Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
1521/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman naisen pitäisi saada haluta nuorempaa miestä.

Vierailija
1522/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa keittänyt tummapaahtokahvia, eikä näin vahvana.

Tähän voisin jatkaa: En voi syödä tuoretta pullaasi, koska oksentaisin. Tässä nyt mietin kuumeisesti, mitä ympäripyöreää taas keksisi, kun totuus ei oikein kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata heti lähteä tuomitsemaan jonkun ihmisen tekoja. Syyt näihin tekoihin eivät välttämättä ole niitä mitä luulet. Voisit ehkä ensin kysyä miksi tekee noin jos asia sinua häiritsee. Voit yllättyä ja maailmankuvasi saattaa laajentua.

Vierailija
1524/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Minua naisena ärsyttää turbohuuliset, silikonitissiset tyhjäpäät, jotka ei tiedä mistään mitään. En vaan viitsi ääneen sanoa, tiedän mikä haloo nousisi, en vaan jaksa.

Meidän työpaikan kahvitunnilla kyllä tuollaiset mielipiteet saa kukoistaa. Haloo ja kiukku nousee, jos sanoo, ettei mulle oo väliä millaiset tissit ja huulet muilla on. Ja että se vasta on tyhjäpäistä ja pinnallista arvioida muita ulkonäön perusteella.

Sama. Varsinkaan kaltaiseni keski-ikäinen nainen, joka ei meikkaa ja on ylipainoinen, ei saisi ajatella noin. Munhan just pitäs olla käppänä haukkumassa nuorempia silikonitissisiä naisia.

Vierailija
1525/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkit on narkkeja, ei mitään riippuvuussairastajia. Narkit kusettaa minkä ehtii, koittaa hyväksikäyttää kaikkia ja kuvittelevat, että heillä on oikeus saada mitä vaan mistä vaan kunhan pyytävät, ja saada ilman pyytämättäkin. Töissä jos menisin sanomaan mitä ajattelen tuosta kansanosasta, joutuisin vähintäänkin pomon puhutteluun, ja usea kollega pillastuisi täysin. Narkkeja kun pitää ymmärtää.

Vierailija
1526/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu on tyhmän näköinen aikuisilla, ellei ole menossa vaikka johonkin patikkateissulle.

Ootko lukenut ja omaksunut mielipiteesi jostain muotilehdestä tai jonkun "tyyligurun" mielipiteenä? Reppu on paljon paremman näköinen miehellä kun joku mukatyylikäs ja kallis miestenkäsilaukku, Reppu on sitäpaitsi monestikin hyödyllinen, eimerkiksi jos kuljet pyörällä, hiihdät tai tarvitset kantaa jotain painavampaa yms. Siksi varmaan lapsillakin on pääsääntöisesti koulureput, koska ne on vain erityisen käteviä monessakin mielessä.

Vierailija
1527/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä! 

Minustakin jatkuva heidän esiintuomisensa päinvastoin lisää joidenkin ihmisten vihaa heitä kohtaan. On järkyttävää, että mm. yksi minulle hyvin läheinen ihminen joutuu elämään pelossa, että hänen lapsensa jonain päivänä vielä pahoinpidellään, ehkä jopa tapetaan, koska hän on vaihtanut sukupuolensa, ja se saattaa ärsyttää joitain. Oletan, että ärsyyntyminen olisi pienempää ellei joka paikassa toitotettaisi Prideä ja tätä agendaa. Varsinkin pienet lapset tulisi jättää tämän aihepiirin ulkopuolelle. Heillä ei vielä ole seksuaalista identiteettiä, ja valtava hehkutus voi sekoittaa sitä. Tämän hehkutuksen sijaan tulisi mediassa ja joka puolella käyttää se aika mieluummin ihmisten opettamiseen, miten tulemme paremmin toimeen toistemme kanssa, on toinen sitten lihava tai laiha tai mitä vain eroja meihin nähden. Ja vihantunteiden viisasta kanavointia ja purkua voi myös harjoitella.

Oletteko muuten koskaan huomanneet, kuka "hehkuttaa" ja "jatkuvasti esilletuo" tätä asiaa tälläkin palstalla? Netissä yleensäkin?

Katsopa vaikka hakusanalla tai selaile keskistelua takaisinpäin. Täällä on auotaan ihan koko ajan trans- ja homofobisia ketjuja.

Vierailija
1528/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin pitäisi osata puhua suomea kunnolla. Huolettaa välillä kun päätyy jollekin lääkärille joka ei tunnu ymmärtävän mitä minä sanon enkä itse ymmärrä mitä hän sanoo.

Koulukuraattorin myös pitäisi osata. Minut passitettiin yläasteella kuraattorille, kun jollain opettajalla oli herännyt huoli minusta. Mutta vaikea se oli kertoa ongelmistaan kun toinen ei kirjaimellisesti ymmärrä :D ja muutenkin vaikea teinin on ilmaista itseään kun olin todella estynyt ja arka ja sitten kun vahingossa kakaisen jonkun ongelmani, niin toinen ei osaa siihen tarttua vaan pyytää toistamaan, kun ei ymmärtänyt.

Enhän minä sitä ongelmaani uudestaan sitten sanonut vaan mietin että antaa olla ja oikeastaan hyvä ettei ymmärtänyt niin ei tartte puhua siitä. Mutta siitä juuri olisi pitänyt puhua! Typerä minä, mutta olin silloin nuori. Mutta typerää myös laittaa tuollaiseen ammattiin ihminen joka ei osaa suomea äidinkielen tasolla, kielitaito on todella tärkeä vuorovaikutuksessa varsinkin jos yritetään ratkaista toisen ongelmia.

Vierailija
1529/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronakriisi ei ole tehnyt ihmiselle hyvää. Ihan typerää luulla niin siksi, että nyt on kaikkien ollut pakko rämpiä metsikössä harrastuksena viime kuut. Raha puhuu tästä eteenpäinkin aina ja kun kriisi poistuu, niin sama meno jatkuu. Ne, jotka on ennenkin ymmärtäneet asioista ymmärtää vastakin ja toisinpäin. Lisäksi on kauheaa sivuuttaa viruksen aiheuttama laaja inhimillinen kärsimys, mistä suurin osa on vielä edessä, ja suuri kollektiivinen trauma jonka se aiheuttaa.

En ole huomannut, että ihmiset vaikuttaisivat jotenkin rauhallisilta ja hyvinvoivilta nyt.

Ei munkaan mielestä vaikuta. Ja se johtuu siitä, että rajoitukset purettiin aivan liian aikaisin kun ihmiset HALUSIVAT takaisin entiseen, sen sijaan että olis annettu tälle kriisille mahdollisuus muuttaa asioita parempaan.

Vierailija
1530/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itsevarmoista ihmisistä. Heissä ei ole mitään tartuntapintaa eikä mitään säröä. Ei mitään mielenkiintoista.

Vierailija
1531/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työpaikan kahvipöytä-jutuista on äärettömän tylsiä, koskien lapsia, lemmikkejä yms diipadaapaa. Monet ihmiset eivät yhtään ymmärrä, etteivät heidän tylsät kuulumiset oikeasti kiinnosta ketään mutta osa kuuntelee kohteliaisuuden nimissä.

Vierailija
1532/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1533/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan juhlia yli kaiken. Häitä ja ristiäisiä erityisesti. Olen introvertti.

Vierailija
1534/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedarit pitäisi seuloa kaikille pakollisella testillä. Jos viisari värähtää lasten kuvia katsoessa niin häkki heilahtaa ennen kuin ehtii kajota lapseen.

Vierailija
1535/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaanhoitajat ovat valinneet työnsä/koulutuksensa jos palkka on kerran huono ja se haittaa? Ei kai huono palkka tule kellekään yllätyksenä? Miksi sitten valita tieten tahtoen sellainen ala ja valittaa kun palkka on (tietenkin, niin kuin oli odotettu) huono? Ihmettelen että nämä ihmiset ovat jotenkin pöyristyneitä että palkka on huono kun he itse valitsivat tämän alan jossa huono palkka on ollut aina tiedossa. En voi sanoa ääneen mutta todella ihmettelen yhtälöä.

Vierailija
1536/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaanhoitajat ovat valinneet työnsä/koulutuksensa jos palkka on kerran huono ja se haittaa? Ei kai huono palkka tule kellekään yllätyksenä? Miksi sitten valita tieten tahtoen sellainen ala ja valittaa kun palkka on (tietenkin, niin kuin oli odotettu) huono? Ihmettelen että nämä ihmiset ovat jotenkin pöyristyneitä että palkka on huono kun he itse valitsivat tämän alan jossa huono palkka on ollut aina tiedossa. En voi sanoa ääneen mutta todella ihmettelen yhtälöä.

Hauskintahan tässä on se, että se palkka ei nimenomaan ole huono.

Vierailija
1537/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen haluaa väen vängällä nuorena rikkaan miehen ja jää tämän elätettäväksi kun perhe perustetaan. Sitten alkaa itsemään tasa-arvon, eläkkäiden ja palkkaerojen perään kun tulee keski-ikään. 

Vierailija
1538/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaanhoitajat narisee koko ajan?

Yhtä huono palkka on poliiseilla ja palomiehilläkin, eikä kukaan kuule heidän jatkuvasti itkevän. 

Vierailija
1539/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman naisen pitäisi saada haluta nuorempaa miestä.

Kuka sitä estää. Minä ole koskaan lupia kysellyt, miesystäväni on minua 26 vuotta nuorempi. Eikä kiinnosta pätkääkään mitä mieltä muuta asiasta ovat.

Vierailija
1540/2751 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onnellinen etätyössä. Ei haittaa tippaakaan jäädä paitsi kaikesta siitä työpaikan höpönlöpöstä, kahvihuoneiden small talkista ja eläkkeelle jäävien kakkukesteistä ynnä muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän