Onko Visa Electron nolo kortti?
Kommentit (151)
Minulla on peruskorttina Visa Electron. Silloin kun sain sen, mun oli pakko hankkia se, kun pankkikortit olivat jäämässä pois, eikä debit-korttia vielä ollut. Vähänkö raivostutti ottaa kortti, joka katsoo, onko tilillä rahaa, koska olin tavannut ylittää tilini aina muutamalla kympillä ennen palkkapäivää viikonloppuisin, jolloin siitä ei ollut mitään haittaa.
Mutta aina se on toiminut täysin moitteettomasti, eli silloin kun sen sain, niin olin turhaan ennakkoluuloinen ;) Ja siihen katteen ylittymisen mahdottomuuteenkin totuin nopeasti.
Minulla on niitä tilanteita varten Master Card ja onpa välillä ollut Amexkin, joten en todellakaan tajua, miksi minun pitäisi olla jotenkin nolo siitä, että minulla on Visa Electron? On minulla myös Master Cardin yhteydessä debit-puoli, mutta se on tilille, jota käytän aika harvoin.
Miksi minun pitäisi ottaa sellainen kortti jolla en tee yhtään mitään? Minulle riittää electron oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:05"]
Miksi minun pitäisi ottaa sellainen kortti jolla en tee yhtään mitään? Minulle riittää electron oikein hyvin.
[/quote]
no jos se todella riittää sinulle =) harvalle riittää enää nykypäivänä
Kui noloo ylipäätään on kulkee bussil
Mulle riittää Visa Electron ihan hyvin. Tilillä on rahaa isoihinkin ostoihin enkä halua elää muutenkaan velaksi. Paljon nolompaa minusta olisi maksaa luotolla jotain ruokakauppalaskua yhdistelmäkortista. Sellaistakin näkee kassajonossa joskus edellä.
Mulla on kaksi luottokorttia ja erikseen vielä debitkortti. Miksi ottaa electron-kortti, kun debitinkin saa? Perus debit-kortti toimii junissa ja tietoliikennehäiriöiden aikana, toisin kuin electron.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 07:21"]
Mulle riittää Visa Electron ihan hyvin. Tilillä on rahaa isoihinkin ostoihin enkä halua elää muutenkaan velaksi. Paljon nolompaa minusta olisi maksaa luotolla jotain ruokakauppalaskua yhdistelmäkortista. Sellaistakin näkee kassajonossa joskus edellä.
[/quote]
huoh, kun luotolla maksaa, se ei välttämättä tarkoita velaksi elämistä. Jotkut keskittävät ostokset luottokortille ja maksavat laskun kuun lopussa. Korkoa ei joudu maksamaan euroakaan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:20"]
[/quote]
huoh, kun luotolla maksaa, se ei välttämättä tarkoita velaksi elämistä. Jotkut keskittävät ostokset luottokortille ja maksavat laskun kuun lopussa. Korkoa ei joudu maksamaan euroakaan.
[/quote]
Mutta minkä takia pitäisi "keskittää", kun voi saman tien maksaa ne ruokansa?
[/quote]Kuinka joku osaisi selittää suomalaisille että luottokortilla maksaminen ei tarkoita velaksi elämista ? Vuodesta toiseen sama harhaluulo.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:24"]
[/quote]
[/quote]
Mutta minkä takia pitäisi "keskittää", kun voi saman tien maksaa ne ruokansa?
[/quote]
Koska keskittäessä ostokset tietyille korteille saa erilaisia etuja ja alennuksia. Toisaalta tämähän on makuasia: maksanko heti vai vasta viikon päästä, mitä väliä, jos tilillä katetta riittää. Luottokortit velkaantumiseen yhdistää mielessään ne ihmiset, jotka a) eivät voi saada luottokorttia b) ihmiset, joilla on taipumusta holtittomaan rahankäyttöön c) mummot, jotka eivät esim. harrasta omatoimimatkailua ja joille luottokortti on syntiä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:25"]
[/quote]Kuinka joku osaisi selittää suomalaisille että luottokortilla maksaminen ei tarkoita velaksi elämista ? Vuodesta toiseen sama harhaluulo.
[/quote]
Käteisellä ne ostokset pitää maksaa. Visa Electronin käyttö johtaa köyhyyteen ja tilin tyhjenemiseen. On paljon kätevämpää esim. ulkomailla kuljetella suuria setelitukkoja mukanaan, tuhansia euroja. Hotellissakin on hyvä sanoa, ettei ole luottokorttia ja toivoa hartaasti, että käteispantti hyväksytään.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:19"]
On se nolo, koska se ei käy enää missään. Visa Electron-korttia ei ole enää olemassakaan.
Nykyään on vain Debit ja Credit-kortit.
[/quote]
Mitähän kummallisuuksia nuo sitten ovat jotka meidän lasten lompakoissa on?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]
Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.
[/quote]
Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.
Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.
[/quote]
No en ole koskaan tämmöiseen törmännyt. Ehkä reissataan eri hoteilleissa
[/quote]
Niin valmilla pakettimatkoilla suomi-turistirysiin tuollai pärjääkin. Mutta jos haluaa muutakin, on pakko olla luottokortti.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]
Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.
[/quote]
No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.
[/quote]
Jos olisit edes matkustanut joskus VR:llä tai yrittänyt ostaa lennoilla tax-freestä jotain olisit saattanut huomata tämän ikävän puutteen, noin esimerkkinä. Monet lentoyhtiöt eivät suostu käsittelmään käteistä enää lennoilla jolloin offline-kortit ovat ainoa vaihtoehto.
[/quote]
Offline kortit ovat myös todella turvattomia.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]
Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.
[/quote]
No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.
[/quote]
Jos olisit edes matkustanut joskus VR:llä tai yrittänyt ostaa lennoilla tax-freestä jotain olisit saattanut huomata tämän ikävän puutteen, noin esimerkkinä. Monet lentoyhtiöt eivät suostu käsittelmään käteistä enää lennoilla jolloin offline-kortit ovat ainoa vaihtoehto.
[/quote]
Offline kortit ovat myös todella turvattomia.
[/quote]
onneksi 1000€ käteistä lompakossa on turvallisempi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]
Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.
[/quote]
aika uskaliasta maksaa etukäteen, kamala homma saada rahoja takaisin, jos tuleekin yllättävä peruutus. Ja netissäkin fiksuinta olisi maksaa luottokortilla aina.
[/quote]
Että maksat siitä että saat maksaa? Siinä ei ole mitään järkeä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:05"]
[/quote]
no jos se todella riittää sinulle =) harvalle riittää enää nykypäivänä
[/quote]
Luuserit elää luotolla
Mulla on visa electron ja ei ole yhtään nolo, en ainakaan syö velaksi. Olen ollut ulkomailla ja otan sen verran käteistä että pärjään. Tällä hetkellä en tarvitse edes muita kortteja. Toki saisin, olen työssä ja olen nordean avainasiakas.
[/quote]
[/quote]
Miksi ei maksa samantien suoraan?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.
Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.
[/quote]
No en ole koskaan tämmöiseen törmännyt. Ehkä reissataan eri hoteilleissa
[/quote]
uskomatonta, mulla on esim. Tukholmassa kysytty kaikissa hotelleissa missä olen ollut. Samoin useissa euroopan maissa. mistä sä reissusi varaat?