Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1661/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen haetaan työvoimaa ulkomailta vaikka kotimaassammekin lojuu työttömiä jotka eivät vaan saa töitä.

Mieheni on raksa-alalla. Hän sanoo virolaisten työmoraalin vain olevan aivan toista kuin monen suomalaisen.

(Ja heidän firmassa kaikilla on sama palkka)

Olen raksalla ja ero on ainoastaan siinä että kaikilla heillä on pienempi palkka koska itse firma ei ole suomessa verokarhun sylissä. työmoraali on hyvin slaavilainen. 

Vierailija
1662/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m78ep kirjoitti:

Suomen sosiaali- ja työttömyysturva on liian hyvällä tasolla. 

Onhan se nyt ****lauta väärin ettei ihmisen kannata tehdä töitä, vaan järkevämpää on jäädä kotiin.

Ja ei, joka paikassa EI ole mahdollista maksaa niin paljon enemmän palkkaa että alkaisi kannattaa. Minun mielestäni olisi vain syytä tehdä tukirakenteeseen muutoksi. Ja ymmärrän kyllä että tämä ei kosketa kaikkia tukien saajia, mutta ongelma eivät olekaan ne jotka oikeasti tukia tarvitsevat, vaan ne jotka niitä väärinkäyttävät.

Totta, mutta kyllä tuo ainakin meidän työpaikan kahvihuoneessa kehdataan sanoa suoraan. Miksi siellä kukaan haluaisi, että pummeja elätetään meidän verorahoilla?

Tukia pitää leikata ankaralla kädellä.

Jep, tietenkin tukia pitää leikata, ei missään nimessä korottaa palkkoja tai löysentää palkan tai työnantajan verotusta :D. Arvaan, että teillekin kuitenkin kelpaa ne yhteiskunnan tuet (lapsilisät, vanhemmuuspäivärahat, jne.) jotka itse saatte, vaikka ette oikeasti edes niitä tarvitsisi?

Pummi ilmoittautui heti. Voit perustaa yrityksen ja korottaa palkkoja niin paljon kuin haluat ja voit myös ehdottaa muille yrittäjille että mitäs jos maksettaisiin enemmän veroja. 

Nuo tuet ovat pieni osa siitä mitä saamme takaisin maksamistamme veroista. Suomessa tuet ovat liian korkeat, palkoissa ei ole mitään vikaa. Järjestelmä on pahasti mätä jos se kannustaa sohvalla makaamiseen. Työttömyysturva pitäisi ehdottomasti saada vastikkeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä, jotka vasustavat abortin laittomaksi tekemistä täytyisi olla velvollisuus lahjoittaa kaikki sisäelimensä joita eivät tarvitse välttämättä elääkseen. Sitä he vaativat muiltakin. Uhratkaa oma kehonne, jotta joku toinen saisi elää. 

Vierailija
1664/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole edes mielipide, vaan fakta, mutta en yleensä uskalla sanoa kahvipöytäkeskustelussa. Eli riippumatta mitä mieltä on abortista, fakta on, että siinä tapetaan alkanut ihmiselämä. Tämä on minusta vähän yllättävää, että monet kieltävät tämän totuuden.

Tuohan ei nimenomaan ole mikään fakta vaan määrittelykysymys, mistä elämän katsotaan alkavan. Käyttännössähän kyse on solumöykkyloisesta, joka ei selviä ilman isäntää. Josta päästäänkin sitten mun mielipiteeseen, että abortin vastustajat ovat aika yksinkertaista ja mustavalkoista porukkaa.

sinä et ole koskaan pitänyt vauvaa sylissäsi.

Vierailija
1665/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 180-senttisiä miessukupuolisia ei tulisi kutsua miehiksi vaan korkeintaan pojiksi, oli  sitten minkä ikäinen vaan. Ite pojittelen itseäni vanhempiakin hiiren kokoisia marjanpoimijia koska en pysty pakottamaan suustani sanaa "mies" näiden kohdalla kun en vain näe mitään miesmäisyyttä näissä. 

Vierailija
1666/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Äänioikeus pitäisi sitoa ihan johonkin muuhun kuin ikään. En tarkoita sukupuolta tms. Vaan riittävää tietotasoa valtion asioista, kuten talous-, juridiikka-, historia-, koulutus- ja sosiaaliasiat.

Jokin tentti aiheesta.

Toinen, lisääntymislupa ehdottomasti. Ei ole mitään järkeä että kaikki maailman narkit ja pedot ym. tekee lapsia.

Työkkärit pitäisi ajaa alas ihan heti. Järjetöntä tuplapoliisimeininkiä ja rahan tuhlausta. Eihän ne niitä tukia maksa. Aivan yhtä hyvin se maksaja voisi valvoa työttömyysturvalain toteutumista ja niinhän ne tekeekin: lausunnoissa on aina "maksaja tarkistaa työssäoloehdon" jne. Miksi se pitää 2 kertaa tarkastaa?! Älytöntä.

Oletko pöljä? Miten sitä lisääntymislupaa valvotaan? Viranomainen kotiin valvomaan, ettei siellä harrasteta suojaamatonta seksiä? 

Tuon tentin jälkeen vain kokoomuksen ja perussuomalaisten äänestäjillä olisi enää äänioikeus, mikä toki olisi hyvä asia.

Vierailija
1667/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 180-senttisiä miessukupuolisia ei tulisi kutsua miehiksi vaan korkeintaan pojiksi, oli  sitten minkä ikäinen vaan. Ite pojittelen itseäni vanhempiakin hiiren kokoisia marjanpoimijia koska en pysty pakottamaan suustani sanaa "mies" näiden kohdalla kun en vain näe mitään miesmäisyyttä näissä. 

Alle 180cm naisia voisi myös alkaa kutsua kääpiöiksi.

Vierailija
1668/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjät ja maitotaloustuotteiden käyttäjät ovat kyllä aivotonta ja itsekästä massaa.

Lihansyönti ja kaikkien eläinperäisten tuotteiden käyttö tulisi kieltää kokonaan. Ihmisen elämä ei ole yhtään sen arvokkaampaa kuin muiden eläinten.

Totta, ennemminkin se on vähemmän arvokasta koska ihmiset tuhoavat maapalloa, kaikki oli luonnossa täydellisesti ennen ihmistä. Ihmiset myös tappavat toisiaan sodissa.

Vierailija
1669/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tarpeekseni tyttöjen "erinomaisuuden" toitottamisesta. Poikani ihmetteli, miten hän voi saada kokeista parempia tuloksia kuin tytöt. Että näin jo peruskoulussa aloitetaan tämä tyttöjen "erinomaisuuden" korostaminen ja miten pojat eivät ole mitään. Että sapettaa.

Teinin (13 v) terveystiedon tuli puheeksi seksuaalinen suuntautuminen. Teinipoikaa alettiin kiusata koska sanoi tykkäävänsä tytöistä. Oli homo foobi kko

Poikasi on homofoobikko. Jokainen poika joka erikseen toitottaa, että hän tykkää tytöistä ettei vain kukaan luule homoksi on homofoobikko. Osa on myös homoja, jotka eivät uskalla foobikoiden takia olla omia itsejään ja siksi esittävät heteroa.

mikä on "homofoobikko"?

Vierailija
1670/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m78ep kirjoitti:

Suomen sosiaali- ja työttömyysturva on liian hyvällä tasolla. 

Onhan se nyt ****lauta väärin ettei ihmisen kannata tehdä töitä, vaan järkevämpää on jäädä kotiin.

Ja ei, joka paikassa EI ole mahdollista maksaa niin paljon enemmän palkkaa että alkaisi kannattaa. Minun mielestäni olisi vain syytä tehdä tukirakenteeseen muutoksi. Ja ymmärrän kyllä että tämä ei kosketa kaikkia tukien saajia, mutta ongelma eivät olekaan ne jotka oikeasti tukia tarvitsevat, vaan ne jotka niitä väärinkäyttävät.

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos sosiaalituet olisivat huonompia, siitä kärsisi valtava määrä työttömiä, jotka eivät saa töitä, vaikka haluaisivat. Mitä heille kävisi? Kuolisivat nälkään/kadulle?

Niin kuten tuossa sanoinkin, ongelma ei ole ne jotka oikeasti tukia tarvitsevat, vaan ne jotka niitä väärinkäyttävät. Oikeasti töitä haluavat eivät ole ongelma.

Vierailija
1671/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt armeijan,  mutta jos sota syttyy, niin en halua missään nimessä lähteä rintamalle kuolemaan. Olen kahden alakouluikäisen lapsen isä. Toinen lapsista on erityislapsi. Minulle tärkein arvo on olla näiden lasten isä ja saattaa heidät maailmalle. Eli en halua kuolla tai vammautua vakavasti jossain tykinruokahommassa. Olen kielitaitoinen ja toimin kansainvälisessä yrityksessä, jossa varmaan puolet työntekijöistä on ulkomaalaisia ja monet heistä on ystäviä. Minulla on myös venäläisiä ystäviä. En koe että ulkomaalaisten (venäläisten) ihmisten tappaminen olisi omalla kohdalla mitenkään perusteltua.

Voisin hyvin muuttaa ulkomaille. Sodat on vaan vanhojen ukkojen egoilua (EU:n, Venäjän USA:n, Kiinan, Turkin presidentit ja ministerit). Rajan molemmilla puolilla kansa kiihotetaan vihaamaan naapuria ja sitten lähetetään nuoret miehet lihamyllyyn. Lopputuloksena on kuolemaa, hirveät kärsimykset, traumat, pysyvästi vakavasti vammautuneet nuoret miehet ja isättömät lapset.

En vastusta natoa. Käykööt sitten ammattisotilaat ne sodat. Itse en ole sellainen ihminen, joka juoksee käskettynä ja manipuloituna vaikka kaivoon.

Haluatko mieluummin, että joudutte muuttamaan pakolaisiksi jonnekin?

emmeköhän me kaikki haluta:

1. rauhaa

2. pysyä hengissä oli se sitten tavalla tai toisella.

-eri

Vierailija
1672/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä teennäistä puhetta, jargonia tai valmiiksi opeteltuja lauseita, joita sitten toistellaan sopiviin kohtiin. Tätä näkee/kuulee paljon bisneksessä, mutta myös esim. it-alalla konsulttityössä ja jopa terveydenhuollossa. Olen kerran ollut työterveyspsykologin vastaanotolla työssäjaksamisasioissa, ja siitä ei ollut mitään hyötyä. Kerroin asiani, jonka jälkeen psykologi alkoi luennoida unen ja palautumisen merkityksestä ja kyseli, olenko kokeillut itsestäänselviä konsteja X, Y ja Z. Vastasin, että olen, jonka jälkeen hän suositteli kokeilemaan edellämainittuja konsteja uudelleen. Lopuksi hän pyysi minua sanoittamaan, mitä tulen tekemään asian tiimoilta seuraavien viikkojen ajan. En ole epäkohtelias ihminen, joten mutisin jotain ympäripyöreää.

(Sanoittaminen on laulujen sanoitusten tekemistä, ei normaalia puhetta!)

Vierailija
1673/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Äänioikeus pitäisi sitoa ihan johonkin muuhun kuin ikään. En tarkoita sukupuolta tms. Vaan riittävää tietotasoa valtion asioista, kuten talous-, juridiikka-, historia-, koulutus- ja sosiaaliasiat.

Jokin tentti aiheesta.

Toinen, lisääntymislupa ehdottomasti. Ei ole mitään järkeä että kaikki maailman narkit ja pedot ym. tekee lapsia.

Työkkärit pitäisi ajaa alas ihan heti. Järjetöntä tuplapoliisimeininkiä ja rahan tuhlausta. Eihän ne niitä tukia maksa. Aivan yhtä hyvin se maksaja voisi valvoa työttömyysturvalain toteutumista ja niinhän ne tekeekin: lausunnoissa on aina "maksaja tarkistaa työssäoloehdon" jne. Miksi se pitää 2 kertaa tarkastaa?! Älytöntä.

Oletko pöljä? Miten sitä lisääntymislupaa valvotaan? Viranomainen kotiin valvomaan, ettei siellä harrasteta suojaamatonta seksiä? 

Tuon tentin jälkeen vain kokoomuksen ja perussuomalaisten äänestäjillä olisi enää äänioikeus, mikä toki olisi hyvä asia.

Sterilisaatiolla.

Vierailija
1674/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheiltä/yh:lta automaattiset tuet pois. Kaikkien tukien pitäisi perustua tarpeeseen, ei siihen että on sattunut lisääntymään. Tarveperusteisesti toki tuet myös näille. Ja toinen mielipiteeni on, että eläkkeisiin joku katto, vaikka 2000e brutto. Ihmiset kerryttäkööt itse omaa omaisuuttaan. Näillä keinoilla säästyisi huimasti rahaa eivätkä sossupummit lisääntyisi vain helpon rahan vuoksi.

Vierailija
1675/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei saa sanoa ääneen mutta ihmisiä pidetään luonnottoman kauan elossa esim. osastoilla ja palvelutaloissa makaa paljon vanhoja ihmisiä jotka eivät enää paljoa liiku tai ajatus kulje mutta väkisin pidetään hengissä vaikka tämä ei tajua enää mitä ympärillä tapahtuu. Tämä on täysin luonnotonta, eläimillekin ollaan armollisempia eikä heitä kiduteta samalla tavalla mutta jostain syystä ihminen pidetään vuosia elossa vaikka väkisin.

Jos ihminen ei liiku eikä pää pelaa ei ole mitään järkeä pitkittää sitä kitumista, voisi sanoa että se on jo kidutusta.

Vierailija
1676/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot on ärsyttäviä kanamaisia kiekujia. 598

Yksi homofoobikko työkaveri meinasi ajaa ojaan kun kuuli että yksi toinen työkaveri seurustelee miehen kanssa. Oli sitä mieltä että "kyllä hän nyt yleensä homon tunnistaa". No, kaikki muut oli tajunnut asian laidan aika pian, mutta tämä homofoobinen boomer ei ilmeisesti uskonut että homo voi olla oikeasti mukava, älykäs ja normaali ihminen. Epäsuosittu mielipiteeni siis, olin melkoisen huvittunut, vahingoniloinen ja tyytyväinen kun toisen ennakkoluuloja vähän ravisteltiin. Tekisi hyvää monelle.

Vierailija
1677/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen suurta vastenmielisyyttä kaikelaiseen uskontoon liittyviin asioihin, riippumatta siitä mikä uskonto on kyseessä !

Ystäväpiirini kapenisi huomattavasti , jos tämän paljastaisin. Pidän myös visusti salaisuutena sen, että olen eronnut kirkosta jo vuosia sitten ! Halleluja : )

Vierailija
1678/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät ole älykkäitä, eikä siinä ole mitään vikaa, että kaikki eivät ole korkeakoulutettuja menestyjiä. Osa ihmisistä menee opiskelemaan ja hyviin asemiin keskinkertaisilla taidoilla ja sinnillä, mutta se ei läheskään aina kanna tarpeeksi pitkälle että tehtävissä voisi aidosti menestyä. Väärät ihmiset väärissä paikoissa aiheuttavat vain ongelmia. Ongelman ratkaisisi riittävä (ei minimi) tulo hanttihommia tekeville ja vaativimmista töistä pitäisi maksaa älykkäämmille tekijöille extraa tuloksen mukaan.

Vierailija
1679/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksella mässäillään ja kerjätään rahaa minkä kerkeävät.

Vierailija
1680/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolla on oikeus kieltäytyä vihkimästä samaa sukupuolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi