Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista sopimimen tuomioistuinsovittelussa

Vierailija
26.10.2020 |

Onko kellään kokemusta elareiden sopimisesta sovittelussa? Ahdistaa ja pelottaa.. Olen itse lähivanhempi kahdelle lapsellemme, molemmilla kalliit harrastukset, jotka on aloitettu kauan ennen eroa, exä ei suostu osallistumaan maksuihin, ja lastenvalvojalla ei päästy sopuun.
ap

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoo tarkemmin mitä siellä tapahtuu, millanen tilanne on?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt lähihuoltajuudesta luopumista?

Vierailija
4/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki miettiä mitä kaikkea eksäsi on vuosien saatossa töppäillyt, paperille vaan listaa tekemään. Kaikki vähänkään aggressiivisuuteen viittavat piirteet kannattaa myös istunnossa mainita. Näin saat tuomarin uskomaan, että eksäsi on kykenemätön huolehtimaan lapsista -> saat lapsesi kokonaan itsellesi. Tämän jälkeen voit ruveta kiristämään rahaa joka kerta, kun eksä pyytää nähdä lapsiaan. Näistä rahoista saat hyvää lisätienestiä peruselareiden päälle.

Vierailija
5/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus ei tule määräämään miehelle pakkoa osallistua lasten kalliisiin harrastuksiin, ihan sama olittelko eronneet milloin tai ette.

Jäät siis sovittelussa nuolemaan näppejäsi, ja mikäli olet itse soviteluun halunnut, maksat myäs koko lystin itse. Onneksi ei ole kallis kuitenkaan.

Mieheni kävi juuri viime ja toissa vuonna kaksi kertaa sovittelut, ensin tapaamisista, kun lähi ei ymmärtänyt muutoin että lähi ei voi määrätä lapsia tieyksi aikaa etälle, niin kuin hänelle parhaiten lapsivapaat sopisi, vaan että siinä otetaan huomioon etävanhemman KYKY ottaa lapsia LASTEN tapaamisoikeuden takia. 

Ja sen jälkeen tuohtuneen lähin vaatimus saada myös elarit sovitteluun, kun ei ymmärtänyt sitä että se että etä sai järkevän tapaamis-esityksensä tuomarille läpi, ei tarkoita sitä että etä alkaa nyt maksamaan sitten kostoksi ihan mitä lähi vain keksii vaatia. Eli stoppi tuli rahanpyynnille vedoten kalliisiin harrastuksiin. Mieheni kanta oli se että lapset saa harrastaa, ja lähi saa laittaa hänen puolestaan lasten harastuksiin vaikka kaikki rahansa, mutta että hän itse elättää sillä rahalla mitä hänellä on, eikä taivaasta tai seinästä tipahda sitä yhtään enempää, oli mikä harrastus tahansa, vaan palkka on aina sama. 

Vierailija
6/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään läpi mitä lapsen elatuksesta säädetään ja sitten neuvottellaan.

Vierailija
7/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Sovittelussa ei määrätä mitään, seillä neuvotellaan, ja tuomari kertoo teille miten laillisesti menee. Jos haluat määrätyt elarit niin on mentävä ihan oikeuteen asti.

Vierailija
8/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sovittelussa ei määrätä mitään, seillä neuvotellaan, ja tuomari kertoo teille miten laillisesti menee. Jos haluat määrätyt elarit niin on mentävä ihan oikeuteen asti.

Juuri näin. Me ei saatu neuvoteltua vaan mentiin oikeuteen ja yli satatuhatta vuodessa tienaavalle määrättiin 200€ elatukset. Joten ap älä laske elatuksen varaan mitään. Sillä valtio suojaa omiaan, eikä määrää juurikaan kelan maksamaa elatusapua suurempaa maksua, ettei valtiolle synny kohtuutonta maksettavaa, jos etä ei maksa.

Vierailija
9/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten isä voi päättää lopettaa lasten harrastusmaksuihin osallistumisen, tulot ovat hänellä ennallaan, eikä mikään ole muuttunut. Eikö ole kuitenkin kohtuullista että teini-ikäinen lapsi saa jatkaa harrastustaan jota on harrastanut pienestä asti? Eikö näissä yleensä ajatella lasten etua ja minä lähivanhempana olen lasten edustaja ja ajan heidän asiaansa..

ap

Vierailija
10/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miten isä voi päättää lopettaa lasten harrastusmaksuihin osallistumisen, tulot ovat hänellä ennallaan, eikä mikään ole muuttunut. Eikö ole kuitenkin kohtuullista että teini-ikäinen lapsi saa jatkaa harrastustaan jota on harrastanut pienestä asti? Eikö näissä yleensä ajatella lasten etua ja minä lähivanhempana olen lasten edustaja ja ajan heidän asiaansa..

ap

No olisiko työt mitään?

Vierailija
11/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä rauhallisesti selittää tilanne lapsillesi, että he joutuvat etsimään halvemman harrastuksen koska sinulla ei ole varaa ylläpitää nykyisiä.

Vierailija
12/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Me ei saatu neuvoteltua vaan mentiin oikeuteen ja yli satatuhatta vuodessa tienaavalle määrättiin 200€ elatukset. Joten ap älä laske elatuksen varaan mitään. Sillä valtio suojaa omiaan, eikä määrää juurikaan kelan maksamaa elatusapua suurempaa maksua, ettei valtiolle synny kohtuutonta maksettavaa, jos etä ei maksa.

Kela maksaa jokatapauksessa omien laskujensa mukaan. Et kai nyt luullut että jos isä ei maksa hänelle määrättyä tonnia, niin kela maksaa? :D Ehei, se maksaa maksukattoonsa asti, eli muutaman satasen.

Vierailija
13/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Taidat olla trolli, mutta se on kyllä voivoi, miten kaltaisiasi on suomenmaassakin vaikka ja kuinka paljon!

Vanhemmat katsovat lapsen etua omista vinkkeleistään, ja vanhemmalla voi rahaa mennä myös muuhun kuin siihen mihin lähi haluaisi.

Vierailija
14/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kenenkäs etua sinä olet ajatellut erotessa?

Vierailija
15/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käymme töissä, minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät enkä pysty yksin maksamaan kaikkkea.. haluaisin silti että lapset saisivat jatkaa heille tärkeitä harrastuksiaan. Mielestäni ei ole oikein että vanhempien eron takia joutuvat lopettamaan

Ja jos ottaisin itselleni iltatyön, en pystyisi kuskaamaan lapsia harrastuksiin

ap

Vierailija
16/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

On juridisesti säädetty, että muualla asuvan ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksua. Lasten etu on perustarpeet suoja, vaatteet ja ruoka. Korkeammat arvot on vanhemman vastuulla.

Vierailija
17/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli mulle täytenä yllätyksenä, en olisi itse halunnut erota.. ja nyt yritän ylläpitää lasten elämää mahdollisimman samanlaisena kuin ennen eroa

ap

Vierailija
18/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat käymme töissä, minun tuloni ovat huomattavasti pienemmät enkä pysty yksin maksamaan kaikkkea.. haluaisin silti että lapset saisivat jatkaa heille tärkeitä harrastuksiaan. Mielestäni ei ole oikein että vanhempien eron takia joutuvat lopettamaan

Ja jos ottaisin itselleni iltatyön, en pystyisi kuskaamaan lapsia harrastuksiin

ap

Nähän oli teinejä jo? Selvitetty mahdollisuudet kulkea omatoimisesti?

Vierailija
19/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuli mulle täytenä yllätyksenä, en olisi itse halunnut erota.. ja nyt yritän ylläpitää lasten elämää mahdollisimman samanlaisena kuin ennen eroa

ap

No, sitten sinä myös ylläpidät sitä taloudellisesti.

Vierailija
20/26 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä harvoin pysyy samanlaisena kenelläkään eron jälkeen. Sinuna olisin rehellinen lapsille. Jos he eivät voi jatkaa harrastuksiaan, koska isä ei suostu osallistumaan kustannuksiin ja yksin et pysty maksamaan, sanot sen. Isä perustelkoot lapsille. Teinit kyllä ymmärtää jo asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme