Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1641/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ole keskimäärin kovinkaan älykkäitä ja viisauskin tulee vasta iän myötä. Tutkimuksissa saadaan toisenlaisia tuloksia mutta totta puhuen yksikään seurusteleva mies ei pidä naisia kovinkaan älykkäänä, päinvastoin. Ikääntyessään naiset oppivat ja tulevat viisaammiksi.

No, ehkä ne älykkäät pohdiskelijanaiset ei ole mitään kauhean suosittua seuraa miesten juttukavereiksi, moni mieshän haluaa itseään heikompiälyisen naisen kumppaniksi

Juu ei me olla suosittua seuraa. Oma kokemus on se, että suurin osa miehistä karttaa. Jotkut alkaa riitelemään heti jos kokevat että olen tasavertainen tai jopa älykkäämpi, toisten mielestä olen pelottava. Hyvällä itsetunnolla varustetut miehet, ja oikeasti älykkäät sitten taas pitävät, mutta sellaisia on yllättävän vähän. Tämäkin on epäsuosittu mielipide tai kokemus.

Ei äly ole ainakaan minulle mikään ongelma. Paitsi tietty bimboja ei kestä ja niitä on miehissäkin saman verran. Eenemmänkin kyse on luonteiden ja kommunikaation yhteensopivuudesta. Sekä tietenkin että on molemminpuolin fyysistä vetovoimaa.

Vierailija
1642/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tarpeekseni tyttöjen "erinomaisuuden" toitottamisesta. Poikani ihmetteli, miten hän voi saada kokeista parempia tuloksia kuin tytöt. Että näin jo peruskoulussa aloitetaan tämä tyttöjen "erinomaisuuden" korostaminen ja miten pojat eivät ole mitään. Että sapettaa.

Teinin (13 v) terveystiedon tuli puheeksi seksuaalinen suuntautuminen. Teinipoikaa alettiin kiusata koska sanoi tykkäävänsä tytöistä. Oli homo foobi kko

No entäs jos poikasi olisi sanonut tykkäävänsä pojista tai olevansa muunsukupuolinen vaikka  se ei suuntautumiseen liitykään? Olisiko asia ollut homofoobikkoäidille ok? Vai olisiko alkanut vänkääminen siitä ,että poika on vielä kovin nuori ja etsii identiteettiään, ei se oikeasti ole homo? Mutta jos 13v poika ilmoittaa olevansa hetero niin se on heti lukkoon lyöty, ei puhettakaan mistään muusta suuntautumisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

m78ep kirjoitti:

Suomen sosiaali- ja työttömyysturva on liian hyvällä tasolla. 

Onhan se nyt ****lauta väärin ettei ihmisen kannata tehdä töitä, vaan järkevämpää on jäädä kotiin.

Ja ei, joka paikassa EI ole mahdollista maksaa niin paljon enemmän palkkaa että alkaisi kannattaa. Minun mielestäni olisi vain syytä tehdä tukirakenteeseen muutoksi. Ja ymmärrän kyllä että tämä ei kosketa kaikkia tukien saajia, mutta ongelma eivät olekaan ne jotka oikeasti tukia tarvitsevat, vaan ne jotka niitä väärinkäyttävät.

Totta, mutta kyllä tuo ainakin meidän työpaikan kahvihuoneessa kehdataan sanoa suoraan. Miksi siellä kukaan haluaisi, että pummeja elätetään meidän verorahoilla?

Tukia pitää leikata ankaralla kädellä.

Vierailija
1644/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät ole keskimäärin kovinkaan älykkäitä ja viisauskin tulee vasta iän myötä. Tutkimuksissa saadaan toisenlaisia tuloksia mutta totta puhuen yksikään seurusteleva mies ei pidä naisia kovinkaan älykkäänä, päinvastoin. Ikääntyessään naiset oppivat ja tulevat viisaammiksi.

No, ehkä ne älykkäät pohdiskelijanaiset ei ole mitään kauhean suosittua seuraa miesten juttukavereiksi, moni mieshän haluaa itseään heikompiälyisen naisen kumppaniksi

Juu ei me olla suosittua seuraa. Oma kokemus on se, että suurin osa miehistä karttaa. Jotkut alkaa riitelemään heti jos kokevat että olen tasavertainen tai jopa älykkäämpi, toisten mielestä olen pelottava. Hyvällä itsetunnolla varustetut miehet, ja oikeasti älykkäät sitten taas pitävät, mutta sellaisia on yllättävän vähän. Tämäkin on epäsuosittu mielipide tai kokemus.

Ei äly ole ainakaan minulle mikään ongelma. Paitsi tietty bimboja ei kestä ja niitä on miehissäkin saman verran. Eenemmänkin kyse on luonteiden ja kommunikaation yhteensopivuudesta. Sekä tietenkin että on molemminpuolin fyysistä vetovoimaa.

Ne älykkäiksi itsensä mieltävät naiset nyt vain monesti ovat ärsyttäviä jankuttajia, joiden pitää päästä esittelemään sitä ylivertaista älyänsä joka käänteessä eivätkä siedä tai hyväksy ollenkaan sitä, että ovat väärässä. 

Vierailija
1645/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-vuotiaan näkökulma ja epäsuosittu mielipide. Vanhemmissa ikäluokissa on erittäin paljon sellaisia asenteita ja ihan suoranaista tyhmyyttä, että ainakaan automaattisen kunnioituksen ei pitäisi olla oletettua. Sen sijaan nuorissa on äärimmäisen paljon viisautta, empatiaa ja epäitsekkyyttä. Keskimäärin nuoriso on paljon fiksumpaa porukkaa, kuin me keski-ikäiset. nyt tai ainakaan nuoruudessamme. Minä haen vaikutteeni, näkökulmani ja inspiraationi ehdottomasti 20-30-vuotiaista ja vain harvoin ja harkiten yli 60-vuotiailta. 

Mutta näin ei saa sanoa, vaan nuoriso on pilalla ja ikäihmisissä kaikki viisaus ja elämänkokemus..

Olen samanikäinen kuin sinä ja z-sukupolvi on kaukana viisaasta, nenä kiinni älypuhelimessa ja oikeasta elämästä ei tiedetä mitään, kaikki on somea ja trendiä sekä suvaitsevaisuutta. Kyllä se sota opettaa nuorille mitä se oikea elämä on.

Vierailija
1646/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku väittää, että kevään aikana ruokalasku on kasvanut useita kymmeniä prosentteja, ei osaa laskea. Siis kyllähän hinnat ovat nousseet mutta ei noin paljon.

Riippuu tuotteesta. S-Marketin halpismargariini maksoi marraskuussa 27 c/rasia. Nyt 46 c/rasia.

Vierailija
1647/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

m78ep kirjoitti:

Onhan se nyt ****lauta väärin ettei ihmisen kannata tehdä töitä, vaan järkevämpää on jäädä kotiin.

Ja ei, joka paikassa EI ole mahdollista maksaa niin paljon enemmän palkkaa että alkaisi kannattaa. Minun mielestäni olisi vain syytä tehdä tukirakenteeseen muutoksi. Ja ymmärrän kyllä että tämä ei kosketa kaikkia tukien saajia, mutta ongelma eivät olekaan ne jotka oikeasti tukia tarvitsevat, vaan ne jotka niitä väärinkäyttävät.

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta toisaalta jos sosiaalituet olisivat huonompia, siitä kärsisi valtava määrä työttömiä, jotka eivät saa töitä, vaikka haluaisivat. Mitä heille kävisi? Kuolisivat nälkään/kadulle?

Vierailija
1648/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m78ep kirjoitti:

Totta, mutta kyllä tuo ainakin meidän työpaikan kahvihuoneessa kehdataan sanoa suoraan. Miksi siellä kukaan haluaisi, että pummeja elätetään meidän verorahoilla?

Tukia pitää leikata ankaralla kädellä.

Jep, tietenkin tukia pitää leikata, ei missään nimessä korottaa palkkoja tai löysentää palkan tai työnantajan verotusta :D. Arvaan, että teillekin kuitenkin kelpaa ne yhteiskunnan tuet (lapsilisät, vanhemmuuspäivärahat, jne.) jotka itse saatte, vaikka ette oikeasti edes niitä tarvitsisi?

Vierailija
1649/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt armeijan,  mutta jos sota syttyy, niin en halua missään nimessä lähteä rintamalle kuolemaan. Olen kahden alakouluikäisen lapsen isä. Toinen lapsista on erityislapsi. Minulle tärkein arvo on olla näiden lasten isä ja saattaa heidät maailmalle. Eli en halua kuolla tai vammautua vakavasti jossain tykinruokahommassa. Olen kielitaitoinen ja toimin kansainvälisessä yrityksessä, jossa varmaan puolet työntekijöistä on ulkomaalaisia ja monet heistä on ystäviä. Minulla on myös venäläisiä ystäviä. En koe että ulkomaalaisten (venäläisten) ihmisten tappaminen olisi omalla kohdalla mitenkään perusteltua.

Voisin hyvin muuttaa ulkomaille. Sodat on vaan vanhojen ukkojen egoilua (EU:n, Venäjän USA:n, Kiinan, Turkin presidentit ja ministerit). Rajan molemmilla puolilla kansa kiihotetaan vihaamaan naapuria ja sitten lähetetään nuoret miehet lihamyllyyn. Lopputuloksena on kuolemaa, hirveät kärsimykset, traumat, pysyvästi vakavasti vammautuneet nuoret miehet ja isättömät lapset.

En vastusta natoa. Käykööt sitten ammattisotilaat ne sodat. Itse en ole sellainen ihminen, joka juoksee käskettynä ja manipuloituna vaikka kaivoon.

Haluatko mieluummin, että joudutte muuttamaan pakolaisiksi jonnekin?

Vierailija
1650/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymusiikki on kaameata kuraa. Lauluja ei enää osata tehdä.

Vierailija
1651/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger-ihmisen kohtalo on karu ja autismia ei saisi juhlistaa juhlapäivällä, kuten Amerikassa tehdään. On lottovoittoa harvinaisempaa, että as-lapsesta tulee Elonmusk tai Einstein. Yleensä assit ovat alentuneesti työkykyisiä, työttömiä ja/tai toimeentulotuen tai eläkkeen varassa. He ovat myös vanhempina ja puolisoina kädettömiä. Näistä asioista pitäisi puhua realisesti. Onneksi ADHD:sta puhutaan avoimesti kaunistelematta.

Olen itse Asperger ja luultavasti sellaisten lapsi ja en toivo tällaista kenellekään. Anteeksi erityislastanne hehkuttavat, että pilasin päivänne.

Samoin mutta olen onnistunut välttämään vanhempieni virheet oman lapseni kohdalla ja se näyttää tuottaneen tulosta. Lapsella on elämänhallinta kunnossa ja opiskelu sujuu ja pari kaveriakin. Toisin menee kuin minulla. Olosuhteet vaikuttaa siis myös.

Vierailija
1652/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa V..näjä voittaisi s*dan. Kio..a kuuluu Ve....jälle. U#?ainan pres""entti on vain julkisuuden himoinen näyttelijä.

Vierailija
1653/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei saa piereskellä miesten kuullen!

Vierailija
1654/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tuttua! Suurin osa miehistä etsii itseään "heikompaa" naista, eli vähemmän älykästä, fyysisesti pientä ja vähemmän tienaavaa. Monet muuttuvat jopa aggressiiviseksi, kun huomaavat, että naisella leikkaakin. Vaikeaa on seuran löytäminen ollut, mutta kun löytyy niin silloin se on menoa. Mikään ei oikeastaan ole seksikkäämpää kuin älykäs, keskustelutaitoinen mies joka syttyy älykkäästä vastinparista.

Mikään ei ole nolompaa kuin itseään älykkääksi luuleva nainen. Kyl mie ainakin tykkään sellaisesta iloisesta kikattelevasta naisesta, joka ei ole se kirkkain kynttilä ja jättää älyä vaativat asiast suosiolla miehille:)

Vierailija
1655/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset on muutenkin ihan hurahtaneita. Järkevullä ihmisillä on koira, ja nimenomaan joju kunnollisen kokoinen ja luonteikas, ei mukään fifi ,

Vierailija
1656/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei piereskele ollenkaan.

Vierailija
1657/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei piereskele ollenkaan.

Se on ihanne.

Vierailija
1658/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisten pitäisi oppia hyväksymään kuolema osana elämää ja pelätä sitä vähemmän. Iäkkään ihmisen kuolema on yhtä luonnollinen asia kuin hänen syntymänsäkin aikanaan oli. Tietenkin sitä saa ja pitää surra, mutta helpompaa on kun hyväksyy asian. Vanhusten ja pitkäaikaissairaiden pitäisi saada paremmin päättää omista hoidoistaan ja myös mahdollisuus eutanasiaan.

Täysin samaa mieltä! Tästä koronahöpötyksestäkin tippuisi puolet pois kun yhteiskunnallisesti ymmärretäisiin tämä. Iäkkään monisairaan kuolema on ihan odotettu asia, ei ole mitään väliä onko se kuolinsyy korona vai joku muu.

Millainen yhteiskunta arvottaisi kansalaisensa iän tai terveyden mukaan. Olisiko n-alkuinen. Eli tuosta ei ole yhteiskunnalliseksi ohjeeksi. On myös helppo huudella kuolemaa odotetuksi, kun ei itse ole siinä tilanteessa. Iäkkäällä ja monisairaalla voi olla parempi elämänhalu kuin nuorella ja terveellä. elämänhalu,

Ei se luonnollinen asia mitään yhteiskunnan arvottamista ole. Se nyt on ikävä fakta, että jokainen kuolee joskus ja iän myötä todennäköisyys kasvaa.

Tietenkään kaikki iäkkäät eivät ole elämänhaluttomia. Mutta nykyään kun ihmiset elävät pidempään, on monella elämänlaatu loppupuolella aika huono. Suosittelen sinulle vierailua paikalliseen hoivakotiin, kyllä siellä kuolema on ihan odotettu ja säännöllinen vieras.

Yhteiskunta arvottaa asian, kun se määrää ketä hoidetaan. Suuri osa meistä joutuu lääketieteellisen hoidon piiriin ja silloin pitää päättää hoidetaanko kaikki ja jos ei, mitkä ovat kriteerit. Olisiko susta oikein, että esim. yli 90 -vuotiaat tai iäkkäät parantumattoman syöpään sairastuneet jätetään hoitamatta, koska 'kuolemahan on luonnollinen asia'.

Kuolema voi joillekin hoitokodissa olla odotettu, osalle ei. Ihmettelen näitä palstalla esiintyviä epähumaaneja näkemyksiä.

Vierailija
1659/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänioikeus pitäisi sitoa ihan johonkin muuhun kuin ikään. En tarkoita sukupuolta tms. Vaan riittävää tietotasoa valtion asioista, kuten talous-, juridiikka-, historia-, koulutus- ja sosiaaliasiat.

Jokin tentti aiheesta.

Toinen, lisääntymislupa ehdottomasti. Ei ole mitään järkeä että kaikki maailman narkit ja pedot ym. tekee lapsia.

Työkkärit pitäisi ajaa alas ihan heti. Järjetöntä tuplapoliisimeininkiä ja rahan tuhlausta. Eihän ne niitä tukia maksa. Aivan yhtä hyvin se maksaja voisi valvoa työttömyysturvalain toteutumista ja niinhän ne tekeekin: lausunnoissa on aina "maksaja tarkistaa työssäoloehdon" jne. Miksi se pitää 2 kertaa tarkastaa?! Älytöntä.

Vierailija
1660/2751 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna ajattelen usein, etten ymmärrä teitä toisia harvoja lukuunottamatta ollenkaan. en ymmärrä miksi olette inhottavia, tai huomionkipeitä tai kiroilette tai käyttäydytte epäasiallisest. suurinta ymmärtämättömyyteni on esihenkilöiden harrastaessa kahvipöydässä moista. en ilmeisesti ole ollut kovin tasokkaissa työpaikoissa tai jotain. en ymmärrä rasismia, en muukalaisvihaa, en töykeyttä 

en ole itse mikään täydellinen, mutta hyvin kiltti pohjimmiltani ja haluaisin vaan että ihmiset tulisivat toimeen keskenään aikuismaisesti. onneksi niitäkin kokemuksia on duunissa. tällä hetkellä olen työtön, joten en voi valittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi