Onko Visa Electron nolo kortti?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:28"]
Asun Ranskassa ja mulla on Visa Electron paikallisesta pankista. Ehdottomasti nopein kortti päivittäisiä ostoksia maksaessa. Omistan kyllä luottokortin, henkilökohtaisen sekä firman.
[/quote]
Miten ihmeessä, kun se kortti ei edes käynyt Pariisin tai Nizzan Spar- tai Monoprix-ruokamarketeissa???
[/quote]
No, kyllä minun ranskalainen electron-korttini on käynyt jo useamman vuoden joka ikisessä kaupassa missä olen käynyt, ympäri Ranskaa. Ainoa, minne Electron ei kelpaa, on tietulli. Sinnekin voi maksaa käteisellä.
Sulla on varmaan joku nostoraja ylittynyt??
t. toinen Ranskassa asuva
Meinaako luottopuolen mollaajat maksaa debitillä esim: Yhdysvalloissa? :)
On mullakin pankin suosituksesta electron lompakossa ns kakkoskorttina jos masteri ei toimi, mutta onhan siinä sellainen nolous olemassa ja voin kyllä kertoa miksi. Olen ollut ulkomailla kahden kaverin kanssa ja niillä kavereilla on ollut pelkät electronit. Kaverit on ollut jotain 32-vuotiaita ja ne ei pysty reissun päällä vuokraamaan autoa, kun niillä on pelkät electronit. En mä heitä tuomitse, enhän mä muuten olis niiden kaveri. Kuitenkin hölmöä jossain hotellinkin respassa alkaa aikuisten ihmisten tekemään asioita hankalimman kautta, kun luottokorttia ei ole. Ja jos ei terveellä 32-vuotiaalla tosiaan ole, niin kyllä hän joitain asioita on väärin elämässään tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:13"]
Muissa Pohjoismaissa kaikki 18v täyttäneet saavat sen oikean debit+credit (pankki+luottokorttiyhdistemäversion) eli Visan/Masterin pankista, vaikka olisivat opiskelijoita eikä heillä olisi mitään säännöllisiä tuloja. Toki luottoraja määritellään varmaan melko alas noissa esim tonniin mutta että kortilla olisi kuitenkin aina vararahaa esim. matkoilla kun monessa maassa ei Electronit ja Maestrot käy. Muissa maissa Electron/Maestrokortit ovat muutenkin melko harvinaisia.
Olen asunut Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Ihmettelen miksi Suomessa jaetaan Electroneja ensisijaisesti kaikille. Muissa maissa sitä pidetään ns. "teini-Visana".
[/quote]
Suomessa Visa voidaan myöntää korkeakouluopiskelijoille, joilla on vähintää 90 opintopistettä (eli opiskelutahdista riippuen n. 1,5 vuotta opintoja takana). Ongelma tuossa on kai se, että useat pankit ovat muuttaneet luottokorttinsa vuosimaksullisiksi, ja opiskelijat eivät halua turhia kuluja kortista jota tarvitsee kuitenkin melko harvoin. Siinä olen samaa mieltä, että ulkomailla matkaillessa luottokortti on tärkeä, esim. lentokentillä tai paremmissa hotelleissa voivat vaatia sitä maksaessa.
Itsellä on Hypoteekkiyhdistyksen vuosimaksuton Mastercard (joka oli ennen Visa, mutta sekin muuttui sopimusmuutoksen vuoksi) ja Nordean myöntämä Stockmannin Mastercard, myös vuosimaksuton. S-pankki on niitä harvoja, jotka kotimaassa vielä vuosimaksutonta Visaa tarjoavat, mutta heillä on tiukempi seula hakemuksien suhteen; turha yrittää opiskelijana ko. korttia.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:11"]
Minä rakastan luottokortteja :) Nordean MC Gold on suosikkin ja sillä saa erinomaisen palvelun Jenkeissäkin koska kuvittelevat sen olevan joku Euroopan ylimystön vip-kortti koska eivät näe sellaista kovin usein! :D Jos vilautan sitä Miamin beach clubeilla jossa kortti katsotaan ennen kuin päästävät sisään ja kun luokittelevat aina siellä asiakkaan sen kortin mukaan, niin tarjoavat heti ilmaiset shampanjat jne. Sain tuolla Nordean kortilla kerran saman julkkiskohtelun kuin joku mustan centurion-Amexin omistaja, joka saapui siihen minun jälkeeni, eli oman cabanan peteineen ja juomineen. Mustan Amexin saa jos on törsännyt sillä edellisellä kortilla 250 000 dollarin edestä vuodessa.
Ostelen sillä luotto-ominaisuudella kaikkea ihanaa pitkin kuukautta ja pudotan sen ennen eräpäivää miehen laskukasaan ja hän maksaa sen pois. Jos summa jää alle parin tai kolmen tonnin niin ei kysy mitään. Joten miksi ihmeessä suostuisin johonkin köpöiseen Elektroniin jonka kautta rahat menisi minun omalta tililtä ja jolla ei saa hyvää kohtelua missään, tai tuskin sillä pääsisi edes sisään moneen paikkaan???
[/quote]
Eli sulle luottokortti edustaa statussymbolia, jota voi aina tarpeen tullen näkyvästi heilutella, jotta saa vip-kohtelua ja ilmaiset samppanjat? Ja elät vielä miehesi rahoilla?
Joo, onneks mulla ei oo tarvetta tuollaiseen pelleillyyn. Nautin enemmän reppureissailusta (ja kyllä, olen maksanut hostellit joko käteisellä tai Electronilla, eikä ikinä kukaan ole katsonut kieroon). Matkustellessa pitää joka tapauksessa olla myös käteistä mukana, jos vaikka kortti katoaa.
On se nolo, koska se ei käy enää missään. Visa Electron-korttia ei ole enää olemassakaan.
Nykyään on vain Debit ja Credit-kortit.
Mulla on Visa Electron. On mulla toinenkin kortti (pankki) mutta en käytä sitä, Electron on kätsympi.
Onhan Visa Electron olemassa , käy kotimaassa ja ulkomailla. En edes halua luotto-ominaisuutta,en elä velaksi.
Miksi tällaista pitää miettiä? Mitä väliä, vaikka olisi maailman noloin kortti?
Mikä tahansa luottokortti on nolompi. En ole koskaan ostanut luotolle, enkä osta.
Mikä siinä on noloa? Sekö on noloa,jos ei vinguta Visaa luottorajat paukkuen.
Electronin käyttöhän edellyttää nimenoman sitä että siellä tilillä on rahaa toisin kuin luottokorttien kanssa...!
Visa Electronilla on aika huono maine monestakin syystä. Ensiksikin se on kortti lapsille ja muille jotka eivät muuta saa. Toiseksi se on varmentava kortti ja varmentavat kortit ovat ainoita kortteja joiden kanssa voi tulla ongelmia. Viimeksi pari päivää sitten käytin plussakortti-electronia pienessä kaupassa. Ainakin yksi edellinen asiakas ei saanut ostoksiaan, koska varmennuksessa ongelmia ja lähti korvat punoittaen kotiin. En olisi saanut minäkään jos en olisi kaivanut esiin credit/debit-korttiani, joka ei varmenna ja ta-daa kortti toimi. Käteistä en käytä koskaan.
No joo tekniikka voi temppuilla kun electron tarvitsee reaaliaikiset yhteydet mutta pääosin kyllä toimivat jo tänäpäivinä hyvin. Aikaisemmin enmmän ongelmia. En muista koska ei olisi toiminut minulla. Tietenkin pitää sitten olla varma että tilillä on rahaa tai muuten voi korvat punoittaa tosiaan.
Minäkään en muista milloin viimeksi visa electron ei olisi toiminut. Aika on muuttunu aika paljon siitä, kun kortti tuli markkinoille 15 vuotta sitten, ja tietoliikenneyhteydet ovat nykyään ihan eri maailmasta. Jos ne eivät toimi, se ei ole asiakkaan vika eikä sitä tarvitse mitenkään hävetä. Vai hävettääkö teitä hirveästi myös, jos netti ei toimi tai kännykkäyhteydet ovat huonot?
Kortissa ei ole mitään vikaa, mutta siitä ei missään tapauksessa ole ainoaksi kortiksi. Käytän sitä ulkomailla käteisnostoihin koska yleensä se on edullisin kortti millä nostaa rahaa, lisäksi se toimii paremmin pankkiautomaateissa kun yhdistelmäkortit jotka ovat enemmän tai vähemmän suomalainen erikoisuus.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:44"]
Visa Electronilla on aika huono maine monestakin syystä. Ensiksikin se on kortti lapsille ja muille jotka eivät muuta saa. Toiseksi se on varmentava kortti ja varmentavat kortit ovat ainoita kortteja joiden kanssa voi tulla ongelmia. Viimeksi pari päivää sitten käytin plussakortti-electronia pienessä kaupassa. Ainakin yksi edellinen asiakas ei saanut ostoksiaan, koska varmennuksessa ongelmia ja lähti korvat punoittaen kotiin. En olisi saanut minäkään jos en olisi kaivanut esiin credit/debit-korttiani, joka ei varmenna ja ta-daa kortti toimi. Käteistä en käytä koskaan.
[/quote]
Minäkään en käytä käteistä, mutta minulla on aina noin 100 euroa lompakossa siltä varalta, että jotain ongelmia ilmenisi. Ei tarvitse lähteä korvat punoittaen kotiin.
Taas yksi asia jota en ole tajunnut hävetä! :)
Visa Electron on kätevä ja nykyään oikein toimiva. Joskus vuosikausia sitten sen kanssa oli joissakin liikeissä ongelmia. Silloin oli hyvä olla käteistä mukana varmuuden vuoksi. Käteistä käytän Electronin ohessa edelleen silloin tällöin, mutta en muista milloin Electron ei olisi käynyt. Siitä on aikaa vuosikausia.
Electronin myöntämisperusteita en tunne. Jos ei luottokorttia saa niin Electronin ehkä saa kuitenkin?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:32"]
Mikä tahansa luottokortti on nolompi. En ole koskaan ostanut luotolle, enkä osta.
[/quote]
Ostan lennot jne. aina luottopuolelle, jos jotain ongelmia, eipähän tule minun piikkiini.
Aasiasta en tiedä, mutta Electronilla ei kyllä tee tuolla Jenkeissä yhtään mitään.