Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vk 34, ivf/icsi/pas

24.07.2006 |

Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )

Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.

taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.

Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )

Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!

t. Mimais

ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidä pinoa olen " salaa" käynyt lukemassa ja nyt tulen kaapista ulos :). Olisi kiva piinailla porukassa!

Vähän taustaa. Minä 32-vuotias, mies 30-v. Meillä takana yksi IVF, tuoresiirrosta negaa ja ekasta passista poika 1/2004. Nyt sitten päätettiin kokeilla taas onnea. Eli tänään olin PASsissa (myös Oulun VL:lla, kuten moni muukin, heips vaan!). Yksi top-alkio siirrettiin, yksi meni valitettavasti roskiin, kun mies oli ihan ehdoton, että vain yksi alkio siirretään. Tämä roskiin mennyt alkio ei ollut niin hyvä, että olisi kannattunut uudelleen pakastaa :(. Mutta toivotaan, että tämä yksi olisi sitäkin parempi :).

Ruuneperi pp0

Vierailija
102/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuneperi, kyllähän tänne mahtuu ; )

omaa napaa: nippailee tuolla masussa? Tuskin se kaveri siellä vielä kiinnittyy, mutta onko kellään mitään tietoa, missä vaiheessa nämä kaverit kiinnittyy siirron jälkeen, jos ovat kiinnittyäkseen? Vähän on tullut punktion jälkeen liman seassa ruskeaa, yök! Ihania nämä meidän keskustelut täällä palstalla. Mutta ihana kun saa täällä käydä aina kyselemässä teilta muilta, kun ei aina itse tiedä.

t. Mimais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (noin kolme viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta, oli sitten kyseessä luonnollinen tai koeputkihedelmöitys). Lainasin tuolta perhesuunnittelun sivuilta...

Vierailija
104/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tänään lääkäri sanoi että " nyt se siellä pyörii n. neljä päivää ja etsii uutta kotia" siis ku Mimais sitä kiinnittymis ajankohtaa tuolla aikaisemmin pähkäili.

Mullakin vähän nippailee, mutta selvästi enemmän tuolla munasarjoissa, tuskin vielä vähään aikaa tuntee ton pikkukamun liikkeitä tuolla alhaalla :)

Minerva: Tunnustan; se taisin olla minä siinä VL:n ovella. Jos oot vaalea ja mies oli mukana?! Ollaan taidettu nähdä aikaisemminkin siinä odotus huoneessa.

Sit ku joku taas päivittää tuota listaa niin mulle vois lisätä kans siihen noi edelliset hoidot, eli 3* IUI negaa kaikista.

Moneenko osaan ne teidän siirretyt oli jakaantunut?

Mulla viiteen, itsellä ei ollu harmainta aavistusta että mikä on hyvä jne... Mut kovasti kyllä kehuivat tuota mun pikku Alkiota :)

Ai niin; Tervetuloa uudet mukaan!!!

-Marikukka pp0-

Vierailija
105/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin morjenstin tänään jonkun kans vl:n pihalla. Ollaan taijettu vähän kaikki törmäillä toisiimme siellä.

Mahaa turvottaa nyt tosi paljon... oikein on ähky olo..

Nyt saunaan ja yöunille. Huomenna pitääkin taas mennä töihin.

t. mimais

Vierailija
106/195 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko teillä muuten, missä vaiheessa se siirretty alkio on? Mä en ainakaan huomannut kysyä...

Kiitokset Mimaikselle listan päivityksestä!!!

Tsemppiä piinailuun!

-mooli, pp 6

p.s. huomasitteko kuinka monella on m:llä alkava nikki:=)

Vierailija
107/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään sain matkaan yhden kolme soluisen alkion (neljäs oli kuulemma juuri tulossa). Lääkäri sanoi ennen siirtoa kun kyselin soluista ettei suurinosa alkioista ehdi jakaantumaan yhdessä päivässä. (sulatus oli tänä aamuna) Meillä se oli jo saanut yhden solun tehtyä ja lääkäri mainitsikin että sitkeä ja innokas kaveri kyseessä, ja lisäsi " kai sulla nyt edes vähän toiveet heräs" Olin meinaa valittellut ennen siirtoa omaa pessimistisyyttäni. Täytyy kyllä todeta että lääkärin komentti auttoi. Tällä hetkellä olo on aivan mahtava ja erit. toiveikas. Tiedän että epätoivotkin iskee vielä piinan aikana, mutta nyt nautin tästä tilasta täysin. Virallinen testi (verikoe) on 8.9, yritän malttaa mieleni ja testata vasta sinä aamuna kotona....

terv. A.N.M

Paljon vauvaliimaa kaikille piinistelijöille!!!

Vierailija
108/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... menkoista... Voi prkl! En jaksa enää ees toivoa mitään, ukko kyllä yrittää pitää positiivista asennetta yllä. Mun siirretyt alkiot tais olla 4- ja 5-soluiset. Lääkäri oli kans innoissaan tosta toisesta, tais olla vielä se top. Tekis mieli jo aukasta viinipullo ja ottaa parit lasilliset. Mutta en taida ihan vielä viittiä. Mukavaa (parempaa) viikonloppua teille muille! :)

Vierailija
109/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi aamulla ja illalla. Jos otin aamulla kuudelta niin otanko nyt kans illalla kuudelta? Help! Ei nyt varmaan niin kauheen tarkkaa, mutta suurinpiirtein miten?

Miehen mielestä voin ottaa aamulla 7 ja vaikka illalla 11? Mut mun mielestä lääkäri sanoi, että pitäis olla suurin piirtein tasaiset välit....

t. mimais

Vierailija
110/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea A.N.M siirrosta ja pahoittelun Unelmalle, vaikka tos kyl laskeskelin että eihän sulla ole vielä peli menetetty, onko sulla pp 9 vasta menos. Mulle ainakin lääkäri sanoi, ettei saa välittää tuhruista ym. Testi tehä sit kun kaks viikkoo kulunu. Tietty jos ihan lorona vuotaa, mut muuten toivotaan parasta!

t.Mimais

Vierailija
111/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkavat tätituntemukset mahassa...ja pp vasta 7. Hih, mut eikö menkkaoireet voi olla raskausoireitakin? Tsemppiä!!!

Mimais, mä laitan luget arkisin n. 7 aamulla ja 11 illalla, mut viikonloppuna miten sattuu. Mulla annostus 2+2. Hei, onko hyviä vinkkejä, miten luget saa mahd. syvälle...ei kai sellaisia ole...:=)

-mooli

Vierailija
112/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimais:Uteliaana taas kyselen että kuka lääkäri teki siirron?

Minä oon yleensä laittanut luget aamulla klo 6 ja illalla n.klo 22, mutta kerran hoitajan kans porisin niin sanoi että tulee liian pitkä väli eli nyt laitan klo 6 ja klo 18.

A.N.M: Sinäkin oot päässyt piinaileen, Onnea!

Joku kyseli lugeista, itestä välillä tuntuu että meneeköhän ne tarpeeksi syvälle, mutta kai ne menee.

Vierailija
113/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

h.m. Cooli kaveri ; )

Joo, itsekin aamulla mietiskelin, että meniköhän luget oikein kun unenpöpperössä niitä sinne yritin laittaa. Kai ne sinne jotenki meni, ko ei ainakaan ihan heti ulos tullu kun ylös sitten nousin. Olin makuullani kylläkin noin kaksi tuntia. Sitten jonkun ajan kuluttua valui jotain tahmaa... Yök! Mut aika vähän, kun ajattelee että mäkin sinne kolme palleroa aina laitan.

t.Mimais

Vierailija
114/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumiset lyhyesti. Yhteensä 18 solua punkteerattiin, 10 kpl hedelmöitettiin Icsillä, tuloksena 4 kpl siirtokelpoista solua, kaksi siirrettiin tänään ja kaksi pakastettiin. Pelkäsin, ettei välttämättä päästä siirtoon asti, koska viime kerralla saimme vain yhden kohtuullisen. Nytkin alkiot olivat muuten ok (2-3 luokkaa), mutta normaalia hitaampia jakautumaan. Siksi päätettiin siirtää kaksi kerralla. Mahtavaa oli saada edes yksi satsi pakkaseen. Fiilikset ei oo olleet pitkään aikaan näin hyvät. Täytyy nauttia siitä niin pitkään kuin voi.

@nelmalle vielä stemppiä. Menkkatuntemukset voi tosiaan olla kiinnittymiskipuja.

Kaikille paljon plussasäteitä ++++++++++++ ja hyvää vointia!

Vierailija
115/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas hoitaja sanoi noista lugeista, että ei ole niin tarkkaa mihin aikaan laittaa ja että riittää kun noin 20 minuuttia makoilee laiton jälkeen. Taitaapi ohjeet vaihdella hoitopaikan mukaan...

Unelm@lle ja Moolille: ne tätituntemukset ei todellakaan ole välttämättä huono asia :). Mulla oli ekan PASsin jälkeen (jos plussa tuli) tosi selkeet ja kovat menkkakivut, ei mitään muuta oireita, ja silloin teinkin testin reilusti testipäivän jälkeen kun luulin, että varmasti menkat alkaa :).

Ruuneperi pp1

Vierailija
116/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on annettu ohjeeksi että puoli tuntia pitää makoilla kun on luget laittanut, että ehtii vaikuttaa. Ja osahan valuu pois päivän mittaan, ällöttävää, onneksi on keksitty pikkuhousunsuojat.

Vierailija
117/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitänpä minäkin vähän, lisätkää ja korjatkaa! ;0)

Unelm@:1.IVF/ICSI, punktio 14.8, siirto 16.8 2 kpl, testi:

2xInssi-neg.

Mooli:1.IVF, punktio 16.8, siirto 18.8 1kpl, testi:

Marikukka83:1.IVF, punktio 22.8, siirto 24.8 1kpl, testi:

3xIUI-neg.

Mimais:1.IVF, punktio22.8., siirto 24.8 1kpl , testi:

2x insem.-neg.

Mitima: 2.ICSI, punktio 23.8. tai 25.8. siirto 25.8, testi:

1.ICSI-neg.

Minerva72: 2.IVF, punktio 22.8. siirto 24.8 2 kpl, testi:

1.IVF.-neg. Pas-neg.

Odottelua: 2.IVF, punktio ?, testi:

1.IVF-neg. Pas-neg.

Ronjakasperi: 3:n ICSI:n PAS, siirto 22.8. 2 kpl, testi:

3xICSI-neg.

Endorfiini: 2.IVF, punktio 23.8, testi:

1.IVF-neg.

Janttura: 2 icsi, punktio 21.08, siirto 24.08, testi ?

A.N.M pas siirto 25.8. testi?

Ruuneperi: 1.IVF:n 2. PAS

1.IVF-neg. 1.PAS-poika -04.

12 Nyt meitä mukana ja kova piinistely jo monella päällä!!!

Vierailija
118/195 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi on mullakin!! Keskiviikkona punktioitiin, saaliiksi saatiin 10 munista joista 7 hedelmöittyi ja kasvaa lämpökaapissa!! ;0) Laadusta ei kuulemma voinu mitään sanoa??????!!!! Outoa.. Siirto on sitten maanantaina jos sinne asti reppanat pärjäävät.

Olen kyllä tosi helpottunut, aina jotenkin niin skeptikko että pelkää ettei yksikään hedelmöity.

Nyt maha turvoksissa ja kipeänä. Vettä olen litkiny litra tolkulla.

Kirjoittelen taas kun enempi energiaa, nyt ihan kuitti.

Vierailija
119/195 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin etkös sää Endorfiini käy hoidoissa Norjassa? Oonko ymmärtäny ihan oikein? Käytkö julkisella vai yksityisellä? Mahtaa se olla siellä kallista hommaa ku lääkkeetkin jo niin kalliita?! Sulla tehdään siis sillä pitemmällä viljelyllä? Miksi? Sullahan on hyvin asiat munisten suhteen, kyllä niistä varmasti joku hedelmöittyy ja pääset sinäkin siirtoon. Jäikö sulla viimeksi mitään pakastimeen? *Utelias*

Ei mulla oo vielä ees tuhrua mutta tunnen kroppani aika hyvin ja menkkaoireet on ihan selvät. Mulla on aika lyhyt kierto ja menkkojen pitäisi alkaa su-ma, jos nuo hormoonit ei hirveesti vaikuta kiertoon. Sain kyllä Ruuneperin sanoista vielä vähän toivoa, kiitos siitä. Kohtahan tuo nähdään miten käy.

Vierailija
120/195 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille piinailijoille! Meillä myös jännätään seuraavat kaksi viikkoa. Eilen oli 2. pas. Kesäkuun alussa oli ensimmäinen, mikä ei tuottanut toivottua tulosta. Ensimmäinen IVF oli kesäkuussa -04 ja siitä tuoresiirrosta meille syntyi ihana poika maaliskuussa -05. Silloin jäi pakkaseen 7 alkiota ja nyt niistä yritetään sitten toista lasta. Ollaan yksityisellä puolella hoidoissa.

Luin tuota teidän viestiketjua ja huomasin nimimerkillä unelma@ kirjoittavan muutosta Vantaalle. Asut ilmeisesti nyt Oulussa? Me asuttiin myös Oulussa ja tämän vuoden alussa tuli muutto pääkaupunkiseudulle. Alkiot Oulun väestöliiton pakkasesta tuli sitten toukokuussa perässä :) Tiedän todellakin siis millaiset tunteet jyllää päässä...muutto, piinailu jne...

Nyt täytyy mennä ku pikkumies heräs päiväunilta...

No tsemppiä teille kaikille!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi