekin), joten yhtä hyvin minä voin kuolla ensin. 

Vierailija
6/6 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällä on 16v vanhempi mies, 45/61 tämänhetkinen tilanne, yhteisiä vuosia takana 15. Mies ei missään nimessä ole tyyppiä "nuorekas ikäisekseen". Ystävä sanoo että mies ällöttää seksuaalisesti koska on niin  "vanhus"... Kymmenen vuotta sitten ikäero tuntui vain charmikkaalta, ei enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän