vk 34, ivf/icsi/pas
Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )
Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.
taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.
Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )
Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!
t. Mimais
ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!
Kommentit (195)
Meillä kummatkin PASsit olleet luomukiertoihin. Joten ilman lääkitystä vielä, kunnes ne iki-ihanat Luget astuu kehiin...
Terv: A.N.M
Tervetuloa mukaan A.N.M!
Juups, nyt on punktio ohi, toimenpiteenä kivuton (lääkkeet veti pään ihan sekasin)
Jouduttiin kyllä pettymään saaliiseen, vaivaiset kaksi munista saatiin.
Miehen simpat oli kyllä nyt hyvät, joten hoitona tehdään ivf (eikä se icsi, mitä myöskin kaavailtiin)
Huomenna iltäpäivällä soittelen VL:n ja nyt vaan toivotaan että molemmat solut hedelmöittyis. Molemmat kuulemma siirretään, siis jos... (tietysti meidän toiveen mukaan).
Elikkä nyt kävi niin että pakkanen jää meidän osalta tyhjäksi :(
Mielikin on tällä hetkellä tyhjä, ei vaan jaksa uskoa että meidän tuurilla edes siirtoon päästäis...
-Marikukka-
Ja tervetuloa uudet joukkoon! Mää täällä yritän epätoivoisesti tunnustella jonkilaisia tuntemuksia kiinnittymisestä ja raskauden alkamisesta mutta ei mitään.. Eilen oli aivan menkkamainen möyrintä mahassa mutta tänään ei enää mitään. No, eihän niiden pitäs alkaakaan kuin aikaisintaan viikonloppuna. Testipäivä vasta 1.9. jos tarvii sinne asti ees ootella. Onko moolilla ollu mitään oireita?
Ikävä, että Marikukan saalis jäi niin pieneksi mutta pidetään peukkuja, että molemmat hedelmöittyy ja pääset siirtoon. Pakastin on jääny jo monelta tyhjäksi, itseltä myös. Kyllä kai tähänkin joukkoon täytyy joku plussa tulla, että plussasäteitä vaan kaikille ja PALJON! :)
Marikukka; älähän huoli - samanmoiset oli mun fiilikset viikko sitten! Varmasti ainakin toinen hedelmöittyy mainiosti - ja vaan se yksi tarvitaan:=) Olin kanssa ihan varma, että siirtoon ei päästä, mutta niin vaan päästiin. Ja niin säkin pääset! Lohdutukseksi vielä, että mullakin oli punktion jälkeen iltapäivällä ja seuraavana päivänä tosi tyhjä olo (henkisesti siis, koska muuten olin turbonakki). Sitten olin siirron jälkeen viikonlopun ihan optimistinen ja nyt taas ihan maakuopassa ja itku tosi herkässä ja raivo kanssa.
En elättele toiveita plussan suhteen, mutta kyllä maailmaa romahtaa hetkeksi, jos tämä hoito ei onnistu.
Mites Mimaiksen punktio ja saalis:=)?
Unelma, en oikein tiedä, oisko mitään oireita...mutta piinaavaa on!!!
tsemppiä kaikille kovasti!
-mooli
Tervetuloa uudet joukkoomme.
Punktio itessään meni hyvin. Vähän kävi kipeesti, mutta ihan siedettävää ei jäänyt mitään traumoja. Lääkärinä oli HM. Munasoluja saatiin 18 kpl ja huomenna saan soitella että miten ovat jakautuneet. Miehen simpat oli ihan ok kans, joten ivf tehdään.
Punktion jälkeen olo oli tosi loistava, mutta sitten kun lähdettiin pois sairaalasta tuli heikotus... varmaan verensokerit laski. Huippas ja oksetti ja maha kipee. Nappasin heti yhden panadollin ja mies kävi ostaa mulle leipää ja limsaa. Niillä sitten olo koheni, mutta oli kyllä huono olo ennen sitä huh huh.....
Marikukalle: Harmi että muniksia tuli vähän, mutta eihän siihen tarvita välttämättäkö kuin ne kaksi kappaletta. Yhdellä tutullani ei saatu kuin yksi ja se lähti hyvin jakaantumaan, kiinnittyi ja nyt vauvan pitäisi syntyä lähiaikoina. Joten ei se aina määräkään ratkaise. Tsemiä! Huomenna ollaan viisaampia jakaantumisen suhteen. Oltiinkohan muuten yhtäaikaa tänään siellä väestöliitossa. Siellä oli nimittäin monta muutakin pariskuntaa. Meillä oli punktio yhdentoista aikoihin.
Maha on vielä vähän hellän puoleinen, mutta voiton puolella ollaan!
Unelmalle ja Moolille tsemiä piinistelyihin! Ja olikos Ronja kasperillekin jo siirretty, no joka tapauksessa tsemiä!
terkuin Mimais
Ja tervetuloa uudet myös pinoon, kiva kun on seuraa.
Hieno oli myös tuo päivityslista, kiitos siitä
Itselläni oli myös eilen punktio ja 7 solua saatiin.
Tulos oli yllättävän hyvä, mutta osa on pieniä eli kyllä jännitys
jatkuu.
Tänään saa sitten soitella, että hedelmöittyivätkö.
Jännitystä siis kyllä riittää loppuun saakka.
Yleensä minulla käy se kato hedelmöityksen jälkeen eli hedelmöittyvät hyvin, mutta jatko menee sitten huonosti.
Mutta yksi vain siihen tarvitaan, yritetään pitää mieli virkeänä
ja toivotaan parasta.
Taisimme olla melkein kaikki muuten eilen väestöliitossa, itse olin 10 aikaan..
Nyt sain vähemmän lääkettä ja ei tullut huono olo. Tosin koko päivän vaan nukutti.
Hieman tulee vielä vuotoa, mutta muuten vointi vallan hyvä.
Mites muiden olotila?
Kiitti vaan kaikille kun jaksatte lohdutella! Odotukset oli muniksien suhteen niiin paljon korkeammalla. Sanoi se lääkäri niitä kystäsoluiksi, siis niitä useita mitkä ei ollu kelvollisia. En siinä lääketokkurassa hoksannut kysyä, että minkälaisia ne kaksi normaalia solua oli laadultaan (vai voiko niistä edes tietää heti sen punktion jälkeen?!)
Nyt on mieli vähän pirteämpi, mut jännittää vaan niin kovasti se soitto sinne VL:n...
Olotila on ollu kyllä hyvä, sieltä kotiin lähtiessä otin kipulääkkeen, ku automatkaa niin reilusti, mut sen jälkeen ei minkäänlaisia kipuja ole ollut, eikä vuotoa.
Joo aika moni vissii eilen ollu siel VL:ssa ja viel yhtäaikaa, mulla oli aika puol yhdeltätoista. Yllätyin kyllä että niin monta pariskuntaa ehti jo olla sinä aikana ku mekin ja mieski oli ihan tyyliin että " eikö me ollakkaan ainoita" :)
Piinaavaa on jo odottelu tuosta hedelmöittymisestä, entäs miten kestää ne kaks viikkoa ku odotellaan sitä kiinnittymistä ... huh ...
-M-
Hih, te ootte kaikki ollu eilen siellä punktiossa! Hyvä saalis minervalla - vaan se yksi hyvä tarvitaan:=) Ja kiva, että vointi on jo parempi.
Mä kuvittelin Felicitaksessa olevani jotenkin erityinen - ja sit laskin, että sielläkin tehdään useampi IVF/ICSI päivässä...niin se on yleistä nykyään! ja muuten meillä " ei saanut" soittaa klinikalle seuraavana päivänä - lekuri sanoi, että kahden päivän päästä tietää laadukkuuden paremmin...?
Ensimmäinen piinaviikko takana...huhhuh...
Tsemppiä!
-mooli
Hih.. Päästään kuin päästäänkin siirtoon, molemmat munasolut hedelmöittyneet :)
Rupesin tässä vielä miettimään että voiko tässä vielä joku voi mennä mönkään ennen siirtoa? Jakaantumisessa jne...
Meinaan vaan kun en älynnyt kysyä siltä labran tätiltä oikeastaan mitään sen jälkeen kun kuulin että kumpikin on hedelmöittynyt, rupesin vaan hyppimään ja pomppimaan riemusta (mitenhän sitten jos kuulen joskus olevani raskaana...)
Lähdenpä tästä jatkamaan rentoutavaa ja ainakin omasta mielestäni ansaittua saikkua...Vaikkei kipuja ookkaan, mut on se niin kuluttavaa tuo odottelu ja jännitys...
-M-
3 oli hedelmöittynyt eli toivon mukaan siirtoon päästään.
Kaippa ne aamulla soittaa, jos jakatuminen ei ole mennyt suunnitelmien mukaan.
Viime ivf:ssä mulla hedelmöittyi 7, mutta vain 3 jakautui normaalisti.
Hieman siis piina vielä jatkuu, mutta eiköhän me kaikki siirtoon päästä!
Montako teille suunnitellaan siirrettävän? Minulle 2, jos niitä huomenna on edes sen verran.
Huomenna sitten lisää kuulumisia, toivottavasti positiivisia sellaisia.
Itsellä kauhiat oviskivut eilen ja tänään ja kaiken lisäksi vielä hieman epätoivoinen olo. Mies yrittää parhaansa mukaan luoda toivoa ja uskotella että tällä kerralla tärppäisi. Tuntuu jotenkin hassulta " marista" omaa oloa kun tietää että monet on painiskellut lapsettomuuden kanssa niin paljon kauemmin kuin me ja meillähän jo yksi lapsi onkin. Itse vaan olen niin herkkä ja en vieläkään (voiko koskaan ollakkaan) sinut tämän asian kanssa.
mooli: mekin oltiin Felicitaksessa hoidossa ennen (tyttö sai alkunsa juuri siellä) Tällä hetkellä diacorissa, vaihdettiin rahasyistä:-( harmittaa ihan sikana.Tykkäsin paikasta tosi paljon. Mies kyllä hieman lupaili jos mä täysin hajoon negaan voidaan harkita yhtä hoitoa välissä felicitaksella, vaikkakin pakkasessa onkin vielä alkioita. On huomannut että itsensä kokoaminen negan jälkeen on mulla niin hel....tin vaikeeta.
Ronjakasperi: mikäs sun tilanne on???
Toivotaan että saadaan oikein pitkä plussajuna aikaiseksi!!!!!
elikäs 10 kpl oli hedelmöittynyt eli siirtoon ollaan menos. Kait! ;) Huomenna tietää sit siitä jakaantumisesta ym.
tsemiä meille!
terkuin mimais
A.N.M moikka vaan ja kiitos positiivisesta palautteesta liittyen mun hoitopaikkaan:=)
Mites Unelma, onko oireita??
-mooli (vielä 7 yötä testiaamuun....)
A.N.M: Meillä oli eilen siirto, kaksi alkiota siirrettiin...elikkäs tämä päivä oli eka piinapäivä...menis äkkiä kaks viikkoa!
Tsempit huomenna siirto meneville!
T.Ronjakasperi kera Ilonan ja Iivarin, pp 1
ja kaveri sieltä kyytiin laitettiin, toivottavasti tarrasukkien kera ; ) Yhteensä olikin 14 hedelmöittynyt. Kahdeksan oli jakaantunut ja 7 meni nyt pakkaseen. Paras siirrettiin nyt ja yksi paras jäi kans pakkaseen, loput vähän huonompia. En sit kyselly et minkälaisia. Mutta kuulema kaiken kaikkiaan tosi hyviä ja hienosti kuulema menny. Hoitsut osaa tsempata ; )
Muillakin tänään siirtoja, tulkaahan kertomaan miten kävi. Jännittävät ajat meillä edessä päin. Hui!
t. Mimais ja pp 0
Siirto on myös minulla ohi. Kumpikin oli jakautunut hienosti, mutta toisessa oli jotain häikkää tumassa, tai sinnepäin....ja niinpä se meni roskiin...
Eli yksi pöllykkä matkaan lähti :)
Nyt vain jännäillään peukut ja varpaat pystyssä, et miten käy... hui!! On taatusti pitkät kaks viikkoa.
Vilkutuksia kaikille!!
-M-
Kaikki on päässy tähän mennessä siirtoon, hieno homma! Jännittäviä piinapäiviä vaan kaikille! Mulla oli tänään taas maha kipeä, tuntu että menkat alkaa justiinsa. Että pahaa pelkään. Lisäksi niska-hartia seutu taas vaihteeksi ihan jumissa ja kipeenä, itkua melkein väänsin, mutta aattelin että oon vaikka pää kainalossa töissä, saikkua en viiti taas ottaa (viimeksi viime viikolla ollu 3 pv). Mutta pakko kai se on huomenna ottaa, jos olo ei helpota ku ei musta oo mitään apua tällasena puolivammasena töissäkään. Mää tässä jo mietin tulevia hoitoja, että miten ne sais siellä Helsingissä hoidettua. Muutto tosiaan Vantaalle eessä ja sieltä ei niin vaan kuleta työaikana Hki:in. Helsingissä hoidoissa olevat, ideoita pliis! :)
Kaksi siirrettiin, yhdessä jotain vikaa eli meni roskiin.
Pakkaseen ei jäänyt mitään, mutta helpotti kummasti, kun kerran siirtoon saakka pääsin.
Taisi joku teistä tulla väestöliiton ovella vastaan : )
Nyt nukuin parin tunnin päiväunet, ollut kyllä stressaavaa aikaa.
Tsemppiä meille kaikille piinailuun, tulee pitkä kaksi viikkoa.
Kopsasin tuolta endorfiinin listan ja päivitän sitä... Toivottavasti ketään ei jää listasta pois. Päivitellään sit lisää, jos jää ; )
Unelm@:1.IVF/ICSI, punktio 14.8, siirto 16.8 2 kpl, testi:
2xInssi-neg.
Mooli:1.IVF, punktio 16.8, siirto 18.8 1kpl, testi:
Marikukka83:1.IVF, punktio 22.8, siirto 24.8 1kpl, testi:
Mimais:1.IVF, punktio22.8., siirto 24.8 1kpl , testi:
2x insem.-neg.
Mitima: 2.ICSI, punktio 23.8. tai 25.8. siirto?, testi:
1.ICSI-neg.
Minerva72: 2.IVF, punktio 22.8. siirto 24.8 2 kpl, testi:
1.IVF.-neg. Pas-neg.
Odottelua: 2.IVF, punktio ?, testi:
1.IVF-neg. Pas-neg.
Ronjakasperi: 3:n ICSI:n PAS, siirto 22.8. 2 kpl, testi:
3xICSI-neg.
Endorfiini: 2.IVF, punktio ?, testi:
1.IVF-neg.
Janttura: 2 icsi, punktio 21.08, siirto 24.08, testi ?
A.N.M pas siirto 25.8. testi?
Jospas ne meni oikein? Eihän pahastuta jos ei menny ; )
11 kpl meitä kaiken kaikkiaan on piinailemassa. Tulossa siis hurjat kaksi viikkoa.
Paljon meitä on tieten käynyt oulun väestöliitollakin tästä porukasta.
terkuin Mimais
Tervetuloa mukaan A.N.M!
Meillä myös PAS-hoito menossa, tänään siirrettiin kaksi alkiota, toinen vähän huonompi laitettiin paremman kaveriksi. Meillä hoito tehdään lääkkeellisenä, miten teillä? Miten Mimais meni punktio, joku muukin oli jolla tänään punktio?