Onko Visa Electron nolo kortti?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:56"]
Ihan yhtä toimiva kuin Amex.
Electron on loistava valinta ebay:lle ja nettiostoihin. Siirrän Electron tilille juuri sen verran mitä ostokset tekee ja jos joku onnistuu viemään kortin tiedot ei se laita maailmaa sekaisin.
[/quote]
SIlloin kun säilytät korttiasi normaalia huolellisuutta noudattaen, vastuu väärinkäytöksistä on pankilla eli ei mene sekaisin. Luonnollisestikkaa yhden kortin varassa ei kannata yrittää toimia. Pitää olla ainakin yksi varakortti.
[/quote]
Kyllä mulla ainakin on vain yksi kortti ja on tuo Electron. Mihin ihmeeseen tarvitsisin muita kortteja, kun tuolla voi maksella netissäkin..
[/quote]
Tuo on online eli aina varmistava kortti. jollei kortin myöntävän pankin varmennus toimi, voi tilanteesta selvitä käyttämällä muun pankin korttia tai vielä varmemmin ei varmentavaa korttia, esim luottokorttia.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:11"]
Minä rakastan luottokortteja :) Nordean MC Gold on suosikkin ja sillä saa erinomaisen palvelun Jenkeissäkin koska kuvittelevat sen olevan joku Euroopan ylimystön vip-kortti koska eivät näe sellaista kovin usein! :D Jos vilautan sitä Miamin beach clubeilla jossa kortti katsotaan ennen kuin päästävät sisään ja kun luokittelevat aina siellä asiakkaan sen kortin mukaan, niin tarjoavat heti ilmaiset shampanjat jne. Sain tuolla Nordean kortilla kerran saman julkkiskohtelun kuin joku mustan centurion-Amexin omistaja, joka saapui siihen minun jälkeeni, eli oman cabanan peteineen ja juomineen. Mustan Amexin saa jos on törsännyt sillä edellisellä kortilla 250 000 dollarin edestä vuodessa.
Ostelen sillä luotto-ominaisuudella kaikkea ihanaa pitkin kuukautta ja pudotan sen ennen eräpäivää miehen laskukasaan ja hän maksaa sen pois. Jos summa jää alle parin tai kolmen tonnin niin ei kysy mitään. Joten miksi ihmeessä suostuisin johonkin köpöiseen Elektroniin jonka kautta rahat menisi minun omalta tililtä ja jolla ei saa hyvää kohtelua missään, tai tuskin sillä pääsisi edes sisään moneen paikkaan???
[/quote]
Eli sulle luottokortti edustaa statussymbolia, jota voi aina tarpeen tullen näkyvästi heilutella, jotta saa vip-kohtelua ja ilmaiset samppanjat? Ja elät vielä miehesi rahoilla?
Joo, onneks mulla ei oo tarvetta tuollaiseen pelleillyyn. Nautin enemmän reppureissailusta (ja kyllä, olen maksanut hostellit joko käteisellä tai Electronilla, eikä ikinä kukaan ole katsonut kieroon). Matkustellessa pitää joka tapauksessa olla myös käteistä mukana, jos vaikka kortti katoaa.
[/quote]
Totta hitossa heiluttelen tiettyjä luottokortteja jos saan niillä paremman palvelun, ei ne mitään statussymboleja ole vaan käyttötavaraa! Kutsut sitä pelleilyksi, kateuttasi?
Sinä reissaat repun kanssa alemman luokan hotelleissa ja vastaavissa, minä Vuittonin laukkujen ja mieheni kanssa 5 tähden hotelleissa, joten ei sekään ole sinulta pois. Haluan hemmottelua matkoillani enkä ylimääräistä stressiä. Mieheni kannustaa minua laukku- ja koruharrastuksessani, ja koska hänellä on jo kaikkea ja jää ylimääräistä rahaa niin miksi ei käyttäisi sitä minuun, ei se ole sinulta pois.
Sitä paitsi 5 tähden hotelleissa on oltava luottokortti jo varausvaiheessa, ei niissä millään käteisillä makseta, siinä tapauksessa luulevat luksusprostituoiduksi jos alkaa setelinippua kaivamaan ja käännyttävät ulos! :D
Ihmettelen vaan kuinka huonosti asiat oikeasti ovatkaan jos joku kuvittelee olevansa jotenkin parempi ihminen omistaessaan luottokortin :D :D kertoo kyllä pikkasen tuosta ajatusmaailman sisällöstä. Taitaa kuulua tämäkin villitys tähän nykyiseen tekotissi, tekoripsi, tekotukka-aikaan. Päältä hienoa ja kiiltävää, sisältä tyhjää. Pitäähän sitä hieno korttikin olla vaikka tili olisikin tyhjä. :D
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:09"]
Ihmettelen vaan kuinka huonosti asiat oikeasti ovatkaan jos joku kuvittelee olevansa jotenkin parempi ihminen omistaessaan luottokortin :D :D kertoo kyllä pikkasen tuosta ajatusmaailman sisällöstä. Taitaa kuulua tämäkin villitys tähän nykyiseen tekotissi, tekoripsi, tekotukka-aikaan. Päältä hienoa ja kiiltävää, sisältä tyhjää. Pitäähän sitä hieno korttikin olla vaikka tili olisikin tyhjä. :D
[/quote]
No sitäpä juuri. Raha kasvaa puussa ja sitä rataa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:37"]
On mullakin pankin suosituksesta electron lompakossa ns kakkoskorttina jos masteri ei toimi, mutta onhan siinä sellainen nolous olemassa ja voin kyllä kertoa miksi. Olen ollut ulkomailla kahden kaverin kanssa ja niillä kavereilla on ollut pelkät electronit. Kaverit on ollut jotain 32-vuotiaita ja ne ei pysty reissun päällä vuokraamaan autoa, kun niillä on pelkät electronit. En mä heitä tuomitse, enhän mä muuten olis niiden kaveri. Kuitenkin hölmöä jossain hotellinkin respassa alkaa aikuisten ihmisten tekemään asioita hankalimman kautta, kun luottokorttia ei ole. Ja jos ei terveellä 32-vuotiaalla tosiaan ole, niin kyllä hän joitain asioita on väärin elämässään tehnyt.
[/quote]
No kyllä tuo aika pahasti särähtää korvaan, vaikka kehut ettet tuomitse kavereitasi. Ja miten helvetissä ihmisen terveys liittyy siihen, onko luottokortti vai ei? Tajuatko nyt yhtään mitä sanot? Ei tämä asia oikeasti noin vakava ole. Ihmisillä on erilaisia kortteja lompakossaan ja kullakin on myös erilaiset elämäntilanteet ja syyt niihin kortteihin, simple as that. Ihme vääntöä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:44"]Visa Electronilla on aika huono maine monestakin syystä. Ensiksikin se on kortti lapsille ja muille jotka eivät muuta saa. Toiseksi se on varmentava kortti ja varmentavat kortit ovat ainoita kortteja joiden kanssa voi tulla ongelmia. Viimeksi pari päivää sitten käytin plussakortti-electronia pienessä kaupassa. Ainakin yksi edellinen asiakas ei saanut ostoksiaan, koska varmennuksessa ongelmia ja lähti korvat punoittaen kotiin. En olisi saanut minäkään jos en olisi kaivanut esiin credit/debit-korttiani, joka ei varmenna ja ta-daa kortti toimi. Käteistä en käytä koskaan.
[/quote]
Kyllä sekin muuten varmentaa satunnaisesti joten ne ostokset voi jäädä kauppaan silläkin :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:42"]
Mulla ja miesystävälläni molemmilla pelkät Electronit. Luottokorttia koettavat pankista kyllä aina säännöllisesti tyrkyttää, mutta oon pärjännyt Electronin kanssa aina mainiosti joten ei kiitis. Jos homma toimii niin miksi muuttaa?
[/quote]
Mikäli et matkusta etkä osta ikinä netistä mitään niin sitten ei olekaan kaiketi.
[/quote]
Onneks netistä voi ostaa muillakin maksutavoilla...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:02"]
Mutta hei, jatka ihmeessä tuolla tyylillä jos se kerran onnelliseksi tekee ja kutsu ihan rauhassa luksuslaukkujen ostelua harrastukseksi. Niinhän trophy-vaimotkin tekevät. Niin kuin snaoit, ei ole multa pois.
[/quote]
Toisen nimittäminen trophy wifeksi on ikävää etenkin toisen naisihmisen suusta ja eikö tuo kirjoittaja ollut kuitenkin itse töissä, trophy vaimot eivät tietääkseni ole töissä korjatkaa jos olen väärässä, mutta kirjoitti tuossa aiemmin että heillä mies tienaa huomattavasti enemmän ja siksi maksaa.
Miksi vähemmän tienaava nainen ei saisi ottaa omalta mieheltään lahjoja vastaan? Tämä maa on muutenkin täynnä turhan pihejä ja nipottavia miehiä joten mielestäni on vain hyvä asia jos jonkun mies on koulutettu hemmottelemaan puolisoaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:37"]On mullakin pankin suosituksesta electron lompakossa ns kakkoskorttina jos masteri ei toimi, mutta onhan siinä sellainen nolous olemassa ja voin kyllä kertoa miksi. Olen ollut ulkomailla kahden kaverin kanssa ja niillä kavereilla on ollut pelkät electronit. Kaverit on ollut jotain 32-vuotiaita ja ne ei pysty reissun päällä vuokraamaan autoa, kun niillä on pelkät electronit. En mä heitä tuomitse, enhän mä muuten olis niiden kaveri. Kuitenkin hölmöä jossain hotellinkin respassa alkaa aikuisten ihmisten tekemään asioita hankalimman kautta, kun luottokorttia ei ole. Ja jos ei terveellä 32-vuotiaalla tosiaan ole, niin kyllä hän joitain asioita on väärin elämässään tehnyt.
[/quote]
No mä olen kyllä täysin terve, vakituisessa työssä oleva 31-vuotias joka on aina hoitanut raha-asiat hyvin, mutta ilmeisesti olen sitten tehnyt väärin kun en ole luottokorttia hankkinut, enkä olisi koskaan tarvinutkaan.
Mulla on electron ja pari luottokorttia. Käytän electronia aina kun maksan kassalla, koska sen katevarauksen näkee heti tililtä. Luottokortin debittiä käyttäessä saattaa mennä useitakin päiviä. Nettiostokset luottokortilta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 00:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:02"]
Mutta hei, jatka ihmeessä tuolla tyylillä jos se kerran onnelliseksi tekee ja kutsu ihan rauhassa luksuslaukkujen ostelua harrastukseksi. Niinhän trophy-vaimotkin tekevät. Niin kuin snaoit, ei ole multa pois.
[/quote]
Toisen nimittäminen trophy wifeksi on ikävää etenkin toisen naisihmisen suusta ja eikö tuo kirjoittaja ollut kuitenkin itse töissä, trophy vaimot eivät tietääkseni ole töissä korjatkaa jos olen väärässä, mutta kirjoitti tuossa aiemmin että heillä mies tienaa huomattavasti enemmän ja siksi maksaa.
Miksi vähemmän tienaava nainen ei saisi ottaa omalta mieheltään lahjoja vastaan? Tämä maa on muutenkin täynnä turhan pihejä ja nipottavia miehiä joten mielestäni on vain hyvä asia jos jonkun mies on koulutettu hemmottelemaan puolisoaan.
[/quote]
En haukkunut yhtään ketään, niin kuin varmasti tuosta päätteestä huomaat: "Niinhän trophy-vaimotkin tekevät." Missä kohtaa kommentoija kertoi olevansa töissä? Sanoi vain laittavansa ostostensa laskut miehen maksettavaksi. Eikä kyse sitä paitsi ole tuossa kohtaa enää lahjoista, jos itse ostelee joka kuukausi jatkuvasti "kaikkea ihanaa" ja mies makselee ne omalta tililtään.
Miksi muuten mies pitäisi kouluttaa? Olen nainen, mutta en silti ymmärrä miksi toista täytyisi pitää jonkinlaisessa talutushihnassa. Miksi ylipäätään vain toinen on velvoitettu hemmottelemaan puolisoaan? Aikooko kyseinen kommentoija jossain vaiheessa maksaa takaisin ja ostella miehelleen kalliita lahjoja?
Usko pois, tunnen muutaman tuollaisen ihmisen, eikä niin tule koskaan käymään. Ja miehet sen kuin valittavat että naiset ovat vain rahan perään. Jep jep.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:11"]
Minä rakastan luottokortteja :) Nordean MC Gold on suosikkin ja sillä saa erinomaisen palvelun Jenkeissäkin koska kuvittelevat sen olevan joku Euroopan ylimystön vip-kortti koska eivät näe sellaista kovin usein! :D Jos vilautan sitä Miamin beach clubeilla jossa kortti katsotaan ennen kuin päästävät sisään ja kun luokittelevat aina siellä asiakkaan sen kortin mukaan, niin tarjoavat heti ilmaiset shampanjat jne. Sain tuolla Nordean kortilla kerran saman julkkiskohtelun kuin joku mustan centurion-Amexin omistaja, joka saapui siihen minun jälkeeni, eli oman cabanan peteineen ja juomineen. Mustan Amexin saa jos on törsännyt sillä edellisellä kortilla 250 000 dollarin edestä vuodessa.
