Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ketä edes jaksaisi kiinnostaa lukea toisten ihmisten psykoterapiakirjauksia? Jos olet tietovuodon uhri niin ei hätää, meitä muita ei kiinnosta mistä kaikesta siellä on puhuttu!

Vierailija
26.10.2020 |

Varsinkaan tuikituntemattomien psykoterapiat eivät ainakaan minua liikuttaisi niin mihinkään suuntaan, ei vaivaisi silmälihaksiani lukemalla mitään kirjauksia. Ikävä juttu tietenkin eikä näin saisi käydä, mutta meitä muita ei varmasti muiden asiat kiinnosta. Vastaamo nyt on tietenkin syystäkin nesteessä, onhan tämä vakava asia mutta ulkopuoliselle ei kovin kiinnostava ellei ole todella todella utelias.

Ei hätää, minä en lue yhtään mitään vaikka eteen työnnettäisi. Ei kiinnosta.

Jos minä olisin uhri ja minulta vaadittaisi 200 € vastaisin että työntäkää se 200 per see seenne ja lopettakaa ihmisten häiriköinti, epätoivoiset pellet.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset ole eniten huolissaan omista henkilötunnuksista, puhelinnumeroista, osoitteista ja sähköposteistaan, kuin kirjatuista terapiatiedoista. Eihän kukaan tuntematon tee tuntemattoman terapiateksteillä mitään, mutta henkilötunnuksella taas .. Samoin jos uhri on hiljaa siitä, että tiedot ovat levinneet niin ei kukaan tuttukaan mene sinne tonkimaan, että mistäs löytäisi tämän ihmisen arkaluontoiset tekstit. 

Itse olen käynyt psykoterapiassa ja jos tietoni leviäisivät niin eniten olisin kuitenkin huolissani omasta henkilötunnuksesta ja muista tiedoista, kuin lapsuuteni traumoista. Ymmärrän kuitenkin jos jotkut ovat huolissaan myös niistä arkaluontoisista teksteistä.

Tämä koko tietomurto suututtaa äärettömästi ihan jo muidenkin puolesta. Ei tällaista saisi tapahtua missään nimessä. Toivottavasti Lataamo maksaa kunnon korvaukset uhreille, mutta tuskin. Toivottavasti hakkeri olisi tehnyt jonkun virheen ja jää kiinni.

Vierailija
62/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näyttää LinkedIn:ssä jakavan tietoa siitä, että on yksi tietomurron uhreista. Itse olen päättänyt olla siitä hiljakseen. Perustelut:

1) Pätkätyöntekijänä asema työmarkkinoilla ei ole paras mahdollinen.

2) Toisinaan olen erehtynyt puhumaan ihmisille vaikeista kokemuksistani ja se ei ole yleensä tehnyt näille ihmissuhteille hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni näyttää LinkedIn:ssä jakavan tietoa siitä, että on yksi tietomurron uhreista. Itse olen päättänyt olla siitä hiljakseen. Perustelut:

1) Pätkätyöntekijänä asema työmarkkinoilla ei ole paras mahdollinen.

2) Toisinaan olen erehtynyt puhumaan ihmisille vaikeista kokemuksistani ja se ei ole yleensä tehnyt näille ihmissuhteille hyvää.

Järkevästi teet. Tuosta ei voi seurata mitään hyvää, että LinkedInissä tuon kertoo: aina löytyy vaikka tutun tutuissa noita häiriintyneitä, jotka katsovat oikeudekseen urkkia - syystä tai toisesta. Tsemppiä sulle!

Vierailija
64/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä kaikki heistä ole tuikituntemattomia päätellen ihmisten ulostuloista. Jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti luonnottomankin kiinnostuneita muiden ihmisten asioista, etenkin julkisuudessa olevien,ja jo se mahdollisuus että joku sellainen sattuu lähipiiriin ja alkaa levitellä tietoja on pelottava varsinkin jos on herkässä tilassa.

Ihan itse ovat sinne julkisuuteen hakeutuneet. On ihan oikein että saadaan totuus tositv pelleistä eikä vain heidän luomaa valheellista suodatettua totuutta.

Ei kaikki ole mitään tosi-tv pellejä, ihminen voi olla esim julkisessa virassa, voi olla vaikkapa opettaja, joka käynyt purkamassa pahaa oloaan terapiassa. Mielenterveysasiat ovat edelleen tabu, ei niistä päivitetä tilejä kuten jostain pikkuleikkauksesta (  vrt Maria Veitola ja Vappu Pimiä ).

Varsin usein mtt-ongelmat ovat ihmisen se heikko kohta, sitä halutaan suojella ja varjella. Ko heikon kohdan kautta on niin helppo satuttaa.

Vierailija
65/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetut on sellainen asia, josta on syytä olla eniten huolissaan. Niillä voi tehdä identiteettivarkauden.

Suomessa identiteettivarkauden uhrin pitäisi voida vaihtaa heti hetu tällaisissa tilanteissa. Vanha hetu suljettaisiin. Syntymäpäivä hetussa ei muuttuisi, mutta sen loppuosan nyt luulisi olevan muutettavissa?

Suuren osan ihmisten hetuista saa selville kuka vaan haluaa. Ei tarvitse kuin dyykata paperiroskiksia ja varastaa postia postilaatikosta.

Vierailija
66/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan kiinnosta toisten ihmisten terapiaistunnot, ainut mikä tässä jutussa häiritsee on, että sosiaaliturvatunnuksia on teillä tietymättömillä. Vähän liian isoa meteliä tästä on nyt pidetty, hallituksen hätäkokous, joopa joo naurettavaa..................varmaan seuraavaksi hallitus pitää näille ihmisille terapiaistunnot ja silittää päätä.

Helppo sanoa, jos omat tiedot eivät ole vuotaneet. Ymmärrätkö että jollekin pitkään erilaisten ongelmien kanssa kamppailleelle tämä voi olla viimeinen niitti?

Todella ikävä tilanne ja tuossa tietysti koko psykiatrinen kenttä menettää luottamuksen. Minne voin mennä puhumaan, jos vaarana on, että tuskani on kohta julkisesti luettavana. Psykiatrisen hoidon perustana on aina luottamus, jota useinkin rakennetaan pitkän aikaa. Nyt tämä luottamus on kokenut pahan kolauksen.  psyk sh

Vierailija
67/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiset ole eniten huolissaan omista henkilötunnuksista, puhelinnumeroista, osoitteista ja sähköposteistaan, kuin kirjatuista terapiatiedoista. Eihän kukaan tuntematon tee tuntemattoman terapiateksteillä mitään, mutta henkilötunnuksella taas .. Samoin jos uhri on hiljaa siitä, että tiedot ovat levinneet niin ei kukaan tuttukaan mene sinne tonkimaan, että mistäs löytäisi tämän ihmisen arkaluontoiset tekstit. 

Itse olen käynyt psykoterapiassa ja jos tietoni leviäisivät niin eniten olisin kuitenkin huolissani omasta henkilötunnuksesta ja muista tiedoista, kuin lapsuuteni traumoista. Ymmärrän kuitenkin jos jotkut ovat huolissaan myös niistä arkaluontoisista teksteistä.

Tämä koko tietomurto suututtaa äärettömästi ihan jo muidenkin puolesta. Ei tällaista saisi tapahtua missään nimessä. Toivottavasti Lataamo maksaa kunnon korvaukset uhreille, mutta tuskin. Toivottavasti hakkeri olisi tehnyt jonkun virheen ja jää kiinni.

Ai ei tuntematon tee terapiateksitillä mitään? Mitä ihmettä? Todellakin tekee. Kiristyksiä, vainoa, uhrin elämän paljastamista. Jo se tieto, että joku muu lukee vaikeita asioita omasta elämästä ilman lupaa on monelle kamalaa. Todella naiivia porukkaa täällä.

Vierailija
68/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan kiinnosta toisten ihmisten terapiaistunnot, ainut mikä tässä jutussa häiritsee on, että sosiaaliturvatunnuksia on teillä tietymättömillä. Vähän liian isoa meteliä tästä on nyt pidetty, hallituksen hätäkokous, joopa joo naurettavaa..................varmaan seuraavaksi hallitus pitää näille ihmisille terapiaistunnot ja silittää päätä.

Helppo sanoa, jos omat tiedot eivät ole vuotaneet. Ymmärrätkö että jollekin pitkään erilaisten ongelmien kanssa kamppailleelle tämä voi olla viimeinen niitti?

Todella ikävä tilanne ja tuossa tietysti koko psykiatrinen kenttä menettää luottamuksen. Minne voin mennä puhumaan, jos vaarana on, että tuskani on kohta julkisesti luettavana. Psykiatrisen hoidon perustana on aina luottamus, jota useinkin rakennetaan pitkän aikaa. Nyt tämä luottamus on kokenut pahan kolauksen.  psyk sh

Pappi on hyvä vaihtoehto. Ottaa luottamuksellisuuden tosissaan, eikä kirjaa asioita rekistereihin. Ei myöskään lääkitse vihannekseksi.

Vierailija
69/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetut on sellainen asia, josta on syytä olla eniten huolissaan. Niillä voi tehdä identiteettivarkauden.

Suomessa identiteettivarkauden uhrin pitäisi voida vaihtaa heti hetu tällaisissa tilanteissa. Vanha hetu suljettaisiin. Syntymäpäivä hetussa ei muuttuisi, mutta sen loppuosan nyt luulisi olevan muutettavissa?

Suuren osan ihmisten hetuista saa selville kuka vaan haluaa. Ei tarvitse kuin dyykata paperiroskiksia ja varastaa postia postilaatikosta.

Ei saa helposti selville, onhan tuosta rummutettu jo pitkän aikaa, että osoitetiedot ja henk tiedot on hyvä poistaa ja silputa kaikesta postista. Näin ainakin minä ja lähipiirini tekevät.

Vierailija
70/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappi on hyvä vaihtoehto. Ottaa luottamuksellisuuden tosissaan, eikä kirjaa asioita rekistereihin. Ei myöskään lääkitse vihannekseksi.

Jätän kommenttisi omaan arvoonsa.

Vierailija
71/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on mitään suuria synkkiä salaisuuksia joista lähipiiri ei olisi tietoinen. Mua ei todellakaan kiinnosta jonkun tuntemattoman tilitykset siitä miten kokee riittämättömyyden tunnetta ja työpaineita, eikä kukaan ymmärrä.

Minä kyllä käsittelen terapiassa asioita, joita lähipiiri ei tiedä. Välit menisivät poikki, jos tietäisivät mitä terapiassa käsitellään.

Vierailija
72/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaako se pappi myös sairaslomaa tai B-lausunnon, jos tarpeen?

Vierailija
73/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippo11111 kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkään lukea tällaisia psykoterapia tekstejä. Parempaa tekemistä. 

Tähän ketjuun kuitenkin tulit ja vielä postasit?

Vierailija
74/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en mene enää mihinkään. Kiitos vaan Vastaamo!

Vierailija
75/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkimot kertovat joka lehdessä ja kirjoissa omista ryyppyretkistään/alkoholismistaan ja masennuksistaan.

Jos vain jotain kiinnostaa kuunnella, kyllä he kertovat ihan kaiken kaikille.

Ei pidä paikkaansa. Vain pieni osa julkisuudessa esiintyvistä ihmisistä levittelee yksityiselämäänsä julkisesti.

Kommenttisi lähinnä paljastaa, että kulutat pelkästään iltapäivälehtiä ja Seiskan tyyppisiä julkaisuja. Jos vaikkapa avaat Hesarin ja alat katsella, ketkä siellä ovat esillä, niin hyvin harva heistä kertoo tuollaisista asioista. Missään välineessä.

Ja kuten sanoin, noista avautuvistakaan julkkiksista on rikos levitellä heidän potilaskertomustaan luvatta julkisesti. Se on intiimeintä tietoa, mitä ihmisestä voi olla.

30

Vierailija
76/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne terapeutiti sinne mitään ykityiskohtaisia tarinointeja ole edes kirjanneet. Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole vähätellä, huolestuttavinta tuossa on ehdottomasti se henkilötietojen vuotaminen.

Identiteettivarkaus aika helppo tehdä, kun on tiedossa henkilötunnus ja kotiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Älä levitä väärää tietoa. Kyllä jotkut terapeutit kirjaavat  yksityiskohtaisesti. Olen lukenut omia psykoterapian potilasasiakirjojani. Joskus ylimalkainenkin kirjaaminen on arkaluontoista.

Vierailija
77/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on yleisesti tiedossa, että 40 000 suomalaisen hetut ovat väärissä käsissä, niin voitaisiinko luotonantajat ym. muut palveluntarjoajat veloittaa käyttämään vahvaa tunnistautumista (pankkitunnus) tilauksissa?

Vierailija
78/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän saatanan hyvesignaloinnin voisi jo täällä lopettaa. Kaikenlainen saasta kiinnostaa ihmisiä. Kuka hyvänsä voi luvata etukäteen ihan mitä vain, mutta ei se takaa etteikö sama ihminen silti tilaisuuden tullen tirkistelisi mielestään "hyvästä syystä" toisten tietoja.

Olen samaa mieltä. Eikä se paljon lohduta rikoksen uhreja, vaikka 99,9% ihmisistä ei voisi kuvitellakaan lukevansa vuodettuja tietoja. Yksikin lukija riittää aiheuttamaan paljon vahinkoa, jos se levittää tietoja eteenpäin.

Ja vaikkei lukisikaan niin jo pelkkä tieto, että on joutunut antamaan itsestään jotain ulos jollekin tuntemattomalle on tuskaisaa. Ne asiat on halunnut pitää vain terapeutin tiedossa. Henkinen raiskaus.

Vierailija
79/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimieheni 100 varmasti käy tutkimassa nuo tiedot ja levittelee ympäriinsä.

Samoin tunnen monia ihmisiä jotka silmääräpäyttämättä käyttäisivät tietoja hyväkseen.

Jos tästä haluaa kiskoa jotain hyvää, pitäisikö meidän kaikkien alkaa boikotoimaan pahantahtoisia ja juoruilevia ihmisiä? Olisiko viimein tullut se päivä että kiusaaminen, sabotointi ja juoruilu ei ole enää cool?

Itse ainakin pyrin tehokkaasti poistamaan ko ihmiset elämästäni.

Vierailija
80/184 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku ihminen lukisikin näitä tietoja tahalleen tai vahingossa, saa olla itse päästään vialla jos tuntee minkäänlaista pahantahtoisuutta tai halua lähteä levittämään näitä tietoja eteenpäin. Tuntisin itse vain pahaa oloa, jos lukisin näitä, koska henkiset ongelmat ovat niin tiiviisti läsnä omaisteni elämässä. Käytännössä tällaiset vuodot tapaamisista ja asiakkaan psyykkeestä kertovat vain sitä surullista tarinaa, kuinka paljon ja erilaisilla ihmisillä meillä on psyykkisiä ongelmia ja mitä kauheuksia ihmiset ovat joutuneet kohtaamaan. Eli kaikki viha ja halveksunta, sekä pilkka tätä hakkeria kohtaan ja kaikki sympatia vuodon uhreja kohtaa.´n. 

Mutta kun kyse ei ole tuosta. En minä välitä, mitä mieltä joku random on minusta tai tunteeko edes empatiaa minua kohtaan. En vain halua, että kaikkein arkaluontoisimmat tiedot ovat kenenkään ulkopuolisen luettavissa, koska se rikkoisi omia rajojani niin totaalisella tavalla, että sitä on vaikeaa kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi