vk 34, ivf/icsi/pas
Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )
Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.
taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.
Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )
Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!
t. Mimais
ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!
Kommentit (195)
Toivottavasti kukaan tähän viestiketjuun kirjoittaneista ei loukkaantunut viestistäni...Meillähän tilanne on todellakin eri kuin teillä. Toisen lapsen yrittäminen on jotenkin ehkä helpompaa, mutta lapsettomuus ja siihen liittyvät tunteet eivät koskaan lähde pois...
mutta uskoisin ettei kukaan ainakaan loukkaannu. Meillä myös sama tilanne, yksi lapsi on, 2v. tyttö. Pikkukakkosta kanssa yritämme. Minusta lapsettomuus ei katoa mihinkään vaikka hoidot tuottavatkin tulosta, se vaan muuttaa muotoaan. Olipas sekava sepustus, hieman kiire synttäreille...
terv. A.N.M
Täällä Norjan puolella tosiaan hoidossa (Unelm@ kyseli), toinen hoito menossa ja vielä yks jäljellä ennen kuin mennään yksityiselle tai pistetään adoptiopaperit postiin. Kallista lystiä on, omavastuu on 18000kr: asti, sitten vasta " kela" korvaa. En edes uskalla ajatella mitä yksityisellä maksaa..
Eka IVF tehtiin myös pitkällä kaavalla ja kolmen päivän viljelyllä, nega eikä mitään pakkaseen. Olivat sen verran huono laatuisia. Nyt taas pitkällä kaavalla ja pitkällä, 5:n päivän viljelyllä, eli kasvavat, jos kasvavat, blastocysta vaiheeseen. Kato on suurempi kuin lyhyemmällä viljelyllä, mutta aika hyviä tuloksia on tuosta blastokysta hoidosta saatu. Viimeksi siirrettiin 2 alkiota, huonoin tuloksin, joten luulenpa että samaan päädytään tälläkin kertaa, jos niitä reppanoita on enään maanantaina elossa. Vähän kyllä pelottaa että päästäänkö sinne asti, mutta toivoa ei ole heitetty ennen maanantain tuomiota.
Mites Unelmalla muuten menee?? Olen jo sen verran kauan näillä palstoilla seikkaillu, että tiedän monellakin olleen menkkafiilikset ennen plussausta. Jotkut ovat vuotaneetkin mahakramppien kera, vaikka raskaus onkin alkanut! Joten älä vielä luovuta!!!!!! Eikös testi jo polttele..? ;0)
Tehdäänkö tästä pinosta kunnon plussapino ja pistetään tilastot uusiksi??!!
Ainiin, täällä Norjassa saa saikkua punktiosta asti ja kaksi viikkoa vielä siirron jälkeenkin!! Joten kävi miten kävi, eipähän tarvii töitten takia vielä lisäksi stressata!
Siirto tapahtui to 24.8 2:lla solulla. munasoluja saattiin 16 joista 7 hedelmöittyi ja vain 2 (laatu 2-3) siirtokunnossa, ei pakastusta:(. Verikoe ma 4.9 ja oma testi 7.9. Paljon ++++ säteitä kaikille piinaviikoilla oleville!!!
Ja ainakin minulle tämä " toive toisesta" on ehkä ollut helpompaa aikaa, kuin se kun ensimmäistä yritettiin saada. Mutta kuten joku kirjoittikin lapsettomuus ja siihen liittyvät tunteet eivät varmaan koskaan lähde pois. Jotenkin en vain jaksa uskoa, että näin " helpolla" meille toinen lapsi suotaisiin *huokaus*. Juu, tunnustan olevani ikuinen pessimisti. Toivon minäkin ettei kukaan loukkaannu näistä ajatuksista.
Onko kukaan muuten kuullut piinispunkusta? Jostain toiselta palstalta luin, että lasi punkkua päivässä piinisajan (?) tekisi hyvää???
Ruuneperi pp 2 (meillä siirtopäivä siis 24.8. ja yksi top-alkoi laitettiin).
Taitaa kaikki nauttia vkonlopusta täysin rinnoin kun on näin hiljaista.
ON: alavatsaa ja -selkää särkee, pieniä nippailuja kohdun alueella, eihän se vielä kiinnity? Jopa etovaa oloa! Noi kivut on ihan uutta ja näin aikaisessa vaiheessa. Viime PASsissa ei mitään tuntemuksia ekalla viikolla. Mitälie särkyä on, mutta vetää mielen matalaksi kun muistuttavat ihan menkkakipuja, voihan kökkö!
Millaisia annoksia teillä on lugeissa? Mulla on 2x100mg aamuin illoin. tuoresiirroissa on aina ollut 2x200mg aamuin illoin, tietääkö joku m istä toi johtuu??
terv. A.N.M
A.N.M: Mulla luge-annostus on ollut tuoresiirrossa ja pakastesiirroissa sama eli 2x300mg ja sitte jos testaan plussaa niin annostus on 3x200mg, en kyllä tajua miten voin laittaa kolmesti päivässä ku enhän voi töissä mennä makaamaan puoleksi tunniksi että luget ei heti valuis pois.
Miten muilla piinailijoilla menee?
Hitaasti menee tää aika, mulla testi ois muka vasta 7.9 (hoitaja käski testata tuolloin) mutta aion testata jo 3.9. sunnuntaina. Pientä nippailua on mahassa ollut. Huomenna pitäs vääntäytyä töihin, kesäloma loppuu, mitenhän sitä jaksaa herätä!
Tervetuloa mukaan uudet!
Ruuneperi tuosta piinispunkusta kyseli, itsekin olen kuullut saman jutun ja nyt olen lasillisen punkkua iltaisin ottanut... (ku eihän siitä haittaakaan ole)
Kuulemma ainakin vilkastuttaa kohdun verenkiertoa, ja niinpä sen pitäis auttaa siinä kiinnittymisessä.
Omaa napaa sen verran että oikeastaan mitään erityisiä tuntemuksia ei ole, ainoastaan siirtopäivästä seuraavana päivänä munasarjoja särki ja vähän juili ikävästi kun aivastelin. Väsymys kyllä vaivaa, mut on varmaan noiden lugejen syytä.
Testailla ajattelin 5.9, vaikka " virallinen" testauspäivä olis vasta 7.9, tämä siksi koska kuudes päivä lähden muutamaksi päiväksi reissuun ni ei sitten vois miehen kans yhdessä testailla ja varmaan en malttais edes oottaakaan tuohon seittemänteen päivään.
Illan jatkoja!! :)
-M-
...sitä vielä että ainakaan minä en loukkaannu, teille jotka toista lasta piinailette. Se on varmasti totta ettei lapsettomuus ja siihen liittyvät tuntemukset koskaan häviä (muuttaa ehkä vain muotoaan), vaikka sen oman nyytin saisikin.
-M-
Mulla edelleen menkkaoireita ja vähän sellaisia nippailuja välillä. Pientä toivoa vielä on mutta pahaa pelkään. En jaksa uskoa, että tää niin " helpolla" onnistuis, siis eka kerralla (ihanan pessimistinen asenne). Mulla siis pp 11 menossa eikä ees tuhrua vielä. Testi vähän polttelee jo mutta en aio vielä testata. Ehkä ti tai ke, jos ei oo menkat alkanu. Viinipulloa en korkannu, vaikka eihän siitä lasillisesta päivässä haittaa kuulemma oo. Oon määkin noita punkku- ja greippimehujuttuja lukenu ja kysyinki niistä lääkäriltä. Se meinas, ettei niillä mitään todistettua hyvää vaikutusta ole. Mutta eipä haittakaan.
Pikkumyy77: Aika jännä juttu, että sulle lähettivät ne alkiot perässä. Mulle sanottiin, ettei mielellään lähetetä koska voi sulaa matkalla. Mutta eipä sillä mun kohdalla merkitystä ole, kun pakastimeen ei jäänyt mitään.
Unelma; tosi malttavainen olet testauksen kanssa, hyvähyvä! Mulla ei ole yhtään raskautunut olo;=(... Ja aika pessimistinen ole, josko meillä vois onnistua...sanokaa mitä sanotte, mutta mulla ainakin pieni epäileväisyys auttaa sitten jos ja kun pettymys negasta tulee...sovittiin jo miehen kanssa, että tehdään ainakin toinen IVF tänä vuonna vielä, kun Kela korvaa ne lääkkeet. Makso mitä makso!
tsemppiä piinailuun ja ++++++++++säteitä kovasti!
-mooli, pp9
kakkosen kuumeilijat on ihan yhtä " oikeutettuja" tähän pinoon - samass venhossa ollaan:=)
Täällä sitä piinaillaan....
Massu ollu vähän kippee lauantaista asti. Ja nyt nippailee tuolla alhaalla. Rinnat on tosi kipeat.. En ole aikaisemmin käyttänyt lugeja, ni nää varmaan on lugen oireita? En ole kauheasti jaksanut ajatella, antaahan päivien kulua.
Mimais pp 4, vasta ; )
Täällä on siis jo nyt pp1 toivo heitetty! Eilen oli siis siirto, viljelivät 5 päivää, eli olisi pitänyt olla blastokysta alkio. 7 munista siis hedelmöittyi ja 5 niistä oli jo roskiksessa maanantaina. Kaksi oli vielä henkihieverissä, ne siis siirrettiin. Sanoivat siellä klinikalla ettei juuri minkäänlaista jakautumista ole tapahtunut sunnuntaista ja että toivoa ei juuri ole, että näistä kahdesta jompikumpi yhtäkkiä alkais jakaantua ja tarrais kiinni.. Siirsivät nyt kuitenkin kun pitkän matkan takaa tulin.
Arvelivat että minun muniksissa varmaan jotain vikaa, mille ei oikeastaan hoitoa ole olemassa. Tämä oli siis 2. IVF.
Elikkä aika kurja olotila on täällä päin. Ensimmäistä kertaa oikeastaan tajusin, että meidän kohtalo taitaa olla lapseton elämä, eikä sille ole mitään tehtävissä. Ainut vaihtoehto lienee sitten adoptio, jossakin vaiheessa elämää. Järkyttävä tuomio, lapset kun ovat ihaninta mitä tiedän!!!
Nyt vain toivon että menkat alkais mahdollisimman pian, että sais tämän hoitokerran päätökseen. Huh. :O(
Toivon kuitenkin oikein paljon onnea teille muille. Ja jännäilen jo täällä ekoja testejä, Unelmaaaaaa!!!!!??????? ;0)
Endorfiini: Ikävä kuulla, miten sun muniksille kävi. Ei oikein löydy oikeita sanoja lohduttamaan.. Ootko ehtiny ajatella luovutetuilla muniksilla? Tai siittiöillä? Kai niitä siittiöitäkin voi kokeilla? Mutta taas ois uus hoitojakso eessä. *lohtuhali*
Mulla alkaa olla jännät paikat. Menkkoja ei kuulu vieläkään, ei ees tuhrua ja se menkkamöllerryskin on oikeestaan loppunu. Välillä vähän kourasee, enemmän sellasta nippailua ja vihlontaa, aina välillä.. Mietin josko sitä uskaltais huomenna testailla.. Mulla on vaan niin aikanen ylösnousu (klo 5) ettei oikein jaksais alkaa ährään tikkujen ka pissapurkkien kans. Oli jotenki niin sekavat ohjeetkin sinä VL:n testipuikossa. Mutta jos opettelis illalla ne ja aamulla tikuttelis. Saa nähä. Joko Mooli meinaa kohta testata? Mitkä fiilikset?
Pitää oikasta hetkeksi ettei luget valu heti ulos. Palataan taas :)
Voi unelma, tee jo se testi, ei kestä tätä jännitystä!!!!!! ;0) No, ei sentäs, teet sitten kun siltä tuntuu! Mutta kuulostaa kyllä melkos lupaavalta tuo sinun masun nippailu! Voi kun sinulla ois nyt tärpännyt.
Meillä ei mahdollisuuksia laina muniksilla kokeilla, kun asutaan täällä Norjassa ja sehän on täällä kiellettyä!! Todella outoa, siittiöitä voi luovuttaa, muttei munasoluja!!!!! Aivan kuin siinä joku ero olisi. Käsittämätöntä pöljäilyä.. Hoidotkin ovat paljon korkeampi tasoisia suomessa kuin täällä, joten kyllä harmittaa..
Mut ei auta jossittelut. Täytyy nyt vain jotenkin hyväksyä tämä asia ja keksiä jotakin muuta. Vielä yksi hoitokerta ois kunnallisella, sit pitäis siirtyä yksityiselle. Mutta toisaalta eihän tähän munasoluvikaan hoitoja ole, joten eipä juuri järkeä maksaa itseään konkurssiin, kun todella pienet mahdollisuudet että onnistuttais. :0(
Mutta jännään nyt teidän tuloksia, enkä melkein malta odottaa!!
Voi Endorfiini...voimahali sinulle! Tosiaan, kummaa touhua Norjassa, siittiöt tai munikset, samahan tuo luovutuksen kannalta?!?
Joo, testasin hätäpäissäni aamulla kaksi viivaa aconin herkällä, nyt pp11. En usko koko juttuun vielä, odottelen perjantain verikoetta!
Unelma, testaahan nyt!!! bdbdbdbdbdbbdbdbdbbd kaikille!!!
-mooli
Lohtuhali Endorfiinille ja voimia jaksaa eteenpäin! Vaikeaa on löytää lohduttavia sanoja syvään suruusi. Toivottavasti sinulla on siellä ystäviä, joille puhua. Miellä on ollut myös alkioissa jonkunlaista hitaan jakautumisen ongelmaa. Tämä voi johtua yhtä hyvin siittiöistä tai munasoluista, lääkärimme mukaan. Ehkä teillä voisi onnistua paremmin luovutussiittiöillä, jos ajatus on muuten ok.
Omaa napaa:
pp 5 on vasta menossa. Siirrosta asti ollut menkkamaisia tuntoja mahassa ja ehkä välillä vähän ällö olo. Voi myös hyvin johtua pelkästä jännityksestä, kun ei pysty muuta ajattelemaan. Tänään ei ole enää ollut oikein mitään oireita. Väsyttää vaan normaalia enemmän. Tää on siis meidän toinen ICsi-hoito enkä tiedä monta kertaa pääkoppa ja parisuhde kestää tätä rumbaa.
Varovaiset onittelut Moolille!!!! Eiköhän se ole jo varmaa.
Onnen säteitä kaikille!
Miljoona, biljoona onnitteluhalausta Moolille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mahtavaa että edes jollakin positiivisia uutisia kerrottavana! Sinä siellä varmaan kierrät taloa ympäri testiliuska kädessä, etkä varmaan saa nukutuksikkaan pariin yöhön, hee.. IHANAA!!!
Unelma, nyt tsempataan vielä - yhdessä! Mullakin eilen kauhee siiderinhimo, mut oon päättänyt etten koske...toiv. säkään et sortunut vinkkuun!
Sähän voisit viim. ma testailla, kun oot mua pari pvää edellä?:=)
Voimia ja aurinkoa - ihan kaikille!!
-mooli, pp8