Ostelen sillä luotto-ominaisuudella kaikkea ihanaa pitkin kuukautta ja pudotan sen ennen eräpäivää miehen laskukasaan ja hän maksaa sen pois. Jos summa jää alle parin tai kolmen tonnin niin ei kysy mitään. Joten miksi ihmeessä suostuisin johonkin köpöiseen Elektroniin jonka kautta rahat menisi minun omalta tililtä ja jolla ei saa hyvää kohtelua missään, tai tuskin sillä pääsisi edes sisään moneen paikkaan???
[/quote]
Eli sulle luottokortti edustaa statussymbolia, jota voi aina tarpeen tullen näkyvästi heilutella, jotta saa vip-kohtelua ja ilmaiset samppanjat? Ja elät vielä miehesi rahoilla?
Joo, onneks mulla ei oo tarvetta tuollaiseen pelleillyyn. Nautin enemmän reppureissailusta (ja kyllä, olen maksanut hostellit joko käteisellä tai Electronilla, eikä ikinä kukaan ole katsonut kieroon). Matkustellessa pitää joka tapauksessa olla myös käteistä mukana, jos vaikka kortti katoaa.
[/quote]
Totta hitossa heiluttelen tiettyjä luottokortteja jos saan niillä paremman palvelun, ei ne mitään statussymboleja ole vaan käyttötavaraa! Kutsut sitä pelleilyksi, kateuttasi?
Sinä reissaat repun kanssa alemman luokan hotelleissa ja vastaavissa, minä Vuittonin laukkujen ja mieheni kanssa 5 tähden hotelleissa, joten ei sekään ole sinulta pois. Haluan hemmottelua matkoillani enkä ylimääräistä stressiä. Mieheni kannustaa minua laukku- ja koruharrastuksessani, ja koska hänellä on jo kaikkea ja jää ylimääräistä rahaa niin miksi ei käyttäisi sitä minuun, ei se ole sinulta pois.
Sitä paitsi 5 tähden hotelleissa on oltava luottokortti jo varausvaiheessa, ei niissä millään käteisillä makseta, siinä tapauksessa luulevat luksusprostituoiduksi jos alkaa setelinippua kaivamaan ja käännyttävät ulos! :D
[/quote]
Taisi osua arkaan paikkaan kun vilauttelet tuota ah niin kliseistä kateuskorttia.
Kerroin vain miksi en itse ole tarvinnut luottokorttia, enkä ole missään vaiheessa sanonut että kaltaistesi elämäntyyli olisi jotenkin multa pois (voit toki osoittaa kohdan jossa olen niin sanonut), tai että viiden tähden hotelleissa pitäisi maksaa käteisellä.
Sun kommentista tuli vain ikävä fiilis, koska maailmassa on muutakin kuin rahoilla leveily ja vip-palveluilla kehuskelu. Reppureissailu ei aiheuta sen enempää stressiä kuin muukaan matkustustapa, mutta maailman kyllä näkee ihan eri näkökulmasta. Mutta hei, jatka ihmeessä tuolla tyylillä jos se kerran onnelliseksi tekee ja kutsu ihan rauhassa luksuslaukkujen ostelua harrastukseksi. Niinhän trophy-vaimotkin tekevät. Niin kuin snaoit, ei ole multa pois.
PS. Statussymboli voi olla myös käyttötavara. Jokainen asia ja esine joka sulla on kertoo aina omistajastaan jotain.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:01"]
Meinaako luottopuolen mollaajat maksaa debitillä esim: Yhdysvalloissa? :)
[/quote]
Ei, vaan käteisellä.
No sanotaanko näin, että olen möhlinyt nuoruudessani luottotiedot piiiiitkälle tulevaisuuteen. Näin ollen visa electron on ainoa kortti mikä minulla on ja minkä ikinä haluankaan. Tunnen itseni hyvin ja maksan velkaani ja kun saan sen pois, en todellakaan halua uutta.
Lisäksi vielä tiedotus: en häpeä korttiani, en häpeä mitään. Ihmisiä on miljoonia ja tarinoita miljoonia. Olen siis yksi pisara meressä, miksi minun pitäisi elää elämäni häpeillen jotain?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:11"]
Miksi tätäkin piti alapeukuttaa? Harvinaisen selkeä ja perusteltu vastaus.
[/quote]
No itse ainakin vähän ihmettelin, miksi Visa Electron ei missään nimessä kävisi ainoaksi kortiksi. Itsellä oli luottokortti pari vuotta, mutta en käyttänyt sitä koskaan joten en viitsinyt enää jatkaa sitä. Reissattua on tullut ympäri maailmaa ja aina on Electronilla pärjännyt.
[/quote]
Jos olet ympäri maailmaa matkaillut niin pistää kyllä ihmettelemään, että eikö sinulta ole hotelleissa pyydetty luottkorttia vakuudeksi tai et ole koskaan vuokrannut autoa?
Suomessakin iso osa hotelleista kysyy huoneen vakuudeksi luottokorttia tai sitten vaihtoehtoisesti muutaman sadan euron summaa. Tämä siis sitä varten, että huoneesta pöllitään jotain, rikotaan paikkoja tms. Yleinen käytäntö.
Lisäksi ainakin Yhdysvalloissa ja Kanadassa on erittäin vaikea matkustaa ilman luottkokorttia.
Suomessa taas Electron ei käy esim. junissa (ravintolavaunu, lipun ostaminen konnarilta) mikä on mielestäni aika iso miinus, varsinkin jos paljon matkustaa.
Varmasti Electronilla pärjää ainoanakin korttina, mutta kyllä reissatessa on usein luottokortti melkein pakollinen juttu olla.
[/quote]
Vakuudeksi kelpaa myös Electron. Enpä ole huomannut mitään vaikeutta matkustaa Yhdysvalloissa tai muuallakaan ilman luottokorttia.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:48"]
Ei ole nolo, mutta useissa yleisötapahtumissa turha olla mukana. Teen paljon töitä esim. konserteissa ja festareilla ja vanhoja maksupäätteitä käytettäessä electron jumittaa parhaillaan 5min (koska älypuhelimet...).. Ottakaa siis tuollaisiin tilanteisiin sitä käteistä, ei se ole työntekijöiden vika, että kaikki käyttävät samaa nettiä samalla hetkellä.
Raivostuttavinta on kun nuoriso kuvittelee Electronin olevan Visa. "Käyks teillä Visa??". Ihan kun olisi jotenkin siistä omistaa Visa...
[/quote]
Luin juuri tämän saman vastauksen siitä maanantain ketjusta eikö koko tämä ketju ole jo turhaa toistoa...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:32"]
Mikä tahansa luottokortti on nolompi. En ole koskaan ostanut luotolle, enkä osta.
[/quote]
et ilmeisesti osta netistä paljoa? Suositelluin tapa on ostaa luotolla, koska jos jotain hämminkiä niin luottoyjtiö on aina välissä etkä sinä itse. Turvallisempaa siis ostaa luotolla.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]
Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.
[/quote]
aika uskaliasta maksaa etukäteen, kamala homma saada rahoja takaisin, jos tuleekin yllättävä peruutus. Ja netissäkin fiksuinta olisi maksaa luottokortilla aina.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:07"]
Olen maksanut hotellit etukäteen netissä omatoimimatkoilla ja paikan päällä mulla on käteistä.
[/quote]
Ei tuossa hotellien luottokortin kysymisessä olekaan kyse siitä, että onko huone jo maksettu vai ei. Se voidaan kysyä yhtälailla, oli huone maksettu ennakkoon tai maksetaan paikan päällä, tullessa tai lähtiessä. Luottokortin kysyminen vakuudeksi on maailmalla ja myös Suomessa hyvin yleinen käytöntö ja paljon reissaava on varmasti tähän asiaan törmännyt. Jotkut hotellit hyväksyy vakuudeksi käteisen, jotkut hyväksyvät pelkän luottokortin.
Ja auton vuokraamisesta ilman luottokorttia saa vain uneksia. Käteinen tai Visa Electron ei silloin auta pätkän vertaa.
[/quote]
No en ole koskaan tämmöiseen törmännyt. Ehkä reissataan eri hoteilleissa
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 00:56"]
Ihan yhtä toimiva kuin Amex.
Electron on loistava valinta ebay:lle ja nettiostoihin. Siirrän Electron tilille juuri sen verran mitä ostokset tekee ja jos joku onnistuu viemään kortin tiedot ei se laita maailmaa sekaisin.
[/quote]
SIlloin kun säilytät korttiasi normaalia huolellisuutta noudattaen, vastuu väärinkäytöksistä on pankilla eli ei mene sekaisin. Luonnollisestikkaa yhden kortin varassa ei kannata yrittää toimia. Pitää olla ainakin yksi varakortti.
[/quote]
Kyllä mulla ainakin on vain yksi kortti ja on tuo Electron. Mihin ihmeeseen tarvitsisin muita kortteja, kun tuolla voi maksella netissäkin..