Siis ketä edes jaksaisi kiinnostaa lukea toisten ihmisten psykoterapiakirjauksia? Jos olet tietovuodon uhri niin ei hätää, meitä muita ei kiinnosta mistä kaikesta siellä on puhuttu!
Varsinkaan tuikituntemattomien psykoterapiat eivät ainakaan minua liikuttaisi niin mihinkään suuntaan, ei vaivaisi silmälihaksiani lukemalla mitään kirjauksia. Ikävä juttu tietenkin eikä näin saisi käydä, mutta meitä muita ei varmasti muiden asiat kiinnosta. Vastaamo nyt on tietenkin syystäkin nesteessä, onhan tämä vakava asia mutta ulkopuoliselle ei kovin kiinnostava ellei ole todella todella utelias.
Ei hätää, minä en lue yhtään mitään vaikka eteen työnnettäisi. Ei kiinnosta.
Jos minä olisin uhri ja minulta vaadittaisi 200 € vastaisin että työntäkää se 200 per see seenne ja lopettakaa ihmisten häiriköinti, epätoivoiset pellet.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta toisten ihmisten terapiaistunnot, ainut mikä tässä jutussa häiritsee on, että sosiaaliturvatunnuksia on teillä tietymättömillä. Vähän liian isoa meteliä tästä on nyt pidetty, hallituksen hätäkokous, joopa joo naurettavaa..................varmaan seuraavaksi hallitus pitää näille ihmisille terapiaistunnot ja silittää päätä.
Helppo sanoa, jos omat tiedot eivät ole vuotaneet. Ymmärrätkö että jollekin pitkään erilaisten ongelmien kanssa kamppailleelle tämä voi olla viimeinen niitti?
Tietojen lukemiseen ei ole mitään puolustusta. Yhtä hyvin voisit puolustella myymälävarkauksia koska ”kyllähän ilmainen tavara kiinnostaa”. Se nyt ei yksinkertaisesti ole hyväksyttävää tai laillista käytöstä. Nyt on korkea aika oppia se.
Jaa-a, on sitä sattunut, että sairaanhoitajat ovat menneet tutkailemaan tuttujen potilastietoja ilman pätevää syytä. Ihan vain uteliaisuuttaan. Jotkut ovat myös sairaalloisen kiinnostuneita siitä mitä naapurit tekevät. Vaikka ap:ta ei kiinnostaisi lukea jonkun terapiatekstejä niin montaa muuta satavarmasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun tiedot olisi vuodettu, alkaisin suoltaa pimeään verkkoon shaibaa tuhansia sivuja omalla nimelläni ja tekaistulla hetun jälkiosalla. Lopulta ei kukaan tirkistelijä jaksaisi käydä tuhansia sivuja läpi löytääkseen ne pari aitoa potilaskertomusta.
Tätä pitäisi hyvishakkereiden tehdä! Suoltaa sinne tuhansia juttuja väärillä nimillä
Voisi kiinnostaa, jos jonkun tutun tietoja, tuntemattomien/julkkisten tiedot eivät yhtään.
Olisi mielenkiintoista nähdä tuttujen kohdalla, onko osannut päätellä mitään oikein heidän ongelmistaan tai mahd. diagnooseistaan.
En kuitenkaan jaksa hakea tietoja itselleni.
Ei kiinnosta minuakaan, omissa asioissa ihan riittävästi.
Ja oon ilmeisesti tyhmäkin vielä kun en oikein tajua mitä pelkällä hetulla nykyisin voi tehdä muuta kuin jotain sometilejä. Ei kai netistäkään pysty enää mitään tilaamaan ilman tunnistautumista pankkitunnuksilla. Ja jollain luottotiedottoman hetulla nyt ei tee kukaan mitään.
Jaa ettei kiinnostais lukea lesb on kasvattaman pääministerin terapioinnista?
LoL
Ei ne terapeutiti sinne mitään ykityiskohtaisia tarinointeja ole edes kirjanneet. Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole vähätellä, huolestuttavinta tuossa on ehdottomasti se henkilötietojen vuotaminen.
Identiteettivarkaus aika helppo tehdä, kun on tiedossa henkilötunnus ja kotiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Ja oon ilmeisesti tyhmäkin vielä kun en oikein tajua mitä pelkällä hetulla nykyisin voi tehdä muuta kuin jotain sometilejä. Ei kai netistäkään pysty enää mitään tilaamaan ilman tunnistautumista pankkitunnuksilla. Ja jollain luottotiedottoman hetulla nyt ei tee kukaan mitään.
Pystyy aika monestakin paikasta tilaamaan ilman tunnistautumista, jos tilaa laskulle. Silloin pitää vain tunnistautua, kun maksaa tilauksen samantien.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki verkkokaupat tarjoavat yhtenä maksutapana Klarnaa. Mitään vahvoja tunnistautumisia ei silloin tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän saatanan hyvesignaloinnin voisi jo täällä lopettaa. Kaikenlainen saasta kiinnostaa ihmisiä. Kuka hyvänsä voi luvata etukäteen ihan mitä vain, mutta ei se takaa etteikö sama ihminen silti tilaisuuden tullen tirkistelisi mielestään "hyvästä syystä" toisten tietoja.
Olen samaa mieltä. Eikä se paljon lohduta rikoksen uhreja, vaikka 99,9% ihmisistä ei voisi kuvitellakaan lukevansa vuodettuja tietoja. Yksikin lukija riittää aiheuttamaan paljon vahinkoa, jos se levittää tietoja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin lueskella.
Aivan kuten ihmisistä suurin osa, jos tietäisi tietojen olevan jossain helposti saatavilla eikä pelkoa joutua tämän takia sanktioiden tai yleisen paheksunnan kohteeksi olisi. Aika moni lukisi innolla lehdestä jutun, jossa käytäisiin läpi mitä tietoja oman lähialueen Vastaamon asiakkaista on nettiin tietomurron takia vuotanut ja miettisi montako tuttua listalta löytyy.
Miten ne tiedot ovat yleisessä jaossa, kun ainakaan minä en niitä netissä ole nähnyt? Laita linkki mistä niitä pääsee lukemaan. En todellakaan tiedä mikä on tor-verkko ja miten siellä olevia juttuja pääsee lukemaan, joten ainakaan minun silmiini nuo salaiset kirjaukset eivät tule koskaan näkymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oon ilmeisesti tyhmäkin vielä kun en oikein tajua mitä pelkällä hetulla nykyisin voi tehdä muuta kuin jotain sometilejä. Ei kai netistäkään pysty enää mitään tilaamaan ilman tunnistautumista pankkitunnuksilla. Ja jollain luottotiedottoman hetulla nyt ei tee kukaan mitään.Pystyy aika monestakin paikasta tilaamaan ilman tunnistautumista, jos tilaa laskulle. Silloin pitää vain tunnistautua, kun maksaa tilauksen samantien.
Suomalaiset verkkokaupat käyttää samoja luottoyhtiöitä jotka on kaikki tavalla tai toisella kytköksissä keskenään. Kaikissa on joku luottoraja eli rajattomasti ei pysty tilaamaan millään hetulla. Yhdestä kun on yksikin lasku/osari maksamatta niin loppuu tilailu muistakin. Luottoyhtiöt myös näkee jos yhdellä hetulla yhtäkkiä alkaa tulla paljon tilauksia niin eivät enää myy laskulle/tilille.
Vaikka joku ihminen lukisikin näitä tietoja tahalleen tai vahingossa, saa olla itse päästään vialla jos tuntee minkäänlaista pahantahtoisuutta tai halua lähteä levittämään näitä tietoja eteenpäin. Tuntisin itse vain pahaa oloa, jos lukisin näitä, koska henkiset ongelmat ovat niin tiiviisti läsnä omaisteni elämässä. Käytännössä tällaiset vuodot tapaamisista ja asiakkaan psyykkeestä kertovat vain sitä surullista tarinaa, kuinka paljon ja erilaisilla ihmisillä meillä on psyykkisiä ongelmia ja mitä kauheuksia ihmiset ovat joutuneet kohtaamaan. Eli kaikki viha ja halveksunta, sekä pilkka tätä hakkeria kohtaan ja kaikki sympatia vuodon uhreja kohtaa.´n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oon ilmeisesti tyhmäkin vielä kun en oikein tajua mitä pelkällä hetulla nykyisin voi tehdä muuta kuin jotain sometilejä. Ei kai netistäkään pysty enää mitään tilaamaan ilman tunnistautumista pankkitunnuksilla. Ja jollain luottotiedottoman hetulla nyt ei tee kukaan mitään.Lähes kaikki verkkokaupat tarjoavat yhtenä maksutapana Klarnaa. Mitään vahvoja tunnistautumisia ei silloin tarvita.
Vastahan Klarna vaati pääsyä tsekkaamaan pankkitiliä 3kk taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oon ilmeisesti tyhmäkin vielä kun en oikein tajua mitä pelkällä hetulla nykyisin voi tehdä muuta kuin jotain sometilejä. Ei kai netistäkään pysty enää mitään tilaamaan ilman tunnistautumista pankkitunnuksilla. Ja jollain luottotiedottoman hetulla nyt ei tee kukaan mitään.Pystyy aika monestakin paikasta tilaamaan ilman tunnistautumista, jos tilaa laskulle. Silloin pitää vain tunnistautua, kun maksaa tilauksen samantien.
Suomalaiset verkkokaupat käyttää samoja luottoyhtiöitä jotka on kaikki tavalla tai toisella kytköksissä keskenään. Kaikissa on joku luottoraja eli rajattomasti ei pysty tilaamaan millään hetulla. Yhdestä kun on yksikin lasku/osari maksamatta niin loppuu tilailu muistakin. Luottoyhtiöt myös näkee jos yhdellä hetulla yhtäkkiä alkaa tulla paljon tilauksia niin eivät enää myy laskulle/tilille.
Ei pidä paikkaansa. Minulla on ollut samaan aikaan useita Klarnan kautta tehtyjä tilauksia odottamassa maksamista.
Vierailija kirjoitti:
Hetut on sellainen asia, josta on syytä olla eniten huolissaan. Niillä voi tehdä identiteettivarkauden.
Suomessa identiteettivarkauden uhrin pitäisi voida vaihtaa heti hetu tällaisissa tilanteissa. Vanha hetu suljettaisiin. Syntymäpäivä hetussa ei muuttuisi, mutta sen loppuosan nyt luulisi olevan muutettavissa?
Hetulla ei kyllä pitkälle pötkitä, eikä sillä että tietää nimen ja osoitteen. Ei ainakaan lainaa voi ottaa toisen piikkiin. Pikkujuttu hetu on verrattuna siihen että on kertonut synkimmät salaisuutensa terapeutille ja nyt ne kaikelle kansalle kerrotaan.
Mitä tulee siihen ettei potilastiedot kiinnosta niin varmasti se on näin 90% osalta. Riittää että 10% kiinnostaa, se on Suomessa satoja tuhansia ihmisiä.
Ei minuakaan kiinnosta toisten ihmisten terapiaistunnot, ainut mikä tässä jutussa häiritsee on, että sosiaaliturvatunnuksia on teillä tietymättömillä. Vähän liian isoa meteliä tästä on nyt pidetty, hallituksen hätäkokous, joopa joo naurettavaa..................varmaan seuraavaksi hallitus pitää näille ihmisille terapiaistunnot ja silittää päätä.