Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Visa Electron nolo kortti?

Vierailija
03.02.2014 |

Siis saako sellasen jos ei muuhun ole eväitä?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]

Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.

[/quote]

Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.

Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.

[/quote]

No en ole koskaan tämmöiseen törmännyt. Ehkä reissataan eri hoteilleissa

[/quote]hyvin on kelvannut raha hotelleissa. En mene viiden tähden hotelleihin, mulle kelpaa vaatimaton koska en asu hotellissa vaan nukun.

Vierailija
62/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:05"]

Mulla on visa electron ja ei ole yhtään nolo, en ainakaan syö velaksi. Olen ollut ulkomailla ja otan sen verran käteistä että pärjään. Tällä hetkellä en tarvitse edes muita kortteja. Toki saisin, olen työssä ja olen nordean avainasiakas.

[/quote]

no tyhmä olet. Esim. S-pankista saa Visan ilmaiseksi. Sen avulla voisit jättää käteisen kantamiset vähemmälle ja voisit guaranteerata hotellihuoneen. Mutta tee toki elämästäsi mahdollisimman vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]

Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.

[/quote]

Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.

Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.

[/quote]

No en ole koskaan tämmöiseen törmännyt. Ehkä reissataan eri hoteilleissa

[/quote]

Niin valmilla pakettimatkoilla suomi-turistirysiin tuollai pärjääkin. Mutta jos haluaa muutakin, on pakko olla luottokortti.

[/quote]

Suurimmassa osassa maailmaa ei edes ole luottokortteja. matkusteleppas Etelä-Amerikan pikkukaupungeissa, Afrikassa tai Aasiassa muuallakin kuin isoissa kaupungeissa. Huomaat miten "hyvin" luottokortit toimii

Vierailija
64/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]

Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.

[/quote]

No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.

[/quote]

Jos olisit edes matkustanut joskus VR:llä tai yrittänyt ostaa lennoilla tax-freestä jotain olisit saattanut huomata tämän ikävän puutteen, noin esimerkkinä. Monet lentoyhtiöt eivät suostu käsittelmään käteistä enää lennoilla jolloin offline-kortit ovat ainoa vaihtoehto.

[/quote]

Offline kortit ovat myös todella turvattomia. 

[/quote]

onneksi 1000€ käteistä lompakossa on turvallisempi.

[/quote]

Itse asiassa on. Mutta miksi pitää olla 1000 euroa käteistä mukana? 

Vierailija
65/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:09"]

Mulla on visa electron ja ei ole yhtään nolo, en ainakaan syö velaksi. Olen ollut ulkomailla ja otan sen verran käteistä että pärjään. Tällä hetkellä en tarvitse edes muita kortteja. Toki saisin, olen työssä ja olen nordean avainasiakas.

[/quote]

no tyhmä olet. Esim. S-pankista saa Visan ilmaiseksi. Sen avulla voisit jättää käteisen kantamiset vähemmälle ja voisit guaranteerata hotellihuoneen. Mutta tee toki elämästäsi mahdollisimman vaikeaa.

[/quote]

Kortilla maksaminen on hisdasta ja todella epävarmaa. Olen ollut kymmeniä kertoja kaupassa silloin kun kortit ovat lakanneet toimimasta. Siinähän sitten olet

Vierailija
66/151 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 09:09"]

[/quote]

[/quote]

Kortilla maksaminen on hisdasta ja todella epävarmaa. Olen ollut kymmeniä kertoja kaupassa silloin kun kortit ovat lakanneet toimimasta. Siinähän sitten olet

[/quote]

outoa. Maksan lähes aina kortilla. Vain kahdesti kortilla maksaminen ei ole toiminut viimeisen viiden vuoden aikana. Toinen kerta oli ravintolavaunussa ja toinen taksissa. Viimeisen vuoden aikana olen viettänyt yht. 3-4 kuukautta ulkomailla. 

Vierailija
67/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]

Jos olisit edes matkustanut joskus VR:llä tai yrittänyt ostaa lennoilla tax-freestä jotain olisit saattanut huomata tämän ikävän puutteen, noin esimerkkinä.

[/quote]

Minä matkustan viikoittain Vr:llä mutta enpä ole luottokorttia vielä tavinut. Olenkohan mennyt jäniksenä :-D

Visa Elektron toimii loistavasti Vr:n lippuautomaateissa ja asemien kassoilla. Ennakkoon verkosta ostetut liput maksan suoraan verkkopankissa. Ainoa paikka jossa elektron ei käy lipunostoon on konduktöörin maksupääte. Enpä kyllä ole junasta lippuja ostanut muutenkaan liiemmin, yhden lähijunalipun maksoin kolikoilla keväällä. Toinen poikkeus on ravintolavunu mutta siellä nyt harvemmin käyn muutenkaan ja selviän silloin käteisellä.

Vierailija
68/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:26"]Minustakin Visa Electron on aikuisella ihmisellä ainoana korttina nolo. Teinikortti. Itse käytin, kunnes sain "oikean" pankki-/luottokortin. Ei se luottokortin omistaminen tarkoita, että pitäisi elää velaksi. Onpahan vaan käytännöllinen apuväline nettiostoksilla, matkustaessa ja yllättävissä tilanteissa.

Oma rahankäyttöni on täysin hallinnassa. Ostan kuitenkin esim. lentoliput aina luotolle, koska mahdollisessa matkanjärjestäjän konkurssitilanteessa nimenomaan luotolla maksaneet voivat vielä saada rahansa takaisin, käteisellä maksaneet eivät.
[/quote]

En ymmärrä näitä alapeukkuja, taas ihan perusteltu syy omistaa debit/credit.....?

Vierailija
69/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:20"]Nolompaa on ostaa luotolle
[/quote]

Visa electronin ainoa vaihtoehto ei ole ostaa luotolle! Tajutkaa ihmiset jo! Debit puolella maksettaessa lähtee tililtä, ihan niin kun electronilla. Credittiä käyttää sitten ne ketkä käyttää. Credittiä nykyään tarttee kyllä monessa paikassa jos yhtään meinaa.lähteä suomen rajojen ulkopuolelle ja suomessakin..

Vierailija
70/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lukee näköjään luottokorttia joksikin VELKAKORTIKSI ja perustelee sillä omaa Electron-käteiskortin valintaa :DDD Luottokortti myönnetään nimen omaan henkilölle joka on luottokelpoinen, tahraton ja jolla ei mitään merkintöjä, ja siinä luottokortissa on luotto- ja pankkiominaisuus ja niistä voi valita tilanteeseen sopivimman ja sen mukaan missä päin maailmaa liikkuu.

Siksi Electron-kortista tulee aina mieleen että sen omistavalla henkilöllä ei juuri yhtään tuloja, tai ei ole luottokelpoinen henkilö eli jolla maksuhäiriöitä, tai on teini tai eläkeläinen.

Vierailija
71/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan luottokortteja :) Nordean MC Gold on suosikkin ja sillä saa erinomaisen palvelun Jenkeissäkin koska kuvittelevat sen olevan joku Euroopan ylimystön vip-kortti koska eivät näe sellaista kovin usein! :D Jos vilautan sitä Miamin beach clubeilla jossa kortti katsotaan ennen kuin päästävät sisään ja kun luokittelevat aina siellä asiakkaan sen kortin mukaan, niin tarjoavat heti ilmaiset shampanjat jne. Sain tuolla Nordean kortilla kerran saman julkkiskohtelun kuin joku mustan centurion-Amexin omistaja, joka saapui siihen minun jälkeeni, eli oman cabanan peteineen ja juomineen. Mustan Amexin saa jos on törsännyt sillä edellisellä kortilla 250 000 dollarin edestä vuodessa.

Ostelen sillä luotto-ominaisuudella kaikkea ihanaa pitkin kuukautta ja pudotan sen ennen eräpäivää miehen laskukasaan ja hän maksaa sen pois. Jos summa jää alle parin tai kolmen tonnin niin ei kysy mitään. Joten miksi ihmeessä suostuisin johonkin köpöiseen Elektroniin jonka kautta rahat menisi minun omalta tililtä ja jolla ei saa hyvää kohtelua missään, tai tuskin sillä pääsisi edes sisään moneen paikkaan???

Vierailija
72/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinersin luottokortti on must, sillä pääsee lentokenttien loungeihin syömään ja juomaan ja rentoutumaan ja niihin loungeihin on lisäksi ikäraja 18v, ei tarvitse roikkua porteilla odottamassa konetta ja istua kovilla penkeillä jossain kamalassa lapsiperhehelvetti-metelissä.

Vierailija
73/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa Electron = Teini-Visa

Missään muualla päin maailmaa ei näe niin paljon Elecron-kortteja kuin Suomessa, onko suomalaiset maailman maksuhäiriöisintä kansaa kun heille ei tarjota oikeita muovimaksukortteja?

Vierailija
74/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ranskassa ja mulla on Visa Electron paikallisesta pankista. Ehdottomasti nopein kortti päivittäisiä ostoksia maksaessa. Omistan kyllä luottokortin, henkilökohtaisen sekä firman.

Vierailija
75/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen työssäkäyvä ja kaikin puolin luottokelpoinen. Silti minulla oli vielä viime viikolla ainoana korttina Visa Electron. Se oli hyvä valinta teininä, enkä ole jaksanut aikaisemmin ajatella muitakaan vaihtoehtoja kun electronilla on pärjännyt ihan hyvin. Nyt sain vihdoin aikaiseksi hankkia debit/credit -kortin. Voi voi, mitähän minusta onkaan ajateltu, kun olen tyytyväisenä käyttänyt luottotiedottomien ja teinien korttia...

Vierailija
76/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:28"]

Asun Ranskassa ja mulla on Visa Electron paikallisesta pankista. Ehdottomasti nopein kortti päivittäisiä ostoksia maksaessa. Omistan kyllä luottokortin, henkilökohtaisen sekä firman.

[/quote]

Miten ihmeessä, kun se kortti ei edes käynyt Pariisin tai Nizzan Spar- tai Monoprix-ruokamarketeissa???

Vierailija
77/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:34"]

Olen kolmekymppinen työssäkäyvä ja kaikin puolin luottokelpoinen. Silti minulla oli vielä viime viikolla ainoana korttina Visa Electron. Se oli hyvä valinta teininä, enkä ole jaksanut aikaisemmin ajatella muitakaan vaihtoehtoja kun electronilla on pärjännyt ihan hyvin. Nyt sain vihdoin aikaiseksi hankkia debit/credit -kortin. Voi voi, mitähän minusta onkaan ajateltu, kun olen tyytyväisenä käyttänyt luottotiedottomien ja teinien korttia...

[/quote]

No nyt sulle aukesi sentään oikea maailma sen uuden kortin myötä, ja sinua pidetään yhtä astetta parempana koko yhteiskunnassa :)

Vierailija
78/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:35"]

[/quote]

No nyt sulle aukesi sentään oikea maailma sen uuden kortin myötä, ja sinua pidetään yhtä astetta parempana koko yhteiskunnassa :)

[/quote]

Mukavaa, kun pykälää ylemmäs nouseminen on näin helppoa :)

Vierailija
79/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Mukavaa, kun pykälää ylemmäs nouseminen on näin helppoa :)

[/quote]

Luottamusta antava muovikortti auttaa oikeasti asiaa, jo pelkästään globaalista näkökulmasta =)

Vierailija
80/151 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 15:28"]

[/quote]

Miten ihmeessä, kun se kortti ei edes käynyt Pariisin tai Nizzan Spar- tai Monoprix-ruokamarketeissa???

[/quote]Oma korttini käy kaikkialla, Pariisissa, Nizzassa sekä täällä Lyonissa. Siru on erikokoinen sekä hologrammi, lieneekö merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä