vk 34, ivf/icsi/pas
Tässä aloittelen uutta pinoa. ; )
Itse olen ekakertalainen näissä koeputkihommeleissa. Eli tarkoitus olisi tehdä viikolla 34 ivf hoito.
taustaa: yritystä ollut 05/03. Olemme mieheni kanssa ns. selittämättömiä tapauksia, mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Kaksi inseminaatiota on kokeiltu tuloksetta. Hoidossa olemme oyssissa.
Toivottavasti tämä ivf toisi kaivatun plussan meidänkin perheeseen! Pitää yrittää tsempata itseä kauheasti ja jotenkin olo on sellainen toiveikas ; )
Tulkaahan muutkin samassa aikataulussa olevat pinoutumaan, niin on yhdessä mukavempi vaihtaa kuulumisia!
t. Mimais
ps. Mulla alkaa sumuttelut torstaina!
Kommentit (195)
Endorfiini:
Päivitystä jälleen, jännitys tiivistyy ja ensimmäiset plussat jo saatu!!!! Onnea vielä kerran plussanneille ja oikein paljon vauvaliimaa matkaan muille!! ;0)
Unelm@:1.IVF/ICSI, punktio 14.8, siirto 16.8 2 kpl, testi: POS!! (pp15?)
2xInssi-neg.Mooli:1.IVF, punktio 16.8, siirto 18.8 1kpl, testi: POS!! (pp11)
Marikukka83:1.IVF, punktio 22.8, siirto 24.8 1kpl, testi:
3xIUI-neg.Mimais:1.IVF, punktio22.8., siirto 24.8 1kpl , testi:
2x insem.-neg.Mitima: 2.ICSI, punktio 23.8. tai 25.8. siirto 25.8, testi:
1.ICSI-neg.Minerva72: 2.IVF, punktio 22.8. siirto 24.8 2 kpl, testi:
1.IVF.-neg. Pas-neg.Odottelua: 2.IVF, punktio ?, siirto ?, testi:
1.IVF-neg. Pas-neg.Ronjakasperi: 3:n ICSI:n PAS, punktio?, siirto 22.8. 2 kpl, testi:
3xICSI-neg.Endorfiini: 2.IVF, punktio 23.8, siirto 28.8 2kpl, testi:
1.IVF-neg.Janttura: 2 icsi, punktio 21.08, siirto 24.08, testi ?
A.N.M pas, punktio?, siirto 25.8. testi?
Ruuneperi: 1.IVF:n 2. PAS, punktio?, siirto 24.8, testi?
1.IVF-neg. 1.PAS-poika -04.Pikkumyy-77: 1.IVF:n 2:PAS, siirto 25.8, testi?
1.IVF -04, tuoresiirrosta poikavauva.Nyt meitä mukana 13!! Ja ensimmäiset 2 testiä positiivisia!
2/13 -POS, 11/13 ???
Ronjakasperilla alkaa jännitys nousta!!?? Minkälainen olotila, tuntemuksia, oireita?? Keroohan kuulumisia meille uteliaille kanssasisarille!
Hienoa. Ihan kyynel meina silmään tulla ; ) Olispa tää pino oikea plussa pino, ainakin alku vaikuttaa lupaavalta!
Itsellä, no minkäslaisia oireita mulla nyt onkaan. pitää oikein miettiä. Tottunu näihin kipuihin tässä hoitojen edetessä. Mahaa juilii ja valkovuotoa tulee tai jotain, voi olla myös luge vuotoja.
Vielä kerran onnittelut plussanneille....
t. Mimais pp6
Unelma - olin ihan varma sun plussasta - ONNEA! Lisää lussia kehiin, tytsyt!
*moikka Endorfiini* kiitos listasta:=)
-mooli
Täällä on pp 8 menossa ja tympäsee ku aika menee niin hitaasti. Tänään on ollu vähän pahaa oloa, en tiiä sitte onko oire vai mitä. Vai johtuuko siitä kun pelottaa hirveesti että tääkään hoito ei onnistu, olihan tää kummiskin jo 9:s siirto. Sunnuntaina ajattelin testata jo vaikka hoitaja käski tehdä vasta ens viikon torstaina, hulluhan se on!
Tämähän on tosi upeaa!!!
Edelleenkin; perästä tullaan :) (toivottavasti...)
Onko kellään muulla tissit kipeinä??? Mulla on ollut jo ennen siirtoa vähän kipeät ja siirron jälkeen oikeen tosissaan. Nyt on jo ihan turpeat ja mieski sano että ovat muka kasvaneet.
Masussa nippailee ja eilen ja tänään oli sellaista kutinaa mahan sisäpuolella, jännä tunne.
-M- vaikenee, mutta vain hetkeksi :)
p.s Paljon ++++++säteitä kaikille!!!
p.p.s Pahoittelut Endorfiinille huonoista uutisista. Älä vielä luovuta...
vaan kaikille!
Mulla on kans rinnat tosi kipeet. Maha on tasaisen kipea koko ajan. Välillä tuntuu et on menkkakipuja ja sit ei. Oikealla puolella juilii enemmän. Väsyttää ym. Pistän nuo ehkä lugejen piikkiin. Pelottaa vaan niin hirveesti. Haluan olla positiivinen ja uskoa plussaan, mutta pelko hiipii silti aina nurkan takaa. On tää sit hirveetä tää piinailu. ; ) Uskotaan ja toivotaan parasta ; )
t. Mimais
Kaunis kiitos kaikille teille ihanille ihmisille, jotka olette minua tsempanneet!! Lohduttaa todella paljon. Joskus tuntee itsensä niin yksinäiseksi näiden hoitojen ja lapsettomuus asioiden kanssa kun kenelläkään lähipiirissä ei ole kokemuksia asiasta. Mitä tästä tuliskaan ilman näitä keskustelupinoja??!! Ajatelkaa niitä naisparkoja jotka saivat hoitoja ennen näitä netti vertaisryhmiä. Heillä ei välttämättä ollut ketään ihmistä joka olisi ymmärtänyt, eikä mitään mahdollisuutta jakaa tuntemuksia ja keskustella hoidon kulusta. Eli siis jotain hyvääkin tästä internetistä todellakin on! :0)
Toivoni olen todella jo heittänyt ja odottelen vain, ja toivon, että menkat alkais mahdollisimman nopeasti. Mahassa on sellainen menkkajuilinta ollut koko päivän, mutta johtunee vain noista hormooneista, eihän menkat kuiteskaan ihan vielä voi alkaa, pp2.. Viimeks alkoi menkat pp8, joten ainaski viikko varmaan vielä menee.
Aika vain kuluu niin hitaasti..
...ja lohtuhalaus endorfiinille...
Menossa pp6 ja tuntuu, että aika kuluu niin hitaasti. Mitään tuntemuksia ei ole, mutta tarviiko niitä vielä ollakkaan...?? Vähän on pessimistinen mieliala tällä hetkellä. Jotenkin ei vain jaksa uskoa, että pääsisi näinkin " helpolla" . Koitetaan vaan jaksaa :)
Unelm@: Soitin vain keväällä väestöliittoon ja ilmoitin että olemme muuttaneet pääkaupunkiseudulle. Kysyin, että voidaanko alkiot kuljettaa tänne ja ilmoittivat että onnistuu. Eivät puhuneet mitään sulamisen mahdollisuudesta..omituista...Mikäs teidät tänne päin muuten tuo? Jos saa olla utelias:) Me tultiin miehen työn perässä, yllättäen..
ja lohtuhali endorfiinille (olikohan oikein kirjoitettu?) Toisaalta mikään ei ole varmaa ennenkuin menkat tulet!
ON: Siirrosta asti olen kärsinyt kipeästä alavatsasta, aivan kuin menkat olisivat. Vihloo, särkee, nipistelee jne. Nyt lisänä on tullut MIELETÖN alaselkäkipu, siis todellä kipeä. Jos tästä hoidosta raskaudun, niin taitaapi olla kohdunulkoinen :-( Esikoisen tuonneessa hoidossa olin myös alavatsasta kipeä, siksi plussa olikin suuri yllätys. Mutta tälläistä selkäkipua en muista. Oma mieli on kuitenkin positiivinen, usko plussaan on kova, miksi? sitä en osaa sanoa. Olen ollut ihan extra hyvällä ja luottavaisella mielellä, ainoastaan tup selkäsärky vähän kummastuttaa.
Mitens muilla piinisteliöillä menee???
terv A.N.M pp6
Ensiksi hurjat onnittelut plussanneille!
Itsellä fiilikset vähän huonot, kun mulla on aina
selkeät menkkaoireet ja ne alkoivat jo tiistaina.
Hyvin pessimistinen olen hoidon onnistumisen suhteen, kun
vielä vertasin oireita edelliseen ivf-hoitoon, niin ihan samassa
aikataulussa alkoivat.
Mutta tosiaan ei saa luovuttaa, ennen kuin vuoto alkaa.
Itselläni todennäköisesti ma-ti, jos vertaa edelliseen hoitoon.
Mutta yritän pitää toiveita yllä, enhän ole koskaan ollut raskaana,
joten voihan raskausoireet tuntua samalta.
Toivottavasti muilla on paremmat fiilikset : )
T:minerva pp7
Älkää luovuttako ennen kuin menkat oikeesti alkaa!!! Mulla oli kans kunnon menkkaoireet, alko pp8 ja luulin todellakin, että menkat alkaa. Mutta eipä alkanu. Vieläkin tosin välillä myllertää mahassa mutta kai se on normaalia. Huomenna teen uuden testin ja sit varaan ultran viikolle 37.
Pikkumyy77: Käytännöt näköjään vaihtelee, niin kuin muidenkin asioiden suhteen.. Mun ukko sai päähänsä, että pitäs päästä pääkaupunkiseudulle (vaihtelua). Saatiin molemmat helposti töitä, minä siirron ja ukko samoja hommia toisesta firmasta, joten ei tarvinnu paljoa miettiä. Tosin olen jälkikäteen miettiny, että olikohan tuo ihan viisasta.. No onneksi siellä on jokunen tuttu. Ja ainahan sitä pääsee takaisin. No, " kohta" mää pääsen jo mammalomalle, mikäs sen ihanampaa.. Harmi, että kaikki mammakaverit on täällä Oulussa.
Mukavia piinailupäiviä kaikille! Lisää plussia ootellaan :)
Hillitön määrä onnitteluja kaikille jo plussanneille!!! Toivottavasti moni meistä piinailijoista seuraa perässä. Oma napa on ihan " normaali" . Ei mitään oireita, olo aika neutraali, ärsytyskynnys ehkä hieman madaltunut, mikä mulla oireilee tädin tuloa... Poika tosin pitää äipän tehokkaasti liikkeessä, enkä tätä piinailua juuri ehdi miettimään.
Ruuneperi ja pp7
Mulla on maha kipiä! Ollu koko päivän tai oikeestaan varmaan koko viikon. Näin jotain kauheeta painajaista viime yönä, että oltiin aina vaan hoidoissa jossakin sairaalassa ja lopulta ne löys meistä jonkun vian ( mehän ollaan siis selittämättömiä). Aamulla ihan varma että menkat alkaa. Mut ei alkanu.
Nyt ymmärrän tän piinailun, tää on kamalaa. ; ) Toivos niin sen onnen meilleki koittavan. Toisaalta oon aika positiivinen, ollu jo ekoista sumuista asti, mutta sitten pessimisti iskee! ; ) Aikas hankalalla päällä olen.
piinailua jo 7 pv
t. Mimais
Miks aika kuluu näin hitaasti?!
Tänään on ollu taas ihan hirveä päivä, oon ollu vapaalla eli siis koko päivän yksin kotona... liikaa on tullu taas mietittyä ja viimisenä niittinä apeuteen (vaikkei kyllä sais olla) oli se ku kuulin parhaan ystäväni odottavan toista lasta, vanhempi täyttää sillä vuoden joulun aikaan... Jotenki vaan niin ahistaa ku muilla se on niin helppoa ja sit vielä pitää yrittää olla iloinen heidän puolesta... Ihan eppaa...
Mulla kans masu oudon tuntunen, ei kipeä mutta nipistelee kohtua (tai ainakin luulen niin) Naama ja hiukset on ihan rasvasia, yäkkis!
Tänään olen myös salaa ruvennnut jo suunnittelemaan seuraavaa hoitoa...
Kuinkas pian sitä uuteen rumbaan voi alkaa? Ku meillähän sinne pakkaseen ei mitään jääny... Ku tälle vuodelle on se lääkekattokin jo täynnä ni ei niitä enää tarvis maksaa.
Kiitos jos jaksoitte lukea, ahistumatta ei voi olla tässä piinaavassa odotuksessa.
Ihanaa että tämä nettijutska on olemassa, hulluksihan tässä tulis jos ei sais kanssasisarille purkautua, ku kulkaan muu ei tätä oikeasti tajua.
Vilkutuksia kaikille :)
-M-
Täältä on kyllä kiva käydä lukemassa mitä kanssasisaret on kirjoitellut ;)
Yksin olisi niinn kurja mietiskellä ja pohtiä näitä juttuja!
unipäiväkirja osa 2. Viime yönä näin unta, että olin synnytyslaitoksella. Heh! Mulla on vilkkaat unet.
Massu on edelleen kipiä, nyt on vähän ollu ehkä vähemmän kuin aamulla ja eilen illalla. Rinnan on niin kipiät, että kun kylkeä kääntää niin kivistää oikein kunnolla. Väsyttää kamalasti jne.... Mites teillä muilla.
Ai niin ja nyt on alkanu sitte kyttääminen nimittäin ko vessas käy, ni häjissään vähän menee sinne ja katsoo, että onko tullu tuhrua ym. Ihanaa tää piinailu ; O Jospas se palkittaisiin tässä kohta.
t. Mimais pp 8
Unelmaa peesaan, ei todellakaan kannata luovuttaa!! Ei mulla ainakaan ollut YHTÄÄN erilainen olo, kuin ennen menkkojakaan ja silti klinikalta eilen vahvistivat verikokeen tuloksen olevan vahvasti positiivinen! Mulle oli piinailun kannalta ehkä just vaikeinta toi puoliväli, n. pp 6-7...koettakaahan jaksaa vielä! testipäivä tulee sitten yllättävän pian! Tehdään tästä kaikkien aikojen plussapino!!!
-mooli
oli ne mahakivut? Oliko teillä? Mulla on nyt tosiaan joka päivä sellaista menkkamaista mahakipua. Rinnat on kans niin kipiät, että yölläkin tuntuu kun kylkeä kääntää.
Kertokaa meille piinailijoille, et minkälaisia ne teidän oireet oli.
t. Mimais pp 9
Miten muut aikoo tehdä testejä? Mä arvelin sitkuttaa ens sunnuntaihin.... jos ei menkat ala ennen sitä! sit on jo pp 17. Toivotaan parasta.....
Juu kyllä mulla mulla oli mahakipuja. Mulla alkaa mahakivut ja jomotus oikealla puolella muutamaa päivää ennen menkkoja ja niin alkoi nytkin. Samoin mulla on tissit aina kipeenä, alkaa jo noin pari viikkoa ennen menkkoja. Nyt se alkoi vielä aikasemmin, jo ennen punktiota niin kuin ilmeisesti muillakin. Tavallisuudesta poiketen mulla oli vähän sellasta nippailua, vihlontaa ja kourasuja. Tissit on edelleen kipeenä ja välillä vähän sellasta menkkamaista möllerrystä. Muuten ei yhtään mitään. Ei ees maha pömpötä niin kuin yleensä. Pelottaa, pitäskö tässä olla enemmän jotain tuntemuksia? Jos kaikki ei ookaan niin kuin pitäs, jos se onkin vaan joku tuulimuna. Voi hitto, pääsis jo sinne ultraan! Mulla on siis se 13.9. Paljonkohan se verikoe maksaa? Pitäsköhän käydä siellä ennen sitä? Jänskättää niin hulluna..
Mites Moolilla? Millasia tuntemuksia sulla?
No niin, kyllä se testi näytti kahtaa viivaa mullekin.. En kyllä meinaa uskoa tätä todeksi. Vaikka tää oli meidän eka IVF eikä varsinaista vikaa ole löydetty kummastakaan, ehdin ajatella elämää ilman lapsia. Taidan tehdä toisen testin ennen kuin varaan ajan ultraan. Nyt vain oottelen ultraa, että nähdään mitä siellä näkyy, yksi vai kaksi :) Mulla tosiaan ultra vähän aikasemmin, halusivat VL:llä, että menen käymään siellä ennen muuttoa, että näkevät monta tulee. Mutta kaikki on vasta alussa, matkalla voi sattua vaikka mitä. Ei auta ku toivoa, että kaikki menee parhain päin.
JA TIETYSTI ONNITTELUT MOOLILLE! :) Hienoa! Nyt ootellaan vaan lisää plussauutisia. Ikävää, että joku joutuu myös pettymään.