Siis ketä edes jaksaisi kiinnostaa lukea toisten ihmisten psykoterapiakirjauksia? Jos olet tietovuodon uhri niin ei hätää, meitä muita ei kiinnosta mistä kaikesta siellä on puhuttu!
Varsinkaan tuikituntemattomien psykoterapiat eivät ainakaan minua liikuttaisi niin mihinkään suuntaan, ei vaivaisi silmälihaksiani lukemalla mitään kirjauksia. Ikävä juttu tietenkin eikä näin saisi käydä, mutta meitä muita ei varmasti muiden asiat kiinnosta. Vastaamo nyt on tietenkin syystäkin nesteessä, onhan tämä vakava asia mutta ulkopuoliselle ei kovin kiinnostava ellei ole todella todella utelias.
Ei hätää, minä en lue yhtään mitään vaikka eteen työnnettäisi. Ei kiinnosta.
Jos minä olisin uhri ja minulta vaadittaisi 200 € vastaisin että työntäkää se 200 per see seenne ja lopettakaa ihmisten häiriköinti, epätoivoiset pellet.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Kävin torlaudalla tarkistamassa onko omat tiedot vuodettu, ja jos ketään lohduttaa niin ei edes torilaisia kiinnosta ne kertomukset ja sielläkin halveksutaan kiristäjää.
Eipä normaalisti ne ihmiset joita kiinnostaa, niin ole sitä kaikille ilmoittamassa.
Tottakai kiinnostaa varsinkin jos on tuttu kyseessä! Olis hienoa jos potilastiedot olisivat julkisia ja kaikkien saatavilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin torlaudalla tarkistamassa onko omat tiedot vuodettu, ja jos ketään lohduttaa niin ei edes torilaisia kiinnosta ne kertomukset ja sielläkin halveksutaan kiristäjää.
Eipä normaalisti ne ihmiset joita kiinnostaa, niin ole sitä kaikille ilmoittamassa.
Niinpä. Ei se, että noilla arkaluontoisilla tiedoilla voidaan tehdä vahinkoa, tarkoita, että urkkija retostelisi tiedoillaan vaan voi haitata uhrin elämää hyvinkin salakavalasti.
TOR-verkossa ja muualla jo jaetaan niitä henkilötunnuksia. Voitte vain kuvitella, miten paljon identiteettivarkauksia kohta tapahtuu :(
Tietoja lukeneille pitää antaa pitkiä vankilatuomioita ja nimet julkisuuteen.
Siellä on myös julkkiksia joiden asiat voi kiinnostaa moniakin. Tai ihmisiä, jotka ovat sellaisessa ammatissa, että tietty kulissi pitää säilyttää. Esimerkiksi lääkärin terapiassa puimat Osalla kyseessä voi olla sellaisia tietoja, jotka voi tuhota perheen tai viedä työpaikan - on esim. petetty kumppania tai huijattu työnantajaa. Nämä jälkimmäiset on tietysti ihmisen omaa syytä ja tavallaan ansaitseekin tulla julki, mutta kun epätäydellisten ja erehtyväistenkin ihmisten pitäisi voida puhua terapiassa luottamuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä kaikki heistä ole tuikituntemattomia päätellen ihmisten ulostuloista. Jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti luonnottomankin kiinnostuneita muiden ihmisten asioista, etenkin julkisuudessa olevien,ja jo se mahdollisuus että joku sellainen sattuu lähipiiriin ja alkaa levitellä tietoja on pelottava varsinkin jos on herkässä tilassa.
Ihan itse ovat sinne julkisuuteen hakeutuneet. On ihan oikein että saadaan totuus tositv pelleistä eikä vain heidän luomaa valheellista suodatettua totuutta.
Ohiksena kommentoin.
Iso osa ns. julkisuuden hahmoista on julkkiksia työnsa takia. Asiantuntijat, toimittajat, poliitikot, esiintyvät taiteilijat jne. eivät varsinaisesti kaipaa julkisuutta, mutta työnsä tekee heistä julkisuuden hahmoja.
Missä menee siis raja? Sinusta ns. julkkistyrkyt ovat vapaata riistaa? Entä vaikkapa lääketieteellisissä asioissa haastateltu professori? Tämän perhe, josta myös voi paljastua potilastiedoissa kaikenalaista?
Onko sinusta vaikkapa professorin 12-vuotias tytär ok riistaa?
Sitä paitsi ihan laissa on kielletty yksityisyyden piiriin kuuluvien tietojen levittely. Kunnianloukkaus on myös kriminalisointi, mutta jopa sinänsä tosien tietojen levittäminen julkisuudessa on rikos, jos ko. henkilö itse ei ole pitänyt tapanaan kertoa julkisuudessa yksityiskohtaisesti perhe-elämästään yms.
Ja tämä siis koskee aivan kaikkia, jopa ns. julkkistyrkkyjä, JOS he ovat itse rajanneet oman yksityiselämänsä ja perheensä julkisuuden ulkopuolelle.
Väittäisinpä, että yhtään kukaan ei vapaaehtoisesti levittele sairaskertomuksiaan julkisesti.
Joten vaikka kuinka olisitte sitä mieltä, että joku BB-hahmo on paskiainen, hänen lähipiirinsä ei ehkä sitä ole ja joka tapauksessa BB-hahmostakin yksityisten tietojen julkaiseminen ja eteenpäin levittäminen on Suomessa rikos.
Koska tuskin
uskot minua, lue täältä:
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/onko-hakkeroitujen-tietojen-lukeminen…
"Hän korostaa, että joka tapauksessa yksityishenkilöitäkin koskee tietosuojalain 35. pykälässä tarkoitettu vaitiolovelvollisuus, jos tietoja on käynyt katselemassa ja myös rikosvastuu yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä, jos tietoja välitetään edelleen tai levitellään muutoin."
Julkimot kertovat joka lehdessä ja kirjoissa omista ryyppyretkistään/alkoholismistaan ja masennuksistaan.
Jos vain jotain kiinnostaa kuunnella, kyllä he kertovat ihan kaiken kaikille.
Kyllä löytyy paljonkin ihmisiä joita kiinnostaa ihan vieraankin asiat.
Miksei juoruilua tuomita?
Tietoisesti väärän tiedon puhumista tuttavista, naapureista jne
Ooo, taas yksi hyveellinen ihminen tuomassa esille omaa ylivertaista (lue tavallista, muttei itse sitä kykene tajuamaan) hyvyyttään. Iilimadot, eli eri medioiden edustajat ovat ainakin ehtineet jo vähän penkoa, että kenen tietoja on vuodettu, ja soitelleet sopivan julkisuusarvon omaaville tyypeille, että olisko jotain sanottavaa. Ja sieltä lööpeistä nämä hyvät ja tavalliset ihmiset sitten lukevat, että ai tuokin on käynyt jossain terapiassa, en tiennytkään, että se on latvalaho. Mutta hyvän imisen illuusio säilyy loppuun asti.
Esimerkiksi juorutoimittajia, esimiehiä, terapiassa käyvien puolisoita, sukulaisia ja tuttuja, työpaikkojen juorukerhoja, naapureita jne. Ja uusia kiristäjiä.
Kyllä niitä kiinnostuneita löytyy, vaikka sinua ja minua ei kiinnostakaan.
Aika monta kiinnostaa jos eteen sattuukin jonkun tutun tiedot...
Eikö ketjun aloittaja ole ikinä käynyt töissä missään? Kaikenlaista paskaa ihmiset yleensä työpaikoilla jauhavat toisten selän takana minkä ehtivät.
Hyvin harvalla on mitään suuria synkkiä salaisuuksia joista lähipiiri ei olisi tietoinen. Mua ei todellakaan kiinnosta jonkun tuntemattoman tilitykset siitä miten kokee riittämättömyyden tunnetta ja työpaineita, eikä kukaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän kansanedustaja kehui tviitissä käyneensä lukemassa sieltä terapiatiedoista potilaiden panofantasioita ja sai puoluetovereiltaan kannatusta...
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvalla on mitään suuria synkkiä salaisuuksia joista lähipiiri ei olisi tietoinen. Mua ei todellakaan kiinnosta jonkun tuntemattoman tilitykset siitä miten kokee riittämättömyyden tunnetta ja työpaineita, eikä kukaan ymmärrä.
Minulle on tullut kiristysviestejä, jossa uhkaillaan henkilötietojen julkaisemisella netissä. Tämä hankaloittaa elämääni paljon.
Mitä sinä oikein saat irti tietomurron uhrien kokemusten vähättelystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut kiristysviestejä, jossa uhkaillaan henkilötietojen julkaisemisella netissä. Tämä hankaloittaa elämääni paljon.
Vastasin otsikossa esitettyyn kysymykseen, ketä edes kiinnostaisi lukea toisten terapiakeskusteluja. Vastaukseni oli että ei minua ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin otsikossa esitettyyn kysymykseen, ketä edes kiinnostaisi lukea toisten terapiakeskusteluja. Vastaukseni oli että ei minua ainakaan.
Todennäköisesti monia kiinnostaa, joten ihan turha selitellä ettei tietovuodosta tarvitse olla huolissaan. Sinäkin olet luultavasti tulevaisuudessa pokkana lukemassa tietoja, jos ne löytyvät lehden sivuilta. Ei ole mikään erityinen moraalinen hyve ettei ole opetellut käyttämään Tor-verkkoa.
Kovasti olette tosin ilmeisesti yrittäneet etsiä.
Paskapuhetta ettettekö muka lukisi parhaan kaverinne tietoja jos sellainen mahdollisuus annettaisi ilman kiinnijäämisen pelkoa.
Ihmisen perusluonne on limainen